Spring naar bijdragen

Help..


Marjoleine64

Aanbevolen berichten

veel te ver gegaan. Net terug van een zakenreis (hij), kom ik thuis vanavond met de kinderen en ik zag direct dat hij gedronken had... Hij ontkende uiteraard alles - na een half uurtje was hij zo erg dronken dat er niets meer mee te beginnen was. Ik heb een lege fles jenever gevonden - ik vermoed dat hij die tussen 4 uur en half 6 leeg gedronken heeft. Wat moet ik doen? Hij ligt inmiddels op bed, ik heb met de kinderen gegeten. Leuk zo'n begin van een weekend, nadat hij bijna 2 weken weg geweest is. Ik wou wel eens dat hij niet meer terugkwam van zijn reizen... Maar wie heeft advies voor vanavond? Moet ik een dokter bellen? Kan ik hem gewoon laten liggen zijn roes uitslapen? Help...

Alvast bedankt voor reacties,
Marjoleine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Marjoleine 64

Wijsheid heb ik zo ook niet, blijf maar lekker schrijven van avond!!!!

Dat helpt !

Tweede jou gevoel liegt niet als je je zorgen maakt of er meer aandehand is als alleen maar een roes
uitslapen bel je huis arts bij elke twijfel daar is voor, ook als het de eerste keer is hj komt.

Verder zorg dat je niet alleen bent

Schrijven oke,

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marjoleine,
Lullig voor jou, zo'n zuipschuit bij thuiskomst.
Ik zou je willen aanraden om deze avond zo goed en gezellig voor jezelf te maken als maar enigszins mogelijk is.
Maak wat lekkers, neem een bad, bel een goede vriendin, laat je man zijn roes uit slapen maar vertel hem morgen, als hij weer bij zijn positieve is dat er een reddingsboei bestaat voor zatlappen als hij...,
nl. de internettherapie bij Tactus en dit Forum.
Alcoholdrenkelingen van goede wil worden hier nl. met man en macht op het droge gehesen.
Sterkte en Succes want het lijkt me niet makkelijk!

Groetje,
Mathilde
(voormalig wijnliefhebster maar nu ze een poosje hier meeschrijft niet meer zó, of beter gezegd helemaal niet meer!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marjoleine,
Wat een afknapper. Laat je man zijn roes maar uitslapen, ik kan me niet voorstellen, dat een huisarts hiervoor komt. Lijkt me ook niet nodig. En zoals Mathilde zei: goed voor jezelf zorgen, en spreek je man als hij nuchter is, aan op zijn gedrag. Stuur hem maar naar ons en misschien moet hij professionele hulp zoeken én aanvaarden. Ik weet niet of je dit vaak meemaakt, maar op een bepaald moment mag je van je partner verwachten, dat hij zijn verantwoordelijkheid heeft voor zichzelf, maar ook voor jou en je kinderen.
Sterkte, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Marjoleine,

Shit! Heel lullig voor je. Je man heeft een groot probleem (dat wij hier allemaal kennen). Ik ben het er helemaal mee eens dat je hem eens op ons moet wijzen, zowel op de Tactus hulpverlening als op dit forum.

Ik weet niet of wij heel goede raadgevers voor je zijn en of je genoeg hebt aan onze adviezen. Wij bekijken het natuurlijk ook een beetje van zíjn kant! Misschien moet je hem er wel niet gewoon op wijzen, misschien moet je het wel van hem eisen dat hij hulp gaat inroepen! Alcoholisten zijn slachtoffer van de alcohol, maar partners op hun eigen manier net zo hard denk ik.

Misschien zijn wij wel te mild over hoe hij zich gedraagt en ik denk wel eens dat ik als alcoholist niet half door heb wat ik mijn man heb aangedaan met mijn gedrag. Misschien moet je wel harde grenzen stellen. En eens met jóuw lotgenoten contact zoeken ipv alleen met zíjn lotgenoten.

Overigens vind ik het hartstikke goed en eigenlijk ook fijn dat je deze vraag aan ons stelt. Maar dat hij een probleem heeft, gelijk aan het onze, is volgens mij wel duidelijk. Een fles jenever drink je niet 'voor de gezelligheid'.

Heel veel sterkte en tot schrijvens

ik zal aan je denken vanavond

Pietjepuk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marjoleine,
Wow een fles jenever in zo'n kort tijdsbestek, dat is niet mis. Je schrijft niet of dit al vaker gebeurd is, maar als ik je verhaal lees wel. Een dokter hoef je er niet bij te halen, laat hem zijn roes uitslapen en laat hem morgen maar goed voelen wat hij aangericht heeft, of hij zich nu ziek voelt of niet. Want dit heeft hij aan zich zelf te danken. Heeft je man al eens hulp gezocht? Anders ga met naar de huisarts en laat deze hem doorverwijzen naar een verslavingsinstelling voor bijvoorbeeld ambulante hulp.

Weet je dat er voor jou ook praatgroepen zijn, zelfs voor je kinderen. Want dat wordt vaak over het hoofd gezien, er is alleen maar hulp voor de verslaafde. Al-Non en Al-teens heten die groepen volgens mij.
Beetje vreemd dat ik je advies geef, ik kon er ook wat van, maar probeer op dit moment niet te drinken.
Maar ik weet wel hoe de omgeving er over denkt, want wij hebben nl een aantal sessies familie therapie
gehad, en ik ben behoorlijk geschrokken hoe moeilijk mijn omgeving er mee heeft. En ook de woede die
daarbij hoort.

Probeer een beetje te ontspannen en ik hoop dat je toch nog een beetje slaapt vannacht.
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjoleine laat hem maar gewoon zijn roes uitslapen, de dokter kan hier inderdaad toch niets aan doen. Hij zal zich morgen wel lekker beroerd voelen (hoop ik) en spijt misschien.
Drinkt hij dagelijks? Hij heeft hulp nodig dat ik duidelijk maar wat vaak het probleem is dat als de persoon zelf niet inziet dat hij/zij een drank/drugs probleem heeft ze ook niet hulp zoeken.

Dat je soms denkt dat hij beter niet thuis kan komen na zo'n zakenreis kan ik me goed voorstellen
Meid ik wens je heel veel sterkte toe en blijf bij ons zodat je je ei kwijt kan.

Laat hem dit forum eens zien en wie weet.

Groetjes en sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Marjoleine64,

Hier is dringend hulp nodig. Dit is niet de eerste keer denk ik. Hoe oud zijn je kinders? Enne, je denkt toch niet echt dat die niks zien, wel? Ik mag hopen dat hij niet auto gereden heeft met die fles in zijn giechel.
Ik ben ook zo'n alco die al vier maanden aan het knokken is, vaak met succes, soms met minder succes, maar over het algemeen heb ik in 4 maanden niet gedronken wat ik daarvóór in 1 week wegwerkte. Het feit dat je man géén coma heeft of zoiets betekent dat hij redelijk tolerant is voor de alcohol.

Zorg dat hij een kan koud water bij zijn bed heeft, ga morgen met de kids naar de dierentuin, en schrijf hem een brief (praten helpt niet, hij zal krokodillentranen huilen en beloven het nóóóit meer te doen, nou, dat kennen wij allemaal, hè jongens) hij is morgen nl. nog onder invloed.

Als dit niet de eerste keer is zou ik als een speer naar de huisarts gaan met of zonder hem, en zeggen dat je de volgende keer mét hem samen komt en hulp WILT / EIST ENZ. Op een of andere manier lijkt het of hij in een milieu verkeert waarin drank een geaccepteerd iets is, wat is uitgegroeid van gezellig en sociaal tot vernietigend en a-sociaal.

Er is een site voor kinderen van ouders die drinken die heet www.drankjewel.nl en is erg verhelderen (ik vond het af en toe ook wel schokkend).

Verder moet je samen met de huisarts en evt. familie de vraag stellen of dit alcoholprobleem een ander (psychiatrisch?) probleem kan maskeren. Depressie, onzekerheid, faalangst, een beroep op je tenen lopen, dat soort dingen. Dat kun je ook méér helder eisen aan hem stellen.

Morgen zal hij alles willen doen om jou en de kids niet kwijt te raken, sleur hem naar de site van Tactus (www.alcoholdebaas.nl) en schrijf hem een brief aan de binnenkant van de wc-bril die kan hij lezen als hij uitgekotst is. En zeg tegen je kids, hoe oud zijn ze? wat zij denken dat pappa heeft bv. griep (ook goed) misschien weten ze het donders goed.

Succes en sterkte !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjoleine,
hoe is het nu? heb je hem al wakker kunnen krijgen? Zo niet, dus als hij niet reageert op z'n naam en jou toch even de dokter bellen. Of 112. Niet alleen voor jou, maar ook dat hij doorheeft dat het echt een kwalijke zaak is.

sterkte Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pft, Marjoleine, sterkte met alles. Ik zou denk ik naar de huisarts gaan en om hulp vragen want eenmaal in zo'n situatie kom je er moeilijk zelf weer uit. En je hebt natuurlijk de kinderen ook nog he? Hoop dat je snel hulp krijgt!


Jongens wat knap dat jullie hier zo goed op kunnen reageren terwijl dit natuurlijk net zo goed over ons had kunnen gaan he?
Ik heb er wel een beetje moeite mee hoor doet me denken aan hoe ik bijna 2 maand geleden was en dat is best confronterend. Maar aan de andere kant ook wel eens een keertje goed he? Dan weet je meteen weer even waarom je niet meer wilt drinken en wat je allemaal kapot kunt maken met drank. Even weer met de neus op de feiten!!

Zo en nu ga ik mijn man een dikke knuf geven en hem nog maar eens beloven dat ik nooit meer ga drinken en daarna ga ik eindelijk lekker slapen.

Liefs Hermiena-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...