Spring naar bijdragen

Woensdag 31 mei 2006


Houtje

Aanbevolen berichten

Okee, te laat maar toch nog even een schoonheidsslaapje (haha).

Heb veel problemen met instellingen PC gehad dat krijg je met eigenwijze huisvrouwen die alles zelf willen aansluiten en op zolder heb ik twee PC in renovatie staan die staan online te scannen dus....
ik ren heel wat trappen op en af (moet ook wel met al dat snoep.....)

Dag luiden,

tot morgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen forummers!
Gisteren uitje gehad met collega's, gezellig in een tapas (!) bar, 3 grote glazen tonic op en ik ben me toch trots op mezelf. Laat naar bed en fris weer opgestaan, voelt bevrijd. Veel lol gehad zonder drank en zonder daar al te veel aan te moeten denken.
Jongens, wat ben ik blij met jullie,

Beep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen,
wil het niet Houtje? Komt het door dat geprut met de Casema? Kun je geen Casema man inhuren. Ik heb uit gemak zucht een Planet man laten komen voor m'n ADSL, ken mezelf voldoende om te weten dat dit soort taakjes mij tot wanhoop drijven.

En hebben Zoon en Dochter (oftewel onze nicht en neef) het naar hun zin gehad? Lekker moe van de hele dag buiten zijn?

Ik heb de knoop doorgehakt over m'n werk, klaar over af. Ik werd daar zo treurig van. Dus dat is ook klaar. Lekker. Alle tijd aan mezelf. Ik neem me voor om elke dag zeker een uur te gaan wandelen. Buitenlucht heb ik nodig, ook als het regent. Maar het schijnt de komende dagen weer op te drogen. Lekker.

Het is volgens de krant "groeizaam" weer, nou dat is te merken. Ik woon nu echt in het bos lijkt wel. Wel heel mooi hoor. En m'n balkon heeft allerlei verrassingen van vorig jaar. Het komt allemaal weer op.

En zo tutten we door. Goed te horen dat het met de meeste van ons best heel goed gaat. Fijn.
tot horens,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!
Nog even doorzetten, het weer wordt echt beter! Ik werd er gisteren en eergisteren ook een beetje somber van, iets dat ik normaal gesproken niet zo snel heb. Had voor het eerst zoiets van "what the F***" ik heb zin een een hele fles rosé (of twee)
Gelukkig niet gedaan. Ik denk dat ik lichamelijk en geestelijk teveel wonderen verwacht van een maandje niet drinken. Ben best heel moe 's avonds en doordat ik zo diep slaap word ik met een houten kop wakker. Dan vind ik het allemaal niet snel genoeg gaan en krijg dan gedachtes als: "kan net zo goed drinken!".
Met partner over gesproken (die ook gestopt is) en tot de conclusie gekomen dat een maandje gewoon niet genoeg is om na 20 jaar echt te voelen hoe het is om alcoholvrij te zijn
Daarom heb ik besloten nog even door te gaan met stoppen (dat klinkt komisch!) en gewoon maar die minder goede dagen ook te aanvaarden en te voelen.
Het voelt goed om er een duidelijke beslissing over te hebben genomen. Dus we gaan nog effe door!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Good for you Emma !!!
Nou de Casema werkt wel (schouderklop, schouderklop) maar ik ben gewend om mijn pc gewoon de hele dag aan te hebben (ook ivm werk e.d.) en iedere keer als ik wat wil doen is de verbinding ben en moet ik alles weer aan en uit zetten en daar word ik erg kriebelig van . Grrrrrrr!! Ben gisteren de hele dag zowat met die gasten aan de lijn geweest dus.... ook erg fijn.

verder ontplofte zondagavond zowat mijn droogtrommel (tja, 14 jaar oud) ik dacht ik kan wel zonder, maar of ik nou een verwend kreng ben of gewoon aarts-lui, ik heb 1-2 wassen per dag en die kan ik niet kwijt.

Ja, een molen in de tuin, leuk, leuk leuk, kan ik gelijk mijn bekken naar de schroothoop der menselijke onderdelen brengen met een mand nat wasgoed twee trappen af........

dus daaaa-aaaag vakantiegeld en hallo nieuwe droogtrommel (scenario). Nu de afwasmachine nog (15 jaar oud).......

en ik zelf misschien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Houtje,
Wat kan ik morgen voor je doen?? You name it girl.

Balen van die droogtrommeltoestand, mijn vakantiegeld is ook al op, nieuw bed en die rotauto!


En Pipo: knappe beslissing hoor. Ik slaap trouwens ook zo vast zonder drank, rare gewaarwording vind je niet?

Beep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gestopt met stoppen.................

Ik ben gestopt met stoppen.
Als ik helemaal niet drink ga ik er steeds meer aan denken heb ik gemerkt.
Ik ga nu voor afspraken met mezelf over de hoeveelheid, waarbij ik me nog lekker voel en goed slaap.
En ga dat bijhouden in een dagboekje.
Met het gevaar het hele forum over me heen te krijgen wil ik het toch eerlijk vertellen.
Ik zal mezelf moeten blijven realiseren dat alcohol een valkuil voor me is.
Ik hoop toch, nu het na een therapie en keuzes die ik heb gemaakt waardoor mijn leven erg veranderd is, dat ik minder zal kunnen drinken.
Ik weet het, het lukte me voorheen niet. Misschien omdat ik dacht dat het wel vanzelf zou gaan.
Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat.
Ik heb veel van dit forum geleerd, vind het erg stimulerend en zal ook blijven lezen.
Ik denk dat het niet motiverend is voor de stoppers als ik zou gaan melden hoe goed het met me gaat en dat ik van een paar wijn kan genieten.
Dat zal ik dus niet doen.
Als er meer mensen zijn die ook bezig zijn met matigen en me willen mailen, misschien beter via het slotje?
Dat vind ik toch een lastige kant aan/voor dit forum: de matigers en de stoppers.
Dat botst toch ergens heb ik het gevoel.
Als je als stopper worstelt en dan leest hoe iemand aan het matigen is, kan dat toch exta lastig zijn.

Dank voor al jullie inspiratie en ieder heel veel succes met zijn eigen doelen.................
Dat meen ik.

Liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kate,
Ik denk niet dat je het hele forum over je heen krijgt. Jij bepaalt je eigen doel en maakt je eigen keuzes. Voor de stoppers een normaal gegeven. Als het jou lukt om gematigd te drinken, is dat toch prima?
Eén ding moet me van het hart: je schrijft: ik ben zo bezig met niet-drinken; denk er steeds aan.
Nu ga je minderen: bijhouden hoeveel je drinkt etc...Volgens mij ben je er dan ook mee bezig! Hoe of je het ook doet, alcohol de baas worden: je blijft ermee bezig en ik vraag me dus af of je dan nog onbezorgd kunt genieten. Nu heb ik de kans het hele forum over me heen te krijgen, maar kom maar....
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kate,
ben het helemaal met Fleur eens. Gewoon door blijven schrijven over hoe het je vergaat met minderen. Ik ken dat gevoel wel van "de hele tijd eraan denken", maar als je mindert is dat ook zo. Maar meid, probeer het uit en laat ons weten hoe het gaat.
En er is een verschil tussen uitgebreid vertellen hoe heerlijk je met je roseetje (ofzo) achter je PC zit (met roseetje achter pc'tje) of dat je verteld dat het je wel of niet lukt met je doel.

Ik ben ook niet helemaal gestopt met drinken maar het blijft een gevecht van wel/niet en hoeveel. En ik voel me eigenlijk beter als ik een paar dagen niet drink. Maar goed, dat is mijn verhaal. Ben heel benieuwd hoe het jou afgaat.
Dus blijf schrijven!

Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kate,

Ten eerste is dit forum vergeven van de mensen die matig proberen of probeerden te drinken, wat dacht je van die 378 leden die niet meeschrijven?

Tweedens je moet als eerste achter je eigen doel staan, in de Cactus vinden ze matig alcohol ook goed als het maar past in je doel. Voor de gezondheid is het motto: niet elke dag, en niet meer dan 2 per dag voor vrouwen. Ik haal dat niet (ze bedoelen niet 2-literflessen hahah) dus ik voel me beter bij helemaal stoppen.

Natuurlijk miste ik het vreselijk maar juist nu, nu de euforie eraf is en ik niet meer zo hoef te knokken merk ik dat ik meer energie krijg/heb voor andere dingen.

Maar JIJ leeft jouw leven, en je kan trouwens de hele boel belazeren en zeggen dat je niets meer drinkt (behalve fris dan) en rustig doortanken. Dat moet je toch zelf weten?

Ik vind ook dat je hier welkom ben als je probeert matig te drinken. Het gaat om De Baas zijn, en ook dat moet je zelf invullen, dus ik zou zeggen wat mij betreft schrijf je hoe het gaat. Ik kan me voorstellen dat anderen daar anders over denken maar dat zien we dan toch wel??????

Ja, om nou in geuren en kleuren te gaan zitten beschrijven hoe je zit te genieten is niet nodig (maar daar is het forum ook niet voor nodig dunkt me) maar juist om het in te tomen, misschien zijn er ziljoen tips, weet ik veel. Ik zit er niet mee. Maar ja sommige mensen willen mij toch al kwijt dus ik kan rustig de knuppel in het hoenderhok gooien....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Kate,ik vind je oprechtheid ontroerend,En ook al wil/moet ik dan helemaal stoppen vanwege mijn lever en andere klachten.Jij mag er ook zijn!En als het met matig drinken met jou goed gaat vind ik dat echt ok.
En je hebt al vaker aangegeven:ieder zijn eigen doel.Blijf maar lekker schrijven want ik lees dat graag.
Maar (sorry) onderschat het gevaar niet van 1 of 2 komt meer.Dat hoeft bij jou niet zo te zijn hoor.Bij mij wel dus!Meid,blijf op het forum als jij dat wil tenminste en ik hoop nog van je te lezen.

Balen,ik wilde op een aantal mensen reageren en bedanken maar het lukt even niet.
Oh ja,1tje-Sien sterkte!
Ik denk aan jullie.
Liefs Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou en daar gaat zich nog iemand bijvoegen die het met jullie eens is: ik dus.
Volgens mij is ieder hier op zijn/haar eigen manier bezig om een andere manier te vinden om met alcohol om te gaan. Ik ben er voor mezelf ook nog niet uit of ik wil stoppen of minderen. Uiteindelijk zou ik minderen wel het ideale vinden maar of dit lukt is een tweede. Ik hoop dat je blijft schrijven want ik ben benieuwd naar je ervaringen Kate.
Wel een vraagje: volgens mij schreef jij vorige week dat je het licht had gezien na een avondje alcoholvrij tussen drinkende vrienden. Mag ik vragen wat er veranderd is in je denken?
Is het niet gewoon een tijdelijke dip?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En eh Houtje,wie kan jou nou kwijt willen?????
Dat snap ik dus echt niet.
Misschien zijn mij dingen ontgaan of zo?
Blijf lekker jezelf
blijf schrijven
blijf anderen inspireren
blijf goed voor jezelf
blijf jezelf
ga nog niet weg
please
liefs Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Lola,....

Achter deze grote mond schuilt een klein hartje, een soms (over)bezorgde moeder met veel andere zorgen (WAO-herkeuring, werk gaan vinden, oppas regelen, een werkeloze ex die misschien morgen ophoudt met betalen, van een toch erg leuk vind ik na 3 jaar leuke doorzonwoning naar een k*t-flatje, en dan is een droogtrommel die de geest geeft is de druppel.

Of een artikel in de krant over een 13-jarig jochie bijna zo oud als Zoon die opgenomen is wegens Game-verslaving. Omdat ik vind dat mijn kids niet (zo weinig mogelijk) moeten lijden onder de scheiding probeer ik alles alleen op te lossen en heb ik weinig vriendinnen --- ik weet niet eens hoe een kroeg er van binnen uitziet. Gisteren wilde mijn (vrijwillgers)werk-clubje uit eten, geschat 30 euri, ik zeg jongens, dat gáát niet afgezien van de 30 euro moet ik ook een oppas van 4 euro erbij. Dan gaan ze met de pet rond dat wil ik ook niet dus ik zeg dat ik niet kan.

Ik ben ziek (chronisch depressief) met af en toe een uitschieter naar psychotische toestanden en daar schaam ik me ook voor. En ik ben bang voor mijn kinderen.

En als ik dat allemaal zeg vinden sommige mensen me een labiele zeurpiet of worden ze om een andere reden boos (omdat ik altijd loop te klagen in hun visie) terwijl ik juist op dit forum ook probeer anderen op te fleuren, te helpen (via mail ook, privé-berichten of anders) maar dat weet je dan niet en krijg ik soms het advies om maar op te krassen en voel ik me meer ballast dan nut. Vandaar, snap je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach weet je Femmy,

Ik heb van die dagen dat ik denk "kom maar op ik maak iedereen en alles wat tegenzit een kopje kleiner" en ik heb van die dagen dat ik de hele dag loop te denken: o jee ik moet nog een sok ophangen maar ik ben zo moe............

Okee en als ik dat soort dingen dan een beetje maf opschrijf (ik zie me de hele dag al rondlopen op weg naar het wasrek met één sok in mijn hand alsof mijn kids niet twéé voeten hebben :$) moet ik lachen om mezelf en is de angel eruit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, ik lees nog niet zo lang mee op het forum en misschien heb ik e.e.a. gemist maar volgens mij wordt jij door de gemiddelde forumbezoeker alhier bijzonder gewaardeerd.
Ik kan me alleen een negatieve reactie van ene Dick herinneren waar vervolgens weer een hoop steunbetuigingen richting jou op kwamen.
Dus probeer die positieve reacties te koesteren ipv die ene negatieve!

En Kate: ik dacht net tijdens de wandeling met de hond na over wat je schreef: je bent teveel bezig met denken aan drank en denken aan stoppen en wil daarom proberen hoe het is om te minderen.
Voor mij is het feit dat ik er nog veel aan denk en mee bezig ben juist een teken dat ik nog niet klaar ben om te proberen minder te drinken. Ik wil absoluut niet jouw beslissing in twijfel trekken maar zou je willen vragen hier eens over na te denken. Volgens mij zijn wij ongeveer even lang gestopt en ik had gister en eergister ook een dip en wilde weer drinken na drie weken een "joepie-stemming" te hebben gehad waarin het bijna leek vanzelf te gaan.
Ben benieuwd wat je vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie hartverwarmende reacties, valt dat even mee!
Ik ben blij dat ik nog "mag" blijven schrijven, want zo'n forumverslaving kom je niet zomaar meer van los.....

De kritische vragen zijn natuurlijk terecht en daar wil ik ook over blijven nadenken.
Natuurlijk ben ik niet zo maar even van een jarenlang probleem af.
Ik denk dat het een voorwaarde is om me daar heel bewust van te zijn.
Ik denk dat het ook het beste is om nooit meer te drinken, er zit gif in alcohol, dat is duidelijk, klaar.

Het lukt me niet!
Mensen doen blijkbaar niet altijd wat het gezondste is.

Er is de laatste tijd wel iets veranderd bij mij:
ik heb ook tijdens het drinken zelf geen lol meer aan veel drinken. Al tijdens de roes denk ik: kijk mij/ons nou eens. Het werkt niet meer.
1 glas teveel heb ik al last van. Ook als ik geen kater heb, dat gebeurde de laatste tijd toch al niet meer.
Bovendien hoef ik geen ellende meer weg te drinken, er is op dit moment geen (persoonlijke) ellende meer.

Fleur en Pipo vragen zich af of ik er nu dan niet net zoveel mee bezig ben.
Ik denk dat ik er toch minder mee bezig ben, en in mijn beleving op een rustigere manier.
Ik ging er zelfs op mijn werk de hele tijd over na zitten denken maar dat heb ik niet als ik weet dat ik 's avonds een paar glazen kan drinken.
Als ik teveel drink hou ik me er ook veel mee bezig, met een heel rot gevoel wat ik mezelf toch aandoe.

Met vrienden wil ik ook niet meer veel drinken.
Ik ben toch verantwoordelijk voor mezelf en hoef me niet mee te laten slepen.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties en ik vind degenen die wel helemaal gestopt zijn of dat proberen hartstikke knap, petje af.
Natuurlijk ga ik niet de beleving van het wijn drinken omschrijven (die kennen jullie toch ook al), en ook niet met een wijn erbij achter de pc (dat klopt voor mijn gevoel niet). En ik hoop niet dat ik iemand net dat zetje geef van: het mag weer.
Maar zoals Femmy zegt, het is ieders eigen keuze en je kunt overal wel een reden in zoeken als je dat zou willen.

Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi kate,
Ik denk dat iedereen zijn iegen doelen moet bepalen. Ik hoop dat het je lukt om weer van een paar glazen te genieten.
Verder sluit ik mij aan bij hetgeen Fleur schrijft, je gaat nu bijhouden hoeveel je drinkt en dergelijke dit heeft automatisch tot gevolg dat je nog meer bezich bent met alcohol dan als je niet drinkt.
groetjes wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het heel persoonlijk is welke methode het best bij je past en op welk moment.
Kate ik wens je alle succes en hoop dat het je meer rust geeft om het probleem op deze manier aan te pakken.
En ik hoop nogmaals dat je je ervaringen met ons zult delen over hoe het je vergaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai lief Houtje,ik ken dat zo goed wat jij uit!
Ook bijnna psychoses en alle depressies etc.
Maar meid is het dan niet extra knap dat je blijft schrijven??
Ik vind van wel.
Ik huil nu even om jou.Dat is niet erg,gewoon menselijk.
Ik heb nu bezoek.Even erg intellectueel.Mijn vriend baalt maar ik zie
dat ook zij(helaas)bijna tegen een psychose aanzit.Ik heb haar hier gehaald.
Als ze dan hulp nodig heeft ben ik er tenminste.
Sterkte vrouwke!!!!
Liefs en ik ben er als je het nodig hebt.
Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou nee Lola ik schrijf net zo makkelijk als ik klets bij wijze van spreken. Ik geef computerles aan kinderen ( op school), volwassenen in een weer-werken-gaan-traject en aan senioren. Daar heb je eindeloos geduld voor nodig. Dat heb ik dan weer wel en de mensen zijn blij als ze wat geleerd hebben en dat jij als vrijwilliger de tijd en energie in dat werk stopt (commercieel is dat niet te doen). De school heeft geen geld, de volwassenen en senioren krijgen subsidie van de gmeente en kunnen het anders niet betalen (commercieel tarief).
Ik haal daar veel energie uit en voel me als mens meer waard, maar het mag niet van de WAO. Stom hoor. Meestal kom ik vol energie uit mijn leslokaal of van school maar soms krijg ik die ENE sok niet op de waslijn zoals vandaag en sleep ik mij door de dagen heen.

Tja, ach, ik ben eraan gewend zullen we maar zeggen. Ik vind je opmerking naar mij toe erg lief en het doet me ook goed. Ook een knuffel van Dochter of Zoon is altijd fijn vooral Dochter is van de knuffels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Houtje,ik vind het dus schandalig dat vrijwilligerswerk zo ondergewaardeerd wordt.En
die andere sok wil ik wel voor je ophangen.Als jij mijn t-shirt ophangt!
Nee hoor meid,dat was een geintje.Misschien niet op zijn plaats maar zo ben ik.En van die ene sok dat meen ik en verdorie zo herkenbaar!
Ik ben al jong ook afgekeurd en mag niks.Ja,elke maand een magere uitkering maar ik ben echt
meer waard,jij ook!!!!!!
En blijf.Ok?
Liefs Lola
Voor iedereen trouwens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kate,
Dit forum heet welliswaar Alcoholdebaas, maar belangrijk is ook vooral dat je je eigen baas bent. Wees je eigen leider, je bent autonoom!

Maar dat gezegd: o,o, wat herken ik mijn eigen innerlijke stemmetje in je motivatie, zo plavei je de weg voor jezelf naar doorgaan met drinken. Of ben ik jaloers? Ik weet het niet zo goed, maar in ieder geval: blijf schrijven, jij en je bijdragen zijn welkom!!

Beep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...