Spring naar bijdragen

de uitdaging voor Ernesta


Satja

Aanbevolen berichten

Welkom hier Ernesta,

Ik daag je uit om vast te beginnen, ook al heb je nog geen Tactus-behandeling. Iedere dag zonder alcohol is winst. Ik weet dat het niet makkelijk is, maar als je ècht wilt stoppen dan zit je al op het goede spoor! En misschien deze keer maar eens zonder Refusal, gewoon om te ervaren wat er dan gebeurt.

Het wil al helpen om hier met het schaamrood op je kaken te vertellen hoeveel je eigenlijk drinkt. Wij kennen dat allemaal, die schaamte. Maar we weten ook allemaal hoe snel je daar doorheen bent als je hier blijft schrijven.

Dus pak de handschoen op en schrijf over je drinkgedrag en over je motivatie om te stoppen.
Ik ben benieuwd naar je reactie.

En wat mij betreft geldt deze uitdaging ook voor al die anderen! Als je meeleest en op de wip zit omdat je wel wilt stoppen maar nog niet bij Tactus terecht kunt: stop gewoon alvast en gebruik het forum als ondersteuning, ik weet uit ervaring hoe goed dat werkt!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Offe wat ook erg is Ernesta....... achteraf vertellen hoeveel je dronk......

Ik dus een liter ww per dag (witte wijn voor de ingewijden) dus 49 glazen per week
maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik maandagmorgen ook wel een DRIE LEGE flessen zag staan, en dat mét een flinke dot medicijnen én kleine kinderen HET MOEST VERBODEN WORDEN.

Inmiddels ben ik een half jaar verder en dus minstens ruim 1300 glazen witte wijn laten staan !!!!!!!!

Die is ook leuk, wat jij Satja !!!!

ehhhhhhh voor de eerlijkheid vergeet ik ff de goedkope witte biertjes (6 x halve liters) van de aldi, de congac bij de koffie, de sherry bij de vriendin, ahum, schaaaaaaaaaaam roooooooood op de kaaaaaaaken.
de wijntjes bij de anderen die "gratis" waren dus niet meetellen, toch altijd nog die fles thuis erachteraan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel goed. Je was in elk geval nog op de zachte (soft) drankjes. Ik benijd je.

Ik heb nog te veel excuses om niet te beginnen (of te stoppen), sportschool achteraf, zeilen (iedereen drinkt), maar het komt eraan.

Groetjes (eigenlijk ErnestO)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo Ernesto (dat dacht ik al, het leek me een niet passend hoofd bij een Ernesta, of een niet passende naam bij het hoofd),

Het zit er aan te komen dus. Dat is een mooie gedachte, maar de excuses die je noemt heb je over tien jaar nog. En het zal je de rest van je leven zonder enige moeite lukken om nieuwe te bedenken. Vandaar dat ik je uitdaagde. Gewoon even kijken of ik je een zetje kon geven.
Maar goed, ieder op zijn eigen tijd natuurlijk...

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je Femmy, ik schrok me dood toen ik zat te tellen hoeveel glazen ik ècht dronk per week, ik kwam ook op vijftig. En dan tel je inderdaad de bijzondere weken nog niet eens mee, dat herken ik!

Pfff, wat een opluchting om dat niet meer allemaal achter de kiezen te hoeven hebben.

En dan denken sommigen inderdaad dat je geen probleem hebt. Ik heb wel eens geschreven dat mijn moeder zei: maar je kan toch wel gewoon één of twee glaasjes drinken? En mijn antwoord: Ma, heb je mij ooit één of twee glaasjes zien drinken? Nee dus.
Het is voor je vrienden en familie soms ook gewoon makkelijker om de kop in het zand te steken, net zoals je dat zelf jaren vol kunt houden.

Aan de andere kant zijn er ook mensen die het in de gaten hadden, maar beducht waren om er over te beginnen.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zult het niet geloven maar niemand geeft mij nog adviezen. Op de een of andere manier hebben ze wel in de gaten dat ik dit serieus meen. Misschien komt dat wel gewoon omdat ik zo ontzettend overtuigd ben dat ik niet meer wil drinken. Dat straal ik wel uit denk ik. Ik twijfel echt maar een heel enkele keer, zoals op koninginnedag bijvoorbeeld.

Vandaag vrienden met kinderen hier gehad en gebarbecued. Gezellig en lekker en ik heb voor hen wel bier en wijn geschonken. Ik vond het niet eens jammer dat ik zelf niet kon drinken, dat viel me weer mee.
Halverwege de maaltijd dacht ik: normaalgesproken zat ik nu al aangeschoten te wezen. En ik realiseerde me opeens hoe ontzettend moe ik dan altijd eigenlijk was. Dan wou ik het liefst dat iedereen naar huis ging zodat ik in m'n eentje door kon drinken en niets meer overeind hoefde te houden.

Nu moest ik wel grinniken dat ze een beetje wiebelig op de fiets stapten en ik was nul komma niet jaloers.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja ik krijg nog steeds van die adviezen: meid neem een wijntje en ga lekker plat !!! Dan joel ik terug : joehoe bedankt en jij ook welterusten en ga ik achter de pc zitten met een fles Spa Rood die klok ik vrolijk weg (ook mateloos dus)....

Verder heb ik in het begin toch tegen íedereen de smoes verteld van de medicijnen: (half waar, half onwaar): migraine en hoge bloeddruk, nieuwe medicijnen, experimenteel, .... mompel mompel, alcohol zeer gevaarlijk, explosie gevaar, radio-actief, mompel mompel IS ER NOG COLA LIGHT LIEFST LEMON???

Niemand interesseert het écht geloof ik. Menig partijtje heb ik het eind niet bewust van meegemaakt, dat moet toch OPGEVALLEN ZIJN denk je dan? Nee hoor...... of wel???

Ik heb het inmiddels aan één vriendin verteld die lachte me vierkant uit: jij een alcoholist (die associatie leggen ze dan) ik zie je al in de goot met je parelketting (hu hu alsof dat leuk is hè) meid zeik niet zo neem een wijntje en doe eens normáál jij ook altijd met je extreme gedrag (zelfde dus) of.....

Een andere zeer vertrouwde vriendin, na een haf jaar de "medicijnsmoes" verteld van de Tactus: "o nou best goed van je ja je dronk wel wat veel vonden wij ook maar we zagen je nooit rondstruikelen of zo". Ook heel fijn.

Ergo: je hebt er eigenlijk NIETS aan. Dus als je het wilt vertellen, ga je gang. Ik heb een natuurgeneeskundig therapeut die ik al jaren bezoek voor de kinderen en die zei wat heb jij toch een uitstraling de laatste tijd Houtje en ik wapperen met mijn parelketting natuurlijk "nee, geen idee, het gaat eindelijk eens goed" maar laatst heb ik "opgebiecht" dat ik dus een half jaar niet gedronken had. Het mens zei dat dacht ik al maar JIJ moet het zelf willen vertellen anders vertel ik JOU iets dat je niet wil horen. Kijk, dáár heb je wat aan. Ze vond het super-knap, super-sterk en ik voelde me toen ook eindelijk ook groeien.

En vanavond: na een lange dag (tent opbreken, rijden, naar huis, auto leegruimen, 6 kuub rotzooi eruit), eten, BBQ, knoeier de knoei, normaal zou ik half in de lorem zijn (smoes: ik heb het wel verdiend zo'n lange dag) laat Zoon een glazen fles siroop uit zijn pootjes kletteren en kijkt mij doodsbang aan. Ja, ik wil dan wel eens donderen zeker met teveel ww achter mijn kiezen ben ik erg extreem in blij maar zeker ook in boos, en nu zei ik koel: zullen we samen even dweilen Zoon, had mij ook kunnen gebeuren !!
(en stak toen maar even een veer in mijn eigen R***) ik was trots op mezelf en dat is lang geleden dames en heren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:) Wat leuk dat ik zo'n compliment van je krijg! A.s. zondag sta ik negen weken droog, dus dat is nog niet eens zo heel lang. Misschien vergaat het jou net als mij: na een paar weken wordt het gewoon een stuk makkelijker. Sommigen houden nog heel lang van die echte trekmomenten, bijvoorbeeld om vijf uur 's middags. Maar dat hoeft niet, ik heb er niet zo'n last van.

En, eerlijk is eerlijk, als ik kijk naar de anderen die ik nu al een tijdje op het forum tegenkom, dan zie ik dat degenen die helemaal stoppen meer succes hebben dan degenen die aan het minderen zijn. Wij alcoholisten zijn gewoon niet zo goed in het beperken van onszelf.

Ik hoop dat je de vaart er in houdt Femmy!

Satja
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat moet dat heerlijk zijn voor je kinderen Houtje.. een mamma hebben waar ze niet meer bang voor hoeven te zijn..

en hoeveel dronk ik? pfff, lastige vraag.. gemiddeld wel zo'n glas of 50, wijn, bier, port, whisky, likeur, sherry, rum.. berenburg, juttertje, alles als er maar alcohol in zat. De afgelopen 2 jaar dronk ik natuurlijk nog maar 1 tot 3 dagen per week en in die gemiddeld 2 dagen dronk ik toch wel 20-25 eenheden gok ik zo... Grootste probleem was niet meer kunnen stoppen als ik eenmaal begonnen was.

Nu sta ik 2 maanden droog, en wat hiervoor ook al wordt aangegeven.. helder zijn en blijven.. niet uitgeput zijn met dat warme weer.. een festival bezoeken en thuis komen en gewoon nog kunnen doen wat ik wilde doen... ja, dat is erg prettig.. ik ga het toch steeds wat minder missen.. en vind dat lome, rozige en vooral moeie gevoel wat drank je kan geven niet eens prettig meer... en dat na ruim 20 jaar regelmatig alcoholgebruik!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik even één ding corrigeren vóór er discussie over gaat ontstaan voor de zuiverheid?

Mijn kids hebben het lastig zat met mij. Vaak labiel, heel vaal heeeeeel gezellig, en bij ons thuis kan alles, dus een warm nest maar ik kan ook vreselijk kwaad worden als ze zogenaamd dingen niet horen en lui zijn en vergeetachtig (vooral met dure spullen). Dat heet funktioneel kwaad.

Daarnaast zijn al je emoties uitvergroot in een prismalamp, kleuriger, sterker, ze schijnen feller, harder. Je bent zelf ook feller, je straalt meer, je kletst makkelijk, maar makkelijk contact door..... juist.

Als je dan een lelijke uitschieter hebt naar je kind heb je wel wat goed te maken wat eigenlijk niet mag gebeuren.

Dat doet /deed bij mij ook heel erg veel pijn, je voelt je tekortschieten, hup spring de vicieuze cirkel maar weer in, het maakt toch niet meer uit, enz. enz. enz.

Maar het slachtoffer, het kind, staat aan de zijlijn, alleen.

Deze gedachte breekt mijn hart en is mijn absolute motivatie. En nu ga ik slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...