Houtje Geplaatst 16 december 2005 Rapport Share Geplaatst 16 december 2005 Hallo allemaal,Ik wil graag van jullie weten WIE er medicatie gebruikt ter ondersteuning van de psychotherapie (bij Tactus, de AA of ergens anders) om "de drank de baas te worden". Waarom?Ik ben nu 45 dagen "droog" (vanaf 28 oktober, reken maar na) en heb ontzettend last van hunkering naar mijn wijntje tussen pak 'm beet half 5 en 6 uur 's middags. Na het avond-eten is het over en drink ik vrolijk mijn Spaatjes Rood of Cola Light. Omdat ik bang ben dat ik het niet vol kon houden om zo'n mini-flesje wijn te drinken (wat op zich wel mocht omdat ik me er dan positief op verheugde, ik heb het helemaal besproken met Tactus) maar heb angst om uit de bocht te vliegen nu mijn relatie eergisteren (woendag) plotsklaps is uitgegaan en een heleboel toekomstperspectief is weggeslagen...... wil ik me niet verdrinken in drank.Gelukkig was ik de dag daarvoor al gestart met Refusal, nou erger kan het niet.Je schijnt dan echt NIET te kunnen drinken, dus dan maar niet. Ik neem die troep meteen 's ochtends dan weet ik gewoon dat ik niet mag drinken, anders word ik doodziek. Maar nou hoor ik weer dat sommige mensen er "doorheen" drinken dat kan toch helemaal niet? Het is een goede stok achter de deur, wat zeg ik, een hele wigwam die naar binnenstort als je de deur opendoet (hetgeen ik niet van plan ben). Je krijgt wel een gore smaak in je mond, maar ja, dat krijg je van drank ook hè???En ik slik Campral, 6 tabletten per dag (gaat goed, heb nu wat minder darmklachten dan eerst).Gek genoeg heb ik na het plotseling stoppen met drinken (ik drong standaard één fles witte wijn per dag), wel een liter natuurlijk, hoeveel glazen zijn dat eigenlijk?????) amper klachten gehad zoals omschreven (trillen, beestjes zien, nervositeit) maar ik voel me nog steeds niet beter dan toen ik stopte mét drank drinken. Ik weet niet hoe lang dat duurt maar misschien is dit mijn straf dat ik me niet beter voel terwijl ik toch echt al 45 dagen droog ben (min 3 x 2 glazen, maar dat kan het niet wezen), Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Piggelmee Geplaatst 16 december 2005 Rapport Share Geplaatst 16 december 2005 Hi Ho Houten,Ik ben zo benieuwd of je nog bij je internist geweest ben en hoe dat is gegaan?liefs,piggelmee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 16 december 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 december 2005 Hei ho, hei ho,Het werk is gedaanwe kunnen weer, we kunnen weer,naar huis toe gaanhei ho hei hode dokter was tevreehij zei, hij zei, 't ligt niet aan mijneem fijn wat wijnhei ho, hei hoik zei dat wil ik niethij zei, hij zei, prik jij maar bloeddat doet je goedhei ho, hei ho,mijn bloed is dus okeewe nemen dus, we nemen duseen spaaaaaaaa of tweehei ho, hei ho,en ook wat Refusaldat helpt je echt, dat helpt je echtbij de..... Campral Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 17 december 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 december 2005 Ja sorry hoor af en toe schiet ik qua gevoel voor serieus even uit de bocht. Ja de huisarts dacht aan een griepje, het is er wel een van de gemeenste soort, een week lang sudderen en dan opeen KOTS BRAAK SPUUG KIJK UIT VAN ONDEREN!!!!!!!!! en meer van die dingen. Voordeel: Je bent niet dood- en doodziek en hebt tijd om in je bedje (mijn heerlijk, zachte warme bedje, waar ik het dons dan om mij heen stapel als ware ik een slak in een huisje) te liggen, slapen af en toe een kotsje, vooruit, ik heb 2 dagen liggen genieten van de rust. Mijn internist is eigenlijk een psychiater mag dat ook Piggelmee? Die zeide verstandig ende wijs: (lezen met