Spring naar bijdragen

dinsdag 21 februari


Houtje

Aanbevolen berichten

De paden op (fietspaden) en de lanen in......
met frisse longen vol zuurstof van het niet-roken PM en Hermiena
en frisse lijven zonder katers, wie gaat er mee?
We gaan deze week virtueel wandelen?
ik geef morgen de eerste route door, okee?
eerst even een nachtrustje er tussen gooien
Mariannen Timmer redde het ook niet zonder slaap !!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo even een nieuwe dagopening!!
Ja dat heb je als je niet meer rookt he? Dan hou je tijd over, hahaha en kun je meteen weer niet slapen!! Maar goed, dat had ik in het begin met niet drinken ook dat ik zo slecht kon slapen en inmiddels gaat dat best goed dus zal het met roken ook wel zo gaan. Even door de zure appel heen bijten!! Ben nu al zover gekomen, in feite moet het gewoon een makkie voor me zijn! Tot nu toe valt het me echt reuze mee. Had in het begin wat opstart problemen en steeds terug vallen en dan ging ik toch weer roken. En dat had ik begin met de drank net zo he? Weten jullie nog dat jullie een fiets voor me hebben gemaakt, hahaha! Ik fiets er nog steeds mee hoor!! Maar met de drank gaat het nu heel goed, ik moet er eigenlijk ook helemaal niet aan denken om te drinken, lijkt me gewoon niet lekker. En met roken komt er vast ook een tijd dat ik denk, bah, vies hoor ik hoef niet!! In ieder geval ga ik er voor!!!

Volgende week met de carnaval wilden ze me dronken voeren om me weer aan het roken te krijgen. Nou dat moet je dus tegen mij niet zeggen he? Want dan gaat ze dat echt niet lukken!!! Dan ben ik dus echt een heel eigenwijs varken, dan eet ik nog geen rumboon op!! Al gaan ze op hun kop staan, hahaha.

Heb trouwens wel zin in de carnaval. Zijn er nog meer mensen die carnaval gaan vieren, en zo ja zien jullie er tegen op? Ben ik wel benieuwd naar. Ben er trouwens ook benieuwd naar of jullie nog uit gaan of niet? Ik ga dus elke week nog gewoon naar het cafe en kan daar rustig zitten op de sinas. Terwijl tactus me heeft aangeraden om niet meer naar het cafe te gaan. Hoe gaan jullie daar mee om? Vermijden jullie de cafe's en feestjes? Of gaan jullie gewoon wel naar gelegenheden waar drank wordt geschonken.
En hebben jullie alcohol in huis of niet? Hoe gaan we daar eigenlijk mee om? Hebben we het eigenlijk nooit over?? Ben ik wel benieuwd naar hoor. Hier is er gewoon drank in huis alleen is dat beneden. Dus als ik wil drinken moet ik altijd eerst langs mijn man en dan krijg ik geen drank. Als ik het heel erg moeilijk heb, zoals laatst met die situatie met mijn schoonzus, dan neemt mijn man alle alcohol mee in de auto zodat ik er overdag niet bij kan komen. En als ik trek krijg in het cafe, dan ga ik meteen naar huis of ik ga heel even naar het toilet en meestal is de trek wel weg als ik terug kom van het toilet.
Gelukkig zijn er in mijn omgeving veel mensen die weten dat ík niet wil drinken en waarom ik niet wil drinken en iedereen heeft daar begrip voor dus dat scheelt!! Als ik trek krijg zeg ik het ook vaak gewoon tegen mijn schoonzus. Dat helpt ook al een helenboel.
Maar het belangrijkste is natuurlijk de motivatie van mijzelf om niet te drinken. en soms helpt het heel goed als een ander je dat even helpt onthouden op momenten dat je even dreigt om het te vergeten.

Zo en nu ga ik echt naar bed!! Wordt weer een nachtje zweten en woelen maar dat geeft niet want ik rook en ik drink niet!!

fijne dag allemaal,
groetjes Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katrien,

Niemand kan zomaar berichten verwijderen behalve de "moderator" van dit forum. Die grijpen echter zeer weinig en restrictief in. Terecht? Als niemand nou meer reageert op die draad, zakt die vanzelf naar beneden en weet binnen de kortste keren niemand het meer......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hermiena, Wij hebben nu al krokusvakantie, terwijl eigenlijk pas volgende week de carnaval is... tenminste volgende week woensdag is het Aswoensdag dus het weekend daarvóór is carnaval. Ik vier geen carnaval, maar vroeger woonde ik in het Zuiden des Lands en gingen we naar de Kinderoptocht, de Grote Optocht, Buutred'nen (of zoiets) hadden we op school een Prins en Prinses Carnaval.
Naarmate is ouder werd ging ik ook "echt" meedoen en kwam ik er achter dat het eigenlijk niet veel meer was voor volwassenen dan een excuus om je drie dagen volledig te laten gaan qua drankgebruik. Laten we het er maar op houden dat ik er niet veel wijzer van geworden ben. Ik mis het ook niet.

Je andere stelling: ga je naar de kroeg?
Nee, ik ga nooit NOOIT naar de kroeg. Nooit gedaan ook. Als ik vrienden wil spreken gaat dat per telefoon, of thuis bij hen of bij mij. Sinds ik alleen ben is de vriendenkring gemillimeterd en omdat ik allerlei activiteiten niet meer doe kun je moeilijk achter de bar blijven hangen. Dat vind ik ook prettig want 1,75 euro voor een Spaatje Rood, ik ga liever dood. Daarom ga ik ook nooit uit eten, ik vind de horeca gewoon TE DUUR.

Drank in huis: hahaha, daar heb ik in het begin het grootste gevecht mee gehad, aangezien ik een stiekeme drinker ben (alleen, thuis, vooral als ik me rot voel) is dat een enorm risicomoment. Dus ik heb géén drank in huis, dan gaat het ook gegarandeerd mis. Dat is ook al eens eerder uitgebreid hier besproken: ik moet bv. ook zorgen dat ik niet om 1700 uur nog boodschappen moet doen of zo, dan ben ik moe, voel me rot, en denk ach, dat éne flesje wijn..... en zo ga ik dus de mist in. Het probleem (maar dat is ook al vaker eerder besproken) is het eerste glas, 1 glas = ook een tweede glas, en de hele fles. Sterker nog, gisteravond vond ik nog een fles wijn van de verjaardag zondag en ik dacht: één glaasje, ik begon eraan, dacht NEE DAT WIL IK NIET en had alles weggekieperd. Zonde? Nee, want ik kan die strijd niet aan.

Wat een lang verhaal is dit geworden. Ik vind het knap dat jij naar een café kan en sinas drinken. Ik zelf snoep enorm veel sinds ik niet meer drink. Hoewel dat hele verhaal van snoepen ook een andere zijde heeft, maar laat maar. Gek genoeg denk je: als je elke fles wijn (iemand heeft het hier ooit uitgerekend) omruilt voor Spa Rood zou je kilo's moeten afvallen, maar géén gram bij mij integendeel. Daar baal ik gigantisch van. Zo dat is wel weer genoeg.

Wie gaat er vandaag virtueel mee wandelen? Ik dacht we gaan maar eens beginnen .... langs het strand !!! We doen als of het 20 graden is en de korte broek aan, wie gaat er mee?

Ik wens jullie een droge en zonnige wandeldag toe !!. p.s. bericht aangepast wegens storende fout, meer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

He ja lekker lange wandeltochten houden. Heerlijk, met knapzak op de rug met daarin een termos hete koffie! En dikke bruine boterhammen met kaas. Ik hou wel van wandelen, kun je ook zo prettig bijpraten met je medewandelaars. Gaan we kijken naar het ontluikend groen. Ik heb al grote knoppen aan de Magnolia's gezien. En sneeuwklokjes en krokussen.

Ik moet echt weer een beter ritme op gaan bouwen, qua wandel en qua leven want het gaat niet zo lekker. Maar er is weer licht aan het eind van de tunnel want ik heb weer een baantje. Voor een paar uur per week.

Misschien wandelen we wel langs Hermiena en het carnaval. Tja, ik weet niet of ik zonder drank wel tussen die hossende menigte zou willen staan en de verleiding word dan ook wel erg groot. Maar als jij denkt dat je het aankunt.
Over drank in huis hebben, heb ik niet, enkel als ik bezoek krijg en als ik besluit wat te drinken. Maar niet op "voorraad". Werkt niet voor mij. Ik heb weinig zelfbeheersing op het moment en weet zeker dat ik dan te vaak voor de bijl ga.
Goed dat je ook niet meer rookt, je kinderwens zal zeker een goede motivatie zijn. Spannend hoor!

Goed, ik ga m'n nieuwe leven starten, klussen doen etc.
Liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Houtje,

dat snoepen is herkenbaar. In alchohol zit veel suiker, als je dat niet meer krijgt krijg je zin in zoete dingen. Als je alchohol drinkt hou je meer van hartig volgens mij. Je verliest veel vocht door alchohol, je hersenen komen vocht tekort, vandaar die hoofdpijn bij een kater. En niet te vergeten die waterzakjes onder je ogen 's morgens, je lichaam probeert op alle manieren vocht vast te houden. Vandaar die trek in hartig. Maar als je stopt, ga je de suiker van de alchohol missen, dus snoepen. Ach ja, 't is altijd wat! Wordt vanzelf wel minder, die trek.

Groetjes, Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Emma,

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan!!!!

meid wat leuk voor je dat je een baantje hebt, wat ga je precies doen dan? Hoef je niet te vertellen hoor is alleen pure belangstelling. Ben blij voor je hoor!!! Maar goed vertel ons er alles maar over onder de wandeling! Lekker lopen, mag ik de hond ook meenemen? Vind ze vast heerlijk.

Het lijkt me inderdaad vreemd hoor om nuchter tussen al die carnavals vierders te hossen. Maar aan de andere kant ook wel weer leuk. Heb het wel eens eerder gedaan toen ik zwanger was en toen kon ik het ook. Was toen juist erg lachwekkend juist omdat ik zelf nuchter was en de rest straal bezopen. Dan zie je een hoop hoor!!! Dus eigenlijk zie ik er niet eens zo heel erg tegen op. Het gaat me vast wel lukken, het is maar net wat je wilt denken in je hoofd. Kijk ik kan natuurlijk denken, ik baal iedereen mag drinken en ik mag het niet, bah wat saai, het is niet eerlijk. Nou geheid dat ik dan een zware avond krijg. Maar ik kan ook denken, ach ik hoef niet zonodig te drinken, zonder alcohol is het ook gezellig. Ben nu al zo ver dat het gewoon jammer is om te verpesten met 1 biertje want 1 wordt 2 , 2 wordt 3 en later een kater. En die gedachte is beter want dan voel ik me zeker niet zielig.

En over drank in huis, hier is gewoon drank in huis maar drank in zijn algemeenheid zegt me niet zoveel. Ik heb het puur en alleen met bier!! Ik heb een heel aanrecht vol met wijn maar dat doet me niks. Lus het niet eens. Maar die bier krat is me steeds een doorn in het oog. En soms als ik er niet tegen kan zetten we hem gewoon even weg al gaat het wel steeds beter. Soms als ik er onverwacht oog in oog mee kom te staan en ik ben alleen dan kijk ik naar die krat en dan zeg ik, hier daar heb je dat vergif ook weer!!! En dan wekt het alleen maar walging op en zodoende kan ik er makkelijk af blijven.

Dat snoepen houten, dat heb ik ook. Maar dat komt bij mij toch meer door het niet roken. Ik eet me de hele dag klem in de lolly's eet de stokjes er zelfs bij op!! Maar goed, ik mocht ook wel wat dikker worden dus voor mij is dat een mooie bijkomstigheid. Als je zin hebt in zoet maar je wilt ook op je lijn letten dan kun je het mischien eens proberen met zoethout? Als je dat lust, want daar wordt je niet dik van. Denk trouwens dat Verientje gelijk heeft hoor met haar theorie en dat je de suikers mist.

Nou ik ga gauw aan het werk, morgen een workshop geven en moet nog van alles klaar zetten. Blijf maar zoveel mogelijk bezig dan heb ik geen tijd om het roken te missen.

Liefs Hermiena
vandaag 40 dagen droog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Hermiena, van harte proficiat met je 40 dagen. Je krijgt een virtuele badge zo een met een enorme strik eraan, okee?

't Is dat de weekprijzen een een beetje in het slop zijn geraakt, maar we geven hem je straks tijdens het wandelen okee met een enorme bos..... tulpen, of narcissen, met van die mooie katjes erin???? In een mooie Keulsche Pot (Pig'Mee, kan je even verkassen, we hebben je vaas nodig voor een bloemetje....)

