Spring naar bijdragen

ik heb jullie steun nodig.zouden jullie dat doen


ziba

Aanbevolen berichten

hello iederen bdankt voor jullie steun.ik heb hele erge weekend vol met schuld gevoel en verdriet gehad.mijn man was steeds boos op mij en dat hielp me niet echt veel.iedereen was boos op mij en iederen heeft me bedreigt dat,als ik door ga komen ze nooit meer bij mij en laten ze mij barsten.ik voelde me al zo rot maar door verwijten werd ik ook niet beter.door jullie s berichten dacht ik meschien moet ik accepteren dat ik een alcohol probleem heb en moet ik dat erkenen en onder ogen zien,en helemaal niet drinken , en accepteren dat ik mischien nooit social kan gaan drinken.het is wel moeilijk om accepteren dat je op een feestje geen druppel kan hebben of in vakantie je coctailje moet laten staan. maar mijn huwelijk en mijn kind zijn belangerijker dan dat ene ellendige coctail.er komt steeds meer afstand tussen mij en mijn man dankzij meneer bier.ik moet alles redden .ik hoop dat ik niet te laat ben.ik ga nu stoppen en ik heb heel veel steun nodig die krijg ik niet van mijn man en omgeving kunnen jullie mij steunen om mijn doel te bereiken?ik zou het erg fijn vinden. trouwens ik ben bij de huisarts geweest en campril gevraagd ik hoop dat het bij mij helpt hij heeft een lage dossiring geschreven ik hoop dat het voor mij goed is.alvast bedankt groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Ziba,

Kun je niet vragen of je huisarts je doorstuurt? Volgens mij heb je het harstikke moeilijk en is een steun in de rug ook heel belangrijk! Heb je voldoende professionele hulp? een internetbehandeling alleen is niet genoeg denk ik. Daar heb je het veel te moeilijk voor.

Tuurlijk probeer ik je te helpen maar nogmaals, probeer ook professionele steun te krijgen want inmiddels lijken je problemen verder te gaan dan de drank alleé'n

Heel veel succes en blijf bij ons he!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach arme Ziba, wat een ellende!! Heb je zoveel steun nodig en dan doen ze zo. Dat helpt niet echt he?
Mischien moet je toch eens gaan praten met een professionele hulpverlener ofzo. Liefst samen met je man om de problemen op te lossen zodat hij je ook kan steunen en jullie elkaar begrijpen.

Tuurlijk zullen wij je ook zoveel mogelijk steunen hoor dus blijf vooral hier schrijven!!! Denk alleen dat je ook wel wat professionele hulp hier bij kunt gebruiken.

Heel veel succes met alles.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziba,
Je zoekt naar steun maar je krijgt het niet. Ik sluit me Hermiena aan, je hebt professionele hulp nodig.
Probeer het eerst via je huisarts.
Inderdaad via het forum kunnen we je alle hulp geven en dat doen we ook, maar misschien heb je er
iets bij nodig? Please niet opgeven.
Liefs, en een dikke knuffel
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ziebje

Natuuuuuuuurlijk ben ik het weer roerend met PP eens. De Campral is géén wondermiddel en juist je omgeving is wat jou moet helpen/stimuleren van deze rotziekte af te komen. Nou ja, dat gaat dus niet lukken je houdt de ziekte maar er beter mee omgaan. Misschien moet je man gewoon ook in therapie of hulp krijgen omdat hij jou niet accepteert zoals je bent?

Dat zou je ook met je huisarts moeten bespreken. Als je dit aan de Tactus meldt, krijg je keurig allerlei brieven mee die je aan de huisarts kunt laten lezen / afgeven. Ze zijn daar toch wel erg goed in. Ik zou het in ieder geval wél aan ze melden zo van "wat doe ik hiermee?". Van afgewezen worden en boosheid in je omgeving word je nou eenmaal erg ongelukkig !

Sterkte en blijf schrijven !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziba, vergeet niet dat drinken je omgeving ook machteloos maakt.. vooral als ze steeds aangeven het niet prettig te vinden en je blijft het toch doen.. dan gaan ze op een gegeven moment dreigen en boos zijn in de hoop dat jij daardoor zal stoppen met drinken, maar het jammere is dat het juist omgekeerd werkt.. als iedereen toch al boos op je is wat maakt het dan nog uit... dat kan dan zelfs een reden zijn om nog meer te drinken.

zoek goeie hulp, dan hoef je het niet allemaal alleen te doen, en vergeet daarbij niet dat je omgeving nu gewoon boos op je is omdat ze van je houden en niet willen dat je de vernieling weer ingaat. Ook je omgeving moet leren omgaan met jouw alcoholisme helaas.. en wensen je alle geluk van de wereld toe.

Heel veel sterkte met alles en hier is altijd een luisterend oor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziba, wat een vervelende situatie zeg!
Maar ik ben het met de rest eens, je hebt profesionele hulp nodig, alleen kom je er niet geloof me maar.
Ga naar de AVG deze mensen hebben alle kennis in huis om mensen zoals jij en ik te helpen.
Alleen die Campral is volgens mij niet genoeg, laat je familie zien dat je echt wil stoppen door misschien wel een opname in een kliniek. Dit lijkt erger dan het is maar geloof mij, ik heb het ook gedaan en kijk: ik heb de boel al beter onder de controle heb het heus nog wel eens moeilijk maar kan altijd mensen bellen als ik het moeilijk heb. En juist omdat ik me heb laten opnemen is mijn familie hartstikke trots op mij en ben ze gelukkig niet kwijt geraakt.

Dus Ziba zoek hulp bij een verslavingsinstantie.
Kop der veur!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Ziba, ook ik sluit mij bij de vorige sprekers aan.
Hulp van je man lijkt mij wel er nodig als je van het drinken af wil komen en niet dat je er nog katten bovenop krijgt. Dus zoek professionele hulp je geeft zelf al aan hiervoor te willen gaan dus stap nog eens op je huisarts af en vraag hem om verdere hulp. En zoals al gezegd ook ik wil je steunen voor zover mogelijk is dus tot horens Roess

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ziba,

Ik sluit me bij alle bovenstaande aan, ik heb het geluk dat mijn vruw mij steunt en een huisarts die begrip toont, maar zoals de andere al schreven ben ik bang dat je het nieyt alleen gaat redden.
Maar dit forum staat voor je klaar dat heb ik nu al binnen 1 week al ondekt.
Want ik ben ook pas 1 week en 1 dag van het bier af en ik dronk erg fors.
Sterkte
Groetjes
Kip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziba,
Goed van je dat je in ieder geval zelf aangeeft, dat je hulp nodig hebt. Van je huisarts Campral, misschien werkt het bij jou wel, maar dan moet je ook zelf willen stoppen. Natuurlijk heb je ook steun nodig van je familie. En die krijg je gerust wel; alleen is er één persoon, die kan zorgen, dat ze het vertrouwen in jou weer terug krijgen: dat ben jijzelf. Door je probleem aan te pakken en te gaan stoppen met drinken. Dan komt het respect weer jouw kant op. En je bent nu al naar de huisarts gegaan; wellicht is er nog meer hulp nodig. Dat schreven de anderen ook al. Jíj hebt een probleem, dus jíj moet het oplossen; je familie zal je er dankbaar voor zijn, heus waar. En sociaal drinken: laat dat maar even zitten. Kom maar hier op het forum, als je het moeilijk hebt, maar laat je omgeving zien, dat je ervoor gaat. En red je het niet, zoek er dan professionele hulp bij.
Sterkte en liefs, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...