Spring naar bijdragen

herkeuring wao


Aanbevolen berichten

Oh jongens ik kreeg vandaag de gevreesde envelop op de deurmat!! Ben helemaal in paniek!! Of ik de 15e even wil verschijnen voor een herkeuring. Maar ja de 15e moest ik werken dus ik netjes opbellen om de afspraak te verzetten maar dat mag helemaal niet want ze moeten je vrij geven van je werk. Dus ik in paniek mijn baas gebeld dus nu ben ik vrij. Gelukkig gaat mijn vader met me mee zodat ik in ieder geval niet zelf hoef te rijden, scheelt al weer een heel stuk. Pft, zie er als een berg tegen op, ze zullen me er vast wel uit doen ben ik bang. Nou ja jullie horen het nog wel.

Vandaag mijn nichtje te logeren gehad dus ik had genoeg afleiding, is zo'n lief meisje. Maar goed ik zit wel behoorlijk in de stress. Ga zo maar even naar mijn schoonzus want die heeft een nieuw huisje eindelijk! Dus ik ga daar maar even heen, alles beter dan het op een zuipen zetten he? Als ik hier blijf ben ik bang dat ik wel ga drinken dus ik ga maar snel weg. Het is lang geleden dat ik echt zin had om te gaan drinken. Stom dat het dan toch in periodes van stress ineens weer de kop op steekt he?

Fijne avond allemaal

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet stom, dat is hoe alcohol werkt.

Het lijkt wel of iedereen tegelijk naar de herkeuring moet, Emma, Houtje en nu jij ook nog! Wat heftig zeg!

zorg goed voor je zelf! probeer je niet te druk te maken, want dat helpt niet. Heel goed dat je je vader mee vraagt. Ik heb ook altijd iemand meegevraagd naar het gesprek want ik weet van mezelf dat ik de helft vergeet als ik weer thuis ben. Maak voor jezelf een lijstje wat jij als je beperkingen ervaart.

en probeer vooral zo kalm mogelijk te blijven!!!

heel veel sterkte!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vervelend voor je Hermiena,
Ook voor alle anderen natuurlijk die met de WAO te maken hebben. Ik hoop zo dat het goed afloopt voor je, laat je niet dol maken. Ik heb er zelf helemaal geen ervaring mee, dus ik kan over die zaken geen zinnig woord zeggen.
Goed van je dat je nu met die stress afleiding zoekt en niet gaat drinken. Ook voor Tapas: meid volhouden hoor. Ik heb echt veel waardering voor jullie (ook de anderen) die het kunnen laten terwijl de omstandigheden nu even zo tegen lijken te zitten. En dat zonder hulpmiddelen, knap hoor. Ik ben juist op die stress dagen zo blij dat ik aan de refusal ben. Had zelf ook niet zo'n fijne dag op mijn werk; maak me veel te druk, en wind me zo op over mensen die de kantjes eraf lopen, hun tijd lopen te verlummelen en lopen te klagen. Ben zelf perfectionistisch (komt jullie dat bekend voor?) en ren mijn benen uit mijn lijf. Toen ik naar huis ging dacht ik: en nu een glas wijn, tjee wat had ik zin om me op die manier te ontspannen. Maar... dat kan dus niet, neem een glas cranberrysap en dan is het eigenlijk weer heel snel voorbij. Ik vrees dat ik zonder refusal de drang niet had kunnen weerstaan.
Ik wens jullie een goede nacht en een ontspannen woensdag
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tosca,

je zal merken, nu was dat even heel vreemd, om dan geen wijn te nemen, maar na een aantal keer in zo'n situatie gaat het écht normaal worden. De eerste paar keer dat gevoel overwinnen en geen wijn nemen zijn het moeilijkst. Als je er niet aan toe geeft gaat het op een gegeven moment tóch wennen om dan géén wijn te nemen.

Maar... in échte stress situaties, zoals Hermiena beschrijft heb ik het ook nog. Dan is het zo moeilijk om de ratio te laten winnen van het gevoel en is het zo moeilijk de helpende gedachten die je geleerd heb netjes toe te passen. Dan heb je zo de neiging naar wijn te grijpen. Maar ik hoop dat als je in díe situaties dat ook een aantal keer niet gedaan hebt dat het óók makkelijker wordt. Maar bij mij (na 5 maanden) is bij échte stress de wil niet te drinken toch nog vrij klein.

Maar ik denk dan ook vaak aan Fleur, mijn leermeester, en dan lukt het. Als Fleur het lukt moet het mij óók lukken.

En jou ook, Hermiena!!! Je bent al zo lang sterk!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pietje bedankt, ben blij dat je er weer bent. En tapas en tosca ook heel erg bedankt.

De verleiding was er maar ik heb het doorstaan!! Met bloed, zweet en tranen wel te verstaan!! De paniek is er nog maar kan het nu wel relativeren gelukkig. Al slaap ik er niet van. De helpende gedachten van tactus hebben me geholpen hoor. Heb de kleine meid veilig afgeleverd bij oma en dat maakt dat ik me sterk voel. En ach de wao ze doen maar. Ik heb altijd al overleefd dus dit overleef ik ook wel weer. Het baart me wel zorgen maar ze moeten maar doen. Wat ze ook doen ze krijgen mij niet meer aan de drank en pp ik denk dan ook aan Fleur en wat jij schrijft dat onderschrijf ik zonder er meer woorden aan vuil te maken. Fleur is gewoon een topper!!


Houtje op vakantie, en het mooie weer komt er aan!! Laat maar komen, ik hoop dat alle vakantiegangers het fijn hebben en het droog houden! Er hangt me een hoop boven het hoofd, de wao-keuring, het functioneringsgesprek op mijn werk, een volle agenda. En mijn kleine lieve meisje weer aan oma geven! Mis haar nu al!! 15 mei wao, 17 mei naar de vertilliteitskliniek! Een half afgebouwt huis omdat we de puff niet meer hebben! Maar het komt vast allemaal wel goed! Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd en een dag gedronken is een dag van het leven overslaan!

We komen er vast wel manlief en ik! Nog een maandje ploeteren met drukke agenda en een poging doen om kindje te kunnen krijgen. En dan daarna lekker drankloos naar italie. We zijn er echt aan toe.
Maar voor nu maak ik me zorgen, of het met Fleur wel goed gaat, of houtje zich gaat redden. Of mijn moeder mij met rust kan laten en of mijn zus eindelijk weer voor haar lieve kindje kan zorgen. En of mijn schoonzus zich kan redden in haar nieuwe huis met de kinderen en of mijn zwager zich daar ook bij neer kan leggen?

Manlief is een kanjer, geen drank in huis! Wel slapeloze nachten maar daar komen we samen wel doorheen!! Zoveel zorgen hier nu even maar het komt allemaal vast wel weer goed. Het zal nooit zo donker zijn of het wordt altijd wel weer licht. En met woensdag 25 graden komt het hier wel weer goed.

Wat fijn dat je jezelf op zo'n forum ff op kunt peppen. Nou ja miscchien geneuzel maar ik heb niet gedronken. En dat is belangrijk toch?

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha allen,
blij dat ik nog even inlog. Ik moet dus vandaag voor de VH (vreselijke herkeuring) en ja, mijn pa gaat ook mee. Maar ik heb de hele nacht geen oog dicht gedaan en als ik even wegsukkelde dan had ik echt vreselijk nare dromen. Afschuwelijk, het is nog niet uit m'n systeem.

Maar goed, het hoort erbij, ook dit overleven we weer toch? Ik zie er niet uit, heb knallende koppijn, is misschien wel toepasselijk bij zo'n herkeuring. Ik ben nogal geneigd om dingen weg te wuiven in de trant van het kan altijd erger, ik red me wel etc. Maar dat schijn je ook niet te moeten doen. Niet overdrijven maar de beperkingen ook niet bagataliseren.

Ga toch nog maar even m'n lijstje na,

En jullie moeten allenaal de groeten van Houtje hebben. Ze heeft geprobeerd in te loggen maar dat lukte niet goed en werd wat erg kostbaar. Ze heeft het toch wel zwaar zo in haar eentje. Maar we kennen us Houtje, ze slaat zich er doorheen.

Tot horens,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai allemaal,

Emma heel veel succes vandaag. Ik duim voor je hoor!!! Probeer gewoon om jezelf te blijven volgens mij werkt dat het beste. Heel herkenbaar wat je schrijft zeg. Heb je een briefje gemaakt dan? Mischien moet ik dat ook maar eens gaan doen is best handig anders zit je daar en vergeet je de helft. Fijn dat je vader met je mee gaat, dan zit je daar toch niet zo alleen en heb je wat steun.

Meid zet hem op. Laat je ons nog even weten hoe het gegaan is?


Houtje de groetjes terug, jammer dat het niet is gelukt om in te loggen. Heb je het daar naar je zin?
Geniet er maar lekker van.

Zo volgens mij is het buiten prachtig weer dus ik ga gauw naar buiten met de hond.
Heb maar weinig geslapen vanacht. Bleef maar malen en prakizeren. pft. Het voelt gewoon net alsof ik naar een veekeuring heen moet. Wordt er erg onrustig van. Ik probeer maar om me er bij neer te leggen, ik kan er toch niks aan veranderen. Maar dat is nu net het frustrerende er van he? We zullen wel zien.

Fijne dag allemaal,

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi hoi,
nou VH is achter de rug en ik moet zeggen dat het me heel erg meeviel. ik had al redelijk duidelijk verteld wat ik mankeerde in de papieren die me toegestuurd waren + een bijlage gemaakt over behandelingen etc. En de arts was een aardige man, heel rustig met heel concrete vragen.
Ik vind het ook heel terecht dat er nu gekeken word naar wat je WEL kan en niet enkel naar wat NIET meer kan.

Maar bij mij komt het er toch op neer dat ik hoogst waarschijnlijk weer geheel afgekeurd zal worden. Raar dat zo'n mededeling een opluchting kan zijn.

En ik was echt dolblij dat m'n vader erbij was. Niet dat hij erg veel bij moest springen maar gewoon, weten dat je er niet alleen zit. En in sommige vragen en antwoorden het even bevestigen. Wat ik wel heel naar vond dat mijn pa het er soms heel moeilijk mee had. Grote vent, nogal wat gewend etc. en dan legde ik aan die UWV arts uit wat me nou echt belemmerde in m'n werk en dan schoot pa vol. Lastig, maar goed, we zijn wederom naar elkaar toe gegroeid, en dat is dan ook wel het mooie van dit soort dingen. Maar ik had het hem liever willen besparen.

Nu nog wachten op de uitslag van poezebeest, ze had een tumor in haar bekkie. Het lijkt heel kwaadaardig maar dat weet ik nog niet zeker. Niet vandaag uitslag dan morgen.... pffff, lastige dagen.

Jullie ook succes met alles,
liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Emma,

Beterschap met je katje, wat zielig!! Maar fijn dat het gesprek is mee gevallen, geeft mij ook wel weer wat moed hoor. Snap best dat je blij bent dat je weer geheel bent afgekeurd ook al klinkt dat dan een beetje stom, snap wel wat je bedoelt. Nou ik hoop dat je nu een last lichter bent hoor.

Nou Tapas, ik ga vanavond kijken hoor, ben erg benieuwd!! Je zult wel een beetje zenuwachtig zijn denk ik of niet?

Nou je hebt het vast goed gedaan en voor mij was je toch al een held!!

Dus na afloop nog allemaal ff hier? Om het te vieren? Dan neem ik de ranja met de rietjes wel mee oke?

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha alllemaal,
Emma fijn dat het met de herkeuring is meegevallen; weer een pak van je hart denk ik. Kun je weer rustiger slapen, nu nog moet alles weer goed gaan met je katje en dan kun je hopelijk weer een minder zorgelijke tijd instappen; dat wens ik je toe hoor.

Hermiena, goed hoor dat je de verleiding hebt weerstaan, jij krijgt het momenteel ook wel voor je kiezen he? Fijn dat je man je zo'n kanjer is, wees maar blij met hem maar zo te lezen ben je dat ook!
waar vindt je zo'n man, mag ik het adres?
PP, ik ben zo geroerd door je oproep om me een aai over mijn bol te geven; doet echt goed. Toen ik het las dacht ik even: kwam ik zo hopeloos over? Zo ja: het was eigenlijk ook wel zo. Ik mis echt iemand om me heen en soms kan ik me dan ook echt wel een beetje "zielig" vinden; dat is misschien niet het goeie woord, maar voel me wel erg alleen soms. Om daar toch wat verandering in te brengen heb ik een kaartje gekocht voor het Pinksterblomfestival (zie de volkskrant); een festival voor singles met allerlei activiteiten, wat je maar wilt. Het lijkt me reuze eng en spannend, maar dat geldt voor iedereen die daar komt dus gedeelde smart is......
Als ik op de bank blijf zitten gebeurt er helemaal niets. Ik vind het een raar idee om dat zonder drank te doen; moed indrinken is er niet bij. Grote voordeel: geen vertroebeling van gedachten en gevoelens door de alcoholmistflarden.
Veel groeten, fijne avond, ben benieuwd wat Tactus, maar vooral Tapas ons gaat brengen.
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emma. wat fijn dat je herkeuring zo goed is verlopen, dat brengt weer rust in de tent!! nu je kat nog, wat spannend zeg!!

Tosca wat moedig dat je in je eentje naar dat pinksterblom festival gaat!! wauw.. ik zou dat niet durven.. (hihihi, wel op tv maar niet op zo'n festival)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Emma..
Ik kan me een reactie van blijdschap en opluchting voorstellen na een herkeuring afgekeurd te worden.
Tien jaar geleden moest ik onvrijwillig stoppen met mijn werk.
Ik ontkende weliswaar maar drank was ook debet aan een steeds verslechterende lichamelijke en geestelijke situatie.
Mijn levensstandaard is met veel passen meten en strepen aangepast aan mijn financiele situatie onder het wettelijk minimum.
Ik zou me geen raad weten als daar verandering in zou komen, door b.v een herkeuring.
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik in de nieuwe situatie niet meer voor een herkeuring wordt opgeroepen gezien mijn leeftijd.
Je hebt er goed aangedaan niet alleen naar de keuring te gaan..
En dat je vader vol schiet geeft denk ik zijn betrokkenheid aan.
Je zou hem en jezelf te kort doen dit niet samen te delen.
Goed dat je in deze situatie niet hebt gedronken..
Beterschap met het poezebeest en een mooie dag vandaag .
Ik ga er aan beginnen.
GroetRudy
delen is helen






quote:


Originally posted by:
Emma

hoi hoi,


nou VH is achter de rug en ik moet zeggen dat het me heel erg meeviel. ik had al redelijk duidelijk verteld wat ik mankeerde in de papieren die me toegestuurd waren + een bijlage gemaakt over behandelingen etc. En de arts was een aardige man, heel rustig met heel concrete vragen.


Ik vind het ook heel terecht dat er nu gekeken word naar wat je WEL kan en niet enkel naar wat NIET meer kan.




Maar bij mij komt het er toch op neer dat ik hoogst waarschijnlijk weer geheel afgekeurd zal worden. Raar dat zo'n mededeling een opluchting kan zijn.




En ik was echt dolblij dat m'n vader erbij was. Niet dat hij erg veel bij moest springen maar gewoon, weten dat je er niet alleen zit. En in sommige vragen en antwoorden het even bevestigen. Wat ik wel heel naar vond dat mijn pa het er soms heel moeilijk mee had. Grote vent, nogal wat gewend etc. en dan legde ik aan die UWV arts uit wat me nou echt belemmerde in m'n werk en dan schoot pa vol. Lastig, maar goed, we zijn wederom naar elkaar toe gegroeid, en dat is dan ook wel het mooie van dit soort dingen. Maar ik had het hem liever willen besparen.




Nu nog wachten op de uitslag van poezebeest, ze had een tumor in haar bekkie. Het lijkt heel kwaadaardig maar dat weet ik nog niet zeker. Niet vandaag uitslag dan morgen.... pffff, lastige dagen.




Jullie ook succes met alles,


liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...