Schiet me net te binnen, jij bent toch onze Crea-Bea? Kun je niet beginnen met het ontwerpen van een mooie kralen badge voor jezelf? Daar hoeft geen 40 in te staan, maar iets waardoor JIJ weet en onthoudt dat JIJ het gered hebt? Is dat geen creatief ideetje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey lieve houten,

ik hoef geen badge hoor!! Ik heb nog zo'n heerlijke warme gele trui weet je nog??? En daar ben ik nog steeds ontzettend blij mee hoor!! En wat die 40 dagen betrefd, daar kwam manlief gister mee. Had ie ff voor me uitgerekend dus ik dacht ik ga het vanaf nu bij houden met tellen. 40 dagen droog en 2,5 dag nicotine vrij. Dus voortaan ga ik elke dag vermelden hoe lang ik droog sta. Om de tel een beetje bij te kunnen houden en als extra stimulans voor mezelf.

Maar goed wel lief van je hoor dat je mij een badge wilt opspelden die ik dan uiteraard zelf gemaakt heb he? Mischien moeten we toch maar weer eens een poging wagen om de weekprijzen er uit te doen he?
Maar dan bijvoorbeeld net zoals bij de 4-daagse met medailles of zo daar we nu toch gaan wandelen?
Hoef je ook niet meer naar Andy te vliegen kunnen we ze gewoon hier maken in mijn atelier. hahaa.
Maar dan zet ik jou, PP, en Gerda ook aan het werk hoor!! Want je zit in de jury of je zit het niet en trouwens jury leden waren toch uitgesloten van de weekprijzen??

Nou ik ga even wandelen met de hond. De wekker werkt bij het roken niet helaas. Dus ik moet van pure ellende maar even stress aflopen buiten.

Fijne dag allemaal

liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tapas en allemaal,
Allereerst warm welkom van Mathilde, kampioene valkuilglijden maar sinds begin december gaat het goed.Is al vanaf september bezig en telt daarom maar niet meer de 'droge' dagen.
Ik blijf nog héél lang meedoen op dit forum want soms is er tóch onverwachts weer zo'n kuil en ik wil niet stééds maar weer opnieuw beginnen.

Opa2, fijn dat het goed met je blijft gaan.

Helder, ja goed hé, zo'n Fleur die ons met beide beentjes steeds weer op de grond zet.
Ik realiseer me nu achteraf pas dat ik ook zo jojoode met de wijn.
Zo is het me in het najaar van 2005 een paar keer gelukt om 2 flessen per dag te drinken.

Hermiena, jouw zelfvertrouwen spettert hier van mijn beeldscherm af, heerlijk voor je.
40 dagen, proficiat. Het gaat helemaal goed komen met jou, let maar op.

Houtje, Mathilde doet mee met de paden-op-de-lanen-in, dat snap je wel hé?
Maar dan wel op de fiets, is dat goed?
Zullen we een carnavalsoptochtje maken en zo naar Piggelmee marcheren?

Emma, leuk voor jou, je baantje.

Verientje, als jij al sinds vrijdag niet meer gedronken hebt, dan heb je daarmee een hele grote stap gezet. Mark my words. (!)*

Verder weer heerlijk gelezen van Piggelmee, Dreamer, Pietje Puk, Toni, Fleur, Jannetje, Katrien, Erica, Toni en iedereen.

Lieve groet,
Mathilde


Even nog een opmerking voor Houtje,
Nou dat buikpuffen boven jouw aardappels helpt mij geweldig, echt geen centje pijn.
Ook mijn bezoekje aan de kapper helpt volgens mij. Ik lijk nu weer een beetje meer op de Mathilde van hier. Trek jij het ook, deze lastige uurtjes? En iedereen?
Ik denk de laatste tijd heel vaak 'waar je niet aan dood gaat maakt je sterker' en écht, mij helpt het.
De volgende dag voel ik nog steed de blijdschap omdat ik inderdaad niet ben overleden en voel me weer een beetje sterker dan de dag er voor.
(helpende gedachte bij risicomomenten 'tactustaal' als het ware)
Dit is een aangepaste toevoeging om nog even op Houtje met die piepers te reageren
Tante Til

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tante Til voor jou speciaal en verder voor iedereen natuurlijk

Ik heb vandaag heeel veeeeeeel positieve energie naar jou gestuurd ik ga nu eten --- de piepers staan er niets voor niets ---- ik heb ze vermorzeld tot stamppot rauwe andijvie --- heerlijk ---

MORGEN WEER SAMEN PUFFEN?
Het helpt me wel dat ik heel erg aan jou denk en denk
"we doen het samen ik ben niet alleen en jij ook niet" ....

nu gauw aan de kruidenthee voor de buis.... heerlijk even ontspannen met de kids ---
die ik daarna ik bed wieber (ondanks de vakantie).
Het zou mooi zijn als we het deze week kunnen ombuigen naar iets positiefs.

ik kreeg overigens nog heel attent een bericht van de Cactussen --- heb jij die ook gedaan ja hè --- over hoe moeilijk het is om je veranderde gewoonte vol te houden als het tegen zit. Oók weer positief, nou niet overdrijven maar hè?

*bericht aangepast wegens aanvulling tweede deel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve vrienden,

wat ben ik blij dat er weer zo'n enorm positief draadje gestart is. Ik merk dat ik daar erg gevoelig voor ben. Ik word helemaal blij als ik al die berichten lees. Emma, Houtje, Verientje (onwijs goed van je, het begin is gemaakt), zelfs Opa2 weer in beeld, onze verstandige Opa2, Hermiena, Mathilde, Katrien die Anton mist
wat is er gebeurd????? Ik voel me heel erg blij worden.

Alleen een dingetje, Houten, nu is Mathilde zelfs naar de fietsbeurs gegaan, gaat de rest WANDELEN!!! Hoe lossen we dat nou weer op??

Mathilde, fijn dat je dit weekend zo goed door bent gekomen!


heel veel succes allemaal (ook de niet genoemden!!) en groetjes

PP

bijna op de 3 maanden trouwens he, samen met Piggel en StMaarten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat nou weer Anton? Ik stel voor dat je je bijdragen op een apart draadje zet "Anton"en dan na een dag besluit of ze voor publicatie in aanmerking komen. Ik word hier erg kriegelig van. Ik neem aan dat je je daar iets bij voor kunt stellen.

Of je schrijft wat en hebt het lef het te laten staan (zie mijn hartekreet zondag, voor iedereen leesbaar, bedankt voor je warme reactie trouwens) of je doet het NIET wat mij betreft het laatste.

Wat is dit nou voor aandacht-trekkerij? Hypochondrische onstuurbaar ontembare drang tot spraakdiarree die je dan weer inslikt ?

Ik vind het NIET FIJN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O dat is niet zo probleem PP we leren allemaal SNELWANDELEN dat schijnt ook enorm goed te zijn voor de "bips"-ontwikkeling en dan houden we Tante Til moeiteloos bij.

Ben vandaag virtueel begonnen in Hoek van Holland, heb de boot naar Engelang uitgezwaaid en toen gaan lopen. Bij 'sGravenzand begon het erg te regenen dus daar ben ik even het strand af gegaan, kwam bij een leuk stel mensen terecht die mijn rugzak weer vulden met brood met kaas (jammie dat zal jij daaar missen zeg) en hete kruidenthee, en daar ging ik weer. In Kijkduin heb ik maar ingecheckt in zo'n luxe hotel en ik sta nu op het strand te zwaaien met een ENORME VERLICHTE CACTUS van oehoe, hierheen jongens. !!!!! Ik geloof dat ik in de verte een paar ex alci aan zie komen. Zuster Anna !!!!!!! Ziet gij nog niks komen ???????

Morgen gaan we verder langs Den Haag, richting Amsterdam, een flinke tippel dus blarenzalf klaar aub.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal en de schrijvers van vandaag die zo opgewekt weer de moed weten te verzamelen, Katrien, Hermiena, Emma, PP, Tante Til en allen die ik vergeet, nogmaals bedankt voor al jullie moed en steun zondag. Vandaag weer een :rose: dag beleefd en daar ben ik trots op. Tellen doe ik niet meer maar ik ben blij :) dat het zo goed gaat. Gaan we morgen weer verder op de ingeslagen weg? Ik zwaai wel met de cactus-zaklampen op het strand (ook al vinden sommige mensen mij vreemd die dat dan meteen wissen) ik zit er niet mee, ik ben al dat gezeik ik de marge zat en dacht dat we het net hadden gehad. Wat jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn dat er zoveel positieve dingen geschreven worden, komt zeker dat de lente weer in aantocht is.
Ikzelf ben ook echt wel toe aan de lente al die crocussen en de blaadjes weer aan de bomen.
Ik drink sinds een paar dagen elke avond warme melk en dit vind ik momenteel lekkerder dan die ellendige alcohol (weet je nog : hé stomme olliebol blijf toch af van die alcohol!) van rooie rinus en pedaalemmer (uut groningen.

He mensen alles komt wel goed met ons toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...