Spring naar bijdragen

3 maart


hermiena

Aanbevolen berichten

Nou luitjes ik ben terug van de spooktocht en ik kan nog net 4 uurtjes slaap pakken want morgen om half 6 gaat de wekker alweer, heb vroege dienst. Spooktocht was geen bal aan we waren verdwaald liepen in de sneeuwbui en we hebben dus geen spoken gezien. Br, nat en koud waren we wel dus ik ga nu lekker onder de wol.

fijne dag allemaal
liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou fris zal ik vandaag de hele dag niet zijn. Was BIJNA 2 weken alcoholvrij, heb gisteren weer een uitglijder gemaakt, het ijs was toch te glad voor mij. Zat in een dip en heb een fles rode wijn gedronken en of het nog niet genoeg was nog 2 flesjes bier daar achteraan. Ik zorg gewoonlijk dat er niets in huis is maar dit stond er nog, aangeschaft voor visite vorige week. BALEN, en het ging zo goed. Ik blijf vanaf nu maar aan de kant, schaatsen zal ik toch nooit leren.

Groetjes, Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Verientje,
Wat jammer van die wijn. Maar ik weet wel hoe het voelt om een uitglijder te maken. Maar pak de schaatsen en doe ze vast onder, en begin weer opnieuw! Toen ik weer dronk schaamde ik mij diep, en vond het heel moeilijk om weer te beginnen. Dus drink maar veel water of thee en denk niet te lang na
over je uitglijder. Het is ook zo moeilijk om niet meer te drinken! Knap dat je het op het forum meldt.
Toi, toi.
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha dreamer,
ten eerste over de gele truien etc. Houten heeft een heel verhaal gemaakt voor de newbies, lees dat even want zoals zij het beschrijft is het helemaal duidelijk.

Balen voor Verientje maar vandaag is weer een nieuwe dag, kom op, je kan het. Heb je de afgelopen 2 weken bewezen.

En Hermiena, lijkt me nou niks met deze kou zo'n spooktocht maar je zal wel lekker geslapen hebben. En dan zo vroeg weer op! Hoe hou je het vol.

Ik ga er weer een droge dag van maken. Tot horens,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik voel me ook absoluut niet fris en fruitig vandaag.. maarja dat hebben jullie gisteren al kunnen lezen.. schijnbaar gaat mijn geheugen qua nadelen van alcohol niet verder dan een week.. en dan ben ik het opeens helemaal vergeten, maar de kater daarna zorgt ervoor dat ik weer een week niks neem. En nee, ik ben niet heel boos op mezelf.. lopen leer je niet in 1 keer, je moet vallen en opstaan om dat te leren en zo zal het hier ook mee zijn. Ik baal wel dat deze dag voor mij zo ongeveer al voorbij is... geslapen tot half 1, wrak, misselijk, hoofdpijnpoeier, fruitsapjes... en nu weet ik weer waarom het zo stom is.. ik heb eens goed op mezelf gelet en merk dat ik na 3 glaasjes lekker onstpannen ben... dus waarom moet dan toch die hele fles leeg daarna? en dan ook nog de biertjes die ik ook gehaald had... Ik denk dat dat mijn grootste aandachtspunt gaat worden. Op tijd stoppen... en als dat niet lukt... stoppen!

en vandaag met onfrisse moed weer verder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal

ik ben nu eigelijk hard aan het werk je kent dat wel en ik dacht even snel kijken bij tactus.
En er staat geschreven, geslaagd,.? ik kan alleen maar zeggen, wat is dat nu ?
ik ben eindelijk zover dat ik 3 weken stop met drinken, en dan is de behandeling afgelopen, nu ja zeg!

Ik ben dus ahum, uitbehandeld zeker?

Tja aan alles komt een einde, ik heb nu alleen het forrum nog, snik.

Ik ben tactus heel dankbaar hoor, maar zal het erg missen het kontakt.

oke ben weer weg, groetjes

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Verientje en Tapas,
Gewoon opkrabbelen en weer verder gaan. Vandaag een nieuwe dag met nieuwe kansen.
Helder, jammer, dat de Tactus-behandeling al stopt. Maar wij trekken je nu wel vooruit.
Fijn om van jullie te horen.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helder,

ik begrijp dat niet. Heb je een stoomcursus tactus gehad ofzo?? volgens mij heb je alleen de eerste fase pas gehad. Ik zou nog even contact opnemen dat je nog een fase moet doorlopen! Of was je al een poos bezig vóor die 3 weken? Shit inderdaad dat het al afgelopen is. Maar wat Fleur zegt, gelukkig heb je ons. Zoveel ervaringsdeskundigheid bij elkaar móet je van de drank afhouden!

Succes en ik zal je extra in de gaten houden!


Tapas en Verientje,

Tapas en Verientje, eigenlijk wil ik ook wel zeggen: hoe graag willen jullie eigenlijk stoppen?? Het is inderdaad supermoeilijk, maar als je na zo'n korte tijd al de mist ingaat, hoe moet het dan na 2 maanden? als de eerste euforie van het stopppen weg is. Als je weer overgaat tot de orde van de dag?? Ik zeg dit echt niet om vervelend te zijn, maar als jullie écht heel graag niet willen drinken, kan je beter vooraf met het forum contact opnemen. Anders zie ik het toch somber in. Veel succes, ik zal mijn best doen jullie te steunen als je echt de alcohol de baas wilt worden!

Overigens heb ik er veel respect voor dat jullie het inderdaad gewoon opbiechten. Eerlijkheid voor alles toch hier??!

Hermiena, ik ben de berichten van boven naar onder aan het lezen, dus die spooktocht van je?????!! Dat lees ik straks wel.

Fleur, trouwens, hoe is het met jou. Dat vind ik eigenlijk ook zo lullig, omdat jij nu al zooooooveel maanden goed gaat lijkt het alsof jij onze support niet nodig zou hebben. Maar dat is vast niet het geval. Vandaar ook eens: succes weer Fleur!!

PP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

daar leg je de vinger op de zere plek Pietje Puk! daar ben ik ook hard over aan het nadenken, hoe graag wil ik stoppen... de vraag is meer of ik wil stoppen of minderen. Ik ben al anderhalf jaar geminderd van dagelijks naar 1 a 2 dagen en dat is lange tijd goed gegaan, maar de laatste tijd door herkeurings- en andere stress ben ik weer iets vaker (nooit meer dan 3 dagen per week) maar vooral meer gaan drinken op de dagen dat ik mag drinken... ik voelde mezelf weer dieper in een depressie belandden en heb aan de bel getrokken bij tactus (of zij eigenlijk bij mij want ik had me maanden terug aangemeld en nu was er weer plek, precies op het voor mij goeie tijdstip). Ik ben nog voluit mijn drinkgewoontes en gedrag aan het onderzoeken om tot een voor mij werkend doel te komen... mijn doel is nu nog om minder te drinken als ik drink.. maar zal dat niet blijken te werken dan zal ik anders moeten. Ik snap je reactie hoor... Kan me voorstellen dat je me het liefst een schop onder mijn *** zou willen verkopen en gelijk heb je.. maar die keuze zal toch uit mezelf moeten komen, en volgens mij ben ik niet minder welkom op dit forum als ik met die keuze worstel... ieder heeft zijn eigen weg af te leggen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

ik heb voor ik schreef wat ik schreef jouw eerste berichtje van 20 februari opgezocht en dat luidde als volgt:

"....Na een weekend vol tranen heb ik nu besloten dat ik voorlopig dus niet meer drink, zeker niet als ik depressief ben.. eerst zorgen dat rotgevoel weer kwijt te raken.. daarna goed gaan kijken hoe ik (en of ik wel) met alcohol om wil gaan.... Het (definitief) afscheid nemen valt me zwaar... maar ik sta nog aan het begin van de onlinetherapie... en kijk voorlopig niet verder dan vanavond en morgen... "

Ik probeer je alleen te helpen dit streven dat je 2 weken geleden verwoordde, zo goed mogelijk uit te voeren!
Dít was toen je intentie en ik probeer je te prikkelen omdat ik denk dat je daar het meest mee opschiet en de grootste kans maakt je doel, dat jíj toch zelf had, uit te voeren.

Natuurlijk is iedereen welkom, komop zeg! Maar ik denk dat je er niets aan hebt als ik zeg: geeft niet joh, ik probeer je gewoon te prikkelen. Dat het je eigen weg is, dat weet ik ook wel! Dat ben ik ook helemaal met je eens. En dat die weg moeilijk is, ook daar zijn geen misverstanden over. Ik gun je alleen het allerbeste en probeer een manier te vinden je daarmee te helpen

groetjes

PP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pietjepuk

Ja natuurlijk ben al langer bezig geweest met tactus, maar de laatste weken lukt het opeens met
mij, het stoppen, het roert mij dat je me in de gaten gaat houden da,s mooi!

Over in de gaten houden gesproken waar is houtje ????

Ze heeft het wel heeel zwaar gehad deze afgelopen week moeten we niet een grote trui breien voor
Houtje om haar weer warm te krijgen ?

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helder, vriend,

kan jij breien????? dat is wel heel erg mooi! Ik heb nog een bestelling voor 15 gele truien en 5 bolletjestruien! Maar start maar met de trui voor Houten! Dat moet een mooie groene trui zijn. Van zachte wol, maar wel een dikke want het is koud!

HOUOUOUOUOOUOUOUUOUOUOUTEN, WAAR BEEEEEEEEEEEEEEEEEN JE!!!!!!!!!!!!!!


PP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk Pietje Puk,
Dat bedoel ik, als ik zeg dat we sommigen hier gewoonweg niet kunnen missen.
Jou dus nu.
Hoe speel je dit klaar ?
Je moet een jetlag hebben van hier tot Tokyo...!

Voor de nieuwkomers; Pietje Puk speelt het klaar om de halve wereld over te reizen en ondertussen hier op het forum zich lekker met alles en iedereen te bemoeien.
Pietje is nog maar net weer terug en ja hoor, we gaan weer lekker los.
Pietje for president zou ik zeggen.

Mathilde :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ho Ho Ho

Houten is er nog maar zit in een dikke dip (zoals jullie al vermoedden correct).

Niet qua alco's maar met een enorme terugslag na vorige week. Met twee kleine houtjes die 's nachts bij Houtje moeten slapen omdat ze zo'n buikpijn hebben. Het grote Houtje zit er een tikkie doorheen en heeft de ene migraine-aanval nog niet gehad of de volgende komt al aanstormen.

Het advies is: ga eens lekker een paar dagen ertussen uit. Dan moet Houtje erg lachen, want 1. met twee kleine Houtjes kan je beter thuisblijven 2. de kleine Houtjes moeten gewoon naar school 3. het grote Houtje moet de rest van de maand op een écht houtje bijten want het loopt de spuigaten uit.

Weet je jullie wat de grootste vorm van zelfkwelling is?
Nee?

Met 8 kids van 10-11 jaar gaan discobowlen met braakpauzes vanwege de migraine.....

Nee, dan onze Péépéé die in het vliegtuig op een memorystick al haar antwoorden formuleert en mét jetlag en al alles meteen inplugt vóór zij haar beautycase het huisinslingert....Emma die gewoon gaat werken....Helder die het lef heeft om te gaan skiën.....

Houtje gaat maar slapen want zó hebben jullie ook niks aan me....

Dag lieve allemaal, tot morgen (misschien is alles dan fleuriger, Fleur).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
pietjepuk

Tapas,




ik heb voor ik schreef wat ik schreef jouw eerste berichtje van 20 februari opgezocht en dat luidde als volgt:




"....Na een weekend vol tranen heb ik nu besloten dat ik voorlopig dus niet meer drink, zeker niet als ik depressief ben.. eerst zorgen dat rotgevoel weer kwijt te raken.. daarna goed gaan kijken hoe ik (en of ik wel) met alcohol om wil gaan.... Het (definitief) afscheid nemen valt me zwaar... maar ik sta nog aan het begin van de onlinetherapie... en kijk voorlopig niet verder dan vanavond en morgen... "


Ik probeer je alleen te helpen dit streven dat je 2 weken geleden verwoordde, zo goed mogelijk uit te voeren!


Dít was toen je intentie en ik probeer je te prikkelen omdat ik denk dat je daar het meest mee opschiet en de grootste kans maakt je doel, dat jíj toch zelf had, uit te voeren.


Natuurlijk is iedereen welkom, komop zeg! Maar ik denk dat je er niets aan hebt als ik zeg: geeft niet joh, ik probeer je gewoon te prikkelen. Dat het je eigen weg is, dat weet ik ook wel! Dat ben ik ook helemaal met je eens. En dat die weg moeilijk is, ook daar zijn geen misverstanden over. Ik gun je alleen het allerbeste en probeer een manier te vinden je daarmee te helpen


PP



en daar ligt dus mijn valkuil... door het minder drinken , in te grijpen en stappen te nemen (Tactus) is dat rotgevoel idd weer bijna over wat er toen was... ik had toen het gevoel ergens in af te glijen wat ik niet wilde en de controle weer totaal te verliezen en dan raak ik in paniek en mezelf kwijt... dan komt er het moment dat ik actie ga ondernemen en dat helpt me weer om me beter over mezelf te voelen dus dan vergeet ik rotgevoel dan net zo snel weer, en denk ik alles weer aan te kunnen... dus goed dat je mijn eerste noodkreet nog even bovenhaald.. (oeps ook confronterend hoor)

borderline... als het slecht gaat dan gaat het slecht en denk ik dat ik er nooit meer uit kom, gaat het goed, dan is dat rotgevoel totaal weg en vergeten... en denk ik alles weer aan te kunnen... Blijf me maar gewoon prikkelen, al zal ik soms niet tactisch daarop reageren.. dan komt dat een dag later wel weer. Ik heb nou eenmaal de onhebbelijke eigenschap om eerst impulsief te reageren maar na even nagedacht te hebben en de tijd te nemen om alles weer in proporties te zien zal ik daar ook altijd weer op terug komen. En nu ga ik lekker nuchter slapen, nog even met de hond naar buiten en morgen is er weer een dag. dus toch bedankt PP!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dan ook maar een bericht van mij.
Op dit moment ontzettende trek, kwam zo in een keer op zetten. Heb al een fles gehaald, treuriger kan
niet, bij het tankstation over de grens. Ja daar wordt het nog verkocht.
Staat nog steeds op het aanrecht, weet niet of ik hem aanbreek.
Ook ik heb een zware week gehad met veel emoties. Krijg nl een klinische opname van 4 mnd, en ben aan het twijfelen of ik het wel door moet zetten. Er komt teveel op mij af dan ik aankan.
Nou ik heb het in ieder geval opgeschreven, misschien dat het helpt.
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GOOI WEG NU HET NOG KAN!!!!!!!!!

AANRECHTPUTJES ZIJN DOL OP NIET OPGEDRONKEN FLESSEN WIJN !!!!!!!!

NIET DOEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OPENMAKEN EN WEGGOOEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ALSJEBLIEFT DOE HET VOOR ONS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De hulptroepen komen er aan taaaaaaaduuuuuuuuu taaaaaaaaaaduuuuuuuuuuu taaaaaaaaddduuuuduuu hulp voor dreamer, Helder pak je de kurk, PP de fles en GIETEN MAAR.

Thee en water en naar bed!!!!!!!!!!!!!!!! Wegwezen !!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Dreamer,

ga alsjeblieieieift slapen!! Nu zal je ons haten, morgen ben je weer trots op jezelf. Doe jezelf dit alsjeblieft niet aan!!! Inderdaad, gootsteenputjes zijn er doooool op!!! Wegdonderen die troep. Wil je je morgen trots voelen of wil je weer helemaal moedeloos worden en denken dat het je nooit zal lukken en jezelf een minkukel vinden. Even sterk zijn nu en morgen ben je weer zo veel verder, heb je zo'n moeilijk moment overwonnen, dan lukt je dat vaker daarna!!! Ga snel slapen lieve Dreamer, je bent al weer zo ver en je praat er zelf zo verstandig over zo vaak. WEG MET DIE GORE TROEP!

Alsjeblieft Dreamer!!!??? wees sterk!!

Tapas, lief en knap van je, dat je me dit schrijft!!!! Ik zal je altijd proberen te helpen. Dat beloof ik!

Houtje, snel je bedje in. Helder is een mooie trui voor je aan het breien

PP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje wel Houtje,
Toen ik dit bericht schreef, dacht ik je wilt het toch eigenlijk niet, en het
is al foetsie in de gootsteen.

Ga denk ik straks maar slapen, en morgen weer een nieuwe dag.
Had het alleen heel moeilijk, de hele week al, en het was net of al het gevoel weg was.
Maar ze doet het niet en nogmaals dankje wel, je hebt me ondanks je eigen sores
over de streep getrokken.
Ik hoop dat ik dat bij jou ook kan doen.
Liefs,
Moon./Deamer.

Pietje Puk,
OOk jij heel hartelijk bedankt, dat had ik nou echt nodig. Het lost inderdaad niets op
maar het is al heel wat dat ik het aangeef, dat zou ik voor een paar weken niet gedaan
hebben.

Jij ook toi, toi.
Dreamer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...