Spring naar bijdragen

kan niet stoppen....


Lee

Aanbevolen berichten

Welkom Medea,
Hartelijk welkom hier.
Ik kan me voorstellen dat je, als je al die positieve dingen lees je bij jezelf denkt 'hallo, dat is allemaal wel mooi maar dat geldt niet voor mij'.
Ik raadt je daarom aan eerst eens wat te gaan rondneuzen hier en wat oudere berichtjes te lezen. Dan zul je zien dat die positieve dingen die je hier leest ook niet van de ene dag op de andere bewerkstelligd zijn.
Daar zijn in bv. mijn geval heel wat mislukkingen aan vooraf gegaan en nog steeds bén ik er niet.
Het is hier bepaald niet altijd rozengeur en maneschijn maar wel een plek waar je met je zorgen en verdriet terecht kan en op steun kan rekenen.
Succes!
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Medea, erg ellendig voor je. Maar giet alle bouze weg en ga in bed liggen. Of als je meer hulp nodig hebt laat je (even) opnemen. Zeg tegen een vertrouwd persoon dat drank een probleem is en vraag of die bij je wil blijven. Ga naar de AA, op internet kan je adressen vinden in jouw buurt en waarschijnlijk is er nog wel een bijeenkomst vanavond.
Bel de SOS telefoon. Schrijf op dit forum. Maar als je echt maar dan ook echt niet meer wilt kan je het. En dan is het echt de kwestie van dat eerste glas niet nemen. Schrijf het maar van je af. Ik/we kunnen niet altijd het juiste zeggen maar schrijven helpt vaak wel. En eet bastogne koeken, zo vies bij alcohol, zo wie zo zoet/suiker bij alcohol is niet lekker.

Ik wens je heel veel sterkte.
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Medea,
Ook van mij hartelijk welkom. Het is niet makkelijk om te stoppen met drinken, dat kan iedereen hier beamen. Maar als je echt wilt, en volgens mij wil je dat heel graag, probeer dan dat eerste glas niet te nemen. Zoals al gezegd ga naar je huisarts en vertel hem van je probleem. Hij zal vast ook veel tips voor je hebben. En misschien een detox van een week. Dan kun je absoluut niet drinken, krijg je regelmaat, je eet gezond e.d. Dan ben je ondertussen al een week verder. Ik weet het is heel drastisch maar misschien heb je dat juist nodig.
En veel water drinken, of thee. En schrijven natuurlijk, er is hier altijd wel iemand die je een steuntje in de rug kan geven. Bij mij gaat het ook niet zonder slag of stoot, en ben na een behoorlijke terugval vandaag 1 maand droog. En elke dag wordt het beter. Als je dat vol kunt houden, zul je merken dat ook jij positiever wordt.
Ik wens je veel sterkte, en vind het knap dat je op dit forum hebt aangemeld.
Toi, toi,
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moon, gefeliciteerd met je maand droog!!! Goed man!!!

Beste Medea,

Ja moeilijk is het om die eerste te laten staan he? Snap precies wat je bedoelt. Zelf heb ik er ook wel een jaar over gedaan voordat het knopje serieus anders om ging. En hoe het nu precies komt dat ie andersom is gaan staan dat weet ik niet. Iedere keer dan ging het weer mis en dan baalde ik zo dat ik nog veel meer ging drinken. Uiteindelijk heb ik me hier bij de tactus therapie aangemeld en sindsdien lukt het aardig, ook al ben ik weleens flink uit de bocht geschoten hoor. Mischien is het inderdaad verstandig om naar je huisarts te gaan, of naar de aa. Of neem een vriend of vriendin in vertrouwen zodat je al minder makkelijk kunt gaan drinken. Ik hoop voor je dat je hier op het forum ook veel steun kunt vinden. En net wat Emma zegd, die succes verhalen hier op het forum die zijn ook niet voor niks ontstaan daar zijn ook de nodige glijders aan vooraf gegaan hoor. Nou in ieder geval wens ik je heel veel succes in de strijd tegen alcohol. Het klinkt mischien stom maar het is net als met roken: De eerste moet je gewoon niet nemen.

groetjes Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja,

het is gewoon onwijs moeilijk! Klaar, punt uit! Ik heb geen trucs! Maar alle tips hierboven zijn volgens mij goed. Je huisarts inlichten is volgens mij een goed idee (of naar de AA), in ieder geval het niet ALLEEN proberen uit te vogelen. En inderdaad, per dag de strijd leveren. Niet te ver vooruit denken. En hier je gedachten delen, bij je lotgenoten!

eigenlijk heb ik geen zinnige dingen te zeggen, maar wil je wel even laten weten dat ik het goed vind dat je eraan begint. Dat is al heel wat!

Dreamer, proficiat inderdaad. STERK TERUGEGKOMEN! Als we nog aan gele truien deden zou je vast in aanmerking komen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Medea,

Van eerste hartelijk welkom ook van mij. Ik vond het stoppen ook verschrikkelijk moeilijk. Je raakt eigenlijk je houvast kwijt (schijnzekerheid natuurlijk) dat je om die en die tijd van jezelf weer "mag". Wat mij er door gesleept heeft is de Tactus, maar meer nog het forum, al het medeleven en begrip, en dat ik gewoon voluit mocht zeggen hoe k****** (d.i. van mij en niet van de moderator) ik me voelde. Ik begon met de Tactus therapie waarvoor alle hulde, en dacht eigenlijk gelijk "this is the moment". En ben toen 28 oktober gestopt ja 1964 dat wel (geintje, 2005 hoor). Eerst dacht ik gaat wel, na een dikke maand voelde ik me zó rot dat ik dacht dat ik het niet redde, maar toch, gered. Jaaaaaaa, niet zonder vallen of opstaan. Gelukkig zijn de glasbakken hier goed ge-automatiseerd dus als er iets anders in verdwijnt dan een pastapot of sapfles ze terugbrommen "wat is dat en waar is dat goed voor".....

Maar na 4 maanden heb ik het vanaf 4 uur tot etenstijd (het kan erger hoor) erg zwaar Mathilde noemt dat "tandhakken".... helemaal mee eens. Sinds eergisteren doen we samen ontspanningsoefeningen rond die tijd en denken we heel sterk aan elkaar.

Nou ja wat heb je nou aan zo'n brij informatie. Welkom en probeer een manier te vinden die bij de past. Van de Tactus heb ik geleerd dat een gewoontje die in jaren inslijt niet in 6 weken weg is dus geef jezelf wat ruimte maar maak één punt voor een start, desnoods twee glazen ipv een fles, wat bij JOU PAST en overleg dat met hun.

Sterkte en vooral: wie schrijft die blijft !!!!!!!! Heel veel groeten en ik duim voor je,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het je niet lukt om te stoppen ben je er misschien nog niet aan toe en wil je denk ik ook nog niet echt stoppen. Of is dit te kort door de bocht?.. Dit is geen aanval hoor, maar zo werkte het bij mij meestal. Soms moet er iets zo uit de hand lopen dat je voor jezelf geen andere keuze hebt.. en zelfs dan is het moeilijk...

aan de andere kant is er eigenlijk niks makkelijker dan stoppen... fles leeggooien en keukenkastjes gaan boenen ofzo....

Als je echt wilt stoppen dan lees je hierboven eigenlijk al de eerste raad.. toegeven dat je een probleem hebt met drank.. en dit aan de wereld kenbaar maken... Hulp is er genoeg maar je moet wel zover zijn om te erkennen dat je het niet alleen kunt en dat je hulp wilt accepteren...


succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee nee Medea dat is te kort door de bocht.

Is er enige samenhang met de Griekse mythologische figuur Medea en haar eigen vicieuze cirkel met haar geliefde Jason?
Dan is drank jouw geliefde die je niet durft te verliezen. Maar meid, je KRIJGT ER ZO ONGELOFELIJK VEEL VOOR TERUG......

Ik had vorige week in de uitglijderfase van 2 weken ook hard de steun nodig van anderen, maar vooral tegen mezelf roepen IK WIL DIT NIET.

En wist je, (aldus de Cactus) dat afwasputjes dol zijn op bijna volle flessen wijn die wij besluiten niet leeg te drinken?

Ik wens je sterkte met het aller-aller- eerste begin, daar gaat het om !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Medea,
Ook van mij welkom op dit forum. Het aanmelden hier is al een eerste stap in de goede richting. Als je heel graag wilt stoppen dan is het mogelijk, maar het allerbelangrijkste is toch: gewoon doen. En hier op het forum zul je steun vinden van lotgenoten. Maar als het je niet lukt, schroom dan niet om er hulp bij te zoeken. Veel mensen hier, waaronder ikzelf, hebben die stap ook gezet. Schrijf als je het moeilijk hebt en weet, we willen je er bij helpen. Het toegeven dat je een probleem hebt is in ieder geval de eerste stap naar de oplossing.
En als je de eerste tijd doorkomt, komt er heel veel goeds voor terug.
Sterkte en ik hoop nog van je te horen.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor al jullie reacties. Dat alleen al geeft me hoop. Als het jullie lukt, moet het mij toch ook lukken! Ik heb al wel veel geprobeerd, maar uiteindelijk is het natuurlijk het eerste glas dat ik niet moet aanraken....
Het is inderdaad de (schijn)zekerheid die ik bang ben om te verliezen.
Nu is het ochtend en ben ik vol goede voornemens en weet bijna zeker dat het gaat lukken.
Maar ik weet ook dat als het vanmiddag 17.00 uur is ik me heel anders voel (helaas).
Maar ik blijf schrijven, ik blijf het proberen want hoe het nu gaat word ik zo zat!

groetjes,
medea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ken het hoor, ook goeiemorgen, samen online op dit uur hihihihi
vanavond ga ik het ook zwaar krijgen, donderdag is altijd de vaste drinkavond van mij... dus vanavond moet ik voor de 2e keer deze week beslissen wat ik doe... schrijf anders eens op hoe je je voelt om 5 uur? er is op dit forum elke dag een topic geopend... misschien dat anderen je er vandaag doorheen kunnen slepen al is de beslissing aan jou.

werk ze vandaag (vermoed ik, ik moet ook zo) en sterkte!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ojee Erica, dat klinkt een beetje alsof je er dan maar niks aan hoeft te doen. Ik ben ziek dus kan het niet helpen, dus ga ik gewoon lekker door. Of bedoel je het niet zo? Ik ben het met je eens dat een verslaafde vaak meer verslaafden in zijn familie heeft en dat er een bepaalde mate van erfelijkheid kan mee spelen maar om nu te zeggen dat het een ziekte is?? Het ligt er vaak ook aan wat iemand in zijn leven mee maakt. Maar dan nog, niet iedereen die ellende mee maakt is per definitie verslaafd. Dus eigenlijk vind ik het iets te makkelijk om te zeggen ik ben ziek. IK denk dat je moet zeggen, Ik ben verslaafd. Dat klinkt anders dan ik ben ziek. Maar goed, zo zie ik het.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Katrien,
Dan ga je nu dat alcoholspook een oplawaai verkopen! Huilen mag, zoveel je wilt, maar niet gaan drinken nu, dat lost niets op. Je zit hier niet voor niks. Ga nu even dat alcoholmonster verdrijven. Ik heb op een andere draad van alles voor je klaarstaan.
Liefs, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Katrien,
Je andere kant is je kwetsbare. Daarom des te knap dat je dat nu laat zien. Ik ga met Fleur mee, probeer niet te drinken, want dan wordt je gevoel des te erger, maar dat weet je volgens mij als geen ander.
Je voelt je nutteloos, hebt idee dat er weinig van je handen komt, je zit thuis en de eenzaamheid slaat toe. Heel herkenbaar. Maar lieve Katrien probeer dat lichtpunt vast te houden, want die moet er zijn!
Je tranen laten komen is niet erg, soms kan dat opluchten. Lucht je hart zoveel mogelijk, dat helpt.
Vindt het trouwens knap dat je je emotionele kant laat zien, daar is lef voor nodig.

Heel veel positieve energie, knuffels en gedachten naar jou van mij.
Liefs,
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Katrien,
misschien reageer ik veels te laat en is de situatie bij jou al weer 10x veranderd (wat ik van harte hoop) maar ik vind het zo naar voor je. Ik leef met je mee en wens je alle kracht en sterkte die je nodig hebt.

Als je al zoveel moet missen en dan ook je maatje drank.... Maar drank is niet echt een maatje, zo een die er enkel is als het "gezellig" is en bij problemen afhaakt of er nog een schepje bovenop gooit.
Denk aan je, heel veel sterkte,
liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Katrien,

Ik zie nu pas je berichtje.
Wat ontzettend knap dat je toch niet hebt gedronken hoor!! Ondanks dat je zo verdrietig was.
Alcohol lost niks op he? Het maakt de ellende eigenlijk alleen nog maar groter! Goed ook dat je er na een flinke huilbui zelf ook zo over dacht zodat je toch niet bent gaan drinken! Ik vind het rot voor je dat je je zo eenzaam voelt. Hoop dat je flink hebt uitgehuild zodat je er nu weer fris tegen aan kunt! Knap hoor dat je dat ook met ons wilde delen. Heb nog wel een vraag, heb ik mischien iets verkeerds gezegd waardoor je ineens zo verdrietig werd? Omdat je je verhaaltje aan mij gericht had?
Als dat zo is dan spijt me dat oprecht. Het is nooit mijn bedoeling om hier iemand van streek te maken hoor! Nou ik hoop dat het vandaag alweer stukken beter met je gaat.

En eh fleur, geweldig die reactie van jou. Je noemt het beestje tenminste bij de naam en wint er geen doekjes om heen!! Daar hebben we wat aan. Toppie!! Als ik ooit weer de neiging krijg om te gaan drinken dan hoop ik dat jij er bent om me er met 1 rake opmerking van te weer houden.

liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...