Spring naar bijdragen

Houtje


erica

Aanbevolen berichten

bovenstaande had ik dus in het dagdraadje geschreven maar toen had ik nog niet je berichtje in dit topic gelezen...

weet je, ik ben al blij dat je nu wat meer van jezelf blootgeeft... Natuurlijk is alcoholisme (deels) een ziekte maar als je dat zo bekijkt maak je het voor jezelf te makkelijk... dan zet je jezelf buiten spel en kun je de schuld op die ziekte afschuiven.

jij bent de enige die daar wat aan kan veranderen.. accepteren dat je die ziekte hebt, en nog belangrijker.. de keuze maken wat je daarmee wilt.

1. accepteren dat je een alcoholist bent en gewoon doorgaan met drinken, dat mag, als je die keuze dan ook maar ten volle maakt.. geen schuldgevoelens en twijfels en drinken tot je dood.

2. of accepteren dat je dat niet wilt en dan ook de ballen hebben om er wat aan te gaan doen... jezelf in de kladden te grijpen en ergens beginnen.

Ik denk dat we hier allemaal de ervaring hebben dat je het jezelf alleen maar moeilijker maakt om te drinken en ondertussen van jezelf te balen en geen keuze te maken... en jezelf op je kop te geven daarvoor... weer een reden om te mogen drinken.. en jij bent de enige die dat patroon kan doorbreken.. gewoon door het te doen!

succes met je keuze!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...