dreamer Geplaatst 11 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2006 Hallo allemaal,Ik heb post gekregen, met daarin de datum over een klinische opname, van 4 maanden.Ik ben helemaal van slag, het komt nu heel dichtbij, over 2 weken al.Heeft iemand van jullie hier tips of wat advies voor.Ik zit er echt doorheen, niet wat de alcohol betreft, maar emotioneel.Liefs,Moon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 11 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2006 sorry Dreamer,ik heb geen adviezen, raad of wat dan ook! Ik heb hier geen ervaring mee. Ik wilde wel even laten weten dat ik met je meeleef. Het geeft wel wat zekerheid dat je nu eindelijk de datum weet. Dat wel. Sterkteik hoop dat anderen je meer kunnen helpen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emma Geplaatst 11 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2006 Moon wat spannend, is alcohol de reden van je opname? Ik kan me voorstellen dat je er tegen aan hikt maar denk ook eens in wat het je oplevert. Even zelf niet meer hoeven kiezen, de ruimte om te praten over je gevoelens, gelijk gestemde. Ik ben zelf nooit opgenomen geweest maar wel een poosje in deeltijd therapie voor een depressie en ik vond het eigenlijk wel heel veilig in zo'n instelling. Wens je sterkte, blijf schrijven,Emma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermiena Geplaatst 12 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2006 Hey Moon,Meid heel veel sterkte de komende twee weken. Kan me goed voorstellen dat je er flink tegen op ziet maar goed uiteindelijk zul je er wel veel sterker van worden hoor meid. Heb helaas geen tips voor je want ik kan me niet meer herinneren hoe ik zelf heb gehandelt toen ik wist dat ik moest worden opgenomen. Volgens mij heb ik toen alles maar gewoon over me heen laten komen. Wordt je trouwens opgenomen in verband met je drankgebruik of omdat je psychische problemen hebt? Voor drankproblemen ben ik nooit opgenomen geweest dus daar kan ik je niet mee helpen.Sterkte met alles.Dikke knuf Hermiena Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 12 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2006 Dreamer,Een opname is geen pretpark laten we eerlijk zijn. Maar je krijgt wel de kans om in een beschermde omgeving écht te gaan werken aan je problemen. Dat is een kans die je moet grijpen !!!! Zie het als een leermoment, niet leuk, misschien soms ook wel slappe lach hier en daar.Als je post wil moet je even pv mailen waar de opbeurende kaartjes heen moeten. Kun je daar ook internetten? Ik heb ooit een week op een gesloten afdeling gezeten (was een tikkie psychotisch) zonder telefoon, contact met de buitenwereld (dat heet "prikkelarm") en ik werd gekker dan gek. Toen in de isoleer, maar toen bedacht ik me dat hoe rustiger ik was hoe eerder ik eruit was. Ik heb keihard gewerkt ook de tijd daarna en een boel geleerd. Er blijft veel te leren over, dat wel. Ik heb ook al 15 jaar ambulante therapie. Maar ik red het mooi wel EN JIJ DUS OOK. Afgesproken????????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ziba Geplaatst 13 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2006 hi dreamer ik heb geen ervaring met opname maar ik ben ambulante patient .en dat is weer anders denk ik . maar ik wens jouw heel veel strekte en het komt goed meid.ik leef me je mee. sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dick Geplaatst 13 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2006 Beste Moon Dreamer,Ik ben ook 2 maal opgenomen geweest (bij jou is het mij niet helemaal duidelijk of het voor de alcohol is, maar bij mij dus wel). Laat alles gewoon over je heen komen, neem je mobiel mee zodat jezelf kunt bellen (wanneer dat mag, erg belangrijk) en anderen jou kunnen bellen. Dan pas merk je hoeveel vrienden en kennissen je nog hebt. Daar twijfelde ik aan toen ik opgenomen werd.Wees eerlijk over jezelf in gesprekken, toon je emoties maar doe het rustig aan. Wen eerst aan de omgeving, regels en medepersonen. Zoals een -oog eens tgen mij zei laat de stoom voorzichtig ontsnappen en niet alles in één keer.Trek het leed van anderen niet te veel aan, want dan kom je niet aan jezelf toe en daar zit je er toch voor? Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je met iemand kunt meeleven.Dat aantrekken van andermans problemen deed ik in het begin wel waardoor ik kwaad werd als er volgens mij iets niet goed ging of iets onrechtvaardigs (in mijn ogen dan) gebeurde. Ook een manier om je eigen problemen niet te onderkennen hè?Wil je nog meer horen laat het weten, ik heb nu wel even genoeg gepreekt.Groetjz Dick Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dick Geplaatst 15 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2006 Dreamer/Moon,Waar ben je, k zie j niet meer op t forum, alles goed?Groetjz Dick Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermiena Geplaatst 15 maart 2006 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2006 Ja dreamer we missen je inderdaad al weer even. gaat het goed met je? Laat je snel wat van je horen?Sterkte met allesLiefs Hermiena Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten