toni Geplaatst 16 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2006 knip Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermiena Geplaatst 16 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2006 pft, sorry hoor, maar hier heb ik dus echt geen zin in. Wordt er zo moe van!! Voor mij werkt het forum prima zo en hoeft er niet zo nodig wat verandert te worden.Hermiena Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 16 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2006 Nou werkelijk, wat zijn er toch veel zeurpieten op de wereld.Man geniet toch eens van de dingen die goed gaan in plaats van al dat gezeur over te weinig aandacht of wat dan ook.Ik vind het prima op het forum en voel me er heel goed bij.Ik heb de laatste weken niet veel geschreven maar daar had ik een goede reden voor. Ben blij dat ik weer tijd en energie heb om dingen te delen met mijn lieve vriendinnen. Want zo voel ik het op het forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleur Geplaatst 16 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2006 Hoi Toni,Toen ik me hier aanmeldde, zag ik niet wie wie was; in overleg met elkaar is besloten een voorsteldraad te maken. Dat is aan Houten wel besteed. En wat maakt het uit, of jouw voorstel als nieuweling nou op een newbiesdraadje staat of ergens in een wirwar van berichten? Het ging om het overzicht.Verder heb ik de enquete ingevuld voor Tactus; iedereen moet zelf weten wat hij ervan vindt.Ik voel niet de behoefte om daar met jou over te discussieren.Verder vind ik, als je dit forum niks vind, dan hoef je niet te reageren. En de anderen, die wel lid zijn hebben de vrijheid om zelf een onderwerp aan te snijden. Maar ook alleen lezen kan nuttig zijn, dat mag nl. ook. En wij zijn geen hulpverleners, wij zijn lotgenoten. Laten we nu niet dit forum gebruiken om de kwaliteit van het forum te meten, maar daar waar het voor bedoeld is: alcohol de baas.Groetjs, Fleur Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Piggelmee Geplaatst 16 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2006 Hey Toni,Welcome back!Zoals ik al op de dagdraad heb gemeld: SPEEL DE BAL EN NIET DE MAN! Dat is een beetje mijn boodschap. We zijn al zolang met alcohol bezig, er valt dacht ik genoeg over te zeggen.Voor mij doet dit forum het goed of het forum doet mij goed, hoe het ook zij, ik voel me er prettig bij om dagelijks even hier te zijn, te lezen en als ik zin heb (zin kan zijn: inspiratie/geprikkeld door iets, iemand/begaan met, etc, In ieder geval vanuit mijn vrije wil) te schrijven.Ik verwacht van het forum als medium dat het mij helpt, maar van de deelnemers persoonlijk verwacht ik niets! Ik verwacht niet dat er iemand reageert op wat ik schrijf, ik hoop het wel natuurlijk, maar het loopt zoals het loopt en als er niemand reageert heb ik pech. Ik merk ook heel vaak dat het aan mijzelf ligt als ik niet schrijf, maar wel zou willen. Dat heeft niets met het forum en ook niets met de deelnemers te maken. Ik voel me dan terughoudend of depressief of zeurderig of gewoon niet in de stemming om te schrijven en dat ligt gewoon aan mij. Niks mis mee, maar het ligt in ieder geval niet aan iemand anders. Wat zou er beter kunnen?Het probleem is - denk ik - dat een onderwerp wel eerder is aangekaart, maar wegzakt als het door de toenmalige deelnemers is "uitbehandeld", maar waarom niet gewoon opnieuw introduceren?Het is net als bij een vergadering: als je iets wilt bespreken zet je 't op de agenda.Nou, dat ga ik dan nu maar eens doen!groet,Piggelmee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nospi Geplaatst 16 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2006 Pfew Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jannetje Geplaatst 16 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2006 Toni,Ik vind het eigenlijk erg moeilijk om te reageren.Aan de ene kant reageert het forum soms erg positief en kun je er veel aan hebben. Dit heb ik na mijn laatste bericht ervaren. Heel veel positieve reacties en veel hulp aangeboden. Daar heb ik veel aan gehad.Dit was voor mij één van de eerste keren dat ik veel aan het forum heb gehad.Ik heb zelf gemerkt dat als je iets kritischer word, dat er dan veel mensen afhaken en/of boos op je worden. (Ik ben nu erg eerlijk over wat het forum met mij doet).Heel vaak denk ik dat ik dan maar afhaak, maar ben weer te nieuwsgierig naar reacties.Ik log altijd maar kort in, eigenlijk alleen maar om mijn post te bekijken. gelukkig zijn er twee personen die ook privé op mij reageren. Ik heb verschillende malen aangegeven (met redenen) waarom ik liever daar op reageer en graag hulp wil hebben. Ik ben nog niet zo lang actief op het forum en had meer hulp verwacht.Voor mij is het zo, dat ik zo langzamerhand afhaak en alleen nog reageer op privé-berichten, ook al bedoeld iedereen het nog zo goed.Ik voel mij een buitenstaander.Voor mijn gevoel zijn er maar een drietal mensen die positief op mij reageren.Ik ben iemand die het mensen graag naar de zin maakt, maar daarvoor ben ik niet op dit forum gekomen.Het lukt mij hier zelfs niet om het mensen naar de zin te maken, ik heb een probleem, ik wil daar over praten en niet alleen maar successtories lezen.Ik ben niet zielig, ik wil geen therapie, ik wil steun en verder niets!!!!!(Dit is een bericht met typ- en stijlfouten, maar kijk er eens doorheen.)Veel liefs en heel veel sterkte met alle goede voornemens!!!!!!!Jannetje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frank Geplaatst 16 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2006 Tony & Dreamer en anderen ...De affiniteit met het onderwerp heeft sleet, in ieder geval bij mij. Wellicht ook mijn gedrag, maar nog steeds zijn de hoeveelheden alcohol een fractie van wat het was, en ik heb nog steeds het idee dat ik veel beter af ben dan ik hiervoor was. Het forum heeft mij zeker geholpen bij minderen en het grip krijgen. Toch herken ik iets van het gevoel dat jullie schrijven. Ik mis prikkelende stellingen, ik mis de aanval op gedrag (fleur, waar blijf je ...), maar aan de andere kant wordt ik verpletterd door een hoeveelheid berichten die mij weinig zeggen, te veel te persoonlijk. Was het voorheen een onderdeeltje uit de verhalen, nu is het 80 a 90%. Geeft niets, maar het heeft minder betekenis op mij. Wellicht goed ook op dit moment, ik vind het lekker om minder te drinken, maar ook om er minder mee geconfronteerd te worden. Ik heb zojuist een aantal draden door ztten spitten, en Piggelmee, ja speel op de bal en niet op de man. Pak op waar je wat mee kunt, en laat liggen waar je niks aan hebt. De huidige structuur maakt dat overigens wel een stuk lastiger. Ik ben dan ook geen voorstander van de dagdraden. Misschien moet de "koffiehoek" per dag geopend worden en de draadjes over de andere onderwerpen los. Maar zelfs dat gaat niet meer werken met de hoeveelheid draden en postings.En Hermiena en Gerda, het is niet alleen maar gezeur! en toch Tony, ik vind wel dat je nu erg kort door de bocht gaat, iedereen zijn eigen plek en rol op een bepaald moment,ik weet niet welke berichten je weg hebt gehaald, maar veel van je berichten heb ik me plezier gelezen. G> Frank Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 16 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2006 Dankzij een of andere computerfout is mijn hele antwoord gewist, prima zo. Wie zich verkeerd/onvoldoende voorgesteld voelde had dat even moeten melden, maar nu opeens al die kritiek kan ik weinig mee.Verder ben ik niet heilig, verre van dat.Maar ik heb vanavond al eens uitgebreid gereageerd op een derdelijk bericht, dus mijn mening kun je daar lezen.Wel denk ik dat door de dagdraad de discussie vaker "stil" komt te liggen. Ik zeg dit zonder kritiek naar iemand of iets toe. Dat kan dus ook. De discussies waren onoverzichtelijker, zeker, maar wel pittiger en levendiger. Vandaag reageerde weinig mensen op elkaar, iedereen schrijft zijn ding en gaat weer. Dat heeft weinig met delen te maken in mijn optiek.Dus ik ben gewoon weer voor het rommelige forum. Maar omdat ik dat zelf al wilde, laat dat duidelijk zijn. En van iets nieuws proberen word je nooit minder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toni Geplaatst 18 februari 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 februari 2006 knip Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 18 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2006 een paar kleine aanvullingen:volgens mij is het probleem een beetje dat ´het forum´ de schuld krijgt als zaken niet lopen zoals ze volgens sommigen zouden moeten lopen. Maar ´het forum´ bestaat niet! Zoals ´de maatschappij´ en ´den haag´ nergens voor verantwoordelijk zijn is ook ´het forum´ niet verantwoordelijk. ´Het forum´ reageert niet op me en ´het forum´ is niet gestructureerd! HET FORUM BESTAAT NIET ALS ZODANIG. Het forum is een optelling van de Houtens, Toni´s, Franken, Piggelmees e.d., ieder met eigen achtergrond, wensen, ideeen over hoe het moet zonder hierarchie.als zaken niet lopen zoals je zelf denkt dat ze moeten lopen is je terugtrekken een manier waar niemand iets aan heeft. Verbeteren kan m.i. alleen door ZELF je inbreng te veranderen. We hebben nl geen voorzitter ofzo die de gang erin houdt en de koers aangeeft. Als het anders moet is de enige manier er zelf iets aan doen! En wat mij betreft is Houten inderdaad onaantastbaar. Als iemand het enthousiasme erin heeft gehouden de afgelopen maanden is zij het. Houten trekt zich niet terug als zij vindt dat het anders zou moeten, Houten voert de verandering in. Daar heb ik groot respect voor.Ten derde: ik was ook geen voorstander van de dagdraad maar ik vind het allemaal niet zo belangrijk.Ik kom hier mijn portie ´denken over omgaan met drank´brengen en ophalen en het maakt me niet veel uit hoe.En dat we heel erg lief zijn voor elkaar, dat is waarschijnlijk omdat als je niet lief bent dat zwart op wit van onbekenden uitvergroot terugkomt. Je moet liever zijn dan normaal is, anders heb je heel snel bonje.Heb ik wat aan het forum. Ja, heel heel erg veel! Ik probeer mijn bijdrage te leveren en krijg daar veel voor terug. Heel veel. Ik ben er heel erg blij mee. Tuurlijk loopt het niet exact zoals ík dat graag zou willen. Nee, zoveel meningen zoveel wensen. Dat neem ik voor lief! En dan als laatste, de bal spelen en niet de man, helemaal mee eens, ga ik ook weer doen, ik voeg er nog een aan toe: over de INHOUD babbelen in plaats van over het PROCES! Op een gegeven moment zou ik vergeten waar dit forum voor bedoeld is. Het woord alcohol komt geloof ik in dit draadje niet meer voorveel groetjes en Toni, fijn dat je terugbent. Ik heb prive ook een aantal keer naar je gemaild in de tussentijd! Heb je dat gezien??PP Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emma Geplaatst 19 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2006 Pp, applaus, je hebt helemaal gelijk. Het is makkelijk om je achter "het forum" te verschuilen als er iets mis gaat maar ik ben ook "het forum". En meer over de inhoud dan het proces praten, helemaal mee eens.Wat een helderheid uit den verre. Fijn dat je tijd hebt genomen je idee te delen met ons,groet Emma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 19 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2006 nog eeeeeeeeeeeeeen klein dingetje en dan ga ik nooooooit meer op het proces in maar terug naar de bal en de inhoud,Als de 184 niet schrijvers die wel lid zijn het anders zouden willen dan nu het geval is zouden ze op dit draadje hun kans gegrepen hebben m.i. Feit dat dit niet gebeurt is denk ik teken dat de andere 184 leden geen behoefte hebben aan een ander soort forum maar gewoon behoefte hebben aan meelezen of er al klaar mee zijn om welke reden dan ook (ik hoop de goede).Je zou op deze uitnodiging anders toch 100 reacties verwachten?Feit dat dit niet gebeurd is is voor mij een teken dat er naast bovenstaande opmerkingen geen behoefte aan verandering is.Wij zwijgt stemt toe!En nu weer snel naar de bal en de inhoud! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emma Geplaatst 19 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2006 Hoi allen,ik heb nog een beetje nagedacht over dit onderwerp. Piggelmee, ik begrijp de uitdrukking "speel de bal en niet de man" niet helemaal. Ken die uitdrukking gewoon niet. Maar ik denk te begrijpen dat het gaat meer "om de algemeenheid, dan op de persoon". En als je dat bedoelt ben ik het er niet mee eens.Ik ben het wel heel erg eens met Pp die zegt dat "het forum" niet bestaat, het gaat om elk individu. En nu wordt er "over het forum" iets gezegd en niet over de persoon die iets zegt wat niet in goede aarde valt. Ik wil niet zeggen dat nu op alle slakken zout gelegd moeten worden maar als je feedback wil geven doe dat dan naar de betreffende persoon. En dan met de feedback regels van: " ik vind, ik krijg het gevoel dat, ik denk, ik ervaar". Dus hou de ervaring, gevoel etc. bij jezelf.Ik moet al m'n berichten dan eens nalezen maar ik denk NIET dat ik me aan die regels heb gehouden. En nu ik erover nadenk ga ik dat toch maar eens doen. We houden kritiek (even in de negatieve zin bedoeld) vaak te algemeen, neem even een quoute uit Katriens bericht "De teleurgestelde kruipt in zijn/haar schulp, doet nog een poging etc...". Ik voel me dan meteen aangesproken. (heb je he met die gevoelige tiepjes). Maar ik heb ook berichten van Katrien gekregen die wel direct aan mij geadresseerd waren en dat vind ik dus blijkbaar wel heel prettig.Mijn tip is dan misschien ook: heb je iets te zeggen of aan te merken over een ander noem die dan bij naam, dan hoeft niet iedereen met maat 38 de passende schoen aan te trekken (humor) maar lees eerst het gene dat geschreven is nog eens goed door. Misschien is het wel anders bedoelt, de intonatie, de stemming van die persoon etc. etc. probeer het erin te betrekken.Ik hoop dat ik het goed uitleg. Ik bedoel hier dus niet mee dat we meteen iedereen maar op z'n huid moeten gaan zitten maar ik zou het wel prettig vinden om "directer" aangesproken te worden mocht ik iets schrijven wat een ander op een niet prettige manier raakt.En het dubbele in m'n boodschap is het volgende: we doen allemaal zo'n moeite om de ander die prettig reageert op berichten te bedanken en staan doodsangsten (ook weer humor) uit om iemand te vergeten. Maar ik wil geen opbeurende verhaaltjes schrijven om daar meteen een bedankje voor te krijgen. Ik weet wel dat het wel goed zit.Take care,Emma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emma Geplaatst 20 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2006 Katrien,je hebt me echt niet gekwetst hoor, echt niet. Ik nam je quote even als voorbeeld en zei dat ik me aangesproken voel, of beter, ik denk dan dat je o.a. mij daarmee bedoelt. Maar dat is geen kwetsen hoor.Oke, fijne dag tot horens,Emma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toni Geplaatst 20 februari 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 februari 2006 knip Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toni Geplaatst 20 februari 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 februari 2006 knip Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Opa2 Geplaatst 20 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2006 Tsja...Toni, ik kan je wel volgen, hoor: ben hier ook lang niet zo vaak (meer) als de intentie was.Wat mij betreft heeft het niets met personen te maken, maar meer met "uitvibreren".Kijk: sinds 1 december heb ik 4x weer "ouderwets" gedronken, en het lijkt wel, of het lichaam gewoon geen alcohol meer accepteert, als je er zo goed als vanaf bent.Dus zal mijn consumptiefrequentie nog verder omlaag gaan, dan deze dank zij Tactus en dit forum al was.Dat betekent, dat het dagelijks leven zo langzaam aan totaal anders is geworden dan het met alcohol was en, of ik wil of niet: dat is mede oorzaak van mijn nog slechts sporadische komst hier, al was het alleen maar, omdat ik er, heel banaal, gewoon niet aan denk.Dus wordt voor mij persoonlijk dit forum meer en meer deel van het verleden, daarmee geen jota afdoen van het nut van een forum als dit: terugkomplek, warmteplek, infoplein, chathoek, sociale werkplaats, hangplek voor lotgenoten - och, ieder voor zich maakt dat maar voor zichzelf uit, toch?Daarnaast: als je al een week niet bent geweest, is de hoeveelheid leesstof enorm, met inderdaad wel een gevoel van tijdverlies als ik bij voorbeeld aan het einde van "dreundenken" ben gekomen.Aan de ene kant, bovendien, ben ik best erg benieuwd naar het reilen en zeilen van diverse forumschrijvers/sters, maar ook dat wordt mettertijd minder als mijnheer/mevrouw X voor de tigste keer meldt, weer in de fout gegaan te zijn, maar vanaf nu toch echt van plan is...Groot nadeel van het weinig bezoeken van dit forum is voor mij wel, daardoor anderen die het moeilijk hebben, te weinig een hart onder de riem te steken, maar dat wordt behoorlijk gecompenseerd doordat men veelal blijk geeft, wel erg weinig in de historie van dit forum gedoken te zijn, waar inmiddels een schat aan informatie, tips, warmte en ondersteuning ligt opgeslagen.En och: een forum is toch een plek, waar ieder zo vaak of weinig kan komen, als-ie wil?Tip: wel van tevoren even bedenken, in welke rol je hier wilt komen; scheelt tijd en irritatie!Tot spreeks/schrijfs,opa2.Go with the flow... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 21 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2006 Ja Opa2 ook daar ben ik het mee eens. Trouwens jongens, op dit moment houdt Cactus ook een enquete op de site van Cactus zelf: dus: leef je uit !!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
verientje Geplaatst 21 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2006 Ik heb een beetje drempelvrees naar het forum toe, ik weet niet hoe dat komt, misschien een beetje vrees voor negatieve reakties, maar ik vind het forum wel een uitkomst! Ben niet zo'n prater, dus veel reageren doe ik niet, maar ik vind het erg fijn om ervaringen te lezen van anderen met hetzelfde probleem, en herken een heleboel dingen. De keren dat ik wel gereageerd heb had ik wat gedronken, dan is de drempel weg, en helaas niet alleen naar het forum, maar daar weten jullie waarschijnlijk alles van! Ook de privé-berichten vind ik fijn, heb dankzij de privé-berichtjes vanaf vrijdag geen alcohol meer gedronken, anders was me dat niet gelukt. Groet, Verientje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toni Geplaatst 23 februari 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 februari 2006 knip Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten