Spring naar bijdragen

zaterdag 6 mei


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Een goede zaterdag gewenst voor iedereen.
Een lastige "bevrijdingsdag" gehad.

Heb nu het besluit genomen om maandag dag 1 te maken.
Zal jullie steun hard nodig hebben.

Ben geneigd om alleen te lezen en niet te reageren.
Sleep me er dan svp aan m'n haren bij!
Het moet nu echt gaan gebeuren, anders lukt het vast nooit meer.

Ik wil me weer gewoon goed voelen en er normaal uitzien ipv met zo'n opgeblazen hoofd en zo'n dik lijf. Misschien wel rare redenen om te stoppen, maar een mens moet toch iets bedenken.
Dit klinkt flauw, ik wil het echt heel graag, maar zie er vreselijk tegenop. Ik kan het best een paar dagen volhouden, maar daarna....
Overdag en buitenshuis drink ik nooit, maar 's avonds moet er toch een fles wijn soldaat gemaakt worden.
Volgende ochtend veel spijt, een hoge bloeddruk, te hoge polsslag enz. Het is dus echt niet gezond wat ik doe.

Ik functioneer best wel goed in het dagelijks leven, maar besef wel dat ik het zonder alcohol wellicht nog beter kan.

Het is voor mij tot nu toe heel moeilijk om te stoppen. Het heeft te maken met (zgn) gezelligheid, ik stap elke keer in de valkuil dat het met drank vast leuker is. Als het een dag niet prettig is geweest wil ik dat 's avonds goed maken met een lekker hapje en een lekker wijntje. Terwijl ik zo langzamerhand best wel weet dat dat niet werkt.

Ik wil dag voor dag gaan en ik vraag jullie om mij daarbij te helpen.
Ik heb mij een poosje terug voorgesteld op de voorstellingsdraad. Daarna niet veel meer van mij laten horen.
Ik denk dat ik nu vooral veel steun nodig heb en niet zo goed kan reageren op de verhalen van anderen.
Alcoholisten kunnen echt heel egoistisch zijn. Ik denk dat ik daar een voorbeeld van ben. Neem me dat svp niet kwalijk. Tzt zal ik vast meer mijn steentje kunnen bijdragen en wel behulpzaam zijn.
Ik moet nu eerst uit mijn eigen sores zien te komen.

Ik probeer de drempel over te gaan om contact met mijn huisarts op te nemen. Dat lijkt mij voor mezelf het beste, maar ik durf niet. Ik schaam me zo verschrikkelijk dat ik het zover heb laten komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorstel Bacchus: wat jij schrijft in je dagdraad is geen kattepis. Je hebt dringend hulp nodig. Kun je je titel niet veranderen in: dringend hulp gewenst op zaterdag 6 mei of zoiets? Dan blijft die boven staan en leest iedereen het en blijft onze dagdraad wat "luchtiger" voor dagelijkse reakties.

Ik schrik wel erg van je problemen, dus ik ga je zeker proberen te helpen, maar 2 dagdragen is niet handig. Ik wil mijn draad ook wel dagdraad met kleine zorgen noemen en jij die van jou Dagdraad met grote zorgen maar wat wil je zelf?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik red mij dit weekeinde nog wel, ik ben wel acoholist, maar gelukkig niet met heel grote hoeveelheden. Ik ben alcoholist met 1 fles wijn per dag en houd absoluut niet van echt sterke drank. Ik hou alleen van een wijntje en een biertje en ook al staat er wodka of whiskey in huis, daar kom ik beslist niet aan!
Ik heb vanaf a.s. maandag veel hulp nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

selecteren met de muis dat je hele bericht blauw is, dan rechtermuis knop klik op kopiëren, dan naar andere draad, nieuw bericht openen, rechter muisknop klikken en klik op plakken dan staat je hele tekst in een nieuw bericht.

Dan moet je wel deze berichten allemaal leegmaken daarna, is mijn voorstel van 2 draden niet handiger, hoef je nu alleen de titel te veranderen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Bacchus, toegeven dat je niet zonder sterke drank kunt
en vragen om hulp is een stap in de goede richting.
Een goede motifatie en een aantal mensen die op de hoogte zijn van je problemen is bittere noodzaak om op terug te kunnen vallen als je stopt met drinken.
Neem iemand in vertrouwen waar je naar toe kunt bellen al drank aan je voordeur klopt.
De huisarts is ook een vertrouwensman en deze kan jou met raad en daad bij staan.
Angst overwinnen kan alleen door de angst aan te gaan.
Wij praten onszelf vaak angsten aan die na de confrontatie achteraf vaak mee blijken te vallen.
Blijf in ieder geval schrijven wat er in je hoofd omgaat.
Ik wens je veel wijsheid
GroetRudy
delen is helen







quote:


Originally posted by:
bacchus

Hoi allemaal,




Een goede zaterdag gewenst voor iedereen.


Een lastige "bevrijdingsdag" gehad.




Heb nu het besluit genomen om maandag dag 1 te maken.


Zal jullie steun hard nodig hebben.




Ben geneigd om alleen te lezen en niet te reageren.


Sleep me er dan svp aan m'n haren bij!


Het moet nu echt gaan gebeuren, anders lukt het vast nooit meer.




Ik wil me weer gewoon goed voelen en er normaal uitzien ipv met zo'n opgeblazen hoofd en zo'n dik lijf. Misschien wel rare redenen om te stoppen, maar een mens moet toch iets bedenken.


Dit klinkt flauw, ik wil het echt heel graag, maar zie er vreselijk tegenop. Ik kan het best een paar dagen volhouden, maar daarna....


Overdag en buitenshuis drink ik nooit, maar 's avonds moet er toch een fles wijn soldaat gemaakt worden.


Volgende ochtend veel spijt, een hoge bloeddruk, te hoge polsslag enz. Het is dus echt niet gezond wat ik doe.




Ik functioneer best wel goed in het dagelijks leven, maar besef wel dat ik het zonder alcohol wellicht nog beter kan.




Het is voor mij tot nu toe heel moeilijk om te stoppen. Het heeft te maken met (zgn) gezelligheid, ik stap elke keer in de valkuil dat het met drank vast leuker is. Als het een dag niet prettig is geweest wil ik dat 's avonds goed maken met een lekker hapje en een lekker wijntje. Terwijl ik zo langzamerhand best wel weet dat dat niet werkt.




Ik wil dag voor dag gaan en ik vraag jullie om mij daarbij te helpen.


Ik heb mij een poosje terug voorgesteld op de voorstellingsdraad. Daarna niet veel meer van mij laten horen.


Ik denk dat ik nu vooral veel steun nodig heb en niet zo goed kan reageren op de verhalen van anderen.


Alcoholisten kunnen echt heel egoistisch zijn. Ik denk dat ik daar een voorbeeld van ben. Neem me dat svp niet kwalijk. Tzt zal ik vast meer mijn steentje kunnen bijdragen en wel behulpzaam zijn.


Ik moet nu eerst uit mijn eigen sores zien te komen.




Ik probeer de drempel over te gaan om contact met mijn huisarts op te nemen. Dat lijkt mij voor mezelf het beste, maar ik durf niet. Ik schaam me zo verschrikkelijk dat ik het zover heb laten komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niemand mag over jou zeggen dat je alcoholist bent, alleen jijzelf kunt dat toegeven.
Het is moedig toe te geven alcoholist te zijn.
Alcoholisme heeft niets met de hoeveelheden te maken die je drinkt.
Na mijn eerste glas drank werd ik steeds weer een totaal ander mens, ik was onherkenbaar.
Ik wilde in die roes blijven maar had daarvoor steeds meer drank nodig, ik werd verslaafd.
Ik denk dat alcoholisme meer een geestestoestand is en verbeter me als ik er naast zit.
Neem ook echt afscheid van je zogenaamde "vriend".
Echte vrienden hebben het beste met je voor zij spelen geen spelletjemet je lichamelijke en geestelijke gezondheid.
Ik wens je moed bij het nemen van je beslissing.
GroetRudy
delen is helen



quote:


Originally posted by:
bacchus

Ik red mij dit weekeinde nog wel, ik ben wel acoholist, maar gelukkig niet met heel grote hoeveelheden. Ik ben alcoholist met 1 fles wijn per dag en houd absoluut niet van echt sterke drank. Ik hou alleen van een wijntje en een biertje en ook al staat er wodka of whiskey in huis, daar kom ik beslist niet aan!


Ik heb vanaf a.s. maandag veel hulp nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waarom pas maandag stoppen als je nu voelt dat het genoeg geweest is.. stop vandaag!!!! en ga maandag meteen een afspraak maken bij je huisarts.. niet meer uitstellen... DOEN!!!! Neem jezelf en je probleem serieus en maak er gebruik van!

gooi alles leeg wat je nog in huis hebt.. zo heb ik het ook gedaan, met hulp van een vriend waar ik op dat moment mee msn-de.. Ik heb die avond lopen brullen toen ik de fles leeggooide.. het was een van de naarste avonden in mijn leven... maar ik ben hem nog steeds zo dankbaar!!

Het is onzin dat het gezelliger is met alcohol.. al schreef ik hier ook ooit dat het leven saaier leek.. het is niet saaier, je leeft je leven veel intenser zonder alcohol. Gisteren was mijn eerste bevrijdingsdag met festival waar ik nuchter was en dat heeft me zo'n opkikker gegeven, eigenlijk genoot ik meer, bleef ik niet langer hangen omdat ik meer wilde drinken, heb ik gedaan wat ik wilde doen op zo'n dag, stond niet doorlopend in de rij bij de toiletten vanwege teveel bier.. en was het zeker niet saai! en was ik daarna zo trots op mezelf!!

Heel veel sterkte.. en mijn raad.. niet uitstellen.. vandaag beginnen!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Bacchus,
goed dat je zo concreet om hulp vraagt. Net als wat Satje zegt, waarom gooi je NU niet alles weg wat je nog in huis hebt? Anders loop je er zo tegen aan te "hikken".
En het forum is er voor je. En het is waar, alci's zijn egoïsten maar alci's die het een paar weken volhoude om niet te drinken zijn vaak de liefste mensen die ik ken. Dus dan is het jouw beurt voor de steun en je verhalen. Maar dit helpt mij, en ik denk meerdere van ons, ook heel erg. De worsteling, de paniek en alle nare gevoelens. Dat is zeker voor de mensen die het al een poosje volhouden en zo nu en dan overstag willen gaan JUIST een hulp om niet weer te beginnen.

Dus blijf schrijven, het gaat je lukken!
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bacchus

inderdaad, goed dat je hulp vraagt. Ik zal ook mijn best doen om je te helpen. Word echter niet boos als mensen je niet bij naam en toenaam noemen, schreeuw op zo'n moment gewoon opnieuw om hulp. Want het is zo moeilijk niemand te vergeten en óók nog aan je eigen probleem te werken (waar je toch allemaal ten slotte voor komt hier he).

Maar, inderdaad, wat een goed idee van Tapas om gewoon NU NU NU te starten. Vandaag is de eerste dag van je nieuwe leven!!! Vat de koe bij de horens en smeed het ijzer als het heet is en en en nou, je weet wel.

En weet je wat dan mooi is: dan kun je maandag zeggen: IK STA AL TWEE DAGEN DROOG. En geloof me Bacchus, dan word je toch ineens trots op jezelf.

Iedereen heeft op een gegeven moment: én nu moet het maar gebeuren. Dat moment uitstellen heeft geen nut.

dus bacchus: gefeliciteerd met je beslissing en neem inderdaad in overweging om dan maar nu gelijk met ons mee te waggelen, op weg naar een droog bestaan!



veel sterkte met je keuze en gefeliciteerd met je

veel sterkte met je keuze en gefeliciteerd met je wens!!!

ps: moderator ik vind het wel vermoeiend dat stukken gecensureerd worden tegenwoordig terwijl ik geen idee heb waarom!! Ik verander ieder normaal woord en op een gegeven moment mag het ineens dan weer wel, for no particular reason. Kijk er eens naar!! grrr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bacchus,
Dapper hoor dat je maandag dag 1 maakt. Zo ver ben ik nog niet. Ik herken je verhaal helemaal. Ook ik maak per dag minstens 1 fles wijn soldaat. Vaak meer. Ik functioneer ook (nog) goed, maar merk wel dat mijn geheugen minder wordt. En ik wil ook gewicht kwijt. Ik hoop echt dat het je gaat lukken. In elk geval sterkte

Marietje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Bacchus,
Heel goed van je om maandag te stoppen, maar inderdaad (zoals anderen het ook al zeggen) waarom niet vandaag? Ik ben ook een kleine alco egoiste, kan even niet verder reageren op je. Het gaat vandaag niet zo goed met me (drink niet, maar gewoon door andere dingen) en kan het even niet voor elkaar krijgen om opbeurend en postitief te zijn. Geen onwil maar het lukt niet
Zet hem op, het gaat je lukken
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Marietje,
goed dat je er ook bent. Welkom. Maak de keuze! Tactus (ook wel Cactus genaamd omdat wel volgens Houtje wat meer stekels moeten gaan kweken) en het forum zullen je hopelijk veel goed doen.

Wanneer ga jij dag 1 maken??? Is er een doel, een reden om vanaf dan of dan niet meer te drinken??

Welkom,
warme groet Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...