Spring naar bijdragen

afschaffen dagdraad?


Houtje

Aanbevolen berichten

Zonder iemand aan te vallen, denk ik dat de dagdraad een "beetje dood aan het bloeden is". Meer een verplicht nummer er gebeurt weinig zie dinsdag en vandaag. Ik wil NIEMAND aanvallen, houd me ten goede maar dan kunnen we beter één draad maken met bv. Kletshoekje want als ik nu inlog en ik was de laatste om 10 uur vanmorgen om iedereen een goede dag te wensen kan ik me die moeite ook wel besparen en waren op een echt inhoudelijke discussie waarin ik iets wezenlijks te melden heb.....

Ik vroeg ook jullie mening over het probleem/ de vraag van Helder t.a.v. de wintersport, één reactie of twee max, dan kan ik hem beter privé mailen.

Dus ik vraag nu jullie mening hierover. Wat je ervan vindt, doet er niet toe, maar waarom reageert niemand als iemand anders een probleem stelt en hulp vraagt?

Natuurlijk is het een dynamisch gebeuren zo'n forum, maar ik dacht toch wel dat we elkaar met zijn allen probeerden te helpen, of heb ik een forum-verslaving en zo ja, is daar (graag anoniem) een internet-therapie voor dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

begrijp ik misschien wel. maar ik was gewoon druk de laatste dagen. En woensdag is een drukke dag voor veel. Of je ben mamma en dan de kids thuis of je bent vader dus de hele dag aan het werk omdat mams thuis is. Of single en werk je vanwege die mamma's die thuis willen zijn of pappa's die een halve dag vrij nemen.

Morgen meer.
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey houtje,

het was ff rustig hier helemaal mee eens maar afschaffen, liever niet hoor. Dan ben ik straks weer compleet het overzicht kwijt ben ik bang. Het is inderdaad zo dat het mischien door de weeks wat rustiger is maar dat komt natuurlijk ook omdat iedereen druk is op ieders eigen manier. Steek hierbij ook even de hand in eigen boezem hoor. En prive mailen kan toch altijd? Dat kan toch wel naast een dageraad bestaan? Het klopt dat Helder een probleem heeft en mijns inziens is er toch ook wel op gereageerd door sommigen. Door mij mischien wat minder omdat ik momenteel zelf enorm veel aan mijn hoofd heb en ik heb ook het idee dat Helder prive ook wel berichten krijgt die hem helpen met zijn probleem, of heb ik het mis Helder? ( volgens mij lees ik dat af en toe tussen de regels door omdat er dan dingen in je berichten staan die ik niet begrijp en jij w.s. meer informatie hebt of zo) Daarnaast heb ik ook niet het idee dat Helder het niet gaat redden want ondanks zijn probleem vind ik hem sterk overkomen. En Helder dat is een compliment hoor, waarmee ik niet je probleem wil ontkennen. Je doet je naam eer aan en schrijft zeer Helder. En wie schrijft die blijft! Toch?

De dageraad is voor mij een vorm van even ontspannen en even aan leuke dingen denken. Als ik op een discussie wil reageren dan moet ik daar echt voor gaan zitten, tijd voor nemen, en er eerst over nadenken hoe het bij mij werkt voordat ik reageer. En ik wil ook weleens gewoon niet aan alle problemen van drank denken, snap je dat? Momenteel zit ik midden in de scheiding van mijn zwager en schoonzus en dat gaat me niet in de koude kleren zitten. Ik wil jullie daar verder niet mee vermoeien maar mijn hoofd zit dan soms zo vol dat ik me niet in staat voel om anderen te helpen met hun problemen. Toch vind ik het dan wel fijn om te lezen hoe het met iedereen gaat en lees ik ook veel dingen die ik ook herken in een discussie en dat is prettig om te lezen maar mijn hoofd staat er dan niet na om er echt heel diep op in te gaan. En ik wil me ( en dat is even heel egoistisch gezegd) ook niet altijd verplicht voelen om op een discussie in te gaan. Dus ik vind eigenlijk dat door discussies en de dageraad apart te houden jezelf kunt kiezen waar je wel of niet op reageerd. Hier wil ik trouwens niemand mee voor het hoofd stoten hoor want ik vind de discussies die we hebben zeker heel zinvol. Maar het forum is er in de eerste plaats om jezelf te helpen en op deze manier werkt het voor mij prima! Ik denk zelfs dat als je de dageraad er af haalt je dan mischien nog wel minder reacties krijgt omdat niet iedereen over elke discussie mee kan praten omdat hij of zij zichzelf er niet in herkent of omdat zijn of haar hoofd er niet naar staat. Maar goed, dat is mijn mening en als mensen er anders over denken is het ook prima hoor. Ik pas me wel aan. Ik hoop alleen dat ik mijn standpunt een beetje duidelijk heb kunnen maken. Ik vind het gewoon heel erg prettig dat ik even gewoon een virtueel praatje kan maken met iedereen over van alles en nog wat en zelf ook even mijn eitje kwijt kan over onbelangrijke dingen. En heb ik echt belangrijke dingen dan maak ik daar wel een discussie van.

Trouwens nu we het toch over het forum hebben. Ik vind het zo jammer dat de nominaties en de gele truien niet meer wekelijks worden uitgereikt. Kunnen we daar niet weer eens mee aan de slag gaan?
Het klinkt mischien heel kinderachtig maar ik was echt apetrots toen ik mijn gele trui kreeg en ik heb er de hele dag mee lopen pronken en draag hem nog elke dag, ik kruip er helemaal in weg. Het is een enorme stimulans als je genomineerd bent en je krijgt een trui. Goed gedrag belonen!! Dat werkt echt!!
Nou ja ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden. Voeren we de truien weer in? Gaan de dames weer stringetjes punniken? Ik kan leuk punniken met kralen dus dat is mischien ook wel leuk in string vorm.

Om nog even op het wissen terug te komen? Ik weet dat het irritant is dat berichten worden gewist maar ik maak me toch lichtelijk zorgen over bepaalde berichten die ik in het verleden heb geplaatst en nu niet meer relevant zijn. Ik ben dan ook van plan om een aantal berichten te wissen want er zouden mensen kunnen meelezen die uit die berichten makkelijk mijn identiteit kunnen herkennen. Dus als er ergens staat geknipt dan heb ik het bericht of een deel er van verwijdert. Dan slaap ik s'nachts iets beter. En over slapen gesproken, ik ben helemaal van slag. Ik had allang in mijn bedje moeten liggen maar ik ben een beetje rusteloos.
Vandaag bericht gehad van de kliniek. spannend maar ook best eng. De kogel is door de kerk bij mijn zwager en schoonzus en dat hakt er ook behoorlijk in. Normaal gesproken had ik me nu allang van de pinnen gedronken maar goed dat is geen optie meer voor mij. Dus daarom nog maar ff hier op het forum.

Nou lieve allemaal, slaap zacht.

liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Hermiena


Zo laat nog aan het schrijven goed dat je niet drinkt met alle stress, en nee ik krijg geen prive berrichtjes
Emma grapte van de week of ik helder kan zien, ook niet! maar dan nu wel een beetje prive je bent de enige zo laat dus lekker slapen voor nu


groet Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk lieve beeldschermkinderen dat is nou precies wat ik bedoelde... jullie mening weten Hermiena je hebt een voortreffelijke verwoording gegeven van mijn gedachten.

Helder, voor de laatste keer: doe je de Tactus nou of niet? anders ga ik je privé bekogelen hahahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,
Misschien heb je wel gelijk en wordt er inderdaad niet altijd gereageerd op een draad. Ik ga even bij mezelf af en dat is geen excuus, dat ik niet altijd tijd heb, op dit moment werk ik weer 2 dagen een paar uur in de week, en aangezien ik ongeveer 3 uur heen en terug onderweg ben, reageer ik inderdaad niet zoveel. Het is niet zo dat ik geen interesse heb in iedereen op dit forum maar ik ben daarnaast nog 2 dagen onder de pannen, voor een klinische opname, een soort voorbehandeling. Ja en dan komt er inderdaad heel veel op mij af, dat ik het niet altijd trek. Dat ik op dit moment weer werk is op therapeutische basis tot die opname, en dat wordt een hele zware van 4 maanden. En daar heb ik het al een tijd moeilijk mee, maar heb dat niet op het forum gemeld.

Ben met je eens dat er wel meer op een draad gereageerd mag worden, en ik ga er zeker op letten en attenter zijn. Het is geen opzet van mijn kant hoor, want ik ben met iedereen begaan op dit forum. Maar ik probeer als iemand in de put zit altijd wel te reageren, je moet me maar corrigeren als dat niet zo is. Dus mijn mening is, schaf die draad niet af, want als we nu allemaal prive gaan mailen dan kan het forum net zo goed afgeschaft worden, dat is mijn mening.
En inderdaad ik hoop dat je mail niet tegen mij gericht is, als dat zo is dan spijt me dat.

Verder wil ik graag nog een ding weten, jullie hebben het steeds over fietsen, gele truien e.d.
Kan iemand mij uitleggen wat dat betekent, want ik snap dat niet. Zou het fijn vinden want ik vraag mij al een tijd af wat dat allemaal betekend.

Groet,
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje

ik ben wat laat (door omstandigheden) maar wil toch reageren. Ik vind dat Hermiena e.e.a. heel goed verwoord heeft. En stel dat je per dag een uur aan het forum besteed (en ik denk dat dat voor heel veel mensen al té veel zal zijn) is het onmogelijk álles te lezen, óveral op te reageren, zowel inhoudelijk op persoonlijke problemen, als op discussies als op de gezellige dagdraadjes. Dat gáát gewoon niet in een uur. Dus mij lijkt dat we er in ieder geval op moeten letten dat als iemand een vraag stelt er een páár antwoorden zijn. Het moet niet zo zijn dat er gewoon géén reactie is als het iemand het zwaar heeft. Maar als er een páár hebben gereageerd, dan kan iemand m.i. toch weer vooruit, en kunnen de anderen hun aandacht weer op het volgende richten! Een bemoedigend woordje lijkt me trouwens altíjd goed. Maar, eerlijk gezegd vind ik ook dat dat gebeurt!

Volgens mij probeert toch iedereen naar vermogen op elkaar te reageren! En misschien, als je het zelf heel erg moeilijk hebt, is het niet altijd mogelijk een ander uit de put te halen. Het ligt ook een beetje aan je bui op welke manier je het forum van dienst kan zijn, toch?

Maar eerlijk gezegd vind ik het dus allemaal wel lekker gaan (maar ik ben van raspiekeraar een beetje optimist gaan worden de laatste maanden!).

Overigens vind ik het wel enorm attent dat jij de drie maanden van Piggelmee en mij memoreerde, en Mathilde bijvoorbeeld die schrijft dat ik 'als gezonde meid' terugkom van mijn reis. Dat soort zaken krijg ik tranen van in mijn ogen. Ofwel: attent zijn voor elkaar vind ik erg belangrijk! Ik probeer dat nu al zo veel mogelijk te doen, en zal daar op blijven letten en hoop en denk dat we dat allemaal doen.

Dagdraad afschaffen? heb ik al eens geschreven, ik was niet vóór een dagdraad ik ben ook niet voor afschaffen, ik kom hier met als enige doel met drank bezig zijn op een constructieve manier en wel of geen dagdraad is voor mij niet belangrijk. Maar gemakshalve sluit ik me dus aan bij Hermiena!

groetjes

PP

(wel wat laat maar ik wilde voorkomen dat ik op déze vraag niet zou reageren!)

ST MAARTEN, ik zie dat je ingelogd staat, gaat het nog goed???? na 3 maanden?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...