Spring naar bijdragen

3 mei woensdag


Aanbevolen berichten

Goede morgen allemaal

Het is al bijna 8 uur en nog geen dag draadje oei oei

Dat kan toch helemaal niet, iedereen naar buiten, het is mooi weer, maak er wat van.
Voor iedereen? die voor de herkeuring staat veel sterkte en wijsheid gewenst.

Maar begin de dag maar met een bak thee in het zonnetje want die komt zeker door de keuring
vandaag.

Houtje en Katrien die treffen het maar weer met zulk weer, ik denk trouwens dat zij niet op de
zelfde camping zitten anders hadden ze alle twee al on line geweest. Ha ha.

Zouden we nog een groet krijgen van de vakantie gangers? van mij ieder geval wel,

groet

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Helder en alle anderen!!, ik heb net al een half uur met mijn hond gewandeld, en... het wordt ECHT warm vandaag!!! De eerste lente/zomerdag van 2006.. Zou vanavond dan eindelijk de uitzending van Nova zijn?? .. er is nog steeds niets over bekend en ik vind het wel wat zenuwslopend hoor. Dan heeft Tapas opeens een stem en een silhouet.

Ik wens iedereen toe dat er flink wordt genoten vandaag, zonnebrand gesmeerd, schaduw opgezocht als het te warm is.. kortom, eindelijk weer proeven aan zomers weer!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik nog een keer

Grote vraag hoe gaat het met Little vandaag? is het je gelukt gisteren je eertste dag zonder ?
heb je het kenbaar kunnen maken op je werk hoe je tegen drinken aankijkt de komende tijd?

En gelijk een tweede vraag aan onze Fleur, hoi Fleur waneer zit jij op je eerste jaar zonder? ik wil
je niet vergeten hoor, dat word zeker een heeeel lang draadje en met dikke zoenen en bloemen.

Satja ik ben er nog dus het keuken avondtuur heb ik overleeft, het is goed dat ik geen vriendin heb nu,
anders had ik dat zeker te horen gekregen op verjaardagen, ... ik heb hem 1 keer gezien achter het fornuis, en na 5 min wazig voor zich uit kijken gingen de pitjes weer uit ... ha ha.

mannen en koken :huh:

hoi maar weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Tapas


Dat slapen is vervelend maar dat gaat wel voorbij hoop ik.

Melatomine heb ik in huis hoor, ik heb bij mijn eten ook al veel tomaat ,nu ik het over koken heb,
als je spaghetti maakt gaat er niks boven gepelde tomaat uit blik, voor de echte tomaat beleving.

En ik word onderhand ook heel erg nieuws gierig naar de uit zending van Nova, je zegt dat je dan een
stem krijgt, nauw ik ben nieuws gierig naar jou lach weet je dat je schrijft altijd hihihi en geen ha ha
dus nu wil ik het horen ook !

Groetjes

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,
Het wordt een mooie dag, dus ik zal de tuin in gaan. Helder, ik ben 1 juni een jaar alcohol-vrij. Ik herken de verhalen over trekmomenten, want die waren er wel. Ik heb trouwens altijd gewoon drank in huis gehad; visite krijgt een drankje, maar de restanten moesten ze meenemen, want anders stond ik niet voor mezelf in. Nu geef ik het mee, anders bederft het maar. Wat mij hielp om niet toe te geven aan de trek was het denken aan de nadelen ervan. Eén moment van zwakte en ik ben terug bij af. Nee, ik wil het niet meer. Het voelt nog steeds goed.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede morgen

wat een hoop berichten op de dagdraad dacht ik eerst. Maar de helft is van Heldertje!
Nee, ik denk ook niet dat Houtje en Katrien samen op vakantie zijn, Helder. Dat bedoelde je toch?

Fijne dag allemaal, succes, sterkte, geniet van het weer.

En wie zitten er in de feestcommissie van 'fleur een jaar alcovrij'??

groetjes

Pietje

even nog iets:
ik las heel ergens anders dat Tosca vroeg hoe dat met privé berichtjes werkt. Ik las ook, weer ergens anders, dat Tosca bést behoefte heeft aan een aai over haar bol.
Is het een idee, als we haar eens met privé berichtjes met aaien over haar bol gaan bekogelen? ik bedoel maar: dat soort simpele wensen draaien wij als team ons hand toch niet voor om? Ik ben al begonnen, dus Tosca, kijk maar in je prive box, daar staat er in ieder geval één! Met een aai over je bol erin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He beste Fleur, het doet enorm goed, om te lezen, dat je op 1 juni je feestje gaat vieren: chapeau, uit het diepst van mijn hart!
Dat jij en andere diehards nog steeds op dit forum hun bijdrage leveren: ook knap, hoor.
Mij persoonlijk heeft het (ik weet het, heel asociaal van mij) goed gedaan, afstand van dit forum te nemen, omdat het lezen van al die berichten over alcohol de aandacht naar het onderwerp bleef trekken, hetgee nu juist niet de bedoeling was.
Bovendien, om hier de amateurtherapeut uit te blijven hangen: nou nee...

Jouw komende feestje is direkte aanleiding, om hier weer even te reageren.

En nu ik toch bezig ben, is het wellicht nuttig, hier de ervaring van na de alcoholvrije periode augustus - november 2005, inmiddels al weer 5 maanden, weer te geven, ter leringhe ende vermaeck...

Het leven is sindsdien niet meer alcoholvrij geweest, maar wel beperkt tot 10 - 15% van het oorsronkelijke verbruik, dus in plaats de gemiddeld 7 flessen port per week was het doorgaans 1 fles port/wijn per week.
Doorgaans, want zo "spelenderwijs" nam het aantal (vele) "positieve" dan wel "negatieve aanleidingen" om de fles te pakken, sluipend toe tot 3 a 4x per week, met weer het "ouderwetse" katerige gevoel de dag erna:

*Is die stokoude fles sherry nog wel goed?
*Tjee: nog 3 flessen port, ooit door mijn vrouw in de aanbieding gekocht, komen bij het opruimen van de klerenkast weer boven water
*Komt mijn schoonmoeder alweer hier eten?
*Buurvrouw wordt 40: feestje.
*Toch maar weer eens bij pa en moe langsgaan, tijdens "borreltijd"
*Koninginnedag: de hele dag alles geweigerd, tot na het vuurwerk, nog even kijken naar de band van Yvonne Wijers in de sporthal, hallo, jij ook hier, leuk, wat drinken?
*Aandelen flink omhhog
*Aandelen fors omlaag
*...
*Nog 1 keer wat Franse drankjes proeven in Antibes

En ja hoor:

*Slecht geweten the day after
*Katerig gevoel
*He, daar zijn de hartkloppingen en onregelmatige hartslagen weer!
*Toch wat slechter geslapen, vannacht
*Pff: geen fut, moe...
*Voor het slapen gaan toch maar wat eten, tegen dat maagzuur
*Hmm: kilo erbij op de weegschaal


Weliswaar vrijwel nooit meer dan ruim een halve fles (lichaam en geest kunnen er na een volledig vrije periode van een paar maanden blijkbaar toch minder goed tegen!!), maar toch...

Alle reden dus, om de alcoholvrijheid na 5 maanden weer op te pakken, want de man-met-de-hamer kan blijkbaar vele gedaantes aannemen, tot sluipend spook aan toe...

Dus: weg met de alcoholgedachte bij welke "aanleiding" dan ook, want daar begint het, en daar ligt volgens mij de enige oplossing.

Dus: per 1 mei is de alcoholvrije periode weer ingelast, inclusief het vaste besluit om geen druppel te nemen op de 110-jarige gezamenlijke verjaardag van mijn vrouw en mij (feestje) eind mei.
En in ieder geval tot de cruise met de kinderen op de Middellandse Zee, eind juni: geen druppel.
Op dat schip zien we wel weer...
En al met al zijn dan weer 2 alcoholvrije maanden bijgeschreven.

En komt er onverhoeds toch nog een alcoholgedachte op, dan vervang ik die meteen door een gedachte aan jou, beste fleur!

Mind you?

Hartelijke groet, succes, sterkte, toitoitoi iedereen,
opa2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Opa dat je weer mee schrijft. Doe maar zeker tot eind mei. Blijkbaar is het toch heel lastig om uit je systeem te krijgen. En so what, dan word je er maar weer mee geconfronteerd. Maar we zijn ook best gezellig hoor!

Bij mij is het ook een never ending story en daar wen ik maar aan. Maar zolang ik het forum vast hou voel ik me er niet alleen in.

Sterkte en ik bewonder de mensen zoals Fleur en PP en Houtje en Piggel en zoveel meer die het wel "gewoon" (ik weet ik weet, het gaat niet zomaar) doen.

Groet
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee die Opa 2 hoe het met Oma, het kleinkind, de postronden, de beleggingen?

Kun je nu ook nog terugvallen op korte hulp door de Cactussen?

En ja terugval..... heeft er iemand wel eens een dieet...... enz. enz. ........word moe van mezelf.

Maar de waarschuwing (nu 6,5 maand ADB) neem ik zeker terharte voor zover nog niet gedaan.
Na 25 jaar heb je dat monster niet in 5 maand uit je systeem, het kreng !!!!!!!

Maar dood-negeren lijkt tot nu toe prima te gaan sinds mijn terugval van bijna twee maanden terug ben ik weer zo droog al een kurk (geinige woordspeling).

lieverds ik ga plat anders moet ik koffie zetten voor de ochtendploeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...