Spring naar bijdragen

Thuis op het forum ?


helder

Aanbevolen berichten

Lieve mensen een nieuw onderwerpje van mij

Ik lees en praat nu een weekje mee op het forum, en voel me erg welkom, toch heb ik een zorg
De laatste dagen heb ik veel gelezen en zie dat mijn drink probleem nog niet zoveel ernstige dieptepunten heeft gegeven in mijn leven.
Ik kan denk ik voorzichtig misschien nog wel een beetje kan drinken op verjaardagen en zo, ik heb daar controle over, dat is anders bij veel wat jullie schrijven over het drinken.
Ik heb gelezen op een stom draadtje over de ergste dingen die je hebt beleeft door alcohol, dat is niet
de goede manier van denken.
Het is meer de vraag wat je grootste verdriet is wat je moet dragen, door gebruik!
Dat komt op eens heel dichtbij, verlies van levensvreugde, depressive gevoelens verwijdering van fam
en geliefden en zo meer. je gezondheid b.v. dat is een echte top 3, ik wil GEEN draadtje dat, iedereen dat
gaat ophalen, nergens voor nodig. Wat ik wil zeggen is dat ik alleen maar dankbaar ben niet nog eens 10 jaar door te zijn gegaan met drinken, en nu hier ben, op het forum, ik was namelijk goed aan het afglijden door alcohol.

Ik kan dus niet zeggen dat het komt door een stofje in mijn hersens of aanleg voor verslaving neen het
drinken heb ik mij zelf aangedaan door er een gewoonte van te maken, erg dom, weet ik
Dus is mijn verhaal iets anders, maar ik heb jullie evengoed heel erg nodig en voel mij hier thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een kleine toelichtig van mij,

Het waarom van dit draadtje?

Omdat er zoveel manieren zijn om problemen te hebben met drinken en er zijn nu al 200 mensen die
blijkbaar intresse toonde voor dit forum en mischien wel een paar duizend mensen die even hebben
gekeken voor hulp hier.

Misschien kunnen we ook mensen helpen die twijfelen, met hun problemen die zij voelen, als ze hier
even meelezen.

Dus alle goeds voor iedereen


Van Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Helder,
Treffender en simpeler kun je het haast niet zeggen.

"Drinken heb ik mijzelf aangedaan door er een gewoonte van te maken, erg dom"

Dit ene zinnetje staat ook in mijn leven voor mijn hele alcoholverleden maar ik heb het zelf nog niet eerder zo eenvoudig samen kunnen vatten.

Bedankt,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Mathilde

Ik ben heel gelukig met je reactie, dan heb ik dan toch een lotgenoot gevonden in jou, en voel me
minder alleen dus moet ik jou bedanken dat je kan vinden in mijn verhaal.

oke, fijne woendag gewenst aan jou, tot schrijvens.

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Helder,
Dat ene malle draadje, niet meer naar kijken, daar heb je niets aan. Ik ben blij, dat je je hiet thuis voelt. En iedereen zit hier voor zichzelf, met zijn/haar eigen doel. De gewoonte is bij een aantal mensen zo verslavend geworden, dat ze er voor kiezen om helemaal te stoppen; maar niet iedereen op dit forum kiest hiervoor. Iedereen is even welkom. Ik verbaas me ook wel, dat zoveel mensen geregistreerd staan en nooit reageren, want om alleen te lezen hoef je niet in te loggen. Maar uiteindelijk is dat ieders eigen keus.
Blijf jij in ieder geval maar schrijven, niets mis mee.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook Hoi Helder,

Kijk, elk glas dat je minder drinkt is mooi meegenomen (nou ja, achtergelaten ) maar jij zegt

"Ik kan denk ik voorzichtig misschien nog wel een beetje kan drinken op verjaardagen en zo, ik heb daar controle over, dat is anders bij veel wat jullie schrijven over het drinken"

Dat klinkt mij iets té bekend in de oren, en daar is in een andere draad (hoe lang moet ik nuchter zijn om weer sociaal te kunnen drinken) al over gediscussieerd, Maar NOG STEEDS EEN VRAAG: of ik ben het vergeten: doe jij ook de internettherapie, anders ga ik steeds het wiel voor je uitvinden terwijl je daar zoveel kan leren over dat wiel. Wil je daar svp een keer antwoord over geven en ook over mijn reactie op je vraag over de vakantie.

En ja, anderen ook graag !!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien schrijven mensen niet omdat ze nog niet zo ver zijn als de vaste schrijvers hier,
of omdat ze het idee hebben dat je alleen mee mag doen als je totaal alcoholvrij bent. Tenminste dat gevoel heb ik zelf soms een beetje, dat ik er maar half bij hoor, omdat ik weet dat ik af en toe nog wel eens zal drinken, en ook nog wel eens een keertje te veel.. maar wel gewoon wil minderen en niet in die makkelijke vuilkuilen (oeps freudiaans?) meer wil trappen... dus er controle over krijgen. Niet meer alles of niets, maar gewoon grijzer, en mocht dat echt niet lukken, (dit is mijn 2e poging) dan komt er misschien ook een tijd dat ik helemaal helder wil blijven. Nu ben ik nog niet zover....

Tenminste zo ervaar ik het.. hoeft voor een ander natuurlijk niet zo te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik had het berichtje van Houtje nog niet gelezen... tja, is misschien ook wel zo hoor...
kan je sociaal drinken? veel mensen kunnen het, die genieten van 1 of 2 glaasjes wijn en dan gaat er zo'n vacuumdop op.. nee, ik heb zo'n dop nog nooit nodig gehad... Ik zit nog in het begin van de internettherapie dus wat niet is kan nog komen, en wie weet houd ik mezelf ook ontzettend voor de gek hoor, net als Helder, dat we nog wel af en toe voorzichtig kunnen drinken.. gelukkig heb ik nog even de tijd om dat uit te zoeken...

stom spul he, alcohol!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Tapas,
schrijf maar lekker door. Of het nou grijs, zwart of wit is in je alchohol gebrui. Er open over schrijven geeft heel veel verheldering. En naarmate het heldereder voor jou is hoe beter d keuze te maken voor helemaal niet of soms wel.

Sterkte.
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Mathilde je (wij) hebben zelf het glas of wat dan ook naar onze mond gebracht,maar wat ik nou niet van mezelf begrijp is dat mijn zus en broer ook best ge-experimenteerd hebben maar nu hier geen verslaving aan over gehouden hebben. Waarom ik wel?

Stofje teveel te weinig in hersenen?

En trouwens ik ben ook heel blij met dit forum (met julie dus)
Dat draadje begint inderdaad te vervagen, vind ik ergens wel jammer maar we zien wel.

Hé de mazzel iedereen
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Houtje

Altijd weer fijn dat je er zo bent op het forrum, je vraag over de dag draad, nee natuurlijk moet die
blijven! Dit juist waardevol, veel mensen willen graag even laten horen, dat ze er zijn, en dat is goed, je kan immers niet iedere dag een nieuwe discussie beginnen, een groet dat het goed gaat is al
genoeg, of soms alleen maar een kleine piep van iemand die het moeilijk heeft.

Het is nu midden in de week en dan is het wat stiller, maar denk maar aan zondag, dat was geweldig!

Altijd is kortjakje ziek midden in de week maar zondag niet.

Jou vraag of ik tactus hulp gebruik ja natuurlijk, en dat was ook heel erg nodig! Je vraag over soms nog
drink in gezelschap? Wel dat is niet mijn probleem geweest, ik vind het kontakt dan met mensen dan zo waardevol, dat drank dan even weg is als probleem voor mij.
Weetje, afgelopen zondag was ik op een kraamfeestje, let op kraamfeestje! bij het binnen komen kreeg
ik gelijk een biertje daar heb ik 3,5 uur over gedaan, en ik heb me zitten schamen voor anderen, dat er
zo gezopen werd, terwijl er tussen de kaas en borelnootjes, kleine kinderen kropen, peuters en baby,s
Dan voel ik me zo sterk met mijn keuze niet te drinken, het is wat Fleur zecht ik wil dan helemaal geen
alcohol.
IK heb gezellig meegedaan. en zonder enig probleem, en vriendelijk bedankt voor drank.

Ik kan me maar 1 geval herinneren dat ik groen werd van drankzucht, in gezelschap dat was 3 jaar geleden, ik zat in een berghutje met 4 meiden en al een week zonder drank, we hadden 2 flesen witte wijn bij ons want we zouden een bonte avond houden aan het eind van de week, werd mij ondeugend toe gefluisterd, ach gut hoe lief.
Op de afsluitings avond deden we een spelletje, en als je verloor, moest je een glas drinken, dat was de eerste keer dat ik het zwaar had van zucht, in gezelschap. Helemaal vrolijk dansend en zingend keken ze naar mij en zeiden, jaha, Helder nu kijk je wel anders naar ons he? ja klopt ik zie groen.

Meiden, je hebt geen idee, ik hou van jullie! heb ik gezecht, maar ik kon niet meer.

Dus , ik maak mijn leven zoveel lichter door helemaal niet te drinken,en probeer het liever niet meer uit,
of ik me vergis.

Geen zorg ik blijf,

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Tapas

Je bent welkom ook als niet helemaal droog staat dus, ik had overgens het zelfde gevoel 3 maanden
geleden.

Ik was net begonnen met tactus en dronk nog gewoon, en las hier dat iedereen, zo ongeveer op de fiets sprong dat was een leuk verhaal, maar ik voelde mij een toekijker in de gras kant met 6 bier die hup! hup!
kon roepen.
Mee fietsen kon ik niet, te veel problemen, al had ik het geprobeerd dan zou ik behoorlijk lachwekkend
zijn geweest bij de toer.
Jo Helder je zit helemaal onder de bruine haren ?

Jo klopt er springen allemaal beren voor mijn wielen.

Dus tapas met dit forum kom je er wel

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Katrien


Wij hebben nog niet veel gepraat, je komt wel gelijk met een zware vraag maar goed, gelukkig vraag je me niet welk verlies ik niet kan dragen, maar welke wel draagbaar zijn.

Ik weet het niet, moet ik je bekennen alles wat je schrijft is belangrijk,voor mij misschien wel heel standaard mijn gezondheid denk ik.

Die heb ik nodig voor je lijstje, maar wat wil je me zeggen katrien het is zo bijzonder wat je schrijft
aan mij, wat wil je graag weten?
Misschien vind je dat ik te druk ben, ja dat klopt wel, dat gaat vanzelf voorbij hoor, ik ben net gestopt en er komt vanzelf meer rust in mijn schrijven.

Zo moeilijk katrien, ik wil weer zinvol zijn, daar doe ik mij best voor misschien is dat dan mijn grootste
verlies, ik ben lang verdrietig geweest , met te weinig zin, ik voel het stoppen met drinken als een nieuwe
kans waardevol te kunnen zijn.

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even heel snel katrien

Je hebt je berichtje aangepast en ik begrijp je op eens veel beter!

Lieve Katrien, dat ik een sukkel ben geweest heb ik helemaal mij zelf aangedaan!

Dat zegt helemaal, helemaal niks over jou, wat jij moet verwerken veel zwaarder dan mijn verhaal
en veel is je overkomen zonder dat je jou richting kon geven aan de gebeurtenissen.
Laat mij maar praten, jij bent anders.

Met heel respect.

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je nog een iets uitleggen wat je bedoelt Helder, met draagbaarheid en verlies, en van wat jou allemaal is overkomen en waarom je een sukkel bent en wat je jezelf hebt aangedaan?

Ik ben Cheryl, niet zo bekend hier, maar wel geinteresseerd in je antwoord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cheryl

Tja, dat sukkel verhaal heb ik gezecht in de hitte van het gesprek tegen Katrien, ze spiegelde zichzelf aan
mijn beleving en dat doet haar veel zeer, omdat ze anders is dan ik, dan maak ik sterke uitspraken, om
duidelijk te maken van doe maar niet, we zijn niet gelijk!

Helemaal aan het begin van dit draadje heb ik gevraagt dat niet iedereen zijn diepst liggende gevoelens
blootgeeft, wat het drinken je heeft gekost voor jou, maar ik ken ze wel van mij zelf, en daar ligt gelijk ook een stuk van mijn motivatie om te stoppen.

Wat ik wilde vertellen is dat het soms heel kleine dingen zijn dichtbij, je hoeft niet dronken van de straat
gehaald te worden, om na te denken je drankprobleem.

En dan kom ik toch met een voorbeeld, ik heb een dochtertje opgevoed, en er is een moment geweest dat ze geen vader meer kon zeggen maar stiefvader tegen mij, door drank kon ik daar dan krokodillen tranen voor laten ! Terwijl ik sterker had moeten zijn, en in moeten zien dat haar houden van niet veranderd is.
Het is maar een klein voorbeeld dat ik me dan zielig voelde en een biertje mij smaakte.
En daarmee een kind te kort doe, omdat ik een verlies gevoel niet kon verdragen.

Ik had moeten zeggen b.v. O ben ik op eens stiefvader nou je moet weten stiefvaders willen altijd naar
de manege om paard te rijden ik hoop dat je van paarden houdt want je hebt nu een echte stiefvader !
dat is wat ik bedoel, ..........en het verschil is drank.

Helder ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na bericht

Ik heb overigens later wel rij lessen gehad hoor, met mijn dochtertje, en ik kan niet zeggen hoe fijn het is, dan toch
naar een blij bekkie te kijken, is goud waard.
Het is maar een voorbeeld, niks ergers dan een volwassen man die zich zelf zielig vind.


Groet Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...