Spring naar bijdragen

GEVOELENS!


Lee

Aanbevolen berichten

Goh Katrien, ik ben geheel beduusd.
Mooi dat "de zachtmoedige".

Ik herken wel wat van Verientje. Er is zo iets ook wel es tegen mij gezegd, dat ik opener ben, spontaner, boeiender met alcohol. Is niet leuk te horen vond ik toen. Nu nog niet hoor. Want dan heb je toch iets extra nodig om geaccepteerd te zijn, en dat wil ik niet.
Maar het is waar, met een borrel op heb ik wat meer energie, ben ik dynamischer. En zonder kan ik me dagen terug trekken in m'n holletje, lekker rond tutten. Vind het soms wel best, laat die wereld maar draaien zonder mij.

Ach ja, we doen het allemaal op us eigen manier toch?
Veel plezier vandaag,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verientje, wat jammer dat je je zo voelt zeg!! Hoe kom je er toch bij dat je saai bent? Je bent helemaal niet saai en hebt wel degelijk wat te vertellen hoor!!! En wat geeft het nou als je graag alleen bent? Lees het berichtje van Katrien maar eens dan kijk je vast anders tegen jezelf aan!! Katrien mooi geschreven hoor!! Dus Verien zet hem op en blijf zoals je bent.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi, ik heb hetzelfde.
Was donderdag naar een borrel geweest (zonder alcohol voor mij) en ben snel weggegaan.
Voele me saai en helemaal geen leuk mens.
Anderen zijn veel humoristischer en hebben zoveel te vertellen.
Ik werd daar echt zo onzeker van.
Thuis gaat het ook beter, als ik allleen ben. Op m'm werk gaat het ook wel goed, maar dan ben je niet zo gedwongen om "leuk" te zijn.
Zou graag sprankelend en spannend en onweerstaanbaar willen zijn, maar ja, ik ben medea en daar moet ik het maar mee doen...
groetjes,
medea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie opbeurende berichtjes allemaal, de ene tijd lukt het me heel goed mezelf te accepteren zoals ik ben, en voel ik me best sterk, maar soms duikt ineens dat onzekere gevoel weer op en dan vooral het gevoel er niet bij te horen, een buitenstaander te zijn. Of dan ga ik boodschappen doen in mijn dorp en voel ik me ineens helemaal "niets", heel onzeker, en wil ik zo snel mogelijk weer naar huis.

Ik hoef ook niet persé sprankelend ofzo te zijn, ik wil alleen maar gewoon het gevoel hebben dat ik erbij hoor. Maar aan de andere kant wil ik ook vaak alleen zijn, op mezelf, vrienden en kennissen weten dat wel van mij maar ik denk dat ze het toch wel moeilijk vinden ermee om te gaan, kan ik me heel goed voorstellen hoor. Moeilijk hoor, dat dubbele, maar ik ben blij dat emma, anke en medea het herkennen, voel ik me toch een beetje minder alleen. En Katrien, wat heb je dat mooi gezegd! Bedankt!

En ik weet wel dat alcohol geen strukturele oplossing biedt, maar het is wel een hele gemakkelijke manier om je éven anders te voelen, van introvert word ik dan eventjes een beetje extravert.

nog een fijne dag allemaal,
Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Beste Verientje en Media

Weet je ik snap heel goed wat jullie schrijven, en ik ga ook vaak met een negatief gevoel weg bij een feestje het is mijn ding niet zo.
Daar heb mij bij neer gelecht dat dat zo is.
Het schrijven van Katrien is dan ook heel erg mooi, ik hoef het feest beest niet te zijn of de grappigste mijn fijne avonden zijn juist in klein gezelschap bijvoorbeeld een etentje met een paar meiden en dan zit ik liever met jullie aan tafel dan met een type die het belangrijk vind dat iedereen, ook drie tafeltjes verder haar leuk vind.

Ik kan het zo waarderen juist om wie je bent, niet om wie je had willen zijn,dit draadje ging over gevoelens enzo hoeveel kan je juist in klein gezelschap laten zien van je zelf, zoveel meer dat op de zogenaamde feestjes.
Je moet maar bedenken dat de gezellige gangmakers ook alleen maar een scherm op trekken voor wie ze echt zijn.
Stille wateren hebben diepe gronden

Je mag rustig je zelfbeeld bijstellen vind ik, als ik wil zeilen dan zoek ik het ruime sop geen binnenplasje


Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je wel, Helder.
Dat zijn mooie woorden.
Heb het vanavond wel moeilijk met m'n alcoholloze nieuwe leven.
Zit wat te lezen, TV te kijken, maar heb gewoon zin in een roseetje.
Ik laat het maar gebeuren.....
groetjes, medea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat zijn die trekmomenten en ik vind wel dat ze in de loop van de tijd minder worden.
een gewoonte verander je ook niet zomaar eventjes..

ik zit gezond te eten en moet daarbij 2,5 liter drinken, dus heb niet eens tijd om aan drank te denken.. kost me al zoveel moeite om zoveel water te drinken dat ik het bijna lekker ga vinden.. hihihi

sterkte vanavond!! best raar he, zo in het weekend zonder drank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...