Spring naar bijdragen

Geen alcohol


Houtje

Aanbevolen berichten

Dit is een "verdiepigsdraad" met een :rose: positieve insteek:
wat levert het je op om niet te drinken?

Emma wil je aub dat vreselijk leuke verhaal van die besparingen eens opzoeken en plakken en knippen? Ik heb liggen huilen.....van het lachen.

Mij levert het op: 3 euro per dag voor een fles ww (witite wijn voor de intimi) maar helaas giet ik mij in het weekend vol met Crodino (3,50 per 8-pack) en dure sappen en veel snoep. In het begin zette ik elke dag die 3 euro weg en kocht er iets belachelijks voor bv. een lippenstift van een of ander belachelijk merk (die natuúúúúúúúúúrlijk) wel veels beters is of een luxe luchtje, nee geen wc verfrisser maar iets duurs en iedere keer als ik die lucht lanceerde bij het aankleden op mij zelve dacht ik: zo, geen kater en geen dooie hond in de bek (om maar spreekwoordelijk te blijven) maar een lekkere lucht (Dior of zoiets ordinairs).

PP reist de wereld rond van 180.000 flessen uitgespaarde drank en Hermiena begint een wereldwijd kralenimperium met 40 filialen HKI (Hermiena's Kralen Imperium B.V. beursgenoteerd ik wil graag de eerste emissie van aandelen intekenen).....
Tante Til en Fleur gaan de ondersteuning in van minder bedeelde kids en mogen op die van mij oefenen ach, ze liggen zo heerlijk in hun bedjes, moest weer huilen toenet toen ik ze zag, een ;) watje van een moeder ben ik toch ook.... dat gaat heten Kind & Verzorging Uw Privé Bureau voor alle problemen aan huis, wordt een grotere klapper dan World on Line die aandelen wil ik ook hebben.....

Alle gekheid op een stokje mijn voordelen zijn:
- meer energie vooral 's avonds na het eten (als ik de gladiatorenronde om 4 uur overleefd heb)
- toch minder irritatie maar dat weet ik niet eens zeker
- die depressies zijn helaas even erg maar ik weet dan maar zeker dat ze niet van de drank zijn
ook goed om te weten
- in 4 maanden (???) zeg 120 dagen eigenlijk 360 euro bespaard helaas gaat 3/4 eruit aan alternatieven
- sommige mensen vallen kilo's af
- kunnen weer vrolijk naar hun toet in de spiegel kijken
- je houdt een hoop meer tijd over die je verdeed met kopen en wegsmokkelen
- al die ritjes naar de glasbakken zijn ook niet meer nodig scheelt een auto in 10 jaar
- je koopt om 5 uur in de super niet alleen drank maar ook een hoop zooi om vooral geen alco te lijken

goed, vult u maar aan......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onderwerp: GEEN ALCOHOL; WAT LEVERT HET OP?

Het levert mij op dat:
- ik geniet van het leven!
- ik mij niet meer hoef te schamen voor mijn gezuip en mijn katers
- ik minder depressief ben
- ik veel meer energie heb
- ik meer tijd heb, vooral 's avonds en dan crea ga doen
- ik mij beter en gezonder voel
- ik tijdens etentjes zinnige dingen zeg en dat de volgende dag ook nog weet
- (ik anderen kan vertellen wat ze gezegd hebben als ze dat vergeten zijn!!!!!)
- dat ik in een relaxed tempo de dingen kan doen die ik moet doen, ipv als een bezetene aan de slag te gaan op non-kater dagen en zelfs al leer "hoe maar een beetje rond te lummelen"
- ik mijn afspraken kan nakomen
- niet meer bang ben overvallen te worden door bezoek als ik met een kater in bed lig
- mijn man mij nu pas echt leert kennen en hij óók van me houdt als ik niet drink, meer zelfs (zegt hij!)
- mijn huwelijk dus is gered
- ik er véél beter uitzie en mensen dat tegen mij zeggen (ik verzorg mezelf ook beter)
- ik leuker, gezelliger en rustiger ben en mensen dat tegen mij zeggen

Tel uit je winst!

Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O help, als ik ga uitrekenen wat ik met het geld dat ik aan drank uitgaf kon doen...dan stond er nu een prachtig campertje voor mijn deur en kon ik de wijde wereld in.
Pietje Puk achterna. Of naar de Keulse pot van Piggelmee.
Maar ja, dit is een duidelijk voorbeeld van een Niet Helpende gedachte.
Een wél Helpende Gedachte ( jawel meneer Tactus, ik wéét het wel!) is dat ik nog steeds de wijde wereld in kan, maar dan gewoon lekker op de Fiets. Naar Santiago de Compostella of naar Houten.
Kan ik mijn frus en boosheid over dat jarenlange drinkgedrag lekker wegtrappen.
Dat is beter en ook leuker dan de gordijnen dicht, de verwarming op 24, witte wijn tetter tot ik er net niet bij neerval, beneveld in bed beland, als een blok in slaap val, na drie uur weer wakker schrik van mijn hartkloppingen, niet meer kan slapen en dan nog mijn eigen night-sweating-afterparty heb.
O jongens, dát wil ik écht niet meer.

O ja Houten, ik solliciteer naar dat KUVP-buro, dat doe ik er gewoon even bij als het kan samen met Fleur en over die aandelen hebben we het dan nog wel.

Groetje,
Mathilde/ Tante Til

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eeeeeven iets rechtzetten

ik had het GELUK dat ik ook 2 1/2 pakje per dag rookte. Ben ik 5 jaar geleden mee gestopt. Dus het geld dat ik door drinken en roken samen uitspaar, ja, daar kan je inderdaad een aardig eind mee over de wereld.

Verder heb ik alle bovenstaande zaken van jullie ook als voordeel, daarbij dus ook positievere gedachten, minder ruzie en...

ik raak geen contactlenzen meer kwijt. Die raakte ik nogal eens kwijt doordat ...? weet ik veel. Ze waren gewoon weg s ochtends

Nog iets, ik was altijd heel schrysofreen (hoe schrijf je dat) als men het ergens over had dacht ik vaak: was ik daar ook bij maar te dronken, of was ik daar niet bij? net zo als mensen met altzheimer had ik trucjes om die situaties op te lossen.

En nu; als we het ergens over hebben hoef ik me niet meer af te vragen als ik het me niet kan herinneren of ik wellicht een black out had. Nee, ik kan gewoon zeggen:

nee joh, toen sliep ik al! of nee, toen was ik even winkelen ofzo. Als ik het niet meer weet, dan weet ik het dus ook echt niet. Geen smoes meer nodig! Is ook erg rustgevend!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ff rekenen,

een biertje kost ongeveer 0,33 cent. In een krat zitten 24 flesjes, ik dronk 2 kratten in de week dat is 48 flesjes x 0,33 cent = 15,84 per week. Ik sta 41 dagen droog dus dat is bijna 6 weken. dus voor het gemak, 6x 15,85= 95,10.
Daarmee ben ik er nog niet want ik dronk in het cafe ook elke week gemiddeld zo'n 20 euro aan bier op. Terwijl dat nu op een avond nog maar 8 euro is aan sinas. Echt veel alternatiefen voor niet drinken heb ik niet. Ik drink veel dubbelfris of karnemelk maar dat is niet duurder dan bier. Zelfs nog goedkoper per glas. Dus uiteindelijk hou ik best wat centjes over in de maand.

Alhoewel, ik doe het niet voor het geld. Ik ben er gewoon zat van om een dronkelap te zijn.
Maar goed, wat het me verder opleverd heb ik al op een ander draadje gezet en ik hoop natuurlijk uiteindelijk dat mijn gezonde gedrag eindelijk eens een kindje op leverd.

Houten het HKI gaat er komen. Die is er al maar dan nog niet beursgenoteerd en met slechts 1 filiaal. Heeft ook iets een andere naam trouwens, hahaha. Maar goed plan van je!!

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een ware Stekel Toni die ik heb geleerd van de Cactussen: het korte termijn voordeel (ik noem maar wat, geen pijn, eenzaamheid, vrolijk (ahum) los, ontspannen) is levensgroot een soort FLAT mens ik ren bijna naar de winkel als ik dat allemaal lees, naar het nadeel is een lego-huisje TOT DE VOLGENDE DAG. Niet de kater, ik dronk niet zoveel (= ook teveel) maar het verlies aan eigenwaarde !!!!!! schuldgevoel !!!!!!! waardeloos !!!!!!! zie je wel !!!!!!!

en daar heb ik nuchter ook al last van..... dus....... ik weet het wel. Heb jij de Cactus ook gedaan dan moet je de eerste keer zo'n lijstje invullen, erg leerzaam?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...