tapas Geplaatst 11 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 Het is vroeg.. en ik zit met een dikke trui voor mijn openslaande balcondeuren!Ik ga nu eerst weer bijlezen maar wilde iig even zorgen voor een verse dagdraad! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 11 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 Môhe allemaal,Wat heerlijk Tapas, dat je balkondeuren er in zitten! Geniet er maar lekker van vandaag, je hebt het verdiend.Femmy, Little, Francesca? Hoe vergaat het jullie op deze katerloze ochtend? Jullie hebben hard gewerkt gisteren en het is jullie gelukt om niet de mist in te gaan! Mijn complimenten.En verder natuurlijk al die anderen die aan de winnende hand zijn, waaronder ikzelf.Heb een goede dag!Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 11 mei 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 Vandaag helaas nog niet de tijd om van de deuren te genieten.. behalve nu dan even.. Het gaat weer een zware donderdag worden. Op donderdag werk ik de hele dag.. er lopen nog zeker 4 klussen waarvan ik er 2 af moet ronden vandaag om lucht te krijgen. 2 klanten die langs gaan komen en nog een vergadering met de DTPers.. die vorige week echt rampzalig was. Maarja het was de eerste vergadering en we moeten dus echt nog gaan leren naar elkaar te luisteren en niet allemaal door elkaar te gaan schreeuwen.. pfffff... Wat dat betreft zijn grafisch ontwerpers een raar volk hoor... stronteigenwijs en allemaal met hun eigen ding bezig...Verder is het weer de PMS periode en zit ik in een enorm stoffig huis na de enorme snelle verbouwing die hier plaatsgevonden heeft.. dus weer een adrenalinedipje... iets waar je bijna 4 jaar zo naar uitgekeken hebt (openslaande deuren) zitten er nu opeens in.. doel weg... hihihihihi...een uitdagende dag dus om het positief te brengen... en mijn best gaan doen om niet aan het angstige paniekerige gevoel wat nu in mijn lijf zit toe te geven... adem in, adem uit.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 11 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 11 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 Hoi Allemaal!Wel Satja, ik ben gisteren dus wel de mist in gegaan, maar ik heb de twee blikjes die ik nog had niet meer opgedronken nadat ik mijn zonde opgebiecht had op het forum. Heb een vegetarische pasta gegeten, goed gespoeld met Spa blauw en naar een mooie film gekeken (The Life of David Gale). Heel spannend, en ik was toch nog helder genoeg om hem van A tot Z te kunnen volgen!Vandaag afspraak bij mijn therapeute om half zes, en tot dan blijf ik dus netjes in het zadel! Ik denk dat ik mijn twee overblijvende biertjes ga gebruiken om slakken te vangen, want van een paar plantjes blijft alleen nog een miezerig stengeltje over.Voor wie met een slakkenplaag en een voorraadje bier zit: graaf hier en daar een potje in tot alleen de rand nog boven de grond uitsteekt, doe er een klontje suiker in en giet daar bier bij. De volgende ochtend zitten er gegarandeerd een hoop slakken in! Ze kruipen erin, drinken van het bier, worden dronken en verzuipen.Oké, is misschien niet netjes, maar ik vind deze methode toch de meest aanvaardbare voor mezelf. Ik beeld me namelijk in dat ze niks meer weten van het bier...Zo, en nu werken!Liefs en bedankt voor alle leuke reacties gisteren!Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 11 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 11.10 uur: 1/4 Antabuse genomen met een glaasje tomaten-groentesap...(Meer durf ik niet, wil eerst afwachten of ik er niet ziek van word.)Ach ach, moet me ook niet stoerder voordoen dan ik ben. Blijkbaar heb ik toch een stok achter de deur nodig...Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tosca Geplaatst 11 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 Francesca,even een berichtje van een antabus slikker: goed hoor dat je het gedaan hebt. Ook daar heb je moed voor nodig. Beginnen met een kwart is prima, je wordt daar niet ziek van hoor, misschien een beetje een droge mond en een rare smaak in je mond. Veel water drinken, moet nu toch met dit heerlijke weer. Je wordt pas ziek als je A drinkt, ook na een kwart. Hartstikke goed!zet hem opTosca Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
romanski Geplaatst 11 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 halois antabus geen bestraffend preventief middel ipv motiverend? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tosca Geplaatst 11 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 Hallo Romanski,Ik ben je naam hier nog niet tegengekomen, maar dat kan heel goed aan mij liggen.Ja, je kunt antabus/refusal zien als een bestraffend preventief middel. Dat klinkt wel negatief vind ik.Het is inderdaad preventief maar er is ook moed voor nodig om het te slikken. Het helpt veel mensen en mij ook om in ieder geval het dagelijkse gevecht niet aan te hoeven gaan. Dat geeft ontzettend veel rust want dat dagelijkse gevecht kost zoveel energie. Het helpt mij om de eerste tijd goed in te gaan, doordat ik voel aan alles dat het leven zoveel fijner en beter is zonder teveel drank hoop ik dat ik dat kan vasthouden maar dan zonder antabus. Natuurlijk is het fantastisch als je het ook zonder kunt, het stoppen met drinken. Ik ben blij dat het middel bestaat. Of het "niet drinken" ooit tot in mijn vezels komt te zitten dat ik zonder Refusal kan, dat zal de tijd leren. Zie het niet als bestraffend zou ik zeggen. Het is gewoon een hulpmiddel, een stok achter de deur en iemand die dat nodig heeft moet dat gewoon gebruiken. Beter iets gedaan dan niets gedaan.Wat is jouw manier? ben benieuwdgroeten Toscap.s. zag in mijn prive mail dat je geprobeerd hebt me te vinden. Er stond maar een halve zin ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 11 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 Hoi,Ik heb ook berichtjes gehad van Romanski. En ik vertrouw het niet zo.Francesa, ik sluit me met bovenstaande aan. na twee blikjes en twaalf uur later is A. niet zo'n probleem.He meid, stap weer op de fiets. Afvallen hoort erbij. liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 11 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 Hoi Anjo,Ik had twee blikjes OVER... De rest had ik al tot op de bodem geledigd. :$Heb nog nooit Antabuse genomen, en daarom was ik er niet gerust in... De stemming is nu trouwens goed! Het feit dat ik nu geen keuze meer heb, maakt alles zoveel gemakkelijker! Dus denk ik dat dit voor mij misschien de beste manier zal zijn!Hihi, ik hoop wel af te vallen, maar niet van de fiets!Francesca Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
helder Geplaatst 11 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 Hoi Een goedemiddag allemaalDit is het dag draadje voor lief en leed, dus tijd voor een positief geluid van mij, ik voel mij kip lekker vandaag en dit na een slechte dag gisteren had erge buikpijn, iets verkeert gegeten ofzo, lang gedoest net zo lang dat de pijn weg was met heet water, en heel veel geslapen.En dan zo vanmorgen ben ik er zo blij mee dat ik gewoon niet aan drank heb gedacht maar juist het gevecht met een dipje, gewonnen heb zonder ook maar aan drank te denken als medicijn.Dat stemt mij zo vrolijk, dat dit dan toch maar zo is, al na drie maanden, vorige week een crisis gehad met het niet slapen, ook dan lukt het om niet te drinken terweil ik depri was daardoor.Ik heb nog weleens, de gedachten om te drinken dat is trek, maar de klik dat het een medicijn is voor alerlei kwaaltjes, lichamelijk of geestelijk, die is weg.Of dit nu het resultaat van Tactus is, of een effect van het droog staan ik ben er ieder geval blij mee, dat ik het zo voel, ik vecht soms tegen trek, en niet tegen onzin.En Houtje dank je wel voor de post ! Je bent mij lief.Dankbaar Heldertje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 11 mei 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 Helder wat fijn dat je weer geslapen hebt!!!! wat moet dat heerlijk zijn om je weer wat fitter te voelen.Ik zit nu aan een borrel.. en ik heb mezelf daar toestemming voor gegeven... ja sorry, grote voorbeeld superTapas gaat dus duidelijk 1x per maand de fout in.. maar dat is te handelen toch? combinatie van TE druk, teveel stress, verbouwinkje in huis, elke dag mensen om me heen gehad, geen rust en vooral.... dag voor de maandelijkse herrie. Laat ik het maar hormoongestuurd drinken noemen... (of het dopen van mijn nieuwe balcondeuren?). en nee, ik ben er niet trots op, allesbehalve, maar ga mezelf ook niet helemaal onderuit halen.. het is zoals het is en het gaat zoals het gaat en hierna ben ik in ieder geval voor een maand weer helemaal genezen!Vanochtend had ik al zoiets van.. vanavond ga ik drinken en niemand die me tegenhoudt. En dan is dat sterk genoeg om ook uit te voeren. 29 a 30 dagen per maand kan ik dat heel goed stoppen maar die ene dag verzet elke vezel in mijn lijf zich daartegen en komen alle opgespaarde en uitgedaagde negatieve gedachten in een keer de kop op steken... bijna alsof ik iemand anders ben.. een ander vreet zich die dag te pletter, ik doe dat dus met alcohol.nogmaals sorry als ik mensen teleurstel.. ik zal mijn best doen om het rustig aan te doen, en niet de hele fles leeg te maken.. morgen ben ik er weer! voor mijn 3e periode van 29 alcoholvrije dagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
helder Geplaatst 11 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 Hai TapasVeel geluk met je balcon deuren, ik heb ze ook en dat maakt dat veel meer zomer mee maakt. reden voor een feestje.Dat ben je al aan het doen hoor ik, en wil je zeggen wat ik toevallig hier boven schreef over onzin.Het is mij oke als je, het effe niet trekt maar je geeft zoveel niet helpende redenen op. eerst had je het wekelijks nodig, en nu hang je het op aan de maandelijkse periode, da,s mooi ik durf bijna niks te zeggen. ha ha maar ik doe het toch.Laat het nu maar, het zoeken naar een hogere reden, en bedenk maar, morgen is het weer een nieuwe dag en misschien lukt het dan om het maanden lang het vol te houden, je komt er wel oke?Tja misschien is het vandaag de laatste keer ? Je zal maar een eendags vlieg zijn en je dag niet hebben! Nog even een na bericht je bent ook maar 1,5 jaar gelukkig geweest dat je het tot een keer per week kon terug brengen snapje, vandaag zecht niks over volgende maand mischien ben je dan weer veel sterker als nu, niet terug stappen in een patroon, je bent nog steeds bezig de baas te worden . Ik zie je graag Helder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 11 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 Hee HeldertjeWat fijn dat de Houtense tips voor het slapen je zo goed hebben geholpen.... ik zweer er ook bij, in bed nog even lezen, als het niet gaat een pammetje, en vanavond een GROTE aangezien ik morgen om half tien bij de arts van het UWV zit....... brrrrrr. Ik zie er allemachtig tegenop. De kids moeten zelf naar school want ik moet om half negen in de trein zitten naar Utrecht.Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben: zou het nou schelen dat ik zoveel heb opgeschreven op papier wat poogt e.e.a. te verduidelijken of denken ze dan: dat mens kan best prima schrijven die geven me maar eens een leuk baantje als..... logistiek medewerker om alle bestellingen te noteren in het computersysteem.Of iets anders vreselijks.......Ik moet ook nog aangeven of ik me wil laten omscholen vanuti de ICT naar waar anders, tja, wat anders dan? Dierenverzorger, loempiavellenvouwer? Je hoort de meest waanzinnige verhalen.Nou ik zit in mijn piejama en de pil met de ingebouwde rubberen hamer ligt naast mijn bed klaar dus het is nu kids erin proppenl, opruimen e.d. en naar bed.Wat moet ik nog meer meenemen? Iemand nog goeie ervaringstips? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marietje Geplaatst 11 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 Tapas,Ik vind je geweldig. Dat je dat kunt! Gewoon één keer in de maand een keertje drinken. En vervolgens niet. Volgens mij ben je alcohol dan e c h t de baas. Want jij bepaalt wanneer je drinkt en het groene alcoholmonstertje niet.Gefelicteerd met je balkondeuren. Geniet er maar van. Dit zijn de echt leuke dingen . . .Geniet van je borrel.gr. Marietje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justine Geplaatst 11 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 Ik vind het ook allemaal geweldig vooral als je je realiseert dat het niet gemakkelijk is. Pffft. Nogmaals: geweldig, ik ben inderdaad maar trots. Dat zou ik zijn. Supertrots. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 11 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 Marietje, laat je niet gek maken. Het klinkt voor een alcoholverslaafde natuurlijk super aantrekkelijk om af en toe gewoon te kunnen drinken. Maar ik adviseer je dringend om morgen nog eens aan Tapas te vragen hoe ze er over denkt.Tapas, lees het bericht van Helder, beter kan ik het niet zeggen. Je verwisselt het ene patroon voor het andere. Moet je natuurlijk zelf weten, maar is dat ècht wat je wilt?En dan nog een boodschap voor Anjo. Fijn dat je jezelf voorgesteld hebt op 'wie is wie'. Wat een mooie gedachte dat je die twee examens nog eens zou kunnen halen. Zou je je daardoor niet ontzettend goed voelen na alles wat mis is gegaan in je leven? Ik heb grote bewondering voor hoe je je leven weer op de rails probeert te krijgen! Je verdient alle steun die je krijgen kunt en ik hoop dat ik daar mijn steentje aan bij kan dragen.Beep, Femmy en Marietje, jullie zijn echte aanwinsten voor het forum. Ik vind het erg leuk hoe jullie er meteen zo voor gáán en van jullie laten horen hier.Francesca (na de dip van gisteren) en Kaab (na je bezoek aan de huisarts), ik hoop dat jullie snel aanhaken bij de anderen. Dan krijgen we een soort van 'meigroep', grappig hè?Nu ben ik vast andere nieuwelingen vergeten. Laat je daardoor niet ontmoedigen, ik reageer vooral op degenen waar ik al wat meer van gehoord en gezien heb.Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleur Geplaatst 11 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 Marietje,Ik ben het eens met Satja, dat drinken om negatieve gevoelens te verdrijven niets te maken heeft met alcohol de baas zijn. Tapas is gerust wel op de hoogte van de gevolgen. Tapas, denk je goed om jezelf.Fleur Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 11 mei 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 tuurlijk is dit niet wat ik wil, en ik ben er nu alweer klaar mee, het enige voordeel is dat ik altijd enorme schoonmaakneigingen krijg met drank op en je wilt niet weten hoe mijn huis er na 2 dagen "verbouwing" uit zag. Nu is mijn huiskamer weer spic en span en de ramen van mijn nieuwe deuren zijn weer gelapt en geboend. Verder levert het me niet veel positiefs op en ben ik er zeker niet trots op.. na vandaag ga ik voor 2 maanden zonder hormonale onderbreking.. maar waarom moet ik nou net donderdag/vrijdag ongesteld worden.. mijn risicoavond.. gelukkig verlegt het patroon zich vanzelf (28 dagen toch?) en zal het in de toekomst alleen maar beter gaan.Nee, ik ben er niet trots op en raad het niemand aan. Ik word er echt niet blij en gelukkig van en morgen voel ik me hopeloos, de enige winst is dat ik niet nog naar de snackbar ga om meer drank te halen. Het is okee voor vandaag en voor deze maand. Daarnaast heb ik met elk glas port zeker 2 glazen water gedronken in de hoop dat ik me morgen niet helemaal beroerd voel.Helder, als man zou ik ook denken dat het maandelijks gedoe als een smoes klinkt maar raar genoeg doen die hormonen een boel met mij. Ze nemen het gewoon even over. Ik was zo moe, geirriteerd, geergerd, dwars af en alles zo ontzettend zat en kon stom genoeg geen andere uitweg verzinnen.. wees blij dat je geen last heb van die hormoondingen want ze kunnen je flink in de weg zitten. Morgen leg ik ze weer in de kast en doe er een driedubbelslot op. Langer dan 1 dag mogen ze mijn leven niet bepalen.Okee, ik ga de hond uitlaten en morgen weer aan de volgende maand beginnen!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 11 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 Helemaal goed Tapas, ik heb er weer alle vertrouwen in!Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
beep Geplaatst 11 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 Hoi Satja,Bedankt voor het feit dat je me een aanwinst vindt, ik ben heel blij hier terecht te zijn gekomen, voel me als een vis in het spreekwoordelijke water. Ook mijn privebox is bijna vol, ben er dus erg mee bezig. Zal ook wel een beetje de nieuwigheid zijn, maar voel me getseund en gesterkt in mijn voornemen. Ben inmiddels zover dat mijn doel in het w.e. overeind blijft:niet drinken en daar mag ik zeker het forum dankbaar voor zijn, zonder had ik vast al allerlei smoezen bedacht om toch te drinken.Tapas,ik respecteer je keuze natuurlijk, maar ik sluit me aan bij Helder en Satja, maar: morgen weer verder hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 11 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 Even een vraagje (voor wie zin heeft om nog ergens over na te denken): ik zie dat de 'nieuwelingen' de neiging hebben om in de rubriek 'wie is wie' te blijven schrijven. Niet dat ik het erg vind hoor, maar kennelijk hebben we dan toch niet zo'n logische indeling nu.Die rubriek 'wie is wie' was bedoeld om bij te houden wie allemaal hier leest/schrijft en wat het verhaal (kort) van die persoon is. Een soort introductie dus. Maar nu komen daar dagdraadverhalen in. Is dat dan nog duidelijk? Wat vinden jullie?Niet als kritiek opvatten hoor, ik wil er gewoon iets moois van maken hier.Ik ga me weer eens lekker douchen en schone lakens fantaseren.Welterusten allemaal!Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 11 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 Hallo iedereen,Ben het wel met Satja eens, dus hier mijn update: ook vandaag droog gehouden!Morgen wordt lastig natuurlijk, weekend voor de deur, valkuilen genoeg...maar ik weet zeker dat ik me niet meer zo laat vollopen zoals de gewoonte was. Koppie d'r bij houden! Wij zijn alcohol de baas! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
beep Geplaatst 11 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 Hoi Satja, Je hebt gelijk, ik heb het toevallig ook net aan Marietje, Anjo en Kaab laten weten. Het wordt ook zo ingewikkeld om het dan nog een beetje bij te benen!Slaap lekker tussen je krakendheldere linnen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden