Spring naar bijdragen

stoppen met drinken, 14-05 wie nog meer en wie helpt mij??


joey

Aanbevolen berichten

Hallo, mijn vriend gaat eindelijk vanaf vandaag stoppen met drinken, zoveel pogingen gedaan om minder te drinken niks werkt..... nu eindelijk weer een serieuse stap, geloof nu echt dat hij het wil. Zoals jullie begrijpen ben ik zijn vriendin, ik open hier, zodat hij verder kan om met jullie te kletsen, was zijn eigen idee, alleen hij is niet zo handig met computers. :o
Ik zal in kort zijn verhaal doen, de rest mag hij zelf doen! 9jaar geleden heb ik hem onmoet, viel als een blok voor hem en wat waren we gelukkig, maar ook zoveel ongelukkig, nu 9 jaar later nog samen een zoontje en gaat niet echt lekker, opzich tussen ons wel maat met hem zelf niet. Hij is naast de drank ook nog dwangmatig en dat breekt je op en wordt je weer depressief van... zwaar dus!:$ Sinds ik hem ken drinkt hij al, alleen bier en alleen sàvonds, maar sàvonds drinkt hij wel even 9 halve liters weg, is hij niet optijd thuis om te drinken dan wordt hij niet lekker; hij moet zijn bier hebben, dus alcoholist.
Hij mag er librium bij slikken.


We hopen dat als hij van het bier af is, hij zichzelf ook beter gaat voelen, is dat zo, wie heeft hier ervaring mee??wie wil hem hier in steunen, tips geven en hem laten doorzetten

alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag remko, dag jorike,

het is al laat op de avond, en er heeft nog niemand gereageerd. dat komt omdat de meesten van ons op het dagdraadje schrijven (ditjes en datjes en dagdraad), en nieuwe mensen zich meestal voorstellen bij wie is wie.

als je snel antwoord wil hebben, steun en hulp, dan kun je het beste het dagdraadje van vandaag aanklikken, op "antwoord" klikken en dan je vraag stellen, je voorstellen, of gewoon lekker mee kletsen. de berichten gaan van zeer oppervlakkig tot heel diep, soms veel, soms weinig, maar er valt altijd veel te leren (vind ik tenminste)

ik hoop jullie weer te ontmoeten op de dagdraad, tot ziens dus, en veel sterkte voor jullie samen, en voor dt knulletje van jullie.

bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch meer dan 4 liter en dat met librium. Deed ik zelf ook. Maar je ademhaling kan onderdrukt raken.Einde verhaal!!! Er was je al aangeraden naar ditjes en datjes te gaan. Zou ik zeker doen.

Mijn7 dagen zijn nu vol.Niet drinken bedoel ik!


Sterkte Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Remco en Jorike,

Mijn eerste vraag is, hebben jullie verslavingszorg geregeld. Dit i.v.m. de begeleiding.
9 halve liters bier per dag, dat is 18 standaard glazen per dag. Ja dat al zo'n 9 jaar, oei.
Remco dan neem je nu inderdaad een hele belangrijke beslissing om te gaan stoppen.
Jorike, ik ga ervanuit dat jij hem zult aanmoedigen in het proces van stoppen.
Ik wens jullie beide sterkte bij het stopproces.
Zoals Bibelle al aangaf, kom er gezellig bij op het dagdraadje, stel je vragen, of vertel gewoon wat, op het dagdraadje krijg je sneller antwoord dan hier.
Herkenning en erkenning zul je vinden. Allemaal zijn we lerende om met ons probleem om te gaan.
De een wil minderen, de ander probeert helemaal te stoppen. Iemand die aan het minderen is, kan besluiten er mee te stoppen. We verkeren ook allemaal in verschillen de fasen van het proces.
Wij willen je steunen waar we kunnen, we zijn per slot ervaringsdeskundigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...