Spring naar bijdragen

een vroeg begin van vrijdag de 14e


Houtje

Aanbevolen berichten

Ik wil er een mooie dag van maken, zonder drank en ruzie.

Katriena, je vroeg me letterlijk:

Lieverd, wanneer kom je terug?

Ik ben teruggekomen, om dat zovelen dat aan me vroegen en ik nog het gevoel heb ik dat ik soms sommigen een hand kan reiken, een band voor ze kan plakken of een flesje Spa Rood aanreiken uit de bezemwagen.

Dat betekent toch dat ik geluisterd heb ook naar jou en impliciet de excuses aanvaard en erover heen heb gestapt, over het probleem en dat ik een soort van opnieuw begonnen ben. Gaan we nu weer opnieuw beginnen?

Wat die excuses betreft, bij deze nogmaals expliciet aanvaard en dank daarvoor. Ik hoop dat daarmee het onderwerp afgedaan is. Ik negeer m.i. mijn missers niet (integendeel, ik ben veels te bang om ze te maken)


******* jongens ik heb een bloedhekel aan het inhoudelijk aanpassen van berichten en werd altijd woest als een ander dat deed zoals Anton bijvoorbeeld.. Maar ik dit geval heb ik een pv bericht van Katriena op het forum gezet, en dat is niet correct, zelfs ten sterkte incorrect en FOUT van mij. Mijn excuses daarvoor.


Jullie lezen hierna dat Katrina de vergelijking maakt tussen de moeders die een onmin hebben op het schoolplein. Helaas ben ik die schreeuwer. Ik heb de uitnodiging voor de koffie niet begrepen maar als een herhaalde aanval beschouwd, ik weet niet waarom ik dat steeds doe.
.


Ik ga er maar van uit dat wij, Katrina, als we naast elkaar woonden, elkaar een kopje suiker zouden lenen zonder elkaar op de koffie uit te nodigen. Okee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O jee nee he

Meiden er is genoeg herrie geweest hoor,

Hier komt nog een berichtje achteraan van Katrien en daar laten we het bij.

En ik doe een lieve oproep voor iedereen, het verder aan Houtje en Katrien te laten.

die twee liggen elkaar niet zo lekker, en daarmee is genoeg gezecht oke?

Beter is de neuzen weer een kant op en er weer zijn voor elkaar.

Liefdevol en zorgzaam.

beste allemaal er is een nieuwe aanmelding door Meerpaal, voor een welkom? kijk even in het archief
bovenaan de draadjes

nou groetjes


bloemen voor iedereen die weer lief is vandaag


Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,


Heb 2 dagen geen internetverbinding gehad i.v.m. installeren nieuw modem.

Wat is er veel gebeurd in 2 dagen! Houtje terug, goed zo meid! Nu niet meer weggaan anders noemen we je Houtje Davids. Nieuwe indeling van het forum, hartstikke handig.

Houtje en Katrien nog steeds onenigheid, laatste berichtje van Katrien over de moeders op het schoolplein: ben het met je eens Katrien, daar zijn de privé-berichtjes voor! Het is iets tussen jullie twee. En kom je er samen niet uit: negeer elkaar dan een beetje. Je hoeft toch niet met iedereen goed door de bocht te kunnen, om bij het fietsverhaal te blijven.

En Houtje: geen privé-berichtjes meer kopiëren op het forum hé, anders durf ik je er geen meer te sturen!

Nu ga ik even bijlezen,

groetjes Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bah ik baal.. van gisteravond..kan wel janken en weet nu weer waarom ik ook alweer gestopt was dus verbijt mijn tranen en ga weer verder.... drinken is NIET leuk! en helpt niet voor wat ik ermee wilde wegmaken.. want vandaag komt dat gewoon weer nog wat harder in uitgestelde vorm terug!

klaar, uit, over.. op naar de volgende 6 weken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tapas,

niet balen hoor, Tactus zegt "zorg dat je er geen enorme schuldgevoelens over krijgt. Later kun je nagaan hoe je het alcoholgebruik had kunnen voorkomen en hoe je het een volgende keer aan gaat pakken".

Het was een uitglijder(tje), geen terugval. Je hebt toch de minst slechte gekozen door niet naar het huis van je ouders te gaan. Peuter die steentjes uit je knie, en fiets lekker verder. En vooral vóóruitkijken, niet achteruit, daar heb je niks aan en het fietst nog ongemakkelijk ook!!!

Sterkte en maak er een leuke dag van,

Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Tapas,
Dat was een harde les, maar wel een les.
Ik vind dat je er goed mee omgaat. Blijf alsjeblieft niet hangen.
Noem het ook maar niet opnieuw beginnen.
Het is gewoon Verder gaan.Verder met een hoofdletter.
Wat Verientje zegt , Vooruit kijken, dat heeft zin.(nou wel een boel V's in deze zinnen, zeg)
Je bent weer een ervaring wijzer nu, als het goed is.
Komop meid, in de pedalen en ik pomp je bandjes even lekker hard op, Verientje geeft je even een duwtje en ik denk dat Katrien wel even voor je uit wil rijden om de ergste wind voor je op te vangen.
Take care?
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk Mathilde, doen we, Houtje heb je eerst nog even wat Spaatjes voor ons?

Nou, Katrien voorop, Tapas, ben je er klaar voor? Komt ie........DUUUUUUWWWWW..........., nee niet achteruitkijken, VOORUIT weet je nog? Voel je de wind al door je haren Tapas, lekker hè, laat alles er maar 'ns lekker eventjes uitwaaien, kom je straks met een fris hoofd weer thuis!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga zeker niet in mijn oude gewoonte vervallen... gisteren was eigenlijk ook een beetje een test.. ik ben nog nooit in mijn leven zolang zonder geweest.. en wilde persee ook weer weten waarom ik het ook alweer niet meer wilde.. en dan liever gecontroleerd dan idd naar het huis van mijn ouders fietsen en me helemaal klemzuipen... Nu had ik een flesje gekocht met 20 cl whisky... dus op was op!

Het werkt bij mij misschien net wel zoals bij kleine kinderen.. gewoon weer even je neus bewust (willen) stoten, billen (willen) branden, Als ik het echt niet gewild had had ik hier een noodkreet geplaatst.

Om heel eerlijk te zijn is dat mijn manier van leren.. met alles in het leven. Als ik niet af en toe even op mijn bek ga dan ga ik stilstaan.. dan wordt het saai en word ik vaak depressief...ben ik vergeten waar ik het allemaal voor doe. Dus dan ga ik weer even mijn grens over en weet ik daarna ook weer waarom die grens er was.. ik vergeet dat anders gewoon...

Nu weet ik het weer.. het is gewoon echt niet leuk, het leverde me niks op behalve een k**humeur vandaag en een bank zonder poten (dat leg ik een andere keer wel uit :$ ).. en ik ben weer genezen voor de komende tijd!! ik wil fietsen, heel hard.. bergie op!! en genieten van het uitzicht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey tapas, ik hou je vast en trek je wel mee hoor!!! Kijk eens hoe hard we al gaan, nog ff en we zijn al weer bij piggelmees keulse pot!!!!! Doet je knie nog pijn? Ik zal je wel ff verbinden, hup en nu weer vooruit kijken en niet meer achterom, zo gaat ie goed!!! zo gaat ie beter al weer een kilometer!!!

Pft veel geschreven hier zeg, het duizelt me er van. Had gisteravond haast geen tijd was erg laat terug van het goochelen en vanavond moet ik werken en zaterdag en zondag ook en ben dus geen avond meer in huis, bah, niks aan. Maar goed moet voor het eerst sinds 2 wkn weer beginnen. Denk dat ze me op nieuw moeten inwerken. Heb er wel weer zin in om naar de afdeling te gaan hoor, heb iedereen wel gemist.
Heb gister voor het eerst helemaal zelf zonder hulp 10 acrylnagels gezet en voor een eerste keer zagen ze er keurig netjes uit!!! Ben ik trots op!! Weer een creatieve kant die ik aan het ontplooien ben. Heerlijk hoor. Dat gefriemel met de nagels dat ligt me wel!! Echt weer een Hermiena dingetje!! Nou de komende paar weken krijg ik het erg druk met werken en ook de workshops beginnen weer volop, dan nog het goochelen, de bouw en die nagelcursus en ook het spooktochten seizoen gaat beginnen. Ik probeer om zoveel mogelijk mee te lezen op het forum hoor maar ik merk dat ik vaak als ik aan het werk ben, eerst naar het forum ga en dan is het al weer zo laat dat er van werken weinig komt. Dus ik heb me voorgenomen om vanaf nu eerst te gaan werken en dan pas naar het forum te gaan. Als ik er dus wat minder ben dan ligt dat dus niet aan jullie maar dan heb ik het gewoon druk en dan kun je er wel van uit gaan dat het wel goed met me gaat oke. Nou iedereen een hele fijne pasen gewenst!!
Laat het maar een drankvrij pazen zijn, oh en emma ik vond je verhaal prachtig!!!

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hermiena hoe houd je het allemaal vol... 3 dagen werken en een avond cursus is bij mij al bijna het onmogelijk.. dat bleek deze week maar weer.... maar het zijn wel allemaal erg leuke dingen die je doet.. Heb je wel eens tijd om je te vervelen? Dank je wel trouwens voor het duwtje in de rug, ik vind dat jullie allemaal eigenlijk te lief voor me zijn..

Ik ben net heerlijk naar het strand geweest, beetje zon, frisse wind. frisse neus!! en nu ga ik nog even (thuis) werken en het boekje afmaken waar ik al weken mee loop te stoeien.. dan komt daar tenminste ook weer de rust in. en heb ik gewoon tot woensdag vrij... pffffff.. zonder dat dat rotboekje als een soort aambeeld boven mijn hoofd hangt!

Houtje ik heb heel veel respect voor je (vernieuwde) reactie op Katrien.. vond het inderdaad niet zo netjes om een persoonlijk bericht hier neer te zetten. Het rare is vaak dat de mensen waarmee we het het moeilijkst kunnen vinden vaak de mensen zijn die ons het meest kunnen leren. Ik weet ook niet wat dat tussen jullie 2 is.. maar dat jullie er iets positiefs mee doen waardeer ik zeer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Je zei tegen mij "in de fout gaan is 1, je weer bij de kladden grijpen is 2".
Wees alstjeblieft net zo vol mededogen en begrip jegens jezelf ! Dat vinden we nogal eens moeilijk, dat weet ik uit ervaring. We kunnen zo genadeloos hard tegen onszelf zijn. Maar wees lief voor je zelf.
Je bent het waard en jij moet ook weer trots op jezelf zijn dat je weer tot inzicht bent gekomen.
We gaan, na onze misstap, weer vol goede moed op pad.
Kom op, Anke, we gaan er samen weer voor.
liefs van medea.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
tapas

Ik ga zeker niet in mijn oude gewoonte vervallen... gisteren was eigenlijk ook een beetje een test.. ik ben nog nooit in mijn leven zolang zonder geweest.. en wilde persee ook weer weten waarom ik het ook alweer niet meer wilde.. en dan liever gecontroleerd dan idd naar het huis van mijn ouders fietsen en me helemaal klemzuipen... Nu had ik een flesje gekocht met 20 cl whisky... dus op was op!

Het werkt bij mij misschien net wel zoals bij kleine kinderen.. gewoon weer even je neus bewust (willen) stoten, billen (willen) branden, Als ik het echt niet gewild had had ik hier een noodkreet geplaatst.


Om heel eerlijk te zijn is dat mijn manier van leren.. met alles in het leven. Als ik niet af en toe even op mijn bek ga dan ga ik stilstaan.. dan wordt het saai en word ik vaak depressief...ben ik vergeten waar ik het allemaal voor doe. Dus dan ga ik weer even mijn grens over en weet ik daarna ook weer waarom die grens er was.. ik vergeet dat anders gewoon...


##hallo Tapas

tja niks menselijks is ons vreemd, he
:(
?


ik probeer het soms (in geval het nodig is!) zo te zien, dat 'terugvallen' gewoon 'inherent aan het kwaaltje dat alcoholisme heet is'... en dat we (ik!) daar niks mooiers (of slechters!) van hoef te maken...


en idd; ik sluit me volledig bij de anderen aan die je voorhouden dat het weer opstaan, uithuilen en opnieuw beginnen zinvoller (opbouwender) is dan jezelf 't alles erg kwalijk te nemen (schuldgevoel is zelden opbouwend)!


toch...

ff een vraagje n.a.v. jouw bovenstaande woorden (...om heel eerlijk te zijn etc....);

hey Tapas; zeg je daar eigenlijk niet dat je het volkomen 'gewoon'/=ok vindt... een puur soort kwestie van jouw 'leermomenten'... die je gewoon af en toe nodig hebt (anders vergeet je het gewoon...?)???

begrijp me niet verkeerd; ALS het zo is... en je vindt dat ook idd gewoon heel acceptabel... dan is dat uiteraard ook 'gewoon jouw keuze'...;

maar mijn vraag is dus: wil je die keuze zo maken? (en hoe vaak nog?) of begrijp ik je verkeerd?


als ik nl. bij mezelf afreken;

dan moet ik zeggen dat ik ook ruim ervaring heb met 'terugvallen'; en dat ik daardoor weet dat het direkt weer opstaan en verder gaan op het droge pad steeds lastiger wordt...; dat het idd echt niet leuk meer is (maar dat wist ik bij mijn vorige terugval ook nog wel ook al dacht ik dat 'vergeten' te zijn).


Snap je Tapas? Misschien neem je het me niet in dank af... maar ik vraag je in alle goed-bedoelde oprechtheid (of eigenlijk nodig ik je uit op het jezelf af te vragen!): heb je nu idd iets nieuws geleerd? ben je er 'wijzer' van geworden? heb je er iets aan waar je een volgende keer (want die komt geheid!) iets mee kunt????


Hoe dan ook: Sterkte bij het weer opkrabbelen!

en prettig paasweekend... de viering van de 'wederopstanding'...

voor jou en alle andere alcoholdebaasjes...

want ook al ben ik niet zo actief

(en wellicht ook niet zo geliefd);

ik gun het jullie allemaal (inclusief mezelf) van harte!

lieve mensen; heb het goed!


Toni




Nu weet ik het weer.. het is gewoon echt niet leuk, het leverde me niks op behalve een k**humeur vandaag en een bank zonder poten (dat leg ik een andere keer wel uit :$ ).. en ik ben weer genezen voor de komende tijd!! ik wil fietsen, heel hard.. bergie op!! en genieten van het uitzicht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben natuurlijk maar een dom wicht, een ditjesendatjeswicht, een laathaarmaarmeisje, maar... kan mij hier iemand eens duidelijk maken wat je, wanneer wel, wat je wanneer niet, en wat wanneer dat wel of niet belangrijk is zelfs op een ditjesendatjesdraadje. Of zit ik hier mijn tijd te verdoen en be ik maar een zijzithiermaarhaartijdteverdoenmeisje. Laat me wat weten, want dan ik ook een keuze maken. Het is raar dat dat nodis is, maar ach, het lijkt allemaal weer erg op de hoofdpjn die ik thans ontwikkel en de keuzes die ik in mijn hoofd moet maken voor wat betreft etc. etc. etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Cheryl,
Als ik je berichtjes van vanavond zo lees krijg ik het vermoeden dat jij nog veel plezier van dit forum kan gaan beleven.
Wens je een goed weekend en hoop je deze dagen nog te spreken, zo vaak als mogelijk is.
Groetje,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katrien, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en geniet maar fijn van je paasweekend oke?

Toni, je hoeft je niet af te vragen of je wel geliefd bent hier op het forum hoor. Waarom zou je dat niet zijn? Mooi die spiegel trouwens die je voor Tapas schreef.

Cheryl, ik ga je berichtjes steeds meer begrijpen en moet er soms ook erg om lachen en dan wel in positieve zin hoor! Dus blijf schrijven oke?

En emsie hoe is het met onze emma? Gaat alles goed met je?

Houtje, gaat het met jou al weer wat beter? Hoop voor je dat je ondanks je liefdesverdriet toch een leuke pasen hebt hoor.

Pft het viel me tegen om weer te werken, was ff vergeten dat mijn werk lichamelijk en geestelijk best zwaar is maar goed het was wel weer leuk om op de afdeling te zijn. Ik ga vanavond maar eens vroeg naar bed denk ik.

En alle anderen die me dierbaar zijn EEN FIJNE PASEN ALLEMAAL!!!

liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben de weg een bwetje kwijt zoals ik al bang was, waar moet ik mijn reacties kwijt?

Maar ik kom er wel uit het kost volgens mij alleen veel meer moeite dan bij de vorige indeling (is geen kritiek alleen een constatering van mijn kant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toni, je hebt helemaal gelijk en ik neem je niks kwalijk.. Ik blijf je zelfs gewoon heel aardig vinden en vooral meelevend. Ik had zo'n reactie verwacht en hij bleef nog vrij lang uit!!

Het klinkt eigenlijk ook als een leuke smoes.. uitproberen.. maar is ook iets wat ik in mijn leven steeds weer herken. Als het op mijn werk bv een tijd rustig is en dat duurt te lang dan zorg ik zelf voor onrust.. zodat ik weer weet waarom die rust zo belangrijk was.. Ik vergeet namelijk echt hoe dat dan voelde en moet het weer even voelen om te weten dat ik het liever niet voel en dat ik dus rustig aan moet doen.. snap je het nog?.. ik soms niet hoor! Dat is denk ik mijn borderline inslag.. als ik me rot voel vergeet ik hoe het is om je goed te voelen, en als ik me goed voel vergeet ik hoe het ook alweer was om over je grenzen te gaan en je rot te voelen...

Vandaag weet ik weer hoe een kater aanvoelt en al is het maar een heel milde kater, ik vind het niet leuk, niet fijn en weet nu weer dondersgoed waarom ik hier ook alweer mee bezig was! Verder weet ik weer dat mijn drinken van gisteravond samenvalt met op mijn werk flink over mijn grenzen gaan en veel te veel doen (ik werk 16 uur, maar probeer daar 32 uur in te proppen).

Ik ben inmiddels weer geland en ik sta dus nu weer met beide beentjes op de vloer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...