Spring naar bijdragen

Gestopt!


Betje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Ik ben helemaal nieuw in dit forum.
2 1/2 maand geleden ben ik van het ene op het andere moment gestopt met roken en alcohol en koffie drinken. Op een nacht bedacht ik dat ik wel weer een thearpeut kon zoeken om me van alle pijnen in mijn lijf af te helpen maar dat dat toch een tamelijk waardeloze oplossing is als je zelf voortdurend je lijf volstopt met rotzooi. Dit na 40 jaar zowel veel gerookt als (heel) veel gedronken te hebben. Het kost me helemaal geen moeite om dit alles te laten staan (soms heb ik wel zin aan de smaak van koffie, maar aan het effect helemaal niet - en aan sigaretten en alcohol totaal niet (al ziet zo'n koel glas witte wijn van anderen bij de maaltijd er soms wel heeeel aantrekkelijk uit). Ontwenningsverschijnselen heb ik eigenlijk niet gehad, behalve een rottige vermoeidheid (nog steeds speelt die wel op) maar om nou te zeggen dat ik mij véél beter voel dan eerder: nou nee! Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? (het is natuurlijk al wel heel prettig om niet meer 's ochtends wakker te worden met zo'n 'Oh nee-toch' gevoel). Wie van jullie weet wanneer je je echt beter, fitter etc. gaat voelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Betje,

Als eerste welkom op het forum, goed dat je die stap hebt genomen. Wat betreft je vraag over die vermoeidheid en beter voelen. Ja dat komt maar gun jezelf wel de tijd daarvoor. Je geeft aan dat je 40 jaar veel gerookt en gedronken hebt, dus 40 jaar je lichaam hebt vergiftigd. Je kan nu niet verwachten dat binnen 2,5 maand je lichaam weer volledig hersteld is. Daar gaat echt wel wat tijd overheen. Dus volhouden maar.

Nog 1 tip, zou je je zelf ook kunnen aanmelden op het thema Wie is Wie. Je bent nu een discussie begonnen op Werking forum en dat kan nogal verwarrend zijn omdat het hier over andere zaken gaat en je hierdoor te weinig reacties kan krijgen.

gr. en succes CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Chinagirl
Dank je voor je tip - ik moet nog wel 'even' mijn weg vinden in dit forum (ik heb zelf in mijn eigen site een forum, daar ben ik erg aan gewend).
Ik ga proberen dit bericht ook op de plaats te zetten die jij aangeeft. En wat je reactie betreft: het is geen reden om het niet vol te houden. Kennelijk heb ik een innerlijk besluit genomen dat 'staat'. Ik vroeg me alleen af hoe de ervaring van anderen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...