Spring naar bijdragen

dinsdag 6 juni 2006


erica

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen iedereen,

Ik wil even Verientje en Lola bedanken voor de lieve berichtjes prive, en ook alle anderen die mij gemist hebben. Dit doet mij goed, want ik lees elke dag trouw de berichtjes en ben dan blij dat het zo goed gaat met iedereen.

Met de drank gat het met mij goed maar ik weet niet of iedereen dit weet, maar ik heb nl heel veel problemen met medicijnen en dan voornamelijk benzo's zoals bijv. valium.
Ik lees vaak dat er aan elkaar geadviseerd wordt om maar aan de dokter een pilletje te vragen voor spierontspanners en slaapmed. en dan denk ik bij mezelf hmm lekker maar dat is mijn grootste probleem.
Zou dan ook willen vragen om hier niet mee te beginnen want voor je het weet........ Ik heb een poli-verslaving wat wil zeggen dat ik voor alle verslavingen heel vatbaar ben, zelfs koop-eet en noem maar op. Ben dus grenzeloos en krijg hier medicijnen voor waar ik alleen maar heel slaperig van wordt en vorige week zelfs flauw van ben gevallen. Maar hier moet ik ook weer voor uitkijken want ik betrapte me erop dat ik er op begon te kikkendat ik er suf van werd.
Mijn vriend heeft ze weggegooid omdat ik er zo heftig op reageerde, nu zit ik alweer te denken om de dokter te bellen voor een nieuw recept maar doe dit niet, ook omdat ik voor één maand heb meegekregen en dus niet een nieuw recept zal krijgen.

Ik zal later misschien wat meer vertellen, of misschien reageren op vragen van medeforummers.

dikke knuffel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ten eerste