Spring naar bijdragen

ID en anoniem


Dick

Aanbevolen berichten

Hi allemaal,

Zoals hierboven gezegd: waarom is ieedereen zo geheimzinnig over zijn ware ID opdit forum. Volgenss mij weet toch iedereen, al jee kennissen, vrienden en minder bekenden (er wordt gekletst) dat je aalcoholist bent.

Waarom dan die bijnamen een geheimdoenerij?

Groetjz Dick

PS ik plijt voor een databank met alle mensen die mee doen aan dit forum11

Link naar opmerking
Deel via andere websites

idd Satja, ik ben het met je eens...

Mensen met een baan willen liever niet dat hoe dan ook iemand van hun collega's of kennissen erachter komt dat ze dit probleem hebben.... en terecht vind ik...

dus iedereen lekker de keuze laten, ik heb er wel voor gekozen om mijn naam te noemen, maar iedereen in mijn omgeving weet ook dat ik hiermee bezig ben en ik hoef niks te verbergen... helaas is dat gewoon niet zo voor iedereen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat het anoniem is is het laagdrempeliger en je kunt er zelf voor kiezen om anoniem te blijven of niet.
Zelf vind ik het wel prettig dat het anoniem is omdat ik niet alleen over mezelf schrijf maar ook over anderen waar ik mee te maken heb en die wil ik niet in gevaar brengen door mijn gegevens hier bekend te maken. En inderdaad op mijn werk weten ze ook nergens van af en dat wil ik graag zo houden.

liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik zou ook niet graag willen dat een moeder/vader van een van de vriendjes/vriendinnetjes me hier zou herkennen hoor!Je bent vaak heel kwetsbaar als alcoholist dat die anoniemiteit gewoon nodig hebt om iets van jezelf te kunnen laten zien.Mijn beste vrienden weten dat ik een drankprobleem heb en ik schaam me er ook niet voor maar om het nou wereldkundig te maken??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat niemand weet dat ik Repelsteeltje heet........

Jij Dick kiest ervoor het zó te doen, en de Cactus is juist zo'n succes omdat je het ook anders kan doen.

Ik zie me al staan op het schoolplein dat iedereen zegt: heeeeeeeeeee jij bent die dronken moeder nou mijn kind komt niet meer spelen dat snap je wel.

En ik geef les, heeeeeeeeee ik haal mijn kind snel van school natuurlijk..........

en ik ben coach......... nou we dachten dus morgen niet meer ..........

en de buren....... heeeeeeee nou snappen we het beter onze kids mogen NIET meer spelen...........

En mijn ex............ heeeeeeeeeeee .............. ik laat de kids even uit de ouderlijke macht zetten bij jou doe maar weeshuis..............

Ja ik dacht het NIET HÈ. Ikke 150 dagen knokken en dan alsnog alles kwijt, no way José.

BESTE DICK DAT SNAP JE TOCH WEL????????????

Dat ze het bij jou weten is jouw verantwoordelijkheid maar ik heb het kunnen verbergen en nu hoeft dat niet meer omdat ik niet meer drink..... dan ga ik toch niet met terugwerkende kracht alles verknallen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, dat bedoel ik nou ook te zeggen!!! Heel duidelijk hoor!!

En Dick wat is nu eigenlijk je probleem dan? Het is toch niet erg dat iedereen anoniem wil blijven? Kijk als dit nou een datingsite was alah maar we komen hier toch alleen maar omdat we een drank probleem hebben. Wat is het belang er dan van om te weten wie we zijn? Mischien zijn we juist wel veel meer ons zelf nu we anoniem kunnen schrijven. Maar goed ik snap je punt niet zo. Sommigen hier weten wel wie ik ben en hoe ik er uit zie en van sommigen weet ik dat ook wel maar goed daar verandert dan toch niks door? Sorry, snap je probleem echt niet.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK,

Ga in een hoekje zitten schamen dat ik dit ter sprake bracht. Ben ook actief op eeen ander site (brandwondenforum) en daar is iedereen zich zelf maar dat is natuurlijk niet te vergelijken.
Begrijp ik zelf ook wel, hoewel ik ook blond ben.
Excuses als ik te vrij naar jullie ben geweest.

Groetjz Dick:brokenheart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn geen domme vragen Dick alleen domme antwoorden (en door de vraag worden wij ook weer aan het denken gezet en dat ik goed !!!!!!!!!!)

ps ik ben enige tijd gelden voor een tv-uitzendig gevraagd over mensen die in een zware mate aan depressiviteit lijden (kids waren toen zeg 9 en 7, o nee jonger nog het was vóór de scheiding) mijn man wilde niet dat ik het deed (hij schaamde zich altijd voor mij, erg hoor) maar ik wilde het eerst doen: jongens er is redding mogelijk en in ieder geval gewoon leven (wat heet gewoon) maar uiteindelijk dacht ik ik doe het NIET want mijn kids krijgen - ongevraagd - een label, misschien wel worden ze gepest, maar dat raken ze NOOIT meer kwijt ... jij bent toch een kind van ..... je weet wel.....

Trouwens ouders roddelen nog erger, echt waar!!!!!

Moeilijk om daarin overeind te blijven met echte en eerlijke normen en waarden!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat is dat jammer, dat dat zo gaat. Ik moet zeggen dat ik gelukkig vaak ervaar dat het anders kan. Ik werk dus op een project waar mensen met een vlekje werken.. oftewel, kwetsbaardere mensen. Ik moet zeggen dat dat zo prettig is.. iedereen respecteert elkaar, begrijpt elkaar.. en het is soms echt een warm bad.. geen zweverig softerig gedoe, maar wel begrip en respect en medeleven. Dat is ook waar ik enorm tegenop zie als ik weer de "echte" arbeidsmarkt op moet. Het is daar zoveel harder en respectlozer...

Het is gewoon zonde dat je je daartegen zo moet beschermen.. maar het is wel de realiteit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey wat herkenbaar weer. Kijk Dick, zo dom was je vraag dus helemaal niet gezien je reacties erop.

Wat Houten schrijft en wat Anneke schrijft dat begrijp ik volkomen. Als ze mij zouden vragen voor een praatprogramma zou ik ook spontaan ja zeggen maar mischien bij nader inzien toch ook weer niet. Omdat er dan zoveel meer mee speelt. Anneke waar jij tegen aanloopt daar ben ik jaren lang tegen aangelopen toen ik nog in de wao zat. ( zit er nu nog in maar nog maar gedeeltelijk). Toen ik weer wilde gaan werken moest ik steeds vertellen waarom of ik in de wao zat en wat ik wel en niet kon en dan had ik bijvoorbaat al een stempel. Een stempel van, is waoer kan niks maar ze neemt wel subsidies mee.
Uiteindelijk was ik er zo flauw van dat ik ben gaan solliciteren helemaal blanco op een baan die ik wel aan kon en waar geen subsidies bij kwamen kijken. Gewoon als Hermiena en ik heb mazzel gehad ik werd aangenomen. Snap ik nog steeds niks van maar het is me gelukt. Op mijn huidige werk weet eigenlijk niemand wat mij mankeerd en dat is zo fijn he? Ze weten wel dat ik in de wao zit maar niet waarom. Er zijn een paar collega's die het wel weten maar die vinden mij daarom niet minder. Ik heb al die jaren gewerkt met wao uitkering maar ik was altijd die waoer. Dat ben ik nu niet meer. Ik ben nu een volwaardig teamlid en daar heb ik heel hard voor moeten knokken en ik ben er ook heel erg blij mee!! Mensen zitten altijd zo vast aan vooroordelen en als ze het achteraf pas horen dan hebben ze zoiets van, goh, dat had ik nou niet gedacht. Dan hebben ze ineens respect voor je. En zo hoort het ook.
Vandaar ook dat dit heerlijke forum anoniem is.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hermiena,
je haalt de woorden uit m'n mond. Ik loop daar nu ook weer zo tegen aan. Vreselijk vind ik het dat stempel. Vroeger wat ik een stuk opener naar mensen maar dat heb ik wel afgeleerd! Je wordt gewoon niet meer voor "vol" aangezien als je WAO'er bent. Vreselijk. Of alci, of depressief of wat dan ook.

Ik heb echt het gevoel dat ik "blij mag zijn dat ik ergens mag werken, dat iemand me wil hebben". Echt afschuwelijk maar het word je zo ingewreven.
En die stomme slogan van "20% arbeidsongeschikt; 100% gemotiveerd, WAO'ers lopen een stapje harder" stom! Ik zou best harder willen lopen maar ik kan dat gewoon niet meer. En als ik dan jonge mensen, geheel gezond, blakend en wel de kantjes ervan af zie lopen en die dat dan ongestraft kunnen doen..... Argh. Ik zit me weer boos te maken.

Maar goed, het is dus niet alleen dat je met je "vlekje" om moet leren gaan maar ook met de manier waarop men daardoor met je omgaat.
Dus.... hieperdepiep voor de anonimiteit.

En Dick, goed dat je de discussie aangezwengeld hebt want iets wat me al dagen dwars zit heb ik ineens onder woorden kunnen brengen en dat lost het onheimische gevoel wel een beetje op.

groetjes
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Emma,
Wat vervelend dat jij dat akelige gevoel ook kent!! Heb je daar nu ook weer last van in je huidige baan? Eigenlijk niet eerlijk he? We moeten dubbel zo hard ons zelf bewijzen terwijl we veel minder energie hebben. Klopt niet helemaal. Maar goed meid hou vol, het wordt uiteindelijk wel minder als ze hebben gezien wat je waard bent. En dat je heel veel waard bent dat weet ik zeker!!! Dus niet zo onzeker zijn, oke?

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...