bromstem): "Meiske meiske wat wil je nou? In je eentje het leven leuk maken (voor de toehoorder van de fijnere details: ik ben alleenstaand) én Sinterklaas spelen én Zwarte Piet spelen én bij alle kadootjes wat leuks maken EN DAN VIND JIJ HET GEK DAT JE JE BEROERD VOELT? als alles achter de rug is". In gewone-mensen-land schijnt dat gewoon post-sinterklaas-stress te heten. Ergo, dus en daarom kom ik volgende week wéér bij hem, heb ik nog een zaaaaaaaaaaaaaaalig verslavend pilletje gekregen wat ik in mijn slakkenhuis achterover sla en dan ga ik heeerlijk slakkerig slapen. Helaas kreeg ik dat maar voor drie dagen. Gelukkig zag ik er dermate slecht uit (je zult zeggen gelukkig???) dat mijn kinderen en passant door 2 moeders werden meegenomen, geamuseerd en gevoederd, en ze konden na het douchen meteen hun nest in. Zaalig. En nou ben ik weer fit en levendig, ik had jullie al gewaarschuwd!!! Maar goed, ik heb nog met die man overlegd over mijn alcohol-gebruik, althans het NIET-alcoholgebruik dus. Mijn depressies worden waarschijnlijk niet echt in negatieve zin heel erg vreselijk beïnvloed door een flesje wijn per dag (nou ja zeg maar een liter laten we maar eerlijk zijn). Toch is het erg ongezond voor me, omdat ik medicijnen voor die depressies gebruik die niet echt lekker gaan met drank en af en toe heb ik ook een geheugenstoring (PERRON 2, GRAAG ASSISTENTIE OP PERRON 2, ER STAAT EEN LOCOMOTIEF MET 2 KINDERTJES MET EEN MOTORISCHE GEHEUGENSTORING) en dus ordinair gaten in mijn herineering. En soms ben ik zo moe dat ik om 7 uur in slaap val. Dus ik wil toch echt stoppen met die wijn/dat wijntje. Dus naast de Campral waarvan ik verder weinig merk helaas vooral in mijn moeilijk uurtje vóór het eten heb ik ook Refusal nu dus ik wáág het niet om te drinken, je schijnt verschrikkelijk maar dan ook verschrikkelijk ziek te worden. Dat neem ik omdat ik écht een half jaar of misschien wel een jaar alcoholvrij wil zijn. Ja, de nullijn dus. Sinds 28 oktober toch mooi 45 dagen volgehouden. Mag ik nederig jullie felicitaties in ontvangst nemen behalve die van Fleur die is al een half jaar droog... -------------------------Houten gaat ervoor, per dag, en soms per uur Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Piggelmee Geplaatst 17 december 2005 Rapport Share Geplaatst 17 december 2005 Lieve Houten,Kop op meid, wat is nou 1 uurtje per dag naar alcohol verlangen?!?!?!?!?!?Daar sla je je toch makkelijk doorheen!!Als je nu eens een extra telling inbouwt: 45A, 46B, 47C, 48D, als je aan het eind van het alfabet bent, heb je al weer 26 dagen van je nieuwe leven geleefd! Én nog eens 45 + 26 = 81 dagen more or less alcoholvrij!En: alcohol + benzodiazepinen = echt niet goed! (Negatieve wisselwerking)En: alcohol heeft een negatief effect op depressies! ( " " )Ik weet niet wat je nog meer slikt voor je migraine en zo, maar lees de bijsluiters er eens op na.De mensen die ik ken die migraine hebben drinken geen druppel!Liefs en sterkte vandokter Piggelmee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kika Geplaatst 17 december 2005 Rapport Share Geplaatst 17 december 2005 Piggelmee,ik ben het helemaal met je eens, alcohol en medicijnen gaat niet goed en inderdaadheeft langdurig alcoholgebruik invloed op depressies.zelf neem ik geen medicijnen in, geen campral of refusal voor mij.mijn lever heeft al overuren gemaakt door de alcohol te moetenverwerken,als ik daar nog eens medicijnen bij ga nemen maak ik het nog zwaardervoor die arme lever.bovendien vind ik dat ik dit probleem zelf moet oplossen en dat geenpilletje dit voor mij kan doen.dat betekent niet dat een ander ook geen pilletje moet nemen,dat moet ieder voor zich uitmaken.vitamine b is goed voor geheugenproblemen, omdat deze vitamine nietgoed wordt opgenomen door met alcoholgebruik.dat vindt ik dan weer wat anders.dit forum geeft me steun en begrip wat geen enkel pilletje kan geven.allemaal bedankt hiervoor!!ik ga de huishoudelijke verplichtingen doen en zie jullie straks weer.groetjes,kika Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 18 december 2005 Rapport Share Geplaatst 18 december 2005 ik sluit me volledig bij Kika aan. Behalve dan die huishoudelijke verplichtingen, díe ga ik niet doen nu!Pietjepukik voel me juist zo gezond nu, zonde om pillen bij te gebruiken, blijkbaar heb ik het ook niet nodig (dronk toch wel zéker wat jij dronk Houten!) Ik probeer juist te wandelen enzo! Helpt me ook prima, en gezond eten! en zwemmen e.d. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erica Geplaatst 5 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2006 moi,ikzelf heb wel eens refusal gebruikt maar dit was het niet echt. kreeg alleen maar hartkloppingen die ik weer met kalmeringstabl teniet deed. ook niet goed, Nu heb ik zyprexa een anti psychotica middel gekregen omdat ik nogal chaotisch ben in mijn hoofd. Krijg maar 2,5 mg de laagste en dus ook weinig of geen bijwerkingen,Hierdoor pieker ik minder en ben rustiger in mijn hoofd. eerst had ik zoiets van: ben geen psychisch patient maar kwam er gauw achter dat mijn verslaving wel degelijk een ziekte is. Voor iedereen geldt dit, verslaving is een ziekte. Wie is het hier mee eens of niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Binorosa Geplaatst 5 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2006 Hoi lui,ik heb nog never een pil geslikt en ben dat ook niet van plan. Nu is het voor mij denk ik toch ook wat anders omdat ik niet helemaal gestopt ben (met de feestdagen was het bv. wat te teveel naar de zin) enkel rigoreus aan het minderen. De (bij) verschijnselen als ik een aantal dagen achter elkaar, zoals de laatste 3 nu weer, niet drink vallen/vielen me reuze mee moet ik zeggen. Het zat/zit eigenlijk meer in het hoofd dan in het lichaam. Ik ervaar ook geen echt hevige trek meer in alcohol de laatste maanden. Ik weet niet in hoeverre het schadelijk is maar ik zou toch wel voorzichtig zijn met medicijnen. Het gaat overigens prima hier, zoals gezegd met de feestdagen iets boven mijn tax. gekomen, maar ik merk dat ik steeds meer controle krijg over mijn geest. De drang naar meer neemt steeds verder af hoe langer ik bezig ben, en als die drang er wel is kan ik het vrij makkelijk afweren en stoppen.Heb de laatste 3 dagen dan ook moeiteloos droog doorgebracht en aan de homeopatische kruidenthee gezeten. Helemaal wauw, weet je! Te gek gewoon! Mag wel oppassen, straks ga ik nog zweven van die handel!SuccesBien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frank Geplaatst 5 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2006 Mijn 2cts,Ook ik ga voor de weg zonder pillen, wederom dank voor de verdere uitleg Bino. Daar sluit ik me bij aan. Alleen die thee, dat is mij echt een stapje te ver! Of is homepatische kruidenthee water waar de spoeren van thee zo ver verdund zijn dat je ze niet kunt meten?Maar ook dat trekt niet echt .... spa-rood, lekker, met bubbels ...G> Frank Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 26 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2006 Ik wil deze discussie maar weer eens naar boven halen.. Ik slik wel medicijnen maar heb daar altijd naast gedronken, antidepressiva en voor het slapen een pammetje... dat laatste omdat niet of slecht slapen me helemaal van het pad afbrengt. Ik heb al eerder verteld dat ik eigenlijk maar 1 a 2 dagen per week drink nadat ik heel lang dagelijks dronk. Het valt me enorm tegen om die ene dag (daarna de 2e om de kater weg te drinken) ook niet te drinken.Nou vraag ik me af of je refusal dagelijks moet nemen om het te laten werken, of dat je dat ook bv alleen op je risicodagen zou kunnen nemen... Ik heb wel een tijd narcosan geslikt maar daar dronk ik die ene avond gewoon doorheen, dus ben ik daar toen maar mee gestopt... dat had geen zin.graag hoor ik jullie ervaringen, als deze er zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dreamer Geplaatst 26 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2006 Hallo Tapas,Even terugkomend op je vraag over Refusal. Allereerst wil ik je even zeggen dat Refusal een gevaarlijk goedje is en dat je daar absoluut mee moet gaan experimenteren!Het is zo dat Refusal, dagelijks en zeker in het begin moet worden ingenomen. Maar de waarschuwing die ik je mee wil geven is dat Refusal soms nog een week door kan werken! Als je na een dag of 2 besluit om te gaan drinken, kun je er nog steeds behoorlijk ziek van worden! En soms nog erger.Ik heb het bij iemand gezien die een week geen Refusal had genomen en een paar slokken wijn nam, dat die persoon zo knock out op straat is gegaan en zich later niets meer kon herinneren.Dus ga eerst informatie bij je huisarts of een verslavingsdeskundige inwinnen!Je kunt het natuurlijk op een risicodag innemen, maar de vraag die ik je mee wil geven, ga je dat dan ook daadwerkelijk doen?Groet,Moon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 26 februari 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 februari 2006 Hoi Tapas,Ik had een heel verhaal getypt = verdwenen. Vanavond dan maar weer over Campral en Refusal en de hele mikmak. Sterkte alvast....Okee dan zal ik het nog eens proberen:Ik gebruik al sinds een half jaar Campral maar het werkt bij mij niet reuze. De bedoeling is dat dit medicijn de trek d.w.z. "craving" naar de alcohol vermindert. Nou kan het zijn, omdat ik behoorlijk wat andere medicijnen heb, voor depressie (nou ja tegen depressies dus) in een hoge dosis, en een pammetje voor het slapen, en bovendien grote bètablokkers ivm veels te hoge bloeddruk (familiair met hartfalen dus weinig keuze) dat het daarom niet werkt.Ik heb 2 weken Refusal gebruikt, dat middels werkt gewoon op je "angst" om doodziek te worden van alcohol. Het remt de afbraak van alcohol en daardoor word je er extra ziek van. Maar dat betekent dus dat "andere" middelen zoals librium of diazepam/valium en als die dingen óók niet afgebroken worden en je dus zo duf als een hond bent. Na die twee weken had ik het wel gezien. Ik doe het maar gewoon met (vrees ik) niet actieve Campral en op eigen kracht. Vandaag ook weer dik buffelen, maar dat is de afspraak met mezelf. Morgen werken, dus vandaag fris naar bed. Wel heerlijk 's ochtends geen hoofdpijn/misselijkheid e.d. Ik vind wel/geen medicijnen moeilijk, op de site van Tactus staat er ook nog informatie over. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 26 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2006 Okee, daar kan ik wel wat mee. Bedankt voor het meedenken!!Ja, als ik refusal zou nemen zou ik er zeker niet mee smokkelen.. daarom heb ik het nog niet genomen.. omdat ik nog steeds niet helemaal om ben..... het is bij een eerdere alcoholtherapie wel aan de orde gekomen. De rest van mijn medicatie blijft voorlopig zoals die is omdat ik het daar goed op doe. Als refusal dat zou verstoren zou ik het al zowiezo niet nemen. En ik heb precies hetzelfde Houtje.. ik drink zowiezo nooit meer als ik de volgende dag moet werken.. de narigheid die ik daarmee heb gehad! Het labiel zijn, kan ik me niet meer veroorloven en mijn werk wil ik zeker niet kwijt... Niks prettiger om fris en fruitig de dag in te gaan!Ik ga gewoon braaf verder met mijn dagboek op tactus invullen, zit nog in het begin van de behandeling, de vorige leefstijltraining heb ik nooit afgemaakt... deze wil ik wel afmaken... dus one day at the time... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermiena Geplaatst 26 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2006 Hai Tapas,Ik kan je helaas geen advies geven over of je wel of geen medicijnen moet gebruiken omdat ik daar geen ervaring mee heb. Ik heb in het verleden wel altijd anti-depressiva gehad en het heeft me heel veel moeite gekost om daar weer vanaf te komen dus met medicijnen ben ik sindsdien erg huiverig omdat ik dan bang ben dat ik er dan weer een nieuwe verslaving bij krijg. Maar goed ik wens je heel veel succes en wijsheid bij je keuze om al dan niet die medicijnen te gebruiken. En het wil natuurlijk niet zeggen dat jij er ook verslaafd aan zou kunnen raken, ik weet ook niet eens of dat zo is bij die refusal. Ik weet alleen van mezelf dat ik altijd aan alles heel snel verslaafd ben. Als er hier in de buurt een gokhal zou zijn dat zou ik w.s. ook gokverslaafd zijn, snap je? En daarom ben ik met medicijnen gewoon heel voorzichtig.Groetjes Hermiena Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 26 februari 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 februari 2006 Hermientje, Tapas,Volgens mij kan je aan de Refusal niet verslaafd raken, maar ja, jij kunt denk ik ook aan parazetamol verslaafd raken??? Dat herken ik wel. Maar elke dag dat je Refusal neemt neem je een beslissing om dat te doen met grote consequenties.Het is overigens pas na een week of zo volledig uit je systeem (ze zeggen 4 dagen) maar ik was echt doods-bang dat ik na het eten van een kersenbonbon dood op straat neer zou vallen. Het staat achter in de kast voor als het écht niet gaat als stok achter de deur.....Maar je moet het dan ook overal en altijd zeggen dat je het slikt.... ik had begin december een behoorlijke Sinterklaas-crisis en kreeg toen Zyprexa voorgeschreven ik schaamde me om tegen die vervangende arts te zeggen dat ik Refusal gebruikte, ik durfde niet uit angst voor een etiket van zuiplap-moeder-slechte-moeder-enz. Nou ik ben toch ZIEK geweest. Ik bedoel maar, het is géén mild spulletje. Het bleek dat die Zyprexa en nog iets anders dagen door mijn systeem aan het wandelen is geweest. Dat was voor mij dus de druppel.....stel je voor dat je iets overkomt moet je dus een briefje bij je hebben met daarop "ik ben een mislukt drankorgel dat Refulsal gebruikt" NEE DANK JE DAN LIEVER DE LUCHT IN en gewoon tandhakken. Wat jij Tante Til? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dreamer Geplaatst 27 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2006 Hoi Houtje, Tapas, Hermiena en iedereen,Ik haak hier ook maar even op in. Allereerst over de Refusal. Hier kun je niet verslaafd aan raken. Maar zoals ik al eerder gezegd heb, is dit gevaarlijk spul. Ik heb dit een week geslikt, en heb daar mee moeten stoppen, omdat dit niet in combinatie ging met andere medicijnen die ik gebruik. Ik heb nl epilepsie, en toen ik Refusal slikte heb ik zo veel aanvallen gehad dat ik accuut met de Refusal moest stoppen.Ik slik nu Campral, ongeveer 6 weken. Campral neemt de trek weg. Maar het is zo dat dit een hulpmiddel is en dat dit niet bij iedereen aanslaat. Ik slik Campral nu ongeveer 6 weken. Ik moet zeggen dat de trek iets minder is geworden, maar ik weet niet of het door de Campral komt of door het feit dat ik beter in mijn vel zit.Ook ik ben huiverig voor medicijnen, ben ik bang dat ik hier aan verslaafd raak. Vorig jaar heb ik een paar weken oxazepam geslikt, en ik kon er bijna niet mee stoppen. Zo verslavend werkt dat spul, tenminste bij mij. Maar dit is niet het geval bij Refusal of Campral.Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.Moon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ziba Geplaatst 27 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2006 hello iederen ik slik 2 anti depressiva en 2 anti psychotica per dag en ik had vroeger vresselijk veel gedronklen.ik ben nu aan het minderen en ik overweeg om naar huisarts te gaan en medicijnen vragen om minder trek te hebben en niet kunnen drinken.mijn vraag is moet je dan die medicijnen tot einde van je leven gebruiken ik bedoel ALS JE STOpt heb je weer zo vresselijk zin in drank of gaat het minder worden. ik wil niet de rest van mijn leven medicijnen slikken om niet te gaan drinken . weten jullie dat mischien? alvast bedankt groetjes ziba Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 27 februari 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 februari 2006 Nee Ziba, de je doelt waarschijnlijk op Campral dat de trek vermindert? Dat is een relatief mild medicijn, veel mensen hebben er baat bij. Maar........ het werkt alléén als je zelf wil stoppen en ECHT DUS het is een hulpmiddel zeg maar zoals nicotine-kauwgom van de drogist als je wil stoppen met roken. Helaas helpt het bij mij niet zooooooo, maar ik weet niet hoe het was geweest als ik het NIET had gebruikt.Overigens is de "normale" procedure: je gaat naar de huisarts, vertelt dat je jouw inziens teveel drinkt, dat je evt. al bij de Tactus in therapie bent (dat is echt het beste dat je kan doen) en vraagt als hulpmiddel bij het stoppen librium voor maximaal 2 weken en Campral. Campral begin je te slikken als je nuchter bent, maak je eens een uitglijder dan geeft dat niet je wordt niet zo ziek als met Refusal.Je kunt van de Tactus ook een brief krijgen voor je huisarts waar alles over hun instaat. Suucces !!!!Als je de alcohol eenmaal écht ontwend bent (je moet de Campral minimaal een jaar gebruiken nadat je gestopt bent met drinken) ik weet écht niet hoe lang dat duurt maar minstens een jaar dus... dan kan je er gewoon mee stoppen zonder ontwejnningsverschijnselen of wat anders.Ik heb overigens wél gemerkt dat ik na 4 maanden droog toch wat stabieler ben en minder anti-depressiva gebruik dan daarvoor. En dat ik de anti-psychotica minder (vaak) nodig heb om hoofd, huis en de rest koel te houden. Maar nogmaals, het houdt nog niet over en ik had véél meer verwacht als resultaat van 4 maanden nuchter.Dat is overigens géén smoes om te drinken want daar kan ik inmiddels een stuk slechter tegen en dat is goed vind ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erica Geplaatst 27 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2006 Hoi forumpies,Ik heb even een vraagje tussen door, heeft iemand wel es seroquel of hoe het ook mag heten gebruikt of ken iemand die dit heeft gebruikt? Het is een anti psychoticum. Momenteel gebruik ik zyprexa maar heeft weinig effect, de chaos en onrust is er nog steeds in mijn hoofd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ziba Geplaatst 27 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2006 hoi iederen houtje bedankt voor je reactie .meid ik weet niet wat ik moet doen ik heb het zo moeilijk. als ik sochtends mijn ogen open doe, denk ik aan blikjes bier tot s avonds waneer ik naar bed ga . ik heb me laatste tijd netjes gedragen ik heb echt weinig gedronken .maar ik ben hele dag aan het vechten.s ochtens om 7 uur denk ik aan bier het is toch niet normaal?ik koop ook geen alcohol meer ik kan de verleiding niet aan.vooral eenzame momenten zijn zo moeilijk .dus ik dacht ik ga naar huisarts maar dat durf ik ook niet .omdat iederen in gezondheidcentrum kent me zij werken namelijk met ons . maar goed toch dacht ik dat kan niet ik moet het toch doen. maar nu angst van die medicijnen en angst dat ik na stoppen wwer zo zin in drinken ga krijgen.ik weet geen raad meer.ik wil niet negatief zijn maar ik weet het echt niet meer. dit ferum is zoals steun voor mij en ik bedankt iederen hiervoor grotjes ziba Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ziba Geplaatst 27 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2006 hoi erica mischien bedoel je seroxat maar dat is antidpressiva geen antipsychotica . ik gebruik seroxat en ik ben erg tevreden erover ziba Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 27 februari 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 februari 2006 ik heb mijn bericht nog aangepast over de campral. Ik denk dat je ook iets anders zou kunnen krijgen dat heet ..... ff opzoeken. Doe je de Tactus? Dat is het belangrijkste !!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erica Geplaatst 27 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2006 hoi Ziba,Nee ik bedoel geen seroxat heb ik al gehad, is inderdaad een anti depresivia.maar bedankt voor je reactie.He en ik weet wat je bedoeld met dat je constant aan die ellendige alcohol moet denken ikzelf zit ook met het zelfde probleem alleen met mij is het meer medicatie.Hou je taai en zet het op.Kop der veur zeg ik altijd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 27 februari 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 februari 2006 De werking van antabus en refusal berust op het blokkeren van de afbraak van alcohol. De werkzame stof is disulfiram. Alcohol wordt in eerste instantie afgebroken tot aceetaldehyde. Dit is een giftige stof die zo snel mogelijk moet worden afgebroken. Antabus en refusal zorgen ervoor dat dat niet gebeurt. Hierdoor komt er, tenminste als er gedronken wordt, een grote hoeveelheid van deze stof in het bloed. Het gevolg is dat je flink ziek wordt. Je krijgt een rood hoofd en je voelt je benauwd. Je wordt misselijk, duizelig, angstig en krijgt hoofdpijn en hartkloppingen. Antabus en refusal werken wel 24 uur en soms zelfs een paar dagen tot een week. Voordat je antabus of refusal slikt, moet een arts eerst vaststellen of je het middel kunt verdragen. Antabus en refusal nemen dus niet het verlangen naar alcohol weg. Je weet nadat je het genomen hebt dat je doodziek zult worden als je toch gaat drinken. Je weet dat je niet kunt drinken en hoeft niet meer te twijfelen wanneer je later op de dag een zwak moment krijgt. Het is een hulpmiddel, een stok achter de deur. Antabus en refusal kunnen wel een aantal bijwerkingen hebben, zoals moeheid, maagklachten en hoofdpijn; ook spreken gebruikers van een knoflooksmaak en -geur. Soms krijg je ook huiduitslag. Antabus en Refusal zijn dus middelen die je helpen om niet te drinken omdat je ziek wordt als je dat wel doet. Antabus en Refusal nemen de trek naar alcohol niet weg. Er bestaat wel een middel dat het verlangen naar alcohol wegneemt. Het middel heet acamprosaat. De merknaam is Campral. Campral wordt voorgeschreven bij de behandeling van chronisch alcoholisme, ter voorkoming van hernieuwd alcoholgebruik. Campral gaat dus de hunkering naar alcohol tegen. Meer weten over Antabus, Refusal en Campral? Kijk op www.hulpgids.nlDatum: 25 augustus 2003 Terug Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten