Spring naar bijdragen

Zondag, in vroeger tijden de dag van de uitreiking


pietjepuk

Aanbevolen berichten

Wat een beroering allemaal van de week,

Vroeger was de zondag de dag van de prijsuitreiking. Dan werden de truien verdeeld over degenen die zich het kranigst hadden gedragen die week, of die het het moeilijkst hadden gehad, of degenen die een maand of een week 'doelstelling gehaald' te vieren hadden.
Het was altijd spannend wie de truien hadden verdiend.

Het hoofd van de jury was natuurlijk Houten die altijd met heel veel enthousiasme tekeer ging en op haar humoristische manier de zondag inluidde. Zij was altijd op de hoogte van ieders doen en laten en wist precies hoe iedereen vaarde.

Er kwamen steeds meer nieuwe mensen, fijn, steeds meer mensen wilden meedoen met het 'de baas worden van alcohol'.
De discussies waren soms heel goed, en soms ging het inmiddels over gemiereneuk en gemuggezift en kwam het woord alcohol niet meer voor in een draadje. Ikzelf heb daar eerlijk gezegd veel moeite mee, het demotiveert me en ik ben blij dat met name Piggelmee ons weer terug heeft meegenomen naar de inhoud.

Ik mis de euforische tijd dat we zo hard aan ons doel werkten. Ik begrijp dat je de tijd niet kan terugdraaien, en niet weer over het fietsen kan beginnen als de sfeer en spirit daar niet naar is, maar ik wil, zelfs zonder de medejuryleden Gerda en Hermina te raadplegen, ons hoofdjurylid deze week een heel bijzondere trui uitreiken: de GROENE TRUI

De groene trui wordt voor het eerst uitgereikt voor de fietser die het hardst heeft gewerkt om andere fietsers uit de wind te houden en het meest energie hierin heeft gestoken. Houten, je hebt ons enorm geholpen, vandaar deze groene trui. Enorm dank daarvoor (tot nu toe...!)

Dan een gele trui voor Dreamer, die de vrijdagavond zo'n stoere beslissing heeft genomen haar wijn aan het afvoerputje te voeren. Dreamer, gefeliciteerd. Grote klasse, enorm goed van je

Een aanmoedigingsbidon voor Helder en voor Eustatius, die als nieuwelingen zo goed en enthousiast meedoen. Fijn jongens! Daar hebben we tenminste wat aan!

Nou, en dan, als onze hoofdjury zich (tijdelijk?) terugtrekt, is het uitreiken van de truien nu ook afgelopen....

fijne zondag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Applaus, applaus!!!!

Zo zie je maar, ik zou haast willen zeggen: "zodra de vrouwen het roer overnemen, komt er tenminste weer schot in de zaak", geen geduelleer over wie de prijsuitreiking overneemt, maar gewoon even aanpakken die handel.
Wat mag ik dat toch graag zien!

Ik ben helemáál geen jurylid, maar toch wil ik graag - uit mijn privécollectie n.b. - alle dames van dit forum een uit engelenhaar gekantkloste string aanbieden!!!!!
Meiden, van harte gefeliciteerd. HOERA VOOR DE MEIDEN!!!!!!

(Mag toch wel even hè jongens?!?!?! Niet flauw doen hoor!!)

liefs en zoenen van

Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk PP zo ben je goed bezig!!! Wat leuk van je dat je Houten nou eens in het zonnetje zet want ze heeft het echt verdient hoor. En dan nog wel een mooie groene trui!! Daar is ze vast heel blij mee.
Ik ben het dan ook helemaal eens met de prijsuitreiking en vind het dan ook helemaal niet erg dat je niet met ons overlegd hebt want natuurlijk sta ik hier achter voor 100%!

Piggelmee, wat leuk dat jij voor stingetjes zorgt voor alle dames. Ik heb hem al aan en ga hem zo even showen aan manlief, die wordt vast wild, hahaha!! Hartstikke bedankt.

Nou prijswinnaars even een rondje voor jullie:

Houten nogmaals gefeliciteerd ( had ik ook al op een ander draadje gedaan) Je hebt deze trui echt verdient met je inzet. Alle lieve reacties die je altijd voor iedereen schrijft we hopen echt dat je hier blijft maar dat is je nu vast wel duidelijk he? Meid geniet er met volle teugen van. Ik hoop dat je je nu weer wat beter voelt en anders kom ik een weekje voor je zorgen hoor.

Dreamer, jij ook van harte gefeliciteerd. Je hebt hem ook echt verdient want die actie van vrijdag dat was een hele goede en moedige actie!! Ga zo door en geniet lekker van je heerlijke warme trui.

Helder en Eustatius jullie ook van harte gefeliciteerd met jullie aanmoedigingsbidon. Het is fijn om jullie berichtjes te lezen en fijn ook om te zien dat jullie gemotiveerd zijn dus ga zo door. Wie schrijft die blijft!!

Zo ik blijf maar op dit draadje schrijven, het is tenslotte al weer zondag he?
Heb vanavond weer een zware avond overleeft zonder drank. Sorry ik weet het, het is inmiddels al bijna gewoon om naar het cafe te gaan en sinas te drinken. Maar het is me wel weer gelukt en het kost me ook steeds minder moeite. Ook met roken gaat het nog steeds goed al eet ik me nog wel steeds klem in de lolly's.
Ben vanavond dus weer met Ellen op pad geweest en die is op het moment niet altijd even gezellig. Logisch wel natuurlijk want dat zou ik ook niet zijn als ik ging scheiden. Ze hield het thuis niet meer uit en wilde graag met me praten. Bij mij thuis kan dat niet zo goed omdat zij getrouwd is met de broer van mijn man dus dan kan ze niet echt vrijuit praten. Daarom zijn we dus maar naar het cafe gegaan en zondag, dat is onze vaste uit avond gaan we weer.
Kon haar vanavond gelukkig op tijd mee krijgen naar huis maar ze was wel weer behoorlijk dronken en dan ben ik eigenlijk blij voor haar dat ik niet meer drink want dan kan ik haar een beetje sturen en er voor haar zijn.
Vind het altijd wel leuk dat als ik dan weer thuis ben dat mijn man dan ook zo blij is dat ik niet heb gedronken. Ik krijg dan altijd veel complimentjes van hem en dat doet me goed hoor!! En daar doen we het voor he?
En nu we eindelijk naar die kliniek mogen ga ik uberhaupt niet meer drinken want ik heb op dat briefje ingevuld dat ik niet rook en niet drink dus wil ik me daar ook aanhouden. Mocht het dan toch niet lukken met een kindje krijgen dan weet ik in ieder geval dat ik er zelf alles aangedaan heb en hoef ik mezelf geen verwijten te maken he?
Dus ik ga gewoon vrolijk zo door en voel me er prima bij.
Soms heb ik er weleens spijt van dat ik deze site niet eerder heb ondekt. Al die jaren die achter me liggen en waarvan ik de helft wel heb verzopen!! Zonde toch? Zijn er meer mensen die dat hebben?

Ik heb trouwens sinds 6 februari mijn moeder nog niet weer gesproken. Moeilijk hoor. Eigenlijk moet ik haar wel bellen maar ik vind dat ze mij ook wel kan bellen. Heb met Ellen al wel genoeg aan mijn hoofd.
Zaterdag is mijn petekindje jarig en dan zal ik haar daar vast ook zien en daar zie ik nu al tegen op! Maar eerlijk gezegd heb ik helemaal geen zin om me in haar te verdiepen. Erug he? Ik ben vast vet slecht!! Maar w.s. wil ze natuurlijk ook graag dat ik me schuldig voel, ik weet alleen niet waaraan want ik heb haar niks misdaan. Dus ik zie zaterdag wel. Heb er nog niet zoveel zin in al vind ik het natuurlijk wel heel leuk om mijn petekindje weer te zien want dat is een machtig mooi lief meisje die mijn naam draagt!

Nou lieve allemaal, ik ga nog even braaf mijn schriftje invullen. Soms ben ik zo druk met het forum dat ik gewoon helemaal vergeet om mijn trek te registreren,haahha. Maar goed dat is alleen maar goed want dan kun je dus wel stellen dat de trek ook niet meer zo heftig is he?

Slaap zacht.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede nacht iedereen

Slaap goed

Ik zit nog wel een paar uurtjes achter de PC en ik ben een beetje stilletjes, wat er zo allemaal voor bij
is gekomen van de week op het forum.
En ik zit na te denken over alles en nog wat, over de nieuwe, de inzet, de aandacht, van iedereen enzo
meer.

En vanmiddag dacht ik na over het zomaar verdwijnen van mensen, dan denk ik , een beetje somber.
Voor mij, en heel veel mensen op het forum, is dit een korte, maar zo verschrikkelijk belangrijke tijd.

We zijn wel wat aan het doen hier!!, wat er niet omliegt!!

Nadenkend, over het komen en gaan van mensen, bedacht ik me het uitrukken van Houten van de week
met zwaailichten en al.

En ik moest op eens nadenken over de sirene begin iedere maand, misschien is dat een idee voor de
oud gediende op het forum als herrinnering als je verder gaat op je levens pad, een sirene
dat je wel de strijd tegen drank hebt gewonnen.

Misschien komt er wel eens een groet van een veteraan op het forum als de sirene gaat de 1 e van de
maand op dit forum als hier het houtje is door gegeven aan een nieuwe lichting van strijders.


Beetje depri

Groetjes Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pietje Puk,

Mooi, die groene trui voor Houtje. Echt verdiend !

En Piggelmee, wat ben ik blíj met die prachtige string!!!
Ik beschik jammer genoeg nog steeds over een puddingbuik, dus is het nú even geen gezicht maar als die buik straks verdwenen is ga ik hem dragen hoor.
En ja over die Keulschen pot van jou en met zijn geteisterde dekseltje.
Jouw collega duinkabouter woont in een 'omgekeerde' keulsche pot. Zonder dekseltje.
Misschien is dat ook een ideetje voor jou.
Je vindt hier vast wel mensen die jou daar even mee willen komen helpen. Als we allemaal even flink aanpakken staat die pot in mum van tijd op zijn kop.

Helder, leuk bedacht van die maandelijkse sirene, ik sla jouw ideetje maar meteen op in mijn hersenpan).
Een dipje hoort er bij, zeker nadat Tactus je los heeft gelaten.
Als het te moeilijk wordt kun je een follow-up krijgen.
Ik heb dat gehad en dat is voor mij nuttig gebleken.
Gefeliciteerd trouwens met je aanmoedigingsbidon en Eustatius, jij ook hé?
Jullie verdienen hem écht!

Dreamer, en jij ook van harte hoor met je gele trui. Ik heb er ook ooit een mogen ontvangen en ik vind hem nog steeds fantastisch. Hij blijft ook zo mooi in de was.

Hermiena, wat ben jij toch een lieve gezellige kletstante en wát heb ik een bewondering voor je, zoals jij de alcohol de baas bent.
Erica ? Gaat het een beetje? Ik hoop dat de drukte in je hoofd een beetje minder is. Slik je nog wel Zyprexa?

Emma, ik heb vannacht je bedje nog even opgeschud en er een beetje lavendel over gesprenkeld.
Lekker geslapen ?

Met Mathilde gaat het goed. Ik heb mijn zaterdagavondblues weer achter de rug en dan ben ik direkt weer wat sterker.Ik haat de zaterdagavonden en ik moet oppassen om me niet in zelfmedelijden te wentelen. Ik probeer altijd wel een goed gesprek met de muren te hebben maar er is er nou nooit eentje die eens wat terug zegt.
Ik ben maar een boek gaan lezen. 'Zadelpijn en ander damesleed'. Het lijkt wel onze club hier op het forum.Erg leuk!
Voor mij persoonlijk heeft fietsen heel goed geholpen om de alcohol de baas te worden.
Als ik overdag flink gefietst heb heb ik 's avonds een gevoel van , ja nou ga ik de goeie inspanning niet verknoeien door wijn te gaan drinken. Pietje Puk, als ik me goed herinner heb jij die ervaring ook hé?

Nou jongens, Tante Til heeft zin in de dag. Er ligt inmiddels een pak sneeuw in het Zuidhollandse dus dat wordt wandelen ipv. fietsen.

Voor allemaal een fijne zondag!

Groetje,
Tante Til/Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, met mij nog een keer, voor dat iedereen zich af vraagt waar ik het over heb, of zich zorgen maakt of het nog wel gaat. ja wel, prima.
Deze week hebben we nogal wat energie gestoken in de 1 gangers en daar denk ik over, ik denk dat, als iemand bij de eerste keer aangeeft met tactus bezig te zijn, we dan mogen aannemen dat het
een kennis making is met een gemotiveerde stopper en zeker een goed forum lid kan zijn.

Andere zoals, van der week met Sado die even aangeeft te veel te drinken en vervolgens in het engels er een standaard profiel er onder doet, dan denk ik dat is zeker een zoeker op het net .
En is een beleefde groet alvoldoende, daar hoor je nooit meer van.

Marjoleine is weer anders, ik vroeg blijf schrijven, heeft ze niet gedaan dat is dan jammer, daarmee vliegt onze energie de deur uit, hoe goed het ook bedoeld is, misschien was ze nog vroeg in de twintig en kan
het allemaal niet dragen, de acceptatie dat haar man een groot probleem heeft, misschien zelfs dat ze zich ook nog eens schuldig voelt dat ze op het net, haar problemen gooit terwijl haar man slaapt.
Meen ik dat? ja dat meen ik!
Ik heb een mooi draadje gelezen dat God de vrouw maakte, Wel er zijn meiden die te lief zijn voor deze wereld, we zullen het nooit weten, maar ik denk dan wel aan haar.
En op de zevende dag ruste de heere en zag dat het goed was ......

Wat wijsheid is denk ik, is niet je ziel en zaligheid in iedere nieuwe kennis making te gooien, ook op het forum zie ik mensen die te goed zijn, dan goed voor je is!!
De gedachte van dat je hier primair voor je eigen probleem op het forum zit, begrijp ik wel als zelfbeschermings gedachte, maar is wat kort door de bocht. Met tactus gaat dat op, je vraagt hulp en je kreeg hulp, door professionele mensen, dat is nu echt een richtings verkeer, immers een hulp verlener zal nooit andersom hulp of kracht, vragen aan jou.

Hier op het forum moeten we het toch hebben van de wisselwerking van aandacht voor elkaar, ik voel me
daar nu gezond genoeg voor, en probeer hierin een balans te vinden, naar het forum toe.
In de ijdele overtuiging prettig te zijn, ahum, voor het forum, mijn periode van alleen maar nemen heb ik ongeveer afgerond met tactus.
Daar was ik voor hulp terecht gekomen!

Daarom herhaal ik nog een keer, dat zo blij was bij mijn eerste kennis making! een welkom van Fleur, en gelijk de volgende dag vroeg hoe het ging, en alle andere, het doet goed moet je weten.
Ook ik ben hooggevoellig als het gaat om kritiek of juist een pluim dat zal voor niemand vreemd zijn en ook met humor klikt het . Van de week een aanhef van PP ,, Helder vriend,,, was voor mijn al genoeg van, ojee nu gaan we het krijgen, en heb veel plezier.

Ik leef mee met Houten die zich nu toch wat opgebrand voelt denk ik, als het gaat over nieuwe mensen, ik wens dat de balans die ze zoekt weer in evenwicht zal komen, ze heeft zoveel gedaan voor dit forum, en
heeft wat dat betreft zoveel meer verdient als een groene trui.
Dit forum is een steun voor iedereen die wel genoeg ellende heeft mee gemaakt, de vrolijkheid en aandacht voor elkaar, is een licht en een hoop voor andere, ook als ze alleen maar even meelezen.

Hier zat ik een beetje over te denken, ik dacht, jullie en dit fotum is geweldig!

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve vrienden,

Piggel, mijn string staat ook niet zo goed momenteel, terwijl StMaarten 8 kilo is afgevallen van het niet drinken ben ik er 2 aangekomen. Maar die gaan er zo af hoor, als stoppen met drinken lukt moet dat een eitje zijn! Maar toch bedankt, ik leg m wel in mijn la tot hij weer past.
Eus(tatius), ik begrijp dat jij het moeilijk vindt de kroeg in te gaan, ik vermijd het ook zo veel mogelijk, doe geen dingen die het je moeilijker maken. Die gekke Hermiena is zo sterk momenteel, die gaat gewoon carnaval vieren met een sinas!! Zij kan het blijkbaar. Niets doen, Eus, wat het je moeilijker maakt.
Mathilde, zelfmedelijden op zaterdagavond, ik vind dat jij nooit klaagt ofzo!! En als je dat wel zou doen mag dat toch ook best eens. Maar ik hoor jou nóóóóit!! En over dat fietsen, ja, dat heb ik inderdaad ook heel erg. Als ik gefietst heb voel ik me zo gezond, dat ik het zonde vindt om mijn lijf te vergiftigen met drank. Daarom vond ik vroeger fietsen al zo'n goede bezigheid.

Helder, VRIEND, zoals jij het blijkbaar heel fijn vond hoe Fleur reageerde zo denk ik dat alle goedwillenden dat zetje even nodig hebben nadat ze hun schroom hebben overwonnen. En degenen die niet verder schrijven zijn of niet goedwillend (dat is jammer) of ze zijn nog niet zo ver dat ze hun probleem al serieus nemen maar vroeg of laat gaan ze dat wel doen en dan weten ze dat dit forum hun kan helpen. Ik blijf die (kleine) moeite nemen heb ik me voorgenomen.

Hermiena, je vraagt of we het ook jammer vinden dat we het forum niet eerder gevonden hebben. Ik denk, wat Tapas laatst ook zei: je moet blijkbaar een proces door, en het forum is voor mij een onderdeel van een jarenlang proces dat ik al doorga (al 4 jaar geleden bij Parnassia hulp gehad), als het eerder was gekomen had ik misschien wel bij de afhakers gehoord, waar Helder over schrijft. En over je moeder, bel haar gewoon. Het leven is al zo kort... Kan jou het schelen wie 'het verste kan pissen' zoals ik dat noem. Haal je schouders op en bel haar. Wees de wijste. Je hebt al genoeg om over na te denken, maak het jezelf gemakkelijk en probeer een vredige situatie om je heen te hebben. Hoe minder andere zaken aan je kop, hoe groter de kans dat je je drankprobleem oplost lijkt me zo. Maar dat is mijn bescheiden mening.
Emma, moet je morgen weer werken?????
Katrien, je bent er vandaag weer begreep ik van je? Erica, ook goed? Toni????
Dreamer, hoe zit je trui? Tapas, gaat ie weer lekker? Weer bijgekomen en nieuwe plannen? Verientje? Hoe zit dat met jouw goede voornemens. Want ook jij had bij je kennismaking geschreven dat het helemaal afgelopen moest zijn he. Jannetje? Gaat ie goed? Laat eens weten aan de mensen die inmiddels geinteresseerd in je zijn!
StMaarten, op naar de 100 dagen he. Piggel en ik ook! wij zijn van 26 november (piggel één dag eerder dan ik). Jij dus ook daar in de buurt he?
Suusje, Houtje, Houten: ik heb gezien dat Suusje vandaag was ingelogd. Gaat ie goed?

En dan bedenk ik me ineens, als ik al weer iets anders ben gaan doen, als je dan zoveel namen noemt, moet je natuurlijk niet je leermeester Fleur vergeten he!!! Fleur, tegen jou eigenlijk alleen maar: fijne zondag!!!

Fijne zondag

PP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey pp,
Tuurlijk heb je gelijk dat ik haar wel kan bellen, maar bellen betekend juist nog meer gezeik en daar heb ik nu net geen zin in dus ik bel niet!! Het gaat er toch alleen maar over hoe slecht ze wel niet is als moeder en dat ze niet welkom is bij haar kinderen blablabla, slachtoffer alom dus en daar heb ik geen zin in en ik weiger om me daar weer schuldig over te voelen hoor! Het hele leven draait toch alleen maar om haar en dat de hele wereld tegen haar is dus als je me aan de drank wilt hebben moet ik haar nodig eens bellen! Ik zie wel op tegen zaterdag hoor maar als ik haar bel haal ik me nog meer problemen op de nek. Problemen die ik er nu niet bij kan hebben. Ik wou gewoon dat ik ook eens een keer een moeder had die er was voor mij in plaats van andersom. Dus dan maar even op zien tegen zaterdag, dat lijkt me beter dan haar nu te bellen want ik wordt al kriegel als ik er al aan denk om haar te spreken. Ik weet het dit is erg want het is wel mijn moeder en ik hou ook wel van haar maar dit keer is ze gewoon te ver gegaan en afstand is op dit moment wel prettig. Gelukkig zijn er zaterdag ook nog andere mensen op die verjaardag dus kan ze me daar toch niet persoonlijk aanvallen. Het is een ingewikkeld verhaal maar mijn moeder is altijd al zo geweest. Eigenlijk heeft ze zelf hulp nodig maar goed volgens haar mankeerd ze niks. Ze is alleen maar altijd slachtoffer.
Normaal kan ik daar wel redelijk goed mee omgaan hoor maar nu even niet. En ze wil gewoon dat ik toegeef dat ik fout ben maar ik ben helemaal niet fout geweest. Ze gaat gewoon steeds over mijn grenzen heen en daar wordt ik dood moe van dus ik laat haar maar even voor wat het is om de lieve vrede. Lieve pp, even goed bedankt voor je wijze raad. Als de situatie anders was geweest had ik je wijze raad zeker wel overwogen maar ik ben al zo vaak de gene geweest die moet toe geven en nu wil ik gewoon eens diegene zijn die het verste kan pissen!!! Snap je?

Nou ik ga niet meer prakizeren over mijn moeder, ik ga me vast voorbereiden voor het bezoekje aan het cafe. Daar gaat namelijk altijd een heel ritueel aan vooraf. Namelijk eerst mijn kleren uitzoeken daar doe ik ongeveer een half uurtje over. Dan even onder de zonnebank om mijn nagels te lakken en te laten drogen. Dan of onder de douche of heerlijk in bad. Lekker de beentjes weer glad en dan aankleden en opmaken. Dus ik maak er altijd voor mezelf een klein feestje van. Een verwenmiddagje kun je wel stellen. En denk nu niet dat ik zo'n vreselijk opgemaakt type ben hoor, ik hou gewoon alleen lekker van het tuttelen. Daar geniet ik van en dat mag best 1 x in de week he?
Jullie horen nog wel hoe het is geweest. Ik heb de voorraad lolly's in mijn tas al weer aangevuld.
Tot later,
Liefs hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pietjepuk

Erg mooi wat je schrijft, dat is precies de strekking van mijn verhaal er een kleine moeite van maken en
dan is het geen probleem meer, waarom dan zo een verhaal,om dat ik zie dat somige het wel als vervelend beschouwde vandaar.

We gaan vrolijk verder.

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hermiena,

zoals je het schrijft heb je groot gelijk: als het alleen gezeik geeft: dan niet! Je hebt genoeg aan jezelf. Ik schatte het verkeerd in. Dat is duidelijk. Niet meer gedoe dan nodig is.

En zorg ervoor dat je er nou niet ál te mooi uitziet in de kroeg. Krijg je ook weer moeilijkheden van he.......!

Dank je Vriend Helder! Vrolijk verder, precies míjn doel!

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat leuk om je hier weer te lezen StMaarten.
Fijn ook dat het zo goed met je blijft gaan.
Je mag met recht, trots zijn op jezelf.
Erg inspirerend.
Lieve groet,
Mathilde

PS, wat bedoel je eigenlijk met 'woordspelletjes, hier op het forum?'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi St. Maarten,
Gefeliciteerd met je ruim drie maanden. Goed dat het je gelukt is en dat je je zo goed voelt. Zo voelt het bij mij ook.
Over je "woordspelletjes": ik vind ze wel over verslaving gaan, maar inderdaad lokken ze niet altijd een discussie uit. Soms loopt dat zo.
In ieder geval ben ik blij weer wat van je te horen en vooral zo positief.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...