Spring naar bijdragen

dinsdag 28 februari


tapas

Aanbevolen berichten

...zomaar dit dagdraadje te beginnen? ja... ik doe het gewoon. Ik liep net buiten met mijn hond, ben nu weer fris en fruitig (en natgeregend), en bedenk me hoevaak ik hem nu al waggelend en zwalkend heb uitgelaten, doodsbang om medehondeneigenarenbuurtbewoners tegen te komen..
of erger nog.. gewoon de voordeur openzette en de hond zichzelf laat uitlaten.. niet goed!!!

Ik begin deze dag dus fris en fruitig en sluit meteen de vorige dag fris en fruitig af... en ga lekker slapen

toedeledoe en dat dinsdag de 28e weer een mooie dag mag worden!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

wat onwijs goed dat je gewoon niet met die vriend bent wezen stappen. Je moet het jezelf misschien niet moeilijker maken dan nodig is. Wat een wijze beslissing van je. Alle reden om deze mooie dinsdag officieel te openen!

Hermiena, bedankt voor de prachtige virtuele badge. Ik heb m opgespeld!

Iedereen, dank voor de felicitaties, fijne dag, Emma, succes weer met je werk he!

Hermiena, trouwens, carnaval vieren zonder alcohol! Ook een enorme overwinning zeker. Raar gezicht denk ik, iedereen die daar lollig loopt te doen met een biertje, en jij met je spa. Knap hoor

groetjes allemaal

PP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onderwerp: 3 MAANDEN DROOG

Even achter mijn maat PP aanschrijven. Iedereen hartelijk dank voor de felicitaties en de badge.
Ik was niet eens een kwartaaldrinker, maar dit eerste droge kwartaal is mij uitstekend bevallen. Kan het iedereen aanraden, alcohol hoeft helemaal geen optie te zijn.
Grappig, maar ik denk er soms gewoon helemaal niet meer aan, alsof het een soort jam is die ik niet lekker vind en nooit op mijn brood zal smeren.

Wel, tegelijkertijd even schoon schip maken:
- iedereen nieuw hier: van harte welkom en profiteer van alle goeds op dit forum!
- alle ouwe taaien: ga door en hou vol!
- een ieder die het moeilijk heeft: niemand heeft beloofd dat het makkelijk zou zijn en morgen gaat vast de zon weer schijnen en zo niet, dan wel overmorgen. Hou je haaks!
- iedereen die blij en tevreden is: houden zo!!!

liefs en sweet dreams,

Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal

Natuurlijk veel succes Emma

Ja klopt we hebben elkaar nog niet veel geschreven, en het wordt hoog tijd, je hebt al de nodige grappen
gemaakt van de week.

Het is de tweede dag dat je weer werkt, en zie dat je er zin in hebt, ik heb gelezen dat je het kleding advies een mantel pakje achter je laat!. Er wat veranderd hoor.
Dus ivm het annoniem houden van je werk wil ik zeggen dat ik met grote ogen gelezen heb wat je wel leuk vind.
Dus beste Emma, na de 11 sept letten nu ook mannen op hoor, en moet je niet schrikken als er nog al
wat aan de nood rem wordt getrokken als de trein in stapt.

In een verdacht pakje

Geluk,
Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi nog een keer,

Nu dan met een probleem.

Over twee weken heb ik een weekje lange latten in Oosterijk met een vriend, het staat geboekt en
gepland, maar ik heb geen zin.

Deze vriend is een zware drinker die vind dat hij geen probleem heeft met alcohol, wandt hij kan stoppen
als het moet, aldus deze vriend, je kent dat wel.
Ik heb een keer iemand gesproken die dat zij 10 min voor dat we de ambulance moeten bellen!

Hij is op de hoogte van mijn stop poging, en staat hier dan wel positief tegen over, maar ik zie hem hele-
maal opleven als ik zeg; dat ik tijdens het skien er niet zo moeilijk over zal doen!

Maar ik voel mij zo veranderd, afgelopen zondag was ik helaas weg rond 12 uur op het forum maar wat
er toen geschreven werd is eigelijk mijn gevoel van een appre ski.
Wat jullie schreven had net zo goed in een gezelig gehuurt huisje in oosterijk kunnen zijn gebeurd.

Ik ga denk ik wel, maar met dubbele gevoelens.

wie ben ik?


Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,
Tapas, ik wens jou ook een "frisse" dag. En dat van die hond uitlaten: zo deed ik dat ook, wat herkenbaar toch allemaal.
Helder: je reisje gewoon gaan maken en probeer het probleem te laten voor wat het is.
Jij bent gestopt, dus jij drinkt niet, wat die vriend doet moet hij zelf weten. En zonder alcohol kun je het ook leuk hebben. Maar dat je er tegenop ziet, kan ik me voorstellen. Je hebt ook nog even de tijd om je er op in te stellen. Bedenk, als het je lukt om die week droog door te komen, dan heb je een geweldig gevoel daarover. En focus je niet teveel op het gedrag van de ander, ga voor jezelf, geniet ervan en laat je niet ompraten.
Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal,

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor de lieve felicitaties die ik met mijn verjaardag van jullie kreeg.
Wat een lieve woorden allemaal. Het heeft me echt heel goed gedaan.
Ik heb een hele fijne verjaardag gehad want ik mocht mijn man weer uit het ziekenhuis ophalen zaterdag om 10 uur.
De kinderen hebben goed meegeholpen en we hebben veel bezoek gehad, echt verrassend.

Ik denk dat ik niet vaak meer op het forum zit want ik werk nu weer hele dagen en dan ontbreekt mij de tijd gewoon maar af en toe kom ik nog wel eens aanwaaien hoor.
Iedereen heel veel succes met alles en ga er voor hoor!!!

Liefs Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helder, nog even:

Die vriend is dus niet van plan zijn drink c.q. zuipgedrag aan te passen aan jouw veranderende inname-gewoonte. Weet hij dat je met veel struggle deze therapie doet en je eigenlijk veel beter voelt dan zonder alcohol (en ook waarom niet en waarom wel en zo niet, dan toch?).

Hoe'n goede vriend is dat die dat niet respecteert en zegt beste Helder (of Frits hoe je ook mag heten) ik help je want ik wil je niet laten stikken en evt. met de ambulance. Stoppen doen we allenmaal ik ken zelfs iemand op dit forum die belooft heeft op haar sterfbed links een krat martini te zetten en rechts een voorraaddoos roze koeken.

Dood gaan we dus allemaal. Het gaat er dus om hoe we de tussenliggende periode doorkomen. Helder of beneveld? Jaaaaaa ik ben toevallig ski-fanaat en weet donders goed dat je met een wijntje (lees één) lekker warm bent en ontspannen naar beneden gaat. MAAR 1:wine: =2 :wine: = 3 :wine: = hele fles is minstens 5 :wine: :wine: :wine: :wine: :wine:.

Goed je wilt wel gaa skiën en ook een beetje stoer mee-doen lijkend me. Maar 8 thee met strohrum zijn levensgevaarlijk.

Er zijn twéé oplossingen die hier met Kerst (ook zo lekker) rond zijn gegaan:
-óf je verzint een smoes (hartaanval, migraine, bloeddruk, levensgevaarlijk mag ABSLOUUT niet drinken en jij, goede vriend van me, wil je me steunen gezond het blijven (doe het voor je dochter.....) hard hè.
- óf je zegt JA ik ga met je skiën maar ik drink GEEN alcohol en ik verwacht dat jij mijn vriend bent en me steunt.

En misschien moet je even aan de refusal voor een week of zo om écht niet te drinken want wintersport, al die barretjes buiten......brrrrrrrrr gevaarlijk gevaarlijk.

Kun je hier iets mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi houtje


Je hebt het over echte vrienden, ja wel die kies ik zelf maar het laatste half jaar ben ik aan het knoeien
met mij zelf, over alcohol enzo.
Het stomme is dat ik bijna nooit dronken of aangeschoten ben geweest in gezelschap wat je schrijft een
saai draadtje ik ben altijd het saaie draadtje geweest eigelijk, als ik een feest geef dan blijf ik helder, en
blijf gastheer tot het einde, altijd in staat om een ruzie te slechten, ik weet zelfs op zulke momenten welk
ziekenhuis dienst heeft voor noodgevallen, je draait een feest in elkaar of niet

Maar nu met dat skien had ik het plan van nu ga ik eens de beest uithangen, een soort late pubertijd denk ik, maar inmiddels vind ik dat niet meer zo geweldig plan dus zal ik maar proberen sterk te zijn en
lekker normaal blijven doen ook in de sneeuw.

Wat je schrijft over stoer doen dat ken ik wel, maar dat juist iets wat mij kan irriteren aan mannen in bars kom ik wel eens vanwege mijn werk, en dan zie ik het spul al zitten aan de bar, dat heeft het niet
voor mij, die zogenaamde goede gesprekken je ziet dan iemand een geweldige opmerking maken en moet daar dan drie biertje van nagenieten dat die zo weer attrem was vandaag.

Dus ik knoop maar weer in mijn oren wat Fleur verteld altijd wijs he.

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...