Spring naar bijdragen

trek


roess080

Aanbevolen berichten

Goed dat je hier op het forum komt. De eerste dagen zijn het moeilijkst en dat moment van zin hebben is helemáál een ramp.

Ga iets doen Roess! Zorg dat je iets anders doet dan anders op de moeilijke momenten. Sommigen van ons gaan fietsen of de hond uitlaten. Ik ging steeds op het forum meekletsen. En drink iets anders, thee of zo. Er is een draad met alternatieve drankjes, daar staan een heleboel ideeën in.

Je hebt de eerste stap gezet: stoppen met drinken. Hou het gewoon één dag vol dan zul je zien dat je morgen trots op jezelf bent.

En laat jezelf hier horen!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga meteen als een Florence Nightingale proberen je van dat eerste glas af te houden... maar ik vergeet helemaal om je welkom te heten hier!

Bij dezen!

Ik ben nu bijna twee weken geleden gestopt met drinken en ik heb erg veel aan dit forum gehad. Ik hoop dat het voor jou ook goed is.

Als je iets wilt vragen of zo, dan laat je je wel horen hè?

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hartstikke bedankt voor jullie reacties
ik heb mij ook aangemeld voor internetbehandelling maar weet niet hoe datdagboek werkt. ik krijg steeds maar een gedeelte van de dag afgebeeld tot 14.00 of 15.00 uur en weet niet hoe ik dan bij de latere (kritiekere ) tijdstippen kom Kan iemand mij hiermee helpen? want om mijn trek en zin de baas te worden, wat mij gisteren niet gelukt is - het was weekend en ik was moe-, wil ik dit wel bijhouden alvast mijn dank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat dagboek is wel eens lastig ja, ik liep er in het begin ook mee te stoeien.
Je kunt niet vooruit invullen, volgens mij loopt het dagboek gewoon een paar uur achter dus je kan pas 2 uur later ofzo invullen.. niet handig als je nou net trek hebt. Wat ik dan doe is dat ik dat allemaal even opschrijf in een worddocument.. situatie, gedachten, gevoelens, gedrag en dat dan later in het alcoholdagboek invul.. wil je bv iets van de dag daarvoor invullen, dan moet je eerst op "andere dag" drukkken en dan de dag opzoeken.. maar dan gebeurd ehet ook nog wel eens dat het bij de verkeerde dag terecht kwam.. geduld, je raakt er vanzelf in thuis en vind jouw manier..

succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roes, dat klopt met die tijden. Soms is dat inderdaad erg lastig. Zelf prik ik dan altijd maar een tijdstip zodat ik het toch in kan vullen ook al klopt de tijd dan niet helemaal. Anders ben ik het al weer kwijt snap je. Maar zoals Anke schrijft kan het natuurlijk ook he?
Knap van je dat je toch hier blijft komen ook al is het je dit weekend niet gelukt.
Het gaat je volgend weekend vast lukken hoor!! Blijf komen en blijf volhouden. Ik hoop dat je gauw bericht krijgt van je internet behandeling zodat je van start kunt gaan.

Succes met alles

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Roess, leuk dat je weer op komt dagen.

Goed hoor, dat je bezig bent met Tactus. Voor mij was het invullen van dat alcoholschrift een belangrijke stap, je wordt dan zo geconfronteerd met de belangrijke momenten.

Misschien moet je eerst maar eens gaan bijhouden wat je drinkt en dat vertellen aan je behandelaar. Dan ontstaat hopelijk vanzelf de behoefte om te gaan stoppen en door je gedrag in kaart te brengen wordt ook duidelijk waar je precies op bedacht moet zijn als je gaat stoppen.

Ik wens je veel succes en hoop je hier vaker te zien!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probleem bekend........

Je kunt pas VANDAAG invullen als die twee uren bv. van 14-1600 uur verstreken zijn. Maar..... van gisteren (klik aan "ANDERE DAG" kun je het per 24 uur invullen) ik doe een kladje en 2 x per week overschrijven......... stond er in het begin ook mee te worstelen, maar VANDAAG kan niet vooruit en GISTEREN kan wel achteruit.........OKEE??????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...