Spring naar bijdragen

Kennismaking


jeroen

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen.
Via tactus ben ik over het bestaan van deze site te weten gekomen.

Ik ben nu 40 jaar heb in 1999 een pancreatitis gehad dit kwam door overmatig drank gebruik.
Na 5 jaar geheel onthouding ben ik in 2004 weer gaan drinken.
Al snel werd dit drinken weer een inhaalslag van de 5 jaar geheel onthouding.
Nu sta ik weer 13 dagen zonder, wat me uiteraard veel moeite kost zal wel bekend gegeven zijn.
Hoop via deze site wat soortgenoten tegen te komen om wat steun te vinden bij mijn voornemen om niet meer te drinken.

Mvr.gr.

Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeroen, welkom hier en veel succes met (weer) deze strijd. Je bent al 13 dagen droog!!
Ik ben ook wel benieuwd waarom jullie (Jeroen en Emma) weer teruggevallen zijn... WIe weet helpt het mij en anderen om niet diezelfde stap terug te maken. Trouwens, des te meer respect dat jullie nu weer wel droog staan!!!

ik kan me voorstellen dat je bv op een gegeven moment denkt, ach, het gaat zo goed zonder alcohol, ik kan wel weer eens drinken, ik laat het nooit meer zo ver komen als vroeger... maar voor je het weet zit je weer helemaal in het web dat alcohol heet .. tenminste zo werkt het bij mij met teveel eten. Langzaamaan de teugels weer laten weten en voor je het weet ben je weer 15 kilo verder en denk je iedere dag.. morgen stop ik ermee...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jeroen,
Ik ben Maria, ik heb nu 53 dagen niet gedronken, dit was ongeveer mijn 6e poging om te stoppen met drinken. Ik heb me nog niet voorgesteld op deze site, wel bijdragen gelezen. Het valt me op hoe eerlijk iedereen is. In voor-en tegenspoed. Dat kan een enorme steun zijn.
Zelf ben ik er nog niet uit wat ik nu wil, meediscussieren op dit forum, als actief lid....of inloggen af en toe om te weten dat ik niet de enige op de wereld ben die zo'n moeite heeft met drank.
Maar dat dit forum er is geeft me een veilig gevoel.
Succes Jeroen, je kunt altijd opnieuw beginnen, dat ben je echt waard.
maria

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Tapas, zo gaat het precies, ach een pondje denk je met eten, ach nog een pondje als ik maar niet meer zo en zoveel kilo weeg. En dan ben je bij dat gewicht en dan denk je, wat maakt het nu nog uit, morgen op dieet.
En zo gaat dat met drinken ook. Ik mistte de witte wijn in de zomer, een biertje na het verven, glaasje bubbles als er feest was. En dan denk je dat "bij speciale gelegenheden het best weer kan". Tja, niet dus. Of niet zo makkelijk als je denkt.

Dus, ik weet niet wat ik nou echt wil. Nog steeds dat wijntje zo nu en dan maar ik sla toch te vaak door. Maar ik voel me vaak zo'n stuk prettiger met een beetje alcohol. Grrrrrrr,

Maar goed, vandaag weer een droge dag en morgen zien we weer verder.

Heel veel succes Maria en Jeroen en Mieke en alle oude getrouwen.

Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maria wat leuk om te lezen hoe jij dit forum ervaart. Had er niet bij stilgestaan dat het al kan helpen als mensen hier mee lezen om te weten dat je niet alleen staat in je "strijd". Heel veel succes, 53 dagen, zover ben ik nog niet.. 22 dagen!! zover ben ik wel.

Emma, het is zo stom dat het zo zwart wit is he, en dat er bijna geen tussenweg is soms. Eigenlijk ben ik al anderhalf jaar geminderd van 7 dagen drinken naar 2 dagen. En toch was dat nog genoeg reden om me hier aan te melden en de tactus te doen want die 2 dagen werden echt steeds een gevecht, ach vanavond mag het, 2 glaasjes ofzo.. en voor ik het wist was de fles port alweer leeg en wilde ik meer en meer en meer.. volgende dag zo boos op mezelf.. ben je zelfs een alcoholist als je 2 dagen drinkt per week? ik dus wel ja.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Maria,

Knap van je hoor!
Het grappige is dat je op mijn berichtje ergens had gereageerd, met "Maria 50 dagen" of zoiets.
Ik had toen begrepen (een beetje snel gelezen) doe het 50 dagen.
Dus mijn besluit was inderdaad, ik drink 50 dagen niet!
Nu al 3 dagen niet gedronken.
Een nadeel, na 50 dagen wil ik het vieren met iemand die ik heel leuk vind. En toen heb ik aangeboden om dan te gaan proosten.
Lijkt me heel leuk, maar ook ietwat dom.
groetjes, medea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeroen welkom,

Ik heb ook een chronische pancreatitis gehad en dit kwam door alcohol/drugs. uiteindelijk is mijn alvleesklier (de kop) voor de helft verwijderd, het was kantje boord. Nu slik ik voor de rest van mijn leven medicijnen om de vertering goed te laten verlopen.
Wat ik zeggen wil is voor iedereen alcohol maakt niet alleen je lever maar ook andere belangrijke organen stuk.

En stom van mij ik heb daarna (met een kleine tussenpose) gewoon weer drank en drugs gebruikt. Ik merk het wel gelijk aan mijn darmen. Ik weet niet hoe het met jou zit maar heb je nog last van je pancreas?
Groetjes Erica (rooie-rinus)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeroen en Maria,

welkom! Maria, 53 dagen al! Jij begint al bovenop de berg mee te fietsen!

Ik ben ook gestopt geweest hiervoor (lang niet zo lang als jullie) maar evenals Jeroen, Katrien en Emma ben ik toen rustig weer begonnen maar al snel méér gaan drinken dan ooit! Eigenlijk een heel raar gedrag he. Maar, zeg ik altijd, vóór die eerste stoppoging had in noooit een dag zonder terwijl ik daarna toch af en toe een dag oversloeg. Het echte patroon was doorbroken. Dat zie ik toch altijd nog maar als lichtpuntje van mijn eerste echte stoppoging.

Jeroen en Maria, vandaag ben ik op de kop af 4 maanden zonder (overigens, dat geldt ook voor Piggelmee, gisteren) deels, door mijn eigen sterke wil waar ik trots op ben, deels door de behandeling van Tactus en misschien wel het meest dankzij het forum!

Dus: hoop dat jullie er net zo veel baat bij mogen hebben! Zal proberen jullie te helpen, hoop dat jullie dat bij mij ook zullen doen.

PP

He, KATRIEN: dat is een goede: je schrijft: bij de Hema hebben ze JIP en JANNETJE champagne. Zeker vernoemd naar ONZE Jannetje!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maria en Jeroen welkom hier op het forum, hoop dat jullie hier de steun vinden die je nodig bent tegen de strijd. Maar het begin is er al weer he? Maria fijn om te lezen dat mensen zich ook al gesteunt voelen door alleen mee lezen he? En reageren mag maar hoeft ook niet perse hoor.
Nou heel veel sterkte met de strijd, het gaat jullie vast lukken en Maria jij bent al zover!! Knap hoor.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,
Ik wil me graag aansluiten bij Maria en Jeroen, dankbare meelezers zonder zelf iets in te brengen (tot nu toe). Ik lees al enige weken op het forum en ben blij dat ik het ontdekt heb. Het heeft me goed gedaan jullie ervaringen te lezen en heeft me ook geholpen de beslissing te nemen om ermee te kappen.
Mijn drankverleden is er (ook) een van vallen en opstaan. Ben echt gaan drinken vanaf mijn 31ste. Heb diverse periodes droog gestaan, meestal met behulp van Refusal. Je gaat je dan zo sterk voelen en ervaren dat het leven zoveel leuker is zonder alcohol. Ik dacht dan altijd dat ik het ook wel zonder refusal kon en kon drinken zoals zoveel mensen doen, leuk bij een etentje, feestje etc. Niets bleek minder waar, altijd kieperde ik weer in die valkuil, een glas werden er twee, twee drie tot de fles op was. Ik ben 2 weken geleden weer begonnen met Refusal na een gesprek de huisarts. Het gaat goed met me. Ik verbaas me er elke keer (ben inmiddels een oude rot in het vak) hoe snel de gedachte aan alcohol dan verdwijnt. Natuurlijk denk ik er nog wel aan, maar omdat ik door het slikken van de Refusal eigenlijk geen keuze meer heb is de gedachte snel weer weg. Het liefst zou ik dit liever kunnen zonder die pillen, geeft misschien nog meer reden om blij en trots te zijn. Van de andere kant: het slikken van de Refusal is ook een keus. Een keus die je elke dag moet maken. Stop je ermee dan moet je echt lang wachten voordat je drinkt, het spul blijft lang in je bloed zitten. Ik weet er alles van, knalrood worden, benauwd, hartkloppingen etc dat wil ik niet meer meemaken.
Het bericht van Medea waarin ze schrijft dat ze met Refusal is begonnen heeft me over de streep getrokken om nu zelf een berichtje te plaatsen. Ik vind het fijn dat dit middel bestaat, ik hoop dat Medea er ook zo over denkt en dat het goed met haar gaat. Dat hoop ik natuurlijk voor jullie allemaal.
Net zo gaag als jullie allemaal zou ik graag een "normale" drinker willen worden, maar ik vrees dat ik wat dat betreft "levenslang" heb. Ik maak me daar maar niet te druk om op dit moment, ben blij met mijn opkrabbelen; de rest zien we later
Ik weet niet of ik regelmatig op het forum wil schrijven, daar ben ik nog niet uit. De eerste stap is gezet. Ik ben blij met jullie bijdragen op het forum; het heeft mij zeker geholpen en dat doet het nog steeds

Voor iedereen heel veel succes met het behalen van jullie doelen.
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tosca, ja refusal is ook een keuze en ik zie niet in waarom je daarom minder trots op jezelf mag zijn hoor? Het maakt niet uit hoe je stopt en met welke hulpmiddelen als je maar van de drank af komt he? En probeer het niet te zien als levenslang want dat klinkt zo zwaar! Probeer het te zien als, wat fijn ik hoef niet meer ik ben een blije niet drinker! En of je nu wel of niet schrijft je kent de weg en als je behoefte hebt gewoon schrijven hoor. Je bent hier van harte welkom.

Jij ook veel sterkte met de strijd.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Hermiena,
Dank je wel voor je welkom. Je hebt gelijk "levenslang" is te zwaar, maar zo voelt het na de ervaring elke keer weer in het gat gevallen te zijn. Het niet drinken is gewoon het begin van een "levenslang" leuker leven.
Dat gun ik jullie allemaal
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ook ik wil graag laten weten dat meelezen heel veel kan betekenen. Ik ben er nog niet aan toe om echt deel te nemen aan het forum. Ben sinds 3 weken met de tactus-behandeling bezig en nog steeds alcohol drinkende, maar heb wel het gevoel dat het ooit goed gaat komen, mede door jullie bijdragen op dit forum. Ik lees bijna dagelijks met jullie mee en voel heel veel herkenbaarheid. Dus, ik hoop dat jullie je niet achter msn gaan verschuilen, want de anonimiteit is daar niet zo groot als hier.

Jullie bijdrage is bijzonder groot, ook voor mensen die niet meeschrijven. Ik verlang er naar om ooit zo te kunnen schrijven als een pietje puk en een satja, een tapas en al die anderen die al zo nuchter zijn als wat. De tactus-behandeling ervaar ik momenteel als zeer positief, maar zo als al eerder gezegd op dit forum: je zult het uiteindelijk zelf moeten doen. Ik vind wel dat sinds ik gestart ben met de behandeling, alcohol mijn leven nog meer beheerst als ooit tevoren.

En even voor jullie wie ben ik: Ik ben 37 jaar, vrouw, gehuwd en geen kinderen, een lief oud hondje en ik werk. En uiteraard de kanariepiet niet vergeten, want die zingt wonderschoon.

Dit berichtje is in principe bedoeld voor de echte deelnemers op het forum: er zijn veel meelezers en kijkers, maar ze hebben er ook echt wat aan en wanneer ze er aan toe zijn gaan ze echt deelnemen. Ik hoop dat jullie zo doorgaan en die msn vergeten.

Groetjes,
Loesje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Loesje, jij bent ook een echte hartonderderiemsteker, dank je wel... en de eerste stap bij tactus is toch.. je bewust worden van je drankgebruik. Ik zit nu een week of 5 ofzo bij Tactus.. de eerste 2 weken heb ik nog wel gedronken en me dan elke keer weer erg schuldig gevoeld, excuses verzonnen om het te verantwoorden. En toen kwam die donderdag dat ik zei.. okee, vanavond doe ik het niet (ik ben namelijk een donderdagavonddrinker :) ). Dit heb ik ook toen op het forum gemeld, als stok achter de deur..... en die avond voelde ik me ontzettend onrustig.. fladderde ongeveer tegen de muur op (een losgeslagen kanariepiet)... maar durfde hier niet terug te komen met de mededeling dat het weer niet gelukt was....

Na die donderdag heb ik niet meer gedronken en dat was de grootste stap in dit hele proces.. die keuze maken en het doen... daarna viel het mij erg mee.. Ik had verwacht dat de wereld zou vergaan en dat ik zou blijven fladderen als die parkiet, maar uiteindelijk kwam ik wat meer op het stokje te zitten en kreeg wat meer rust... alleen zoals je al kon lezen is mijn lijf toch wel van slag, maarja dat gaat ook wel weer over.

Tosca. de beslissing om naar je huisarts te gaan en refusal te vragen getuigt van enorme moed... Mijn stok achter de deur is afspraken maken op dit forum, jou stok achter de deur is sochtends kiezen of je je refusal slikt.. ik kan nog drinken als ik zou willen, jij beslist gelijk dat het echt niet kan.. ik zou dat doodeng vinden dus zie jezelf absoluut niet als minder. Ieder doet het op zijn eigen manier!!

Goh, wat leuk om al die nieuwe namen te zien en verhalen te lezen.. blijven schrijven hoor!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katrien,

Als ik lees: 'proteststemmen' gaan mijn haren overeind staan en is de lust om te schrijven ineens 0 geworden. Waarom zeg je niet: 'ik zie het als aanmoediging om hier door te gaan'. Dat klinkt toch veel prettiger naar degenen die hier schrijven. Echt hoor, ik vind het een heel onaangename uitdrukking. Mijn reactie is meteen als ik zoiets lees: ik maak zelf wel uit wat ik doe.

Overigens, als je over gezellige dingen gaat schrijven gebruik je ineens hele zinnen met bijvoegelijk naamwoorden enzo. Het klinkt ook meteen veel gezelliger!

groetjes

PP

ik móest dit even kwijt. Ik zal er niet meer op terugkomen, maar het moest even van mijn hart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katrien,

Ik las het berichtje van Pietje Puk niet als een verwijt.
Ik heb zelf ook moeite met jouw telegramstijl.
Ik moet mailtjes van jou soms 2 keer lezen voordat ik begrijp wat je wilt zeggen, maar ik geloof ook dat er mensen zijn die er absoluut geen problemen mee hebben.
Het zij zo, maar niet boos worden hé? Zo, van de pot verwijt de ketel!
Groetje,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elk vogeltje (kanariepietje, fladderend of niet) zingt zoals het gebekt is.....
Waar de oude kikkers kwaken ligt het dril voor de jongen......
Wie niet probeert, is hij die nooit leert.
Dus allemaal slapen met een lach.
Hebben jullie morgen weer een fijne dag.

En de MSN is gewoon gezellig erbij gekomen en het forum barst vandaag van de nieuwe draadjes en bijdragen...... misschien is het wel een enorme inspiratiebron waardoor onze nieuwe leden gaan bruisen en allerlei slimme dingen gaat schrijven.

Ja, eerst zien en dan geloven.
Maar beter halverwege ten goede gekeerd dan ten hele gedwaald.
Tenslotte moet je je licht niet onder de korenmaat stellen.

Ik wens jullie een goede nacht Freunden, en alleen Spa Rood hè in das letzte Glas im Stehen!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...