Spring naar bijdragen

re:nieuw


saldo

Aanbevolen berichten

Text
hallo iedereen,
ik heb vandaag de beslissing genomen om mijn alkohool inname te verminderen of als ik kan te stoppen.
elke morgen wordt ik wakker met veel verdriet omdat ik de vorige dag weer teveel gedronken heb. als dat niet was ben ik blij dat het me gister wel gelukt is om het bij 2 of 3 glazen te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Saldo,
Ook van mij welkom bij de club. Allereerst wil ik je zeggen dat je over je drinken nadenkt en bewust een keuze maakt, dat je dit niet meer wilt. Applaus.
Uit je berichtje lees ik schaamte en verdriet dat je drinkt. Ik wil een compliment geven dat je het gisteren bij 2 a 3 glazen hebt gehouden. Probeer hieruit het positieve te halen. En ga gewoon dag voor dag! Je hebt een start gemaakt, en onthoudt maar dat er altijd iemand hier is die je een hart onder de riem kan steken. Want daar zijn we voor.
Groet,
Moon.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Saldo,
Jammer dat we niets meer van je gehoord hebben nadat er reacties waren op jouw bericht. Eerlijk gezegd baal ik hier gewoon van, dat mensen niet even een tegenbericht sturen hoe het gaat. Soms denk ik, was dit nou alleen maar voor de grap, dan vind ik het zonde van mijn tijd.
Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Fleur,
ja jammer he dat iemand zoals Saldo 1x iets verteld en dan daarna foetsie verdwenen is. Maar ik denk ook wel eens dat het sommige mensen zoveel moeite kost om te vertellen. Of dat ze wat gedronken hebben als ze zich aanmelden en dan later spijt hebben. Jammer jammer, juist dan moet je gewoon maar even doorschrijven.

Ik ben wat terughoudender geworden in het welkom heten (terwijl dat m'n doel was 1 januari om iedereen erbij te betrekken) maar het werkt niet. Forum schrijvers willen misschien even de tijd krijgen zich in te lezen en af te wachten op reacties.

Maar ik kan jou teleurstelling wel begrijpen. Maar jij bent er, ik ben er en zo zoveel van "ons soort".
Liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Em,

Ik zeg wat Frank vaak zei als Bino wat had gezegd: 2x ik ben het er mee eens. Zullen wij maar gewoon uittreden uit de commissie van Welkom? Dat laten we over aan het jongere grut, okee? Geldt ook voor Marjoleine gisteren, zelfde je probeert je adviezen zo goed mogelijk te formuleren, nou kan ik me voorstellen dat die erg in paniek was, maar toch>>> reaktie 0. Mee eens om een stapje terug te doen? Doen we het samen....
Ik had gisteren precies om 00.01 de dagdraad geopend: heeft niemand gezien tot Hermiena er een opende: zelfde, is helemaal niet erg.
Opa2 zei ik ga van het forum, ik val in herhalingen en zo is mijn gevoel ook.... Maar ik wil niet weg, iedereen is me te lief, dus ik doe nu gewoon andere reakties, wat jij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, Emma, Fleur e.a.

Over die dagdraad, je schrijft: heeft NIEMAND gezien, maar eigenlijk geldt toch alleen: Hermiena had even niet gezien dat er al een dagdraadje was toen zij er één startte? Hermiena -die altijd aan iedereen denkt- heeft het dagdraadje even over het hoofd gezien, en daarna moet je kiezen op welke je doorgaat! Dus dat is even misgelopen!

En over dat welkom heten: ja, dan moeten de 'goeden' weer onder de slechte leiden (of lijden, StMaarten, jij weet wel of het een ij of een ei moet zijn). Ik blijf als 'oudje' de moeite toch nemen de nieuwen welkom heten. Ik blijf van de positieve intentie uitgaan tot het tegendeel bewezen is en hoop eigenlijk dat jullie dat ook doen! Als je wél goede intenties hebt en je eindelijk je schroom hebt overwonnen en schrijft, dan hoop je toch op reacties, ook van de veelschrijvers?????? Dat is op zo'n moment toch belangrijk. Komop, blijf meedoen alsjeblieft!


Fijne dag iedereen

PP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,

Fijn dat je toch nog blijft hoor! We kunnen je hier ook echt niet missen hoor!!Ben je blij met je groene trui? Over het draadje openen sorry ik had je draad inderdaad vierkant over het hoofd gezien hoor!!! Vergeef mij en aanvaard mijn nederige excuses oke? Ach volgens mij viel je er ook niet echt over toch?

Nou meid van harte gefeliciteerd met je mooie groene trui. Koester je in die warmte en show hem aan iedereen die hem maar wil zien want je hebt hem echt verdient!!!

En meid andere reacties is prima hoor, je moet doen waar jij je goed bij voelt het forum is er in de eerste plaats voor jezelf! Dikke knuffel voor jou!!

PP, om even op je berichtje te reageren. Ik kan me goed voorstellen dat mensen er van balen als er een discussie wordt gestart en iedereen heet die persoon welkom. En vervolgens laten die mensen niks meer van zich horen. Dat is ook niet leuk, je steekt er een hoop energie in en je hoort vervolgens niks meer.
Toch ben ik het met je eens dat de goeden niet onder de slechten hoeven te lijden. Daarom ga ik toch maar proberen om de nieuwelingen welkom te heten en dan wacht ik daarna wel af of ze weer reageren. Zo weet ik in ieder geval zeker dat ik niemand te kort doe. En voor de mensen op het forum die daar geen zin in hebben heb ik ook alle respect en begrip. Dus eigenlijk ben ik het wel helemaal met je eens en vind ik het wel tof van je dat je de anderen oproept om weer mee te doen. Maar ik vind ook dat als ze daar geen zin in hebben dat dat dan wel jammer is maar ook heel begrijpelijk.
Lief van je trouwens dat je het zo voor me opneemt maar ik geloof niet dat het openen van de dubbele draad zo'n groot probleem was voor Houten en dat ze me dat persoonlijk aanrekend.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...