Spring naar bijdragen

Altijd weer die terugval


jeroen

Aanbevolen berichten

Had ongeveer 14 dagen niet gedronken.

Thuis lukt het makkelijker niet te drinken.
Maar elke keer weer als ik voor mijn werk met collega"s in een hotel verblijf gaat het weer mis.
Ik kan dan echt niet nee zeggen tegen mezelf de verleiding is te groot de sociale controle weg affin misschien weer een bekend gegeven.
Ga nu maar weer proberen niet te drinken.
Eigenlijk weet ik het effe niet nu

Prettige dag verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Jeroen, vind het al heel knap dat je thuis niet drinkt, en hoevaak ga je naar een hotel met je collega's toch niet elke dag.
Nou nogmaals ik vind het al knap dat je in ieder geval niet drinkt als je thuis bent.
Hou voor jezelf gewoon die gedachte vast van thuis drink ik niet! De rest komt vanzelf

Groetjes Erica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even een uitglijder moet kunnen toch? Denk even niet teveel aan die uitglijder maar wel aan het feit dat je dus al mooi 14 dagen niet gedronken hebt!! Dat is een hele prestatie!!!

en zo raar is het niet.. in je eentje is het makkelijker en de situatie van met collega's in een hotel samen lijkt me ook heel erg moeilijk.. ik zou eerlijk gezegd ook niet weten of ik dat droog gekund had... ik ontwijk dat soort situaties nu en ben voor mijn gevoel nog niet zo ver om die te kunnen hanteren.

Wel is het belangrijk denk ik om voor een volgende keer een plan te maken. Bv je kiest ervoor om dan wel te drinken maar niet meer dan 3 biertjes.. of je kiest ervoor om niet te drinken wat kan betekenen dat je uiteindelijk misschien wel alleen op je hotelkamer voor de TV ofzo komt te zitten... of dat je een stuk gaat wandelen in de omgeving.

Ik vind het razend knap van je dat je het al 14 dagen redt en heel moedig dat je hier ook durft te schrijven dat het nu even mis is gegaan!!! of het een terugval of een uitglijder is, die keuze is nu aan jou!

sterkte!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jeroen, fijn dat je er weer bent. Ik wilde op de dagdraad (zondag 2 april, nu echt) vragen hoe het met jou en een paar anderen was, maar toen dacht ik 'ach ja, iedereen moet ook zelf maar weten of ie nog terugkomt hier'. Dus misschien heeft mijn gedachte je al hierheen gelokt...

Weet je, Jeroen, je zult vreemde reacties krijgen als je bij zo'n werktrip niet drinkt. Zeker in werksituaties zijn mensen erg gesteld op vaste gewoontes (als we in een hotel zitten dan wordt het lekker zuipen en lol hebben), als iemand daar van afwijkt dan raken ze in de war.
Maar als je het nou eens zo ziet: als jij die avond niet drinkt dan krijg je allerlei reacties en dan zet je anderen absoluut aan het denken. Ook al reageren ze stoer, ze zullen zich ook gaan afvragen hoe veel ze drinken en of dat wel zo leuk is. En daar wordt iedereen ongemakkelijk van, inclusief jijzelf. Maar so what?
Dus bedenk dat je met een actie van jouw kant invloed uitoefent op anderen. En daar wordt de wereld beter van!
Zo, dat was mijn zondagse preek weer.

Enne, over terugval: jezelf niet op de kop slaan hoor, daar heeft niemand wat aan.
Blader maar eens terug naar pagina 5 van het forum, daar zit een draad met de titel 'af en toe een foutje'. Daar staan wijze dingen in!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...