Spring naar bijdragen

dagdraad


Aanbevolen berichten

De zomer komt er aan de dagen worden langer, maar nu ik bijna 7 weken zonder alcohol zit zijn mijn laatste weken wel erg lang aan het worden, ik kan niet meer slapen of als je 2 uurtjes per dag slapen noemt dan kan ik nog wel slapen.

Lichaamelijk gaat het ook berg afwaarts ik lijk wel zwanger zoveel vocht als ik vasthoud (en nee ik ben niet zwanger want wetenschappelijk is dit niet mogelijk want ik ben een man) en al mijn gewrichten doen pijn en kan daardoor niet meer lang zitten of liggen om gek van te worden.

Ook het gevoel in mijn handen neemt af en weet ik niet of voel ik niet hoeveel kracht ik zet, er zijn al wat dingen stuk gegaan door teveel kracht te zetten zonder dat ik er erg in had.

Ondanks dat ik sinds ik bij tactus de behandeling volg niet zo heel vaak wat geschreven heb hier op dit forum ga ik er voorlopig helemaal mee stoppen omdat ik het gewoon weg niet meer aan kan, een ieder die mij een hart onder de riem heeft gestoken de afgelopen tijd nogmaals bedankt.
Dus Helder ik ben bang dat je toch als man de eer alleen moet blijven hoog houden van de mannen op dit forum :)

En iedereen sterkte toegewenst met het stoppen of minderen van alcohol in de toekomst.

Groetjes
Kip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Kippie,

Het klinkt me in de oren als een soort verlaten afkick maar ik weet dat ik het na 6-7 weken ook gruwelijk slecht heb gehad. Achteraf kan ik het wel plaatsen. Omdat ik helemaal niet meer dronk, dacht ik dat ik de eerste twee weken wel doodziek zou worden, maar niks hoor.

Pas daarna, als je lijf "gewend" is om de pijstiller, de demper van de alcohol niet meer te krijgen, schiet als het ware alle pijn puur terug in je lijf, en krijg je de klachten zoals jij omschrijft.

Ik denk toch dat je hierbij hulp nodig hebt. Wat zeggen de Cactussen hiervan?

Ik heb toen een hele aardige brief gekregen van de Cactussen die ik aan mijn huisarts kon geven en toen wist de huisarts weer hoe ze me het beste kon helpen.... maar je moet liever niet alleen doormodderen want dan wordt het echt een zootje met je gezondheid.

Je bent gestopt met drinken omdat je je verantwoordelijk voelt voor je gezin en je kind, en daarom is het ook belangrijk dat je nu ook goede hulp krijgt. Wij van het forum kunnen alleen maar aangeven wat wij denken dat het beste is, nou zijn ervaringsdeskundigen vaak de beste deskundigen, maar we hebben natuurlijk geen medisch inzicht.

Wil je svp toch laten weten hoe het verders met je gaat?

Sterkte joh het valt dan ook gewoon niet mee maar ik vind dat je het geweldig doet !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kip

Goedemorgen dan toch maar ook voor jou.

Ik lees je berichtje, en ik hoop dat je bedoelt dat je even geen zin in schrijven hebt.

En niet dat je denkt te stoppen met stoppen, dat is voor jou geweest, die keuze hebt je zo sterk gemaakt 7 weken geleden, jij hoeft geen opnames meer toch?
Wat er nu nodig is, is heel snel een nieuw plan om door te kunnen, zo is het genoeg geweest ik weet hoe zwaar het is niet te kunnen slapen, daar wordt je gillend gek van! en minder sterk in je keuzes.
Ga naar je Huisarts voor alle lichamelijke klachten, wie weet is er veel meer aan de hand.

Maar probeer de kracht te vinden door te gaan met wat je aan het doen bent, dit is een diepte punt in je stoppen maar geen einde, blijf sterk.

Groet Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi kippi wat naar voor jouw .ik zou alas ik jou was naar huisarts gaan .toen had ik een brief van tactus gekregen dat ik aan mijn huisarts kon geven,probeer hrt door te zetten met stoppen. ik vindt het zo knap en dapper van jou.blijf sterk. groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Kippaniki,

Wat rot dat je het zo moeilijk hebt. Ik denk dat het wijs is om medische hulp in te schakelen. Je lichaam geeft allerlei signalen af en die moet je serieus nemen.

Besteed maar even alle beschikbare aandacht en energie aan jezelf!
Misschien horen we later nog eens hoe het verder gegaan is.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo forumleden,
Dag 2, zonder alcohol. Een heerlijke nacht gehad, onvoorstelbaar. Zelfs nadat zoon me wakker had gemaakt door nachtmerrie sliep ik zo weer in!! En vanmorgen voelde ik me ook prima.
Wat wel gek is, is dat ik vandaag overdag regelmatig aan drank moest denken en dat doe ik anders nooit. Hetzelfde fenomeen als wanneer ik ga lijnen, dan wil ik ook 's-ochtends al patat met.:wacko:
Hoe ging dat bij jullie de eerste tijd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Beep, wat fijn om te horen dat het goed gaat.

Ik hou altijd mijn hart vast als iemand begint met stoppen want het gebeurt toch wel vaak dat hij/zij na één of twee dagen opeens verdwenen is, waarschijnlijk omdat het niet gelukt is en dat vind ik dan zo jammer.
Misschien kun je dat in je oren knopen: als je een keer de mist in gaat, KOM DAN HIER TERUG en schrijf wat er gebeurd is. Dan rukken de hulptroepen uit en zit je binnen de kortste keren weer in het zadel!

Zééééér herkenbaar dat je steeds aan drank moet denken. Ik had de eerste week het gevoel dat àlles om drank draaide. Op de een of andere manier is elke vezel van jou met hetzelfde bezig en misschien is dat ook wel nodig, alle zeilen worden bijgezet zeg maar.

Je kunt trouwens al die aandacht goed gebruiken door speciaal te letten op de momenten dat je trek hebt in drank. Als je met de internetbehandeling begint dan moet je ook een alcoholdagboek bijhouden waarin je de trekmomenten beschrijft. Zeer leerzaam vond ik dat. Dus waarom zou je daar niet vast mee beginnen?

Je bent wel een stopper met talent hoor, dat je die eerste nacht al zo lekker slaapt. De meesten hebben echt wel een tijdje slaapproblemen.

Op naar dag drie!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Kippinaki,

Misschien zoals je weet ben ik 3 maal gestopt. Tijdens de VB (vervolg behandeling) vertelden ze mij al dat ik t moeilijk zou krijgen tijdens de 6-7 week. Ik ben toen afgehaakt, om legitieme dan wel nonsens redens.

Pls hou vol dit is n moeilijke periode!

Groetjz Dick:$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hehe, ik ben weer online.. zit hier in een verbouwing want morgen worden de openslaande deuren geplaatst.. het muurtje onder het raam is weggesloopt en morgen gaat het raam eruit en de deuren erin!! heerlijk!!!!!

Kippaniki, ik hoop idd ook dat je doorzet.. je klachten klinken wel wat als reuma.. en ga alsjeblieft naar je huisarts voor wat hulp bij het stoppen, desnoods wat slaapondersteuning de komende tijd! want slaap is broodnodig om je lichaam te herstellen

heel veel sterkte!

morgen ga ik weer bijlezen maar ik schrijf maar even om te laten weten dat ik er nog gewoon ben, maar dat het allemaal erg hectisch is hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...