Spring naar bijdragen

Zondag eerste pinksterdag.


Aanbevolen berichten

Hai lieve allemaal,
Ik weet dat ik allang in mijn nestje hoor te liggen, ben zo moe, kan van ellende niet meer slapen. Vandaag flink opgeschoten met de bouw, tussendoor nog een workshop gegeven en daarna nog naar het cafe omdat er een feest was in het dorp. En daar zit je dan van pure ellende in het cafe, te moe om nog naar huis te lopen. Maar het was wel even gezellig. Er lag weer een mega laag stof in de woonkamer dus die heb ik eerst nog opgeruimt want morgen krijgen we gasten en gaan we bij ons thuis in de bouwput barbequen!! Kan er ook nog wel bij. Nou goed nog 1 week werken en dan eindelijk vakantie. Ik denk dat ze me naar italie moeten slepen, hahaha!!Nou gelukkig hebben we pinksterweekend dus 2 dagen verplicht rust. Na de barbeque nog even de zolder opruimen, kralen bestellen en verwerken en dan nog gauw een paar balken plaatsen zodat de stutten het huis uit kunnen en dan doe ik echt 3 weken helemaal niks!! En dat is moeilijk hoor 3 wkn niks doen!!! De eerste week hebben manlief en ik dan alleen maar ruzie omdat we allebei op zijn! Na de eerste week wordt het dan pas leuk en als het echt heel leuk is gaan we al weer naar huis en er met frisse moed weer tegen aan. Ze zeggen wel eens dat de laatste loodjes het zwaarst wegen, nou dat is ook zo!!

Ik wou dat ik deze week kon overslaan.

Voor iedereen die het wat rustiger aan doet een heel fijn pinksterweekend!

Ik laat het ff allemaal aan mij voor bij gaan.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik word doodmoe wat jij in die twee dagen verplicht rust allemaal gaat doen!
Heel veel plezier in iedere geval en als je midden in een verbouwing zit en je hebt dan nog geen ruzie gehad met je wederhelft dan valt het mischien die eerste week ook wel mee.
Ben je al wat minder labiel? Ik haal iedereen nog wel eens door elkaar maar jij had daar toch een beetje last van?
groetjes,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is het hier stil...........
Hier in de zonnigste provincie van Nederland is het grijs. Hopelijk is het bij jullie beter.
ben net wakker geworden van een afschuwelijk echte droom, echte mensen , echte omgeving alleen uit een donker verleden met de muziekale ondrsteuningen van psalmen. was ik in slaap gevallen met de tv waar een kerdienst op was! Een van de minder prettige kanten van het nuchter zijn. Dingen moeten toch verwerkt worden. Maar ik ben er wel een beetje akelig van.
Gelukkig ben ik gisteren avond weer verwend met een film met BP! Maar ik ben vandaag bang dat ik niet meer zo gemakkelijk te verwennen ben.
Het is grijs buiten en grijs in mijn hoofd, ze horen erbij. Het kan niet altijd feest zijn. zoals Femmy zegt.
En nee, absoluut geen zin om het te gaan verdrinken.

groet,

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben je gek !!!!!!!!!

Ik lag gewoon nog te ronken (ofwel slaap inhalen) toen de poes van de buren vertroeteld, mijn eigen poes vertroeteld (het BEESTJE wel te verstaan..........) bij afwezigheid van kids voor 24 uur ééns in de drie maanden....

Ik heb een waslijst van wat ik allemaal moet doen, maar ik heb GEEN ZIN. Ik ben jaloers op Hermiena die dat dan ook nog allemaal gewoon DOET !!!!!!!!!

EN, ik denk dat iedereen naar familie e.d. op bezoek is????

Nou ik zit nog in mijn piejama.

Van de week heb ik tussendoor nog een computer gerepareerd (ding-dong kassa) en voor een iemand met een gebroken voet de strijk gedaan van 3 weken (ding-dong kassa) dus gisteren maar eens luxe boodschappen gedaan.

Jaaaaaaaa en dan bedoel ik LUXE met de bijstand en het K*T-flatje in aantocht (ja Katriena, overdrijven erover helpt gewoon) en de nieuwe droger in aankomst (500 euroballen toch weer) heb ik échte italiaanse pasta gekocht en échte tomaten en ga ik me zelf verwennen.

Ik dacht gezellig een weekendje met de BPM (die bestaat écht hoor) en de bandenplakkertjes maar ja, de BPM wil geen contact meer (het is hem teveel samen met de scheiding)..... heeeeeeel heeeeel fijn je bent 6 maanden volledige hulptroep (dat is waarschijnlijk ook zo dodelijk aan mij ) maar goed, aan het racen, mee naar advocaten, zijn huis is gereorganiseerd, keuken opnieuw ingedeeld en dan word je gedumpt........... blèhhhhhhhhhh................

Zo is mijn eerste en enige weekend ook weer een tegenvaller maar goed ik weet het ik mag niet zeuren en moet het positief bekijken ik weet het maar IK KAN HET GEWOON NIET.

En PeePee,

Over de inhoudelijkheid van de discussies:
Is het niet zo, dat toen "wij" d.w.z. de rollator-club van eind vorig jaar begonnen we gewoon ontzettend veel te melden hadden, mekaar leren kennen, praten over alles, hoe je met jezelf onming, met drank, enzovoort? We hebben elkaar in een half jaar beter leren kennen dan sommige van je beste vrienden/vriendinnen, en trouwens we weten nu ook nog dat we in het écht zo zijn, maar wij hebben het primaire proces achter de rug, je pijn, verdriet wegdrinken enz. en leren om het anders te doen, anders met dingen om te gaan, we hebben elkaar opgevangen in crises, samen geknokt om het wél te redden, met natuurlijk onze grote roerganger Fleur, en Fleur de IIe in aantocht, de tijd dat iedereen zich op Blackdog en Leidi stortte om hulptroepje te spelen (...) met jou mentaal mee het vliegtuig in ging (dat bedoel ik positief) en alle gratis drankjes weigeren.... met Mathilde die met Kerst het lef had om haar gastheer op te bellen (klinkt als een bacterie maar goed) en te zeggen dat ze geen alcohol wou, met Dreamer waar we naartoe uitgerukt zijn, fietsen naar Pickel-May en alsmaar alsmaar mekaar opzoeken omdat we alleen elkaar als steun hadden (en de Cactussen). Wat hebben we nú dan na zeg een half jaar (ik bedoel het niet rottig) om te delen? Is het niet zo dat iedereen een beetje een nieuwe weg gevonden heeft in zijn/haar leven (snik snik en geen uitspraken van de Engelse Maat) en geen knokken meer? Maar we zijn samen gaan fietsen nou ja jullie dan, en met de meesten is een warme band overgebleven maar wees eerlijk: als je ellende te delen hebt zoek je mekaar eerder op dan wanneer je "het gewone leven" te delen hebt.
Zo weer een ouderwetse lange reactie. Klopt er iets van? Ook de anderen hoor ik hier graag over !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emma, hoe gaat het met je?
Heb je nog een beetje kunnen slapen vannacht met die rug?

Erica, wat doe jij deze pinksteren?

Ik ben gisteren uit eten geweest en de komende dagen lekker in en rondom het huis lummelen en een beetje aanklooien. En met mijn neus in mijn boek. Dat is ook hoe ik eigenlijk het liefste deze vrije dagen doorbreng. Niet te actief!!


Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi hoi,
ja stil hier, het zal de Pinkster wel zijn. Ik lig een beetje in bed, tutter wat rond en ga dan weer naar bed. Boeiend! Maar ik zal me zo in m'n autootjetjete hijsen richting ouders waar een gezonde doch eenvoudige maaltijd maar zal opwachten. (hoop ik, sinds m'n vader kookt heb ik nooit meer een gehaktbal met andijvie gegeten). Maar ik klaag niet hoor.

En Houtje, je hebt wel gelijk dat de rollator club wat minder fanatiek aan het worden is. We hebben al zo vreselijk veel verteld. Maar ik vind het wel inspirerend om de verhalen van de "nieuwe" te horen. Het herinnert je aan je eigen proces, houd je waaks zullen we maar zeggen.
En verder is het gewoon een gezellige bep club, voor een aan huis gebonden mens zoals ik is dat eigenlijk best prettig.

Goed, ik ga me eens bewegen richting auto. (staat aan de overkant dus dat kan een halfuurtje duren).

groetjes,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik ben uitgerommelmarkt. Inderdaad alles leuk neergezet, vooral van die rommeldozen met sierraden, speelgoedjes enz.. net het patroon is altijd hetzelfde.. eerst de handelaren die 10x langslopen en achteloos vragen wat iets moet kosten.. en die de mooie spulletjes eruit vissen. Daarna komen de rommelmarktgangers.. die pikken de overgebleven spulletjes van waarde eruit, en dan is het afwachten! spullen waarvan je verwacht.. dat raak ik nooit kwijt zijn opeens heel populair en andere dingen juist weer niet.. altijd weer verrassing.. maar met mijn kraampje eraf heb ik toch wel zo'n 40 euro verdiend en dat is toch weer leuk!

Verder was ik een enorme vreemde eend in de bijt. De rest van de rommelmarkt bestond eigenlijk voornamelijk uit geboren en getogen buurtbewoners met handel.. wit of zwart.. tja.. eigenlijk voornamelijk oranje ... schortjes, toeters, speelgoed, made in taiwan enz. Iedereen kent iedereen en zit om half 11 al aan het bier en de stapel flesjes zie je gestaag groeien.. verder wordt je halfdoof van de nederlandstalige muziek vertolkt door de verschillende buurtzangers.. een paar keer "ik verscheurde je foto" en ook 'I did it my way' kwam in diverse variaties voorbij waaien. De blingbling die echt ontzettend fout was verkocht als een tierelier, had ik in trommeltjes gedaan dus graaien maar.

echt kontakt met mede verkopers had ik dus niet, ik ben import hier.. maar dat kon me ook weer niet echt schelen. Ik blijf gewoon aardig en ga mijn eigen gang.. vroeger zou ik dat vreselijk gevonden hebben.. zo ontdek je toch weer dingen van jezelf als je in je eentje zoiets onderneemt, het is dan wel geen wandeling maar toch weer een ervaring rijker. Om half 3 had ik het wel gezien... dus ingepakt en naar huis.

En nu staat het overschot in mijn schuur, en ben ik langzaamaan begonnen mijn kasten op te ruimen.. hehe.. nog 9 dagen vrij!! het weer gaat ook beter worden!! Morgen komt de hond weer thuis en is het hier niet meer zo stil!

Die is ook lekker op dreef, hij vreet daar alles uit wat hij hier niet doet, eerst in een moddersloot gesprongen (waarschijnlijk achter een konijn aangegaan) en de dag daarna door de rotte vis gerold, dus moest ie gedouched en ik hoorde net dat hij vannacht op het bed wilde springen maar daarbij boven op de kat sprong, dus jankend en gillend het hele huis doorgerend is.. hihihihi.. wat zal die moe zijn morgen! daar heb ik de rest van de week geen kind meer aan.

Nou, dit waren mijn ervaringen deze pinksterzondag, tijd om te gaan slapen want ik ben bekaf.. maar ook nuchter en blij dat ik niet voor de verleiding gevallen ben, tussen alle bierdrinkende mensen op de rommelmarkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jee Houtje,

Gooi het er maar uit, meid:D
Lijkt me echt heel prettig als je dat kan.

Even een stom vraagje of opmerking en dat bedoel ik echt niet lullig maar je hoeft echt geen merk X
te kopen om goede pasta te hebben, gewoon even de kleine lettertjes lezen voor durum, dan heb je echt goede pasta voor ongeveer 39 cent soms 60 maar nooit meer dan een Euro.
En nimmer verse tomaten gebruiken voor pasta saus, in blik, heb je echte zongerijpte tomaten uit Italie,
doen de italianen ook. Verder staat nu mijn basilium in de potten, (nooit op volle grond) uit zaadjes, 60 eurocent voor euro's plezier. Zijn ze klaar voor gebruik wassen. snijden, in je ijblokjesvorm invriezen en dan in een plastic zakje bewaren in je vriezer.
Met dank aan mijn vriendin die in Italie woont.

Ik heb echt een leuke middag gehad maar die droom sudderd nog wat na. Dus ik kruip nu lekker met mijn dekbedje op de bank met een bak thee en laat het maar even over me heen komen. Het zij zo.
Ik hoop echt dat het morgen wat warmer word want dit is zo langzamerhand belachelijk.

Is iedereen heelhuids door het weekeinde gekomen?

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tapas,

fijn dat je van een deel van je spulletjes verlost bent, mooi wat centjes verdiend, en weer een vuurproef doorstaan!

Ik heb vandaag een motortocht gedaan met manlief langs allerlei "antiek" en brocantezaakjes en open tuinen, alles poepieduur, publiek met dikke auto's, parelkettinkjes en geruite bloesjes, uiteindelijk bij een snuffelhal aangekomen, waar de muziek van andrè hazes en de geur van zware shag niet te harden waren, voel me bij allebei niet thuis, maar kies als ik moet kiezen toch voor de laatste, heb daar 2 vaasjes gekocht à 1 euro per stuk, heb wel 100 vaasjes, maar hou erg van bloemen dus kan er niet genoeg hebben.

Dus wij hebben vandaag allebei onze dag goed besteed!

Vanavond nog een programma gezien bij de VPRO wat helemaal ging over roken, als je die mensen ziet met longemfyseem (schrijf je het zo? staat zo gek) wil je meteen stoppen! Heb al eerder gedacht te stoppen op 6-6-06, is a.s dinsdag, een duivelsgetal, zou het heel graag willen, is ook mooi om later te zeggen: op 6-6-06 ben ik gestopt, toch een dag om niet te vergeten (kan trouwens ook met alcohol), heb nog één dag om erover na te denken.

liefs Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Forummers
Welkom voor de nieuwe deelnemers. Mijn 4e week zonder alcohol behaald! Zonder kleerscheuren, maar vooral de laaste week met meer moeilijke momenten.
Vandaag steeds een stemmetje dat zei dat het toch mooi weer was, ik al 4 weken niets heb gedronken en nu toch niet vanuit een negatief gevoel zou drinken... Enfin genoeg smoezen.
Gelukkig heb ik een grote bostuin (ja, wat een geluksvogel he, gewoon in een huurhuis), waar altijd veel werk in te doen is, dus rug en handen 'kapot"gewerkt en al doende de alcohol weer naar achteren in het hoofd gekregen, waar het stemmetje niet meer zo hard, maar soms wel erg nadrukkelijk aanwezig was.
Nu maar weer lekker slapen, dat is zo geweldig zonder drank!
Anjo: Het Zwijgen van Maria Zachea is mijn huidige boek. Familiekroniek(je), wel aardig. Alle Dagen Roomboter van Nelleke Noordervliet is een beetje vergelijkbaar, maar geeft de sociale en historissche context beter weer.

Beep

quote:


ik drink niet, dus ik besta

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verien,

Ik heb dat programma van de VPRO met de kinderen zitten kijken. Voor zover ze roken smerig vonden vinden ze het nu helemaal vreselijk.
Heb jij dat écht vroeger gedaan mamma? Ja, jongens maar het is zó ongezond en ik wil jullie het goede voorbeeld geven dus hier in huis mag niet gerookt worden (braaaakkkkk!!!!) alleen buiten of mijn zeeeeer goede vriendin onder de afzuigkap.

Ben dus 12 jaar geleden gestopt in verwachting van Zoon en daarna Dochter, zit ruim 2 jaar tussen, niet he-le-maal gepland maar erg ideaal eigenlijk. Vooral in weekends en vakanties vermaken ze zich samen prima, bouwen samen een tent, logeren samen op zolder, zijn jullie al jaloers? Ik mopper zo vaak op ze op dit forum dat ze maar eens even zal óphemelen (de pinktergeest is neergedaald op mij).

Overigens ben ik ook nog eens een vreselijk principiële troela die vindt dat iedereen die niet weet wat Hemelvaart en Pinksteren zijn gewoon moeten gaan werken en indien kantoor gesloten maar iets leuks moeten gaan doen met bejaarden wandelen of helpen op een soos. Het schijnt dat minder dan 25 % van de Hollandezi het weet. De import-Hollandezi wel, anders halen ze hun inburgeringsexamen niet. Nou, als wij dat zouden moeten doen zouden er heel wat geboren en getogen Hollandezi eruit vliegen.

Genoeg principieel geleuter, slapen krengen !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...