Spring naar bijdragen

Zondag 2 april, nu echt


Satja

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen allemaal,

Een nieuwe dag, een nieuwe dagdraad! Die van gisteren was bedoeld noodkreet, dus die rekenen we even niet mee.

Het weer is niet zoals ik gehoopt had, geen stralende zondag hier. Maar ik ben wèl zoals ik graag wil zijn op een zondagmorgen: fris, wakker, nuchter, zin in de dag.
Wat een zaligheid.

Kip, volhouden hoor, dit is wat je te wachten staat als je de eerste weken overwint! Staat de bierboom al?

Tapas, hoe is het met jou, werkt je lij alweer een beetje mee en wordt het voor jou een lekkere zondag?

En wat zijn de niet-drinkers-plannen voor vandaag?

Die van Houtje weten we, die moet natuurlijk eerst heen en weer naar het hockeyveld, de kids ergens dumpen, ritje naar de andere kant van het land, nog een paar keer naar het hockeyveld, kids naar buiten sturen, eten koken, kids weer naar binnen halen en misschien tussendoor nog wat banden plakken?

Ik ga zo meteen (voor het eerst in maanden) een rondje hardlopen. Ben benieuwd hoe het met mijn lichamelijke conditie is zonder al die wijn. Verder vandaag weer lekker aan het schrijven voor mijn opleiding. Een half oog op het forum en dan maar eens zien of het gezellig wordt hier!

Wat je ook gaat doen, maak er een fijne dag van!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent helemaal accuraat Satja min de hockey vandaag niet en plus het wegbrengen en halen van één kind tussendoor naar feestje en andere kind naar oppas anders zit die 4 uur in de auto.
Heb je nog een oefening voor een pijnlijke L5-S1 (mijn autorijkwaal) de stofzuiger (yoga) heb ik al gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit nog even te wachten tot het droog wordt voordat ik ga rennen.

Mijn scriptie gaat inderdaad (onder andere) over meditatie. Hoe wist je dat? Niet over stress trouwens, daar heb ik niet zo veel mee. Ik heb een paar weken geleden al een paar hoofdstukken geschreven en ben nu toe aan het vervolg.
Sneeuwroem? Is dat hetzelfde als sneeuwbal? Nee zeker.
Ik heb uitzicht op koolmezen die druk bezig zijn een nestje te bouwen, vorige keer waren ze nog op huizenjacht maar de keus is kennelijk gemaakt. Ik wou dat dat bij mij ook zo snel ging...

Ik geloof dat het droog is.
Tot later,

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, Houtje, zat ik toch dicht in de buurt hè? Dat jij nog tijd vind om op het forum te schrijven! Ik heb echt zo'n beeld van een rennende, vliegende moeder voor me, maar je zal ook best wel eens rustig onderuitgezakt zitten of niet?

Stofzuigen? Voor je L5-S1??? Bij yoga en bij meditatie is het belangrijk om te onthouden dat het echt helemaal nergens over gaat. Het hoeft nergens toe te leiden en je hoeft er niet beter van te worden. Voor sommigen is dat een crime, maar als je er aan gewend bent dan is het heerlijk om dingen te doen die helemaal nergens goed voor zijn.
Maar goed, daar heb je met zo'n volle agenda niet veel aan. Eeeehhhhh even denken hoor, wat denk je nou zelf dat echt goed zou zijn voor je rug? Weet je dat?

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Satja, volgens mij zitten we nu op 4 weken.. klopt dat? en zullen we er gewoon een maand van maken?
dan staan we vandaag gewoon officieel een maand droog!!!

mijn lijf is gelukkig steeds minder aan het protesteren.. het is niet over maar er zit volgens mij nu wel een opgaande lijn in.. en ik zit vandaag met een ietwat komisch dillemma.. niet lachen hoor.. maar mijn wc papier is bijna op en ik ben vergeten bij te kopen, dus nu moet ik bedenken waar ik wc papier kan scoren.. gewoon bij de buren aanbellen? of naar de stad racen in de regen waar het koopzondag is? of de hele dag alles ophouden??? nee, dat is geen optie als je 2,5 liter water moet drinken... ja het dillemma hulp vragen he.. of liever alles zelf op willen lossen!! leuk vraagstuk voor deze zondag... het zal de stad wel worden gok ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, ik heb net gesport en vanmiddag ga ik naar een rebalancing sessie.
Weet absoluut niet wat het is, maar het lijkt me heel leuk.
Ik houd jullie op de hoogte,
Groetjes medea (10 dagen droog, heerlijk!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan ook met je rechterhand typen hoop ik hè...

Papieren zakdoekjes?

Of gewoon uitschudden, zoals mannen doen?

Blij dat je weer zo vrolijk bent Tapas.

VIER WEKEN!!!! (dan moet ik wel een dagje smokkelen want ik heb die zondagavond voor 't laatst gedronken). Wat goed van ons hè?

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ook even lol om het pleepapierverhaal! Bedacht ook meteen alternatieven, maar die van Katrien kan ik niet verbeteren. Getsie............blote linkerhand!!! In veel landen heel normaal trouwens.
De sneeuwroem en winteraconiet (wist niet dat ze zo heten) staan ook hier in bloei. Ga nog even checken of er een bolletje onder zit, zo niet is het wat anders.

groet en enen fijnen dag
piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mmmmmmmmmmm..

keukenrol heb ik niet

papieren zakdoekjes ook niet

ik gebruik daar altijd wc papier voor... overal voor... en dat heb ik nu dus ook niet.. tenminste, nog een beetje...

en om het nog even erger te maken.. doordat ik 3 dagen codeine geslikt heb zat het nogal verstopt allemaal en dat wil er erg graag uit vandaag...

zal de stad dus wel worden!!
alleen heb ik er zo'n bloedhekel aan om op koopzondag daarheen te gaan.. maarja
toch maar bij de buren aanbellen dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doet me denken aan een verhaal van een kennis, moest naar het ziekenhuis naar de gynaecoloog. Even nog gauw plassen daar, geen wc-papier op het toilet, gauw even een zakdoekje uit jaszak gehaald. Ligt even later op de onderzoekstafel bij gynaecoloog, zegt die man: nou mevrouw, dát is een goeie plek om uw zegeltjes te bewaren! Hadden er een paar supermarktzegeltjes aan de tissue gezeten.

Heb je toevallig geen zegeltjes meer Anke?

Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, ik stem voor de buren. Kom op, zo gek is het toch niet dat je geen wc-papier hebt? En tegen je zin in naar de stad gaan is toch doodzonde!

EN: buren zijn over het algemeen blij dat ze eens iets voor je kunnen doen! (dus eigenlijk doe je hèn een groot plezier...)

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah. nou snap ik het, Eus. Dat is waar ook, ik had eerder ook al eens gezien dat we door elkaar gehaald werden. Dat heb je met die zweverige types...

GRAPJE HOOR, ik ben helemáál niet zweverig, verre van dat! Mediteren en yoga hebben als het goed is niks met zweverigheid te maken.

Heerlijk hè, dat hardlopen. Bij mij is er de laatste maanden een beetje de klad in gekomen maar ik ga het echt weer oppakken. Vandaag heb ik ongeveer driehonderd meter gelopen en toen ben ik omgekeerd, het begon hard te regenen en het moet wel leuk blijven...

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn dillemma is opgelost.. toch even de stad in gegaan omdat ik als beloning ook nog iets mocht kopen voor mezelf.. en dat was lastig.. tot ik bij het kruidvat een ruggespalk vond, een soort corset/brace

dus kwam ik thuis met het zachtste toiletpapier wat ik maar kon vinden, gezichtsreinigerspul van dove, zijdezachte olie-cremedouche, een pulserende tandenborstel, een bpset (bandenplak voor 1 eurie)... en dure deo en dus die ruggedinges.. die heb ik nu om en moet zeggen dat dat niet vervelend is.. dat geeft net even de steun die ik op het moment ontbeer (en ik zie er gelijk een stuk slanker uit :) )

zometeen ga ik naar mijn ouders toe, die hebben een fijne tuin! en dan eet ik daar ook... en ga ik vor het eerst in gezelschap niet drinken... maar eerst even lekker mijn gezicht reinigen en mezelf verwennen dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jahaaaa, sommige mensen moeten hier zelf hun banden plakken, Houtje...

Wat grappig hoe je dat beschrijft Tapas 'voor het eerst niet drinken in gezelschap'. Ik hoop dat het je bevalt en dat ze reageren op een manier waar je wat aan hebt.

Katrien, heb je nog meer tips voor een inheemse stadstuin? Je hebt me geïnspireerd, ik ben vanmorgen begonnen met het maken van een digitale collage. Is een aanloopje naar een ander huis met een stadstuin... Ik hou er van om plannen te maken, ook al komt er straks misschien wel helemaal niks van, dan heb ik tenminste de voorpret gehad.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zeker mooi, die stinzeplantjes, hier groeien ze gewoon in het stadsbos dus elke lente is weer een waar genoegen. Ik kijk er weer naar uit tenminste...

Zo, ik heb bij mijn ouders gegeten, zij aan de wijn, ik aan de spa, viel me eigenlijk erg mee.
en eigenlijk was het zo ook heel gezellig.. al moet ik toegeven dat ik wel even aan de wijn geroken heb... Ik ben niet echt een wijndrinker, liever borrel.. mixen. koud biertje zomers... oei ik dwaal af...

het ging dus goed!! en mijn rug gaat ook veel beter nu. Jippie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben blij dat je blij bent Tapas.

Inmiddels heb ik een compleet tuinontwerp af voor een denkbeeldige tuin, lekker belangrijk. Weinig geschreven vandaag, maar ja, ik ben over de prestaties van de afgelopen dagen wel tevreden, dus vooruit maar. 't Kan niet altijd bal zijn, wel?

Cheryl, zo te horen heb jij het knap moeilijk. Zou je niet eens een weekje vrij nemen om alle aandacht aan jezelf te geven? Dan hoef je niet in blinde paniek langs te komen waaien en roepen dat je het allemaal niet kan volgen. Dan kun je gewoon rustig berichtjes schrijven, lijkt je dat geen goed idee? Er moet nodig op de rem getrapt worden en volgens mij ben jij zelf de enige die dat kan doen...
En nu maar hopen dat je dit leest want ik zie dat je alweer gevlogen bent.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Houtje, ik zie dat je er weer bent.
Zijn je wervels heel gebleven in de auto? Ik zou nog nadenken over een tip.
Hier is ie dan:
Ik heb ooit op precies diezelfde plek een hernia gehad. Geslaagde operatie, maar wat me echt voorgoed van de rugklachten heeft afgeholpen is meditatie. Klinkt gek, want daarvoor ga je natuurlijk niet mediteren. Wat ik geleerd heb is altijd en overal te rusten op de grond. Dus voluit op je voeten rusten als je staat of loopt, en voluit op je achterwerk rusten als je zit. Niet optrekken! Dan ga je anders zitten, staan, lopen, etc. Begrijp je wat ik bedoel? Of is het abracadabra?

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve schatten IK PLAK MIJN EIGEN BANDEN als de BPM wil helpen mag dat maar liever niet. Ik heb wel ADSL bij hem aangelegd en zijn pc opnieuw geïnstalleerd.

Zijn jullie nou helemaal los? Houtje en niet zelfstandig?

Verder Satja klopt je beschrijving aardig qua rennen en vliegen.....
ik zit nooit onderuit want dan neem ik meteen een mandje vouwgoed mee, verder zit ik alleen maar achter de computer (is ook mijn werk dus) en af en toe vlieg ik even de duiventil van het forum in of uit ook al ben ik druk.

Dit weekend was echt té gek druk, vanmiddag moest ik ergens midden in een bos zijn, notabene, ik heb een tamelijk verse auto dus de modder zat op het dak dus vanavond gelijk de hogedruk gepakt, kids afgespoten en de auto, nu even vliegensvlug door het huis gewapperd met lap en zuiger, nog twee mandjes strijk goed en morgen weer werken.

Ik ging om 10 uur de deur uit en nu terug en verga dus van de rugpijn (van het autorijden 400 km in twee dagen, ik word gewoon te oud) :D

Satja, laat mij maar vliegen dan voel ik me aktief en vrij (dat is toch een reclame?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat dacht ik al, je bent een vlieger en daar vaar je wel bij. Dus gewoon houen zo. Ik zou me eerlijk gezegd ook rot schrikken als je ineens een halve dag ging zitten mediteren. :o

Dus vergeet die tip maar weer. Houtje is en blijft gelukkig Houtje.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik word doodmoe van al dat gezeik. Een beetje geharrewar is wel leuk, net de echte wereld zeg maar. Maar nu is het wat mij betreft ruim voldoende geweest.

Kan iedereen alsjeblieft gewoon doen waar ie zin in heeft.....en daar hoort bij....tatatatáááá....de andere kant van de medaille...... de ander óók gewoon laten doen waar ie zin in heeft!


Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bierman, lees eerst even goed voordat je je mening vormt. Ik snap namelijk niet zo goed waar jij vandaan haalt dat nieuwkomers niet aardig ontvangen worden als ze niet aan de verwachtingen voldoen... Ik voel me wel aardig ontvangen en ben een nieuwkomer... Ik ben inderdaad in het begin wel geconfronteerd met dingen maar dat was terecht dus zie ik niet als aanval.. en om eerlijk te zijn heeft het me juist verder geholpen... Maar overal zijn wel eens meningsverschillen en dat mag ook!

En nu ga ik lekker slapen.. morgen is een duizendingendoendag.. bah... dat krijg je als je alles tot het laatste moment uitstelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...