bonbon Geplaatst 15 december 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 december 2010 Oh ja, en ik voel me een stuk beter! Minder somber, meer energie maar nog wel wat passief.Over een paar weken moet ik weer een bloedtest laten doen, de psychiater wil graag weten of ik wel eerlijk ben. Dat snap ik wel en vind het ook niet erg. Ben eigenlijk wel blij, want ik was toch wel geschrokken na de laatste uitslag. Ik wil dat nooit meer en wil graag weten hoe ik er fysiek voor sta. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 15 december 2010 Rapport Share Geplaatst 15 december 2010 Bonbon,Ik ben trots op je meisje. je weet de rem te vinden en je trekt er aan als dat nodig is.Ik probeer hetzelfde maar heb geen vast dagen, lukt ook best goed.Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beate Geplaatst 15 december 2010 Rapport Share Geplaatst 15 december 2010 he Bonbon, waarschijnlijk mix je ml en l. Want als ik lees op zaterdag: 1...denk ik dat is minder dan een slokje. Je bedoelt met 1, 1 liter? Maar goed joh, helpt het je zo'n logboek? Belangrijk is dat je minder drinkt dan vroeger en dat je je beter voelt. Kan me voorstellen dat je je blij voelt!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bonbon Geplaatst 15 december 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 december 2010 Dank je wel, Harry!Voor mij werkt het wel: het schept duidelijkheid.Op de andere dagen mag ik van mezelf niet: PUNT en dat geeft mij dan weer rust. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bonbon Geplaatst 15 december 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 december 2010 Beate,Ik had het over standaardglazen: dat is 100 ml per glas en dat (okay, klinkt wat raar) schenk ik in een maatbekertje.Toen ik zag wat een standaardglas inhield, schrok ik me te pletter: voor mij was dat een bodem.Als ik het over 1 heb, dan is dat 1 standaardglas.Ben ik nu wat duidelijker? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elvira Geplaatst 16 december 2010 Rapport Share Geplaatst 16 december 2010 hallo Bonbon, fijn dat het zo goed lukt, gefeliciteerd ! En jij ook Teveel, knap !, ben eigenlijk een beetje jaloers...En verleidelijk ook, want nu begin ik te denken van 'als zij dat kunnen kan ik dat toch ook...', gewoon lekker meegenieten zo nu en dan en matig blijven.Is me in het verleden zelfs verschillende keren gelukt. In de week niet drinken en in het weekend mag het wel, beperkt.Maar dan slaat het onheil weer toe en blijft het die avond niet bij 1 of 2 glazen maar neem ik meer dan één fles. Is al gebeurd doordat ik het gevoel had van even te moeten bijtanken voor wat ik gemist had...En dan heb ik dus gefaald (tenminste dat gevoel heb ik dan) en loopt het daarna voor onbeperkte tijd weer flink mis.Maar toen had ik het forum nog niet, misschien als ik nu telkens verslag doe over mijn doen en laten dat het wel lukt ?Het liefst zou ik op oudejaar mee champagne kunnen drinken, voor de rest niets, geen wijn of bier.De champagne is een kado geweest en hij is erg lekker !!!Ik denk nog na.Alle reacties zijn welkom, ook de eerlijke E Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 16 december 2010 Rapport Share Geplaatst 16 december 2010 Elvira:Tja, geef mij een fles champagne en hij gaat op Elvira:$ Ik begin er niet meer aan. Tenminste dat is mijn insteek. Weet dat wanneer ik af en toe iets drink het langzaam aan steeds meer wordt en dat ik dan weer terug bij af ben. Ook de trek neemt dan toe....Ik zou voor veiligheid gaan en de champagne aan een vriendin geven zodat hij niet in huis is tijdens de jaarwisseling anders ga ik alsnog voor de bijl...Hier dus geen minderaar.Maar denk dat je die keuze voor jezelf moet maken, het is voor iedereen anders... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bonbon Geplaatst 16 december 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 december 2010 Hoi Elvira,Ik kan me voorstellen dat het je verleidelijk lijkt, maar je moet niet vergeten dat dit mijn eerste poging is om te minderen. Ik heb gezegd dat als blijkt dat ik niet verantwoord kan drinken, ik ermee stop.Jij hebt reeds eerdere pogingen ondernomen om te minderen, maar je zegt zelf dat het onheil dan weer toeslaat en loopt het daarna voor onbeperkte tijd weer mis.Waarom denk jij dat met hulp van dit forum het jou wel gaat lukken? Moeten de medeforumleden als je de grens dreigt over te gaan, jou overtuigen dat het beter is om niet te drinken?Ik denk nl. dat je je daardoor helemaal niet beter gaat voelen. Je blijft je afhankelijk voelen omdat je zelf niet aan de rem trekt, maar het aan een ander overlaat.groeten,Bonbon Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 16 december 2010 Rapport Share Geplaatst 16 december 2010 Doe maar niet Elvira.' t Is giga moeilijk.Merk dat ik toch steeds meer wil.Heb dat nog onder controle, het blijft bij enkele glazen. (2, of 3, vaker 3 dan 2 en dan zijn het geen horecaglazen).Maar het gebeurd alweer steeds vaker, heb dat zelf in de gaten.Niet thuis, dat doen we niet heeft Harry met Harry afgesproken.Weet bijna dagelijks wel iets te verzinnen, waarom we ergens of bij iemand langs moeten.En toevallig is dat altijd ergens of iemand waar direct wat geschonken wordt.Zijn die adresjes op, kun je daar met goed fatsoen niet weer naar toe dan lijkt het me toch wel erg gezellig om buiten de deur te gaan voor lunch of diner.Ik zeg dat het goed gaat en dat gaat het nu ook nog, drink, maar alleszins binnen de algemeen aanvaarde norm.Weet intussen (heb nog gevaren) dat ik behoorlijk uit het roer aan het lopen ben, heb nog geen averij maar als ik een reis moest boeken koos ik een ander schip, in elk geval een andere kapitein... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 17 december 2010 Rapport Share Geplaatst 17 december 2010 Elvira, ik begrijp nu dat je geen antwoord op mijn vraag geeft, over het stoppen met Baclofen, want het hielp bij jou ook (angstig hé) en dat wil je niet.Als ik jouw reacties lees dan zie ik alleen maar dat je wéér een terugval hebt gehad en dan toch die fles champagne wil gaan opentrekken (want het is zo lekker = lekker positief voor andere die WEL graag willen stoppen), waar ben je nou mee bezig ??Sterkteee, bb Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elvira Geplaatst 17 december 2010 Rapport Share Geplaatst 17 december 2010 Euhm bb, sorry maar ik kan me helemaal geen vraag over Baclofen herinneren van jou ?En ik heb helemaal geen terugval gehad. Ik heb alleen bedenkingen over het blijvend stoppen met drinken.Als ik lees hoe anderen ermee omgaan en hoe ze er in slagen van gematigd om te gaan met alcohol begin ik daar gewoon ook zelf over te dromen.En het blijft voorlopig bij dromen want ik ben me bewust van het gevaar.Jij voelt het blijkbaar aan als een aanval, was niet zo bedoeld.anyway, ik denk rustig verder en zie wel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 17 december 2010 Rapport Share Geplaatst 17 december 2010 Sorry Elvira, wat de Baclofenvraag aangaat was inderdaad niet voor jou bestemd.Excuus hiervoor. bb Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elvira Geplaatst 17 december 2010 Rapport Share Geplaatst 17 december 2010 Geen probleem ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beate Geplaatst 17 december 2010 Rapport Share Geplaatst 17 december 2010 He Bonbon....Je bent duidelijk maar geeft het dan niet juist weer, denk ik. Woensdag 8 dec: 10 ml, woensdag 15 dec. 30 ml. Wat moet ik me daar dan bij voorstellen??Geeft niks hoor, blijf gewoon je best doen, lukt vast wel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bonbon Geplaatst 17 december 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 december 2010 Hallo Beate,Wat bedoel je met: geeft niks hoor?Denk jij dat ik me in de hoeveelheid vergis?????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden