Spring naar bijdragen

woensdag 17 mei


Emma

Aanbevolen berichten

Welkom Lola!

Wat grappig, zo'n berichtenregen van bijna allemaal dezelfde plaatjes. Zo lang je hier aan het schrijven bent, ben je niet aan het drinken. Dus ga zo door Lola! Je weet zelf uit ervaring al dat de eerste dagen het moeilijkst zijn, dus leg je daar maar bij neer. Steek je energie in iets anders, schrijven bijvoorbeeld.
Fijn dat je al meteen een zusje hebt met wie het goed klikt.

Tapas, wat klink je overtuigend en gemotiveerd als je schrijft over jouw vak! Het is echt wel duidelijk waar jouw toekomst ligt. Doe je ook webdesign? Volgens mij is dat een tak van sport die voorlopig nog enorm zal blijven groeien en dat kun je vrij gemakkelijk van huis uit doen denk ik hè?

En Beep, ik herken jouw terughoudendheid, ik had het in het begin ook niet zo moeilijk. Toen ik op een gegeven moment schreef over de diepere oorzaken van mijn drankgebruik was een enkeling zelfs blij dat ik het ook wel eens moeilijk had! Was niet verkeerd bedoeld trouwens hoor.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

And now, for something completely different...

:moon::moon::moon: Tatatatatááááááááááá :moon::moon::moon:

Van onze plaatselijke verslaggever:
Vandaag op deze gedenkwaardige 72e drankloze dag
heeft Satja de zuipschuit haar internetbehandeling succesvol afgesloten
de cactussen denken dat ze het wel gaat redden
en dat denkt ze zelf ook!

:moon::moon::moon: Tatatatatááááááááááá :moon::moon::moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Satja!!!!Het helpt me nu echt want mijn vriendje drinkt nu bier 3 meter hier vandaan.Balen en ik heb erge trek.Maar ik moet een streep trekken anders red ik het niet verder.Ik heb vandaag al veel van je gelezen op het forum.Dus ook oudere berichten.Doet me goed.Je lijkt me een wijs meisje/vrouw.Lieve groetjes Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Satja, gefiliciteerd!!! Onwijs goed, ga zo door. Je hebt je toch wel ontpopt tot 1 van de trouwe en positieve schrijfster. Petje af voor Satja!

En Lola, zie jezelf over een paar maanden ook zo.
En Anjo, we "we lopen een beetje langs elkaar" maar ik vind je reuze dapper.
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie felicitaties en andere mooie woorden!
Ik vind het ontzettend fijn om te horen dat ik wat beteken voor anderen op de site! Ik wil niks liever dan een inspirerend voorbeeld zijn.

Lola, echt, op die eerste week na zijn de afgelopen tien weken voorbij gevlogen! Ik ben zelf iedere keer weer verbaasd dat die droge periode alsmaar langer wordt, heerlijk gewoon.

Maar jij hebt nu wat anders aan je hoofd, namelijk een drinkende man drie meter verderop. Lola, neem je eigen besluit. Jij kunt jouw eigen leven veranderen en niet dat van een ander. Laat je niet gek maken, hou voet bij stuk!

Blijf schrijven!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Emma,lieve allemaal.Ik ga naar bed want ik ben zo kapot van het afkicken!Lichamelijk en psychisch een wrak.Hopelijk slaap ik een beetje.Het is nog vroeg dat weet ik maar voor mij duurde de dag eeuwen.Dat herkennen jullie misschien wel?!Morgen log ik me weer in en dan vieren we mijn eerste dag zonder,ook al stelt dat nog niet veel voor.Ik weet het wel maar toch-klein overwinningkje.Goed gaan met jullie allemaal en hopelijk tot morgen.Lieve groetjes lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja,Satja ik ben dan wel jonger maar jij bent naar mijn mening een dapper meiske.Trouwens complimenten voor iedereen die het volhoudt of opnieuw probeert.Tjau iedereen!En bedankt voor de wa*-warme ontvangst!Lieve gr.lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Satja:present:bloemetje voor jou, wat eem geweldige prestatie! B en ook blij met je opmerking dat jij ook terughoudend was... het ilijkt griezelig makkelijk, te makkelijk als je het mij vraagt. Zit alsmaar te wachten op de klap die ik verwacht, vergeet te genieten van hier en nu.
Net programma gezien op EO (!!) over 2 jonge mensen, 17 en 25, met forse verslaving achter de rug.


Beep, terughoudend en onthoudend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lola, voor als je nog een keer komt kijken, of anders voor morgen vroeg of vannacht of zo:

één dag zonder is geen overwinninkje, de eerste dag zonder is DE GROOTSTE EN BELANGRIJKSTE OVERWINNING tot nu toe!

Knoop dat in je oren, raar mens! :D

Liefs, hou je taai,

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Satja!!
Ook van mij gefeliciteerd met het behalen van je geheelonthouders diploma!!!
Ik hoop dat je wel blijft schrijven op dit geweldige forum, dat mij zo gemotiveerd heeft.
Schrijf zelf niet zo veel, maar lees des te meer.
Jouw bijdragen waren altijd erg to the point!!!
450 !!! bijdragen is ook niet niks!!
Voor mij is dag 6 nu bijna achter de rug en net als Beep moet ik zeggen dat het erg meeviel.
Zie iedere keer op tegen 17.00-19.00 maar kom er toch steeds weer doorheen.
Beetje bezig blijven.
Ik groet je:
Kaab.
OP NAAR DAG 7 !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor die mooie complimenten Kaab. Nee, ik ben hier nog niet weg hoor, het schrijven op het forum helpt mij om gemotiveerd te blijven. En met 72 dagen ben je nog lang niet klaar volgens mij.

Misschien kun je het nu nog niet geloven, maar die trek verdwijnt, echt! Ik voel em nog maar héél af en toe, en in ieder geval niet meer elke dag als ik thuiskom (zoals in het begin, dan zat ik in de trein en de auto al te tandhakken).

Jij gaat ook goed hoor, Kaab!

Hoi Femmy, hoe gaat ie?

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier heb ik toch mooi even gierende trek maar dat is ook niet raar na een ochtend werken, een middag studeren en savonds een examen wat heel erg tegenviel.. ben nu net thuis en ben vanaf half 7 bezig geweest. Uiteindelijk ging het wel goed maar ik blokkeerde van de faalangst en dat is maf! Dus het hele examen in de stress-stand gedaan. Mijn benen doen er helemaal zeer van... En daarna treeeeeeeek.. maarnee, ik doe het niet, het kan niet en ik wil het niet! Gewoon nuchter de adrenalinedip opvangen, okee 1 serestaatje dan

Satja ik ben ook met het laatste stukje behandeling bezig, wat gaat dat snel he.. maandje of 3, is zo voorbij! Ik moet deze week mijn actieplan maken. Dus wij gaan nog steeds aardig gelijk op. Gefeliciteerd met je afsluiting!! goed he!!

ik ga ook mijn nest in, eerst nog wat cocoonen en afkicken van de stress en dan slaaaaaaaapen.. pfff wat een dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, beep,

Ook ik heb niet zon last van het stoppen.
Ik drink nu 11 dagen niet en merk niets noemenswaardigs...
Misschien komt dat nog?
Ik gebruikte bijna 20 jaar dagelijks eerst 6-8 daarna ergens (weet niet wanneer) 8-12
biertjes en nu niets meer

Ik ben er wel blij mee en iedere dag een beetje trotser, daarnaast vliegen de pondjes er vanaf
das ook wel prettig voor op t strand :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey hallo allemaal,
Wat fijn dat iedereen, althans de meeste zo weinig last hebben!! Zo ging het bij mij ook, al ging het af en toe iets te goed en dan ging ik weer onderuit, hoogmoed komt voor de val! Lola en Anjo jullie lijken sprekend op elkaar zeg, ik kan jullie amper uit elkaar houden, hahaha! Zal wel aan mij liggen hoor. Om rustig te blijven kun je ook resque spray nemen van bach. Ik weet niet meer wie het nodig had, maar dat helpt ook erg goed.

Nou zelf ben ik nog steeds uit mijn doen. Het zh ging wel goed een hoop onderzoeken gaan ze doen maar daar komen we wel weer doorheen. Ik moet nog ff alles op een rijtje zetten en even tot mezelf komen, voel me nog steeds erg labiel maar dat gaat vanzelf wel weer over. En labiel of niet, drinken zou het alleen maar erger maken en dat is nu helemaal geen optie meer.

Tapas, je klinkt erg zeker van je zaak, goed om te lezen, je komt er vast wel uit. Ik heb destijds besloten om het niet te doen maar mijn situatie is anders als de jouwe dus wie weet is het voor jou wel een verstandig besluit en als ik het zo lees dan lijkt me dit wel iets waar je voor moet gaan! En jou kennende loop je vast niet in 7 sloten te gelijk!

Satja gefeliciteerd!! Knap gedaan hoor. En Tapas jij bent ook al bijna klaar? Wat gaat de tijd toch snel.

Nou ik laat het hier bij, ik barst nog steeds van de koppijn dus ik ga proberen om te slapen.

Sterkte iedereen met de strijd.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Satja


Fijn dat je klaar bent hoor met je behandeling, ik kan nog herinneren als gisteren dat je begonnen bent als jong ding hier op het forum. ha ha

En ik geloof dat niemand zo sterk is met het stoppen als jij, je hebt een keer gezecht op de opmerking dat je het maar moet zien als een ex, o misschien klopt dat wel zij je, ik schrijf in brief en dan is het ook over ook!! het lijkt of het waar is voor je helemaal top.!!

Heb ik toch een vraag aan jou, je bent zo gelukkig niet te drinken dat lees ik wel aan alles, maar heb je het dan niet soms moeilijk of gaat je makelijk af allemaal.

maar het is knap hoor niet alleen dat je klaar bent met de behandeling maar dat je zo lang droog staat is een prestatie die een felicitatie verdient .

groetjes een bewonderaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...