Spring naar bijdragen

even voorstellen

tapas

Aanbevolen berichten

Ik heb een beetje meegelezen hier, maar nog niet echt heel intensief, maar stel me ook toch maar even voor!

sinds vorige week heb ik me aangemeld bij Tactus voor de online therapie en dat heeft een boel bij mij losgemaakt merk ik. Al is het maar dat ik erken dat ik (weer) een probleem met alcohol heb.

Ik ben een vrouw van (bijna) 43, woon alleen met een kat en een hond, die Tapas heet (spanjaard), zit gedeeltelijk in de WAO maar heb fantastisch vrijwilligerswerk als grafisch vormgever. Afgelopen jaar is nogal heftig voor me geweest.. eind 2004 heb ik hulp gezocht omdat ik vond dat ik teveel dronk, niet eens zozeer te vaak, als wel teveel... (hoewel het wel vaak teveel was..) op een gegeven moment had ik toen een balans gevonden en mocht ik van mezelf 1x per week drinken.. de laatste maanden lukt me dat niet meer, ook omdat ik al zeker 8 maanden loop te emmeren met het UWV. herkeuring, 2e herkeurig, bezwaar, bezwaararts, psychiatrisch onderzoek en waarschijnlijk morgen de uitslag... voorheen 80-100% afgekeurd, na de eerste herkeuring 45% en nu na mijn bezwaar waarschijnlijk 65%. Uit het psychiatrisch onderzoek bleek dat ik een borderline persoonlijkheidsorganisatie heb.. wist ik eigenlijk al, maar om dat toch door een extern iemand bevestigd te horen deed me meer dan ik verwacht had.... en door alle spanningen om die keuring heen merk ik gewoon dat ik weer vaker veel ga drinken.. lekker even verdoven.. lekker even uit de depressie, alleen komt die de volgende dag dus weer kneiterhard driedubbel terug.... samen met een fikse kater....

....Na een weekend vol tranen heb ik nu besloten dat ik voorlopig dus niet meer drink, zeker niet als ik depressief ben.. eerst zorgen dat rotgevoel weer kwijt te raken.. daarna goed gaan kijken hoe ik (en of ik wel) met alcohol om wil gaan.... Het (definitief) afscheid nemen valt me zwaar... maar ik sta nog aan het begin van de onlinetherapie... en kijk voorlopig niet verder dan vanavond en morgen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Tapas,

Welkom hier fijn dat je de weg naar Tactus hebt gevonden!! De eerste stap naar herstel heb je gezet he? Hartstikke goed. Herkenbaar wat je schrijft over die herkeuringen!! Mij hangt ie ook nog boven het hoofd en als ik er al aan denk wordt ik lichtelijk gestressed!! Laat staan als het echt voor de deur staat, gek wordt je er van he?
Grappig dat we bijna dezelfde diagnose hebben. Bij mij is de diagnose, chronische depressiviteit met borderline kenmerken. Moet eerlijk zeggen dat het erg veel scheelt als je niet meer drinkt dan ben je ook minder depressief heb ik gemerkt. Hoop dat jij dat ook snel zult onder vinden en dat je de steun vind op het forum die je nodig bent.

Heel veel succes,

groetjes Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt helemaal wat je schrijft Hermiena... drank maakt als je labiel bent je leven gewoon helemaal niet makkelijker al denk je van wel... Op zich heb ik er al een fikse dagbehandeling opzitten ivm die borderline en moet ik zeggen dat ik het allemaal ook wel weet, alle instrumenten in handen of in mijn rugzak heb gekregen en ze ook heel vaak toepas.. behalve als ik echt een slechte periode heb (en het juist zo hard nodig is)

flauw is dat he, gaat het goed dan vergeet ik alles en gaat het niet goed dan moet ik als een gek weer aan het werk om mezelf weer netjes in het gareel te krijgen van rust reinheid en regelmaat.. maar dat vergeet ik weer net zo hard als het goed gaat.. hihihi.. ach, het leven is iig dan niet saai, en je leert elke dag bij... maar vermoeiend kan het wel zijn... en drank is daar een slechte raadgever bij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tapas,

Ook van mij hartelijk welkom hier. Goed dat je de weg naar Tactus hebt gevonden. En naar het forum. Ik hoop dat je er veel aan zult hebben.
Ik heb vandaag in ieder geval de moed opgevat om weer opnieuw te beginnen. 3 maanden goed gegaan, twee weken aan het modderen en nu ga ik weer met een schone lei "verder". Ik heb erg veel steun gehad aan het forum hier. Mijn probleem is ook dat ik alleen ben, en vaak moedeloos, verdrietig en dan is drinken zoooooooo makkelijk en zoooooooooo slecht.

Ik wens je succes maar met de Cactus kom je zeker een heel eind !!! Prima mensen en prima begeleiding, echt !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Tapas, goed, dat je er bent!
Tip: neem eens rustig de tijd (zeker op de moeilijke momenten) om dit hele forum stap voor stap door te werken, want er ligt inmiddels een enorme hoeveelheid warmte, aandacht, ervaring, tips en kennis opgeslagen voor jou, en natuurlijk ook voor ieder ander die hier komt kijken, en/of het moeilijk heeft.
Doe je er zo af en toe iets bij?
Vast dank, succes met Tactus, opa2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tapas,
Ook van mij hartelijk welkom. Dit is een belangrijke stap die je gezet hebt.
Het klopt inderdaad dat als je depressief bent, en meer gaat drinken dit een echte voeding is om je nog depressiever te voelen. En dan weer gaat drinken.
Maar bewonderenswaardig dat je er voor gaat.
Wens je veel succes.
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de beslissing binnen gekregen en die was nogal teleurstellend.. na die hele lange gang ben ik ipv 45 - 55% nu herkeurd naar 55 - 65%... ik kom uit op een verdiensteverlies van 63,8%.. dus 1,2% meer en het was 65 - 80% geweest... Het geeft iig nog geen rust..

na 12 jaar helemaal afgekeurd zijn is dit een erg grote verandering en vooral het solliciteren vind ik een grote ramp. Maar....

.... ik heb niet gedronken!!!..

..en ga nu rustig nadenken of ik in beroep ga... dan heb ik iig alles gedaan wat er in mijn vermogen ligt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog eens goed mijn beslissing gelezen en datgene waar ik juist bezwaar tegen gemaakt had, dat het UWV vind dat ik zonder problemen 20 uur kan werken verdeeld over 5 dagen en ik merk dat 12 uur over 3 dagen meer dan genoeg is (dat doe ik nu als vrijwilligerswerk) is nog steeds van toepassing.... dus eigenlijk ben ik nu pisnijdig... en ga ik in beroep.. en tips vragen mag altijd...

Je kunt trouwens ook heel veel info vinden op www.waoplein.nl, daar heb ik tenminste best wel veel aan gehad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey tapas,

Wat een ingewikkeld gedoe met die wao he? En balen voor je dat je nu nog geen stap verder bent.
Maar goed in ieder geval nog niet gedronken he? Heel goed. En dat je dat goede gedrag zo snel weer vergeet dat komt door die borderline! Dat heb ik ook, als het goed gaat dan vergeet ik vaak weer zo snel wat er aan vooraf is gegaan aan ellende. Typisch hoor. Nou in ieder geval succes en ik zal ook eens gaan neuzen op die site.

Groetjes Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en www.waocafe.nl is ook erg informatief.

Weten jullie dat ik bijna TWEE jaar geleden mijn aanvraagformulier voorafgaand aan de herkeuring heb ingevuld en als twee jaar in angst en beven en tijdelijke "aangeschoten" wild-fase zeg maar milde dronkenschap de keuring afwacht?

Ik werk als vrijwilliger inderdaad 2 dagdelen en 2 x 1 uur op school en dan ben ik OP KAPOT OVER EN UIT. Daarnaast nog wat voor de kerk. Verder een moeilijk opvoedbaar kind (tja schuld van de moeder hè) en constant geldgebrek helpen niet echt.

Nou ja ik krijg gelukkig nog alimentatie van EX die zeer gelukkig is met nieuwe Geliefde en Wurm (tja, zou het dan toch aan mij gelegen hebben, grrrrrrrr)......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, ik denk dat jouw aanvraag ergens kwijtgeraakt is onderweg.... ssssssst.. geen slapende verzekeringsartsen wakker maken hoor.. dat aangeschoten wild gevoel, dat ken ik maar al te goed.. dat voel ik me nu ook al 9 maanden en nog niet klaar... Ik hoop toch niet de rest van mijn leven als aangeschoten wild te moeten gedeien... is niet bevorderlijk voor het drinken merk ik...

...maar.... al kostte het vandaag meer moeite dan de afgelopen dagen.... niet gedronken... pfffffff

nu netjes de hond uitlaten, langs de snackbar voor... een pakje shag... want om deze tijd is het drinkgevaar gelukkig voor mij geweken... braaf mijn pammetje slikken voor het slapengaan en lekker mijn schone bed in.... morgen weer een dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey hallo,

Houten, hier loopt nog zo'n lammetje vrij en blij in de wei wetend dat het elk moment geslacht kan worden!!! En dat is knap k.................. Weet er alles van. Weg zekerheid als ze je herkeuren. Je zou van ellende juist weer aan de drank raken terwijl je er net af was? Wil de wao eigenlijk wel dat mensen weer beter worden of zijn ze er op uit om mensen zo mogelijk nog meer in de war te maken?? Bah, ik wil er niet eens te veel aan denken want dan raak ik al helemaal in paniek. Ik werk nu 40% en dat gaat goed, heb al aangetoond dat ik niet fulltime kan werken want dat gaat steeds mis maar goed ze doen me straks er wel uit dus dan moet ik wel weer fulltime werken en nou dan ben ik weer terug bij af vrees ik. Snap er niks van hoor, jullie wel?

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Nieuwe aanmaken...