Houtje Geplaatst 20 april 2006 Rapport Share Geplaatst 20 april 2006 Kijk naar de bloesem aan de bomen maar doe het snelsta 2 minuten stil maar doe het vandaagmorgen waait het weg dan is het voorbijKersebloemen is er maar een dag of tweemaar de tekenen zijn er het is voorjaaralles wat in de knoppen zit wil eruitAls je naast die bloesem staat maak even tijdeen extra ademtochtkijk even naar jezelfwat er allemaal bij jou in de knop ziten laat de bloesems eruit komenvoorboden van een nieuwe periodeIk wens iedereen een fijne dagO ja en natuurlijk droog (..) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 21 april 2006 Rapport Share Geplaatst 21 april 2006 Dankje voor deze opening Houtje, dat is een mooie opmaat voor mijn weekend. Ik ga een weekend wandelen en kamperen met een heel stel vriendinnen. Dat wordt natuurlijk eindeloos kletsen maar ik zal tussendoor héél goed naar de bloesem kijken! Mijn eigen kers bloeit trouwens nog lang niet, maar dat is een ouderwetse soort. De koolmezen en pimpelmezen zie ik bijna niet meer dus die zitten geconcentreerd te broeden. Binnenkort een feest van kleine vogeltjes die leren vliegen onder toeziend oog van hun ouders. De eerste onhandig fladderende musjes heb ik al gesignaleerd.Er zijn ook nog vier hazen aan het rennen op het weiland hier achter, ik lijk wel gek dat ik naar de stad wil verhuizen...Ik hoop dat dit inderdaad de laatste der moeilijke dagen is voor jou. Heb je iets om naar uit te zien? Iets leuks, iets fijns? Of als je dat niet hebt, kun je misschien iets bedenken? Ik merk voor mezelf hoe heilzaam het is om plannen te hebben, voorboden van een nieuwe periode.Fijne dag Houtje,en alle andere luilakken natuurlijk ook als ze eindelijk wakker worden!Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 21 april 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 april 2006 Tja je hebt luilakken en luilakken.......voor mij is vrijdag de moeilijkste dag maar ik ben woensdag met een nieuwe strategie begonnen kijken of het werkt (er niet over praten).Dat gekronkel over de grond om 4 uur hebben ze nou allemaal wel gezien. Zit ik in de auto, moet ik opeens stoppen, lig ik weer te kronkelen op straat je moet wel een beetje plek hebben om met je armen en benen heen te kronkelen hè vind je niet anders is het niet echt Nee, ik ga het nu gewoon negeren !!!!!! Basta !!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 21 april 2006 Rapport Share Geplaatst 21 april 2006 Andere strategie en hopelijk andere reactie, moedig hoor Houtje!! ik ben heel benieuwd en zit met je mee te denken.. om 4 uur een kaarsje aansteken ten teken van afscheid van de kronkelperiode? Je doet het zo goed dat ik die over de grond liggende kronkeltijd zo graag zou willen wegnemen, maar dat kan je alleen zelf! Heel veel succes met je nieuwe strategie!Ik ga vandaag de volgende uitdaging aan, voel me sterk dus waarom niet.. de wekelijkse vrijdagmiddagborrel op het werk. Een van mijn dierbaarste collega's viert haar verjaardag dan en ik wil daar bij zijn. Ik heb al gezegd dat ze voor mij iig 2 flessen spa moeten inslaan en omdat iedereen weet dat ik niet meer drink kan ik het ook niet maken om wel te drinken.. dat moet toch veilig genoeg zijn lijkt mij.. ingedekt aan alle kanten en als ik toch een onweerstaanbare trek krijg dan ga ik toch lekker naar huis?Nu eerst mijn hardloopschoenen maar eens aantrekken en met dit mooie weer maar weer eens wat gezonds gaan doen! want deze week heb ik iets te veel gesmokkeld met eten.. verlate paaseitjes enzo...Iedereen veel succes vandaag en vanavond!! en weet.. neem die eerste niet, dan komt alles goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 21 april 2006 Rapport Share Geplaatst 21 april 2006 Ja, dat is wel verfrissend, af en toe een andere strategie. Zo ben ik op het moment veel bezig met de onderliggende oorzaken van mijn drankgebruik. Niet altijd makkelijk maar het brengt me wel weer een stap verder in mijn worsteling met verslaving.Zie een nieuw draadje in thema's enzo.Nu ga ik boodschappen doen en spullen pakken voor een lekker weekendje wandelen. Ik zal aan jullie denken. Toch jammer dat hier geen foto's op kunnen anders had ik in geuren en kleuren verslag kunnen doen.Tot gauw! Fijn weekend allemaal!Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermiena Geplaatst 21 april 2006 Rapport Share Geplaatst 21 april 2006 Ben ik ff snel,Een heel fijn weekend allemaal. Moet weer rennen, doei doeiLiefs Hermiena Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 21 april 2006 Rapport Share Geplaatst 21 april 2006 Kan merken dat ik een generatie ouder ben want ik zag je amper..... zò snel vloog je voorbij.Fijn weekend ook voor jou Hermiena, ik hoop dat het goed met je gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 21 april 2006 Rapport Share Geplaatst 21 april 2006 Hé Tapas, nog even voor ik vertrek:Jij zondag, ik maandag: zeven weken, dat is zeven x zeven dagen. Mooi hè?Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 21 april 2006 Rapport Share Geplaatst 21 april 2006 Zeven maal zeven min 1 dag.. maar die tellen we gewoon niet mee toch?dat was gewoon een hormoongestuurd foutje!Ik ben net thuis van de wekelijkse werk-borrel, en nee, vond het geen succes zonder alcohol, dus dat weet ik nu ook weer. Wat worden mensen toch luidruchtig met drank op.. Ik heb zelf ook flink zitten tanken en een hele fles spa op.. maar kwam gewoon niet in de stemming.. Ach het was een experiment dus dat heb ik er weer van geleerd.. en ook dat je van Spa veel moet plassen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tosca Geplaatst 21 april 2006 Rapport Share Geplaatst 21 april 2006 Hoi allemaal,Voor mijn gevoel hoort mijn bijdrage helemaal niet bij jullie positieve bijdragen op deze dagdraad.Ik voel me verschrikkelijk; ben na bijna 6 weken ontzettend uit de bocht gevlogen. Het ging zooo goed dat ik vaak vergat om mijn kwart refusal in te nemen. Gisteren na de bruiloft van mijn nicht werd ik zo emotioneel dat ik het niet kon weerstaan te kijken wat 1 glas met me zou doen. Het ging goed maar na 2 glazen heeft mijn verstand gewonnen en is de rest van de fles in het putje beland.Ik had me zo voorgenomen om vandaag weer over te gaan op het slikken van Refusal, maar om de een of andere reden kreeg ik het gewoon niet voor elkaar. Ik voel me zo ellendig en alleen, heb dus toch een fles ww gekocht en opgedronken. Ik weet het: het is niet erg om uit te glijden, maar ik baal er verschrikkelijk van terwijl ik er ook toch even "ontzettend van genoten" heb.Morgen niet nadenken en bij het ontbijt gelijk de refusal slikken. Het blijkt dat ik het toch (nog) niet zonder kan. Het is een te wankel evenwicht.Ik voel me K. Ik zou zo graag allerlei positieve bijjdragen willen leveren, maar dat gaat nu even niet.kan wel jankenTosca Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
helder Geplaatst 21 april 2006 Rapport Share Geplaatst 21 april 2006 Hai ToscaTja een positieve bijdragen, weetje eigelijk doe je dat hoor jou verhaal is echt een school voorbeeld,van het drankduiveltje.Weetje het is nog niet eens dat je je refusal vergeten bent, nee het is het drank duiveltje, die om de hoek kwam kijken, van jo daar zijn we weer.Gisteren heb je bewezen best wel sterk te zijn en het is je zelfs nog gelukt ook om te stoppen dat is heel knap en sterk, weetje dat!!Het o jaatje is, dat het met die paar drankjes je lichaam triggert, van oeps nu komt het weer, en dat komt zo sterk op zetten dat je daar bijna niet tegen vechten kan ook al is het een dag later, heel je gestel is op nieuw in gesteld op de alcohol golf die verwacht wordt. ga er maar aan staan.Dat is dan echt het drank duiveltje hoor!Dus morgen weer met goede moed doorgaan, weer wat geleert moet je maar denken, zo stom was het niet, dit gaat in het boekje bij: zo kan het ook nog fout gaan , jeetje!voor zo lekker slapen en morgen een nieuw zonnetje voor jou.Helder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleur Geplaatst 21 april 2006 Rapport Share Geplaatst 21 april 2006 knip Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
verientje Geplaatst 21 april 2006 Rapport Share Geplaatst 21 april 2006 Hallo allemaal, welkom aan de nieuwelingen hier: Marieke, Yanou, Meerpaal, Bacchus, Arwen, Tosca en Cheryl,hoop dat ik niemand vergeten ben!!!Heb deze week een drukke week gehad, daarom nog niet gereageerd. Deze week 50e verjaardag van manlief, 20e verjaardag van zoonlief, ludduvudu van dochterlief, longontsteking van moederlief, verdriet om diverse redenen van moederlief, vandaag blessure van manlief, loopt nu op krukken en volgende week gaan we op vakantie, mét krukken, garage vol alcohol, en geen drúp gedronken. Voel me sterk en goed. Nee Tapas, het is al elf uur geweest maar het is niet wat je denkt! Het gaat nu gewoon goed, misschien door het weer, de blaadjes die weer groen worden, de bloemetjes die opkomen en de vogeltjes die fluiten, ik weet het niet. Ik was deze week niet in de gelegenheid anderen te steunen, nu voel ik me beresterk en hoop ik dat ik jullie weer een hart onder de riem kan steken!Verientje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
verientje Geplaatst 21 april 2006 Rapport Share Geplaatst 21 april 2006 InbrengHoe LIEFDE te installeren Helpdesk: Goede morgen mevrouw, waarmee kan ik u van dienst zijn? Klant: Ik heb er lang over nagedacht, maar ik wil nu LIEFDE gaan installeren. Kunt u me daar stap voor stap bij helpen? Helpdesk: Ja zeker kan ik dat. Bent u er klaar voor? Klant: Tja, ik ben niet zo technisch, maar ik denk dat ik er wel klaar voor ben. Wat moet ik eerst doen? Helpdesk: De eerste stap is het openen van uw HART. Weet u waar HART zit, mevrouw? Klant: Ja, dat weet ik, maar er worden nu verschillende andere programma's uitgevoerd. Kunnen die tijdens het installeren blijven draaien? Helpdesk: Welke programma's zijn dat, mevrouw? Klant: Laat me eens kijken, op het ogenblik worden OUD-ZEER.EXE, LAGE-ZELFWAARDERING.EXE, WROK.EXE en WREVEL.COM uitgevoerd. Helpdesk: Geen probleem. OUD-ZEER.EXE wordt geleidelijk wel door LIEFDE gewist uit uw huidige besturingssysteem. Het kan zijn dat het in het geheugen aanwezig blijft, maar dan laat het andere programma's ongemoeid. LAGE-ZELFWAARDERING.EXE wordt op den duur wel door een module van LIEFDE overschreven die HOGE-ZELFWAARDERING.EXE heet. Maar WROK.EXE en WREVEL.COM moet u wel helemaal afsluiten. Door deze programma's kan LIEFDE niet goed worden geïnstalleerd. Kunt u deze afsluiten, mevrouw? Klant: Ik weet niet hoe dat moet. Kunt u me daarbij helpen? Helpdesk: Met genoegen. Ga naar uw startmenu en klik op VERGEVING.EXE. Doe dat net zolang tot WROK.EXE en WREVEL.COM helemaal zijn gewist. Klant: O.K., dat is gebeurd. Nu is LIEFDE vanzelf gestart. Is dat normaal? Helpdesk: Ja hoor. U moet nu een melding krijgen dat het opnieuw wordt geïnstalleerd voor de levensduur van uw HART. Krijgt u die melding? Klant: Ja, die zie ik. Is LIEFDE nu helemaal geïnstalleerd? Helpdesk: Ja, maar denk eraan dat u nu alleen nog maar de basisprogramma's heeft. U moet de andere HARTEN aansluiten voor de programma-uitbreidingen. Klant: Oei. Ik krijg al een foutmelding. Wat moet ik nu doen? Helpdesk: Welke foutmelding? Klant: Er staat "FOUT 412 - PROGRAMMA WORDT NIET UITGEVOERD OP INTERNE COMPONENTEN." Wat wil dat zeggen? Helpdesk: Geen zorgen, mevrouw. Dat is een probleem dat wel vaker voorkomt. Het wil zeggen dat LIEFDE is ingesteld om op externe HARTEN te worden uitgevoerd, maar dat het nog niet op uw eigen HART draait. Het ligt nogal ingewikkeld, maar in lekentermen wil het zeggen dat u pas aan "LIEFDE" voor anderen toekomt als u eerst "LIEFDE" voor uw eigen computer draait. Klant: Wat moet ik dan doen? Helpdesk: Kunt u de directory "ZELFAANVAARDING" openen? Klant: Ja, die heb ik. Helpdesk: Mooi zo. U wordt er echt goed in. Klant: Dank u. Helpdesk: Graag gedaan. Klik op de volgende bestanden en kopieer die naar de directory "MIJN-HART": VERGEEF-JE-ZELF.DOC, KEN-JE-WAARDE.TXT en ERKEN-JE BEPERKINGEN.DOC. De computer zal alle bestanden overschrijven die problemen geven en programma's met fouten verbeteren. U moet ook OVERDREVEN-ZELFKRITIEK.EXE uit alle directory's wissen en dan de prullenbak leegmaken zodat u zeker weet dat het programma voorgoed verdwenen is en nooit meer terug kan komen. Klant: Zo, da's gebeurd. Hela! Mijn HART loopt vol met nieuwe bestanden. GLIMLACH.MPG draait nu op mijn beeldscherm en geeft aan dat VREDE.COM en TEVREDENHEID.COM in mijn HART worden overschreven. Is dat normaal? Helpdesk: Dat gebeurt wel eens, ja. Voor sommigen duurt het een tijdje, maar op den duur worden alle programma's geladen. Maar, alles op zijn tijd. Dus LIEFDE is nu geïnstalleerd en wordt uitgevoerd. Vanaf nu moet u het allemaal zelf aankunnen. Ik heb nog één ding voordat ik ophang. Klant: Ja? Helpdesk: LIEFDE is een gratis programma. Zorg ervoor dat u het programma en de modules ervan geeft aan iedereen die u maar tegenkomt. Die geven het dan weer aan anderen en van hen krijgt u dan weer soortgelijke andere mooie modules. Klant: Dat zal ik doen. Bedankt voor uw hulp. Hoe heet u trouwens? Helpdesk: Noem me maar de Goddelijke Cardioloog, maar ik sta ook bekend als De Grote Heelmeester, maar de meeste mensen noemen me gewoon God. Men vindt dat een jaarlijkse controle voldoende is voor een gezond hart, maar de fabrikant (Ik dus) beveelt een dagelijkse onderhoudsbeurt aan, wil men optimaal functioneren. Anders gezegd, blijf contact houden... -------------------------------------------------------------------------------- Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 21 april 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 april 2006 Hee verientjeJoh je hebt talent !!!! Zullen we samen gaan werken !! Geweldig, dit stuk kan zó in het blad Psychologie of Filosofie of Midi of Kinderen...... super !!! Wat een talent? Waar heb je dat al die tijd verborgen gehouden? En ook al zo knap met al die kratten in de schuur... hoeveel Cactuspunten (stekels) verdien je daarmee deze week? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 21 april 2006 Rapport Share Geplaatst 21 april 2006 Prachtig Verientje.. en ja ik dacht idd even.. ojeee... hahahaha.. maar die rare lente van vandaag doet wonderen he, ik merk het ook.. programmaatje WARMTE.EXE draait nu ook weer volop! Ik vind het een heel mooie omschrijving van hoe je de liefde voor jezelf weer aan de praat kunt krijgen, bedankt voor dit mooie verhaal!Tosca meid.. gisteren lukte het je de fles leeg te gieten in de gootsteen, dus bereikte je niet het punt van dronkenschap waar je naar verlangde.. het duiveltje kreeg toen even alle kans om je met zijn drietand te gaan treiteren.. " jaja, je weet het wel, je kan niet zonder mij he" het etterbakje potverdorie!! dus kreeg hij zijn voet tussen je deur en wilde je even weer ervaren hoe dat ook alweer was (net als ik vorige week donderdag) en koos je er ook voor... en nu weet je het weer.. al die negatieve gevoelens die er bij komen kijken, het schuldgevoel en de schaamte... en dat rotduiveltje lacht zich een hoedje in zijn vuistje, die denkt dat hij de deur nu weer opengezet heeft... wat zal die morgen balen als hij ziet dat jij je refusal weer inneemt.. grmpfffff... weer niet gelukt!geef niet jezelf de schuld maar dat etterbakje van een drankduiveltje wat alles doet om zijn kans te grijpen, gelukkig heb je een wapen daartegen! De refusal!! Zet je wapen morgen weer in en ga weer gewoon verder waar je gebleven was. Je weet nu weer wat voor ellende die drank kan oproepen!ik vind het moedig dat je het hier verteld hebt, en schaam je niet dat je nu even niet positief bent, want juist voor die rare uitglijders die we soms toch weer moeten maken... om ons geheugen op te frissen waarom we ook alweer willen stoppen...is dit forum.Succes morgen, en leg de refusal vast in het zicht! een beter wapen tegen drankduiveltjes bestaat er niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
verientje Geplaatst 22 april 2006 Rapport Share Geplaatst 22 april 2006 Hallo Tapas en Houtje,voor de goede orde, deze tekst is niet van mezelf, las hem op een ander forum maar wilde hem jullie niet onthouden,Verientje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
verientje Geplaatst 22 april 2006 Rapport Share Geplaatst 22 april 2006 Nee hoor Katrien, van huis uit RK.Alhoewel: wij zijn wel opgevoed met het idee "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg", dat zit er ingeprent en heb er nu nog last van. groetjesVerientje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden