Houtje Geplaatst 13 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2006 Van mij mag het elke dag een beetje moederdag zijn, het is hier in ieder geval 365 dagen per jaar Kinderdag dus dt is mooi zat........... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 14 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2006 Wat dacht je van die alleenstaande vrouwen waar iedere moederdag aan voorbij gaat. Nee hoor, moeders verdienen een eigen dag.. je moet toch zo'n 20 jaar van je leven opofferen aan het grut en dan zeggen ze dat je er zoveel voor terugkrijgt.. 1 dag in het jaar.. hihi (en die andere kleine momenten natuurlijk niet te vergeten)Hier waait de frisse wind weer door het huis! balcondeuren staan wijd open en ik moet nog wat verzinnen voor moederdag want word zo op de koffie verwacht. De was draait, de koffie prutteltIedereen een heel fijne (moeder) dag toegewenst. Ik ga nu in actie komen, douchen, aankleden, hond in de fietsbakmand en hoppa. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 14 mei 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 mei 2006 Nou het oudste Houthakkertje bracht koffie (geerlijk) die helaas door het jongste Houthakkertje werd omgemieterd (iets minder) dus we ontbijten maar gewoon aan tafel en dat moederdag vergeet ik maar. Ik vind het eerlijk gezegd een ellende en zou graag willen (dat bedoelde ik dus Tapas) dat die gasten ook eens een beetje aan hun moeder denken die inderdaad in 20 jaar een ton euri aan ze wegzet en 24/24/365 beschikbaar is/moet zijn.En als ik dan zeg dat ik het soms MOEILIJK vind zeggen de anders moeders: jaaaaaaaaa mijn man is ook zo vaak weg, dus niet zeuren hoor Houtje. En dan denk ik jaaaaaaaaa met met die man kun je nog wel 1 x per week een volwassen gesprek voeren, die legt ook wel eens 1 x per week een jankend kind in bed, gaat 1 x per dag ...... nou ja laat maar ik heb gewoon (weer eens ) een rot dag en twee sjagrijnige kinderenG E Z E L L I G maar niet heus dus laat die "moederdag" dus ook maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 14 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2006 Ik snap je wel hoor Houtje.. het lijkt mij retezwaar om in je eentje 2 kids op te voeden, zonder (ex) partner waarmee je iig de zorg nog kunt delen. Ik heb daar groot respect voor! Ik zou het echt niet kunnen, heb nu al mijn handen meer dan vol aan 1 kat en 1 hond en zelfs de hond moet af en toe uit logeren omdat ik het anders niet trek.De Houtwurmpjes hebben iig hun best gedaan met koffie op bed (letterlijk)Sterkte vandaag!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 14 mei 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 mei 2006 dank dank Tapas je begrijpt me helemaal en je waardeert je me zoals ik ben......... dat doet me erg goed.Het bed is inmiddels verschoond....Ik heb al gekookt zodat ik straks die stress niet heb....Hartige taart gemaakt, bak sla erbij en klaar.Dank je wel ik meen het. Ik had even die opsteker nodig...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 14 mei 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 mei 2006 Ik heb zelfs (ZELFS..........) met de Bandenplakkertjes (de kindjes van de BPM) een kadootje voor hun moeder geknutseld zodat ze vanavond wat te hebben geven als ze weer thuis zijn. Dat mens is ook een moeder ook al is ze er met een ander van door gegaan.Mijn ex denkt niet aan mij las moeder van zijn kids maar dat is géén reden voor mij om hetzelfde te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 14 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2006 Hoi,Voor mij is het vandaag ook moederdag. Een beetje wrange dag. De jongste is er nu wel, hij is naar zijn vrienden toe maar ik mis de dagen dat ik nog alleen met de kinderen was.Ja, het was soms heel zwaar maar wat ik vooral mis is dat gevoel van eenheid, wij tegen de wereld.Het gevoel dat de dag erop zit en de kinderen in hun bed. De warme lijfjes die tegen je aan zitten.Het gevoel dat ik er toe deed wat je tegerlijkertijd zo kon beklemmen.Houtje, het kan soms zwaar zijn maar het lukt je wel!Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 14 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2006 Wat lollig... de houthakkertjes en de bandenplakkertjes... ik zie dan meteen zo'n schare van een dozijn kindertjes vrolijk zingend door het bos sjouwen. Zal in de praktijk wel wat minder idyllisch zijn...Gisteravond/vannacht groot feest gehad, is allemaal prima verlopen, iedereen was zeer enthousiast. Mezelf helemaal te pletter gedanst, heerlijk! Nu ben ik total loss dus ik zal het niet lang maken vanavond.Ze hadden gelukkig wat meer dan spa rood en jus. De hele avond plat water gedronken, geeneens tijd gehad om mijn eigen meegenomen drankje uit de tent te halen.Jammer dat het bij jou niet gelukt is Marietje. Wat is er nog terecht gekomen van je voornemen om te vertellen waar je mee bezig was? En heb je al een aanvalsplan hoe je de komende twee etentjes gaat doorstaan, of is dat een rotvraag?Femmy, je zegt'Aan de ene kant denk ik: Goede les, want ik voelde me zo goed en nu kan ik opnieuw beginnen. Aan de andere kant denk ik: Fem, wat maakt het uit! Als je 1 x per maand lekker drinkt, je hebt geen kind en verder doe je het goed en kom je alles na. Dillema dus! Wat moet ik doen, wat kan, wat is haalbaar...'Dat is niet echt een dilemma denk ik, dat is gewoon jezelf sussen. Want je weet zelf donders goed waar dat rotgevoel vandaan komt. Kan dat met gevoel van eigenwaarde te maken hebben? Kom op, grijp jezelf bij de kladden en probeer weer op het spoor te komen waar je op zat. Nu nog geen water bij de wijn doen, als je een tijd lang droog gestaan hebt kan dat altijd nog!En Tapas, het duurt even voor je de echte aanleiding te pakken hebt hè? Grappig, hoe je zoiets kunt vergeten. Probeer niet te veel leeuwen en beren te zien voordat er echt iets aan de hand is. Doe het stap voor stap, je ziet onderweg wel wat je tegenkomt!Dit waren weer de stichtelijke woorden van dominee Satja, dank voor uw aandacht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 14 mei 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 mei 2006 Lieve Satje,Als ik het af en toe ook niet zo kan zien (een soort familie van Moeder de Gans) met een hele sliert (tevreden) kindertjes achter haar aan...... als lief en grappig (twee mensen maakten vlak na elkaar de vergelijking met De Stampertjes uit Pluk van de Petteflet === overigens de BPM incluis dus moest er ook om lachen === dus ==== als je af en toe niet erom kan lachen blÃjf je huilen, das ook niks.Het is vaak minder ydillisch en soms juist erg iddylisch (hoe schrijf je dat) als ze allemaal samen aan tafel zitten c.q. slapen is het erg leuk.Verder is ouder zijn gewoon een fulltime onbetaalde baan. Punt uit punt ennel zou het jongste Houthakkertje zeggen...Verder alleen maar dank en waardering voor je Stichtelijke Woorden (jaaaaaaaaaa je wordt toch een soort Fleur de IIe vrees ik).........dat is een compliment dus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermiena Geplaatst 14 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2006 Hey luitjes, Satja wat heerlijk voor je wat ik allemaal lees!! Ben blij voor je hoor! Houtje wat lief dat je dat gedaan hebt voor ex van bpm, superwijfie ben je hoor! Voel je je weer wat beter? Hoop het voor je.Nou ik ben dan helaas nog wel steeds geen moeder maar ik kreeg vanmorgen van manlief een mega bos bloemen!! En ik had net zitten klagen op het werk dat mijn man niet romantisch is, hahahhaa!! Lief he? Ben er wel zo blij mee. Hij zei dat ik dat wel verdient had omdat ik altijd zo goed voor hem en de hond zorg. En omdat ik er ook niks aan kan doen dat ik nog geen moeder ben. De schat!!Nou morgen is het voor mij erop of eronder, ik ben zo nerveus als ik weet niet hoe! die stomme keuring ik zie er als een berg tegen op!! Duimen jullie allemaal ff voor me om 11 uur? Ik doe vanacht vast geen oog dicht! Tante Til kom je me vanavond even lekker instoppen? Ik kan wel wat warmte gebruiken, ben echt zo ontzettend bang dat ze me eruit doen. Ik voel me net een stuk vee wat gekeurd moet worden!!En dan woensdag naar het ziekenhuis, het wordt een moeilijke maar wel toekomst bepalende week voor me.Femy en Marietje, kom op de schouders er weer onder, het gaat jullie lukken hoor!! Alle andere nieuwen, de eerste stap is al gezet, en eigenlijk is het heel simpel: die eerste moet je gewoon niet nemen!! Wat fijn dat er een forum is he, waar je lekker van je af kan schrijven en waar anderen je willen helpen.Pietje, jammer dat ik je de 20e niet kan ontmoeten maar het komt vast wel een keertje. Natuurlijk ben ik erg benieuwd naar mijn virtuele vrienden. Dus als jullie weer wat plannen laat het me dan op tijd weten, een maand van te voren of zo, dan kan ik vrij aanvragen van mijn werk. Helder, hoe gaat het met jou en het slapen? Ik hoop dat het weer de goede kant met je op gaat!Tante Til, bij jou ook alles goed?En Fleur, laat je wat van je horen? Ben erg benieuwd hoe je je er door heen sleept.Erica, ik mis je al een tijdje? Gaat het goed met je en ben je al aan het kralen toe gekomen?Emma, Bij jou ging de keuring wel goed he? Heb je nog tips voor me? Frank, lukt het je weer om het minderen in de hand te houden?Tapas, wat heerlijk die balkon deuren van je!! Geniet er maar lekker van, ben je over je uitglijder heen? Zie het maar als een leer moment oke? Wees niet te streng voor jezelf. Bandjes op pompen en gaan met die banaan!!Ik ben vast een heleboel mensen vergeten maar er zijn ook zoveel nieuwe vrienden bij gekomen en ik heb weinig tijd om te lezen dus als ik je vergeten ben dan is dat niet persoonlijk hoor. Momenteel ben ik even te veel met mijn eigen sores bezig. Sorry hoor, kan het ook niet helpen.Nou ik ga maar even dwangmatig kralen tellen tot dat ik van ellende in slaap val en dan morgen ga ik naar de slachting.Slaap lekker allemaalLiefs Hermiena Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
verientje Geplaatst 14 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2006 Hallo allemaal,ben weer terug van weggeweest, tjonge wat een hoop nieuwe ADB'ers!!! Welkom Jbo, bierTon, Dre, Femmy, Beep, Tika, Majoor, Marietje, Majoor, Pjoes, Water, Rvanth, Francesca, Cor, Dochter, Maikel, Little, hoop dat ik niemand vergeten ben!!! Hartstikke goed dat jullie de eerste stap gezet hebben, weet uit eigen ervaring dat dat al een hele drempel is!!!Tapas, heb de opname van Nova gezien in het archief van novatv, je bent een echte kanjer! Wat heb je een leuk hondje!! Heb je hem/haar zelf uit Spanje meegenomen? Hoorde vandaag van een vriend dat honden uit verschillende landen ook op verschillende manieren blaffen, buitenlandse hondjes hebben moeite om met nederlandse hondjes te communiceren omdat ze op een andere manier blaffen, heb jij daar iets van gemerkt of is dat een kulverhaal??En wat heb je een schone theepot!!! Vind het knap dat je op een zo duidelijke manier je verhaal kon doen, ikzelf zou echt hebben zitten bibberen van de zenuwen.Ik zit nog helemaal vol van de vakantie, wat is het heerlijk om 's morgens op te staan, te ontbijten, leuke dingen te doen, terugkomen op een schoongemaakte kamer, weer lekker gaan eten, even dutje, lekker uit.Is wel een koude douche om weer thuis te komen, al is het moederdag, het is meteen van: Maaam, heb je dit al uitgewassen........., heb je m'n blauwe shirtje gevonden......., wat eten we........., jongste dochter heeft vakantievriendje en ligt met ludduvuddu-oogjes verdwaasd op haar bedje, zoon zit met diarree uitgeput op de bank naar vriendinnetje te verlangen......., man zit met schrikoogjes aan zijn 1e werkdag en alle mailtjes te denken, oma en opa komen aan, willen AANDACHT EN LUISTER NAAR ONS!!!, broer in de problemen, 6 wasmanden en 5 koffers en tig rugzakken uit te zoeken, hondjes en poes smeken om een aai, huis is op gepast door schoonzus en zwager en kindjes die vriendschap hebben gesloten met alle kindjes uit de buurt en die komen vandaag allemaal gezellig weer hondjes aaien, trampoline springen, met gevaar voor beenbreukjes want ze zijn nog veel te klein, ow wat is het hier leuk, mogen we morgen weer komen, ........ en aan het einde van de dag zegt mijn zoon: ojee, het was vandaag moederdag hè, ......helemaal vergeten!!!Geeft niet hoor jongens, voor mij is het iedere dag moederdag!!!Verientje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 14 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2006 Zo, dat is nogal een thuiskomst Verientje! dat je nog tijd hebt gevonden om bij te lezen en te schrijven hier!! gaaf!! Fijn dat het zo leuk geweest is, en morgen hup, alle (buurt en eigen) koters weer naar school en rust!! Nee, ik heb Tapas niet uit Spanje meegenomen, maar gedate via internet en toen is hij overgekomen hihihi. Ik heb hem geadopteerd via een stichting voor buitenlandse honden. En die vriend van je praat totale flauwekul, al moest ik er wel om lachen... Het grappige is dat juist buitenlandse honden heel goed met alle honden om kunnen gaan, ze zijn namelijk niet verpest door baasjes en hebben leren leven op straat en in roedels, dus puurder communiceren als zij doen is er bijna niet. Ze spreken de hondentaal perfect hihihihi. Die van mij heeft ook nooit ruzie met andere honden en alle honden accepteren hem heel makkelijk en snel.Hermiena, ik ga morgen hard voor je duimen, poeh, dat is spannend hoor!! ik hoop echt dat je een beetje normale arts treft... Ik voel helemaal met je mee, al heb ik het achter de rug. Geef goed je beperkingen aan en probeer je niet beter voor te doen dan het gaat!Heel veel sterkte!!trusten allemaal, ik ga pitten.. ja, ik ben de uitglijder weer ietsje te boven gekomen, ben gewoon doodmoe maar niet meer zo ontzettend boos op mezelf. Mijn humeur is niet top, en ik heb geen zin in werken.. maar het slijt allemaal ook wel weer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 14 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2006 Hermiena,Heel veel succes morgen! Ik sluit me helemaal bij Tapas aan. We zijn te gemeigd om ons sterker voor te doen dan we zijn. Te minste ik wel.Ik hoop dat je vannacht toch nog een beetje slaapt.Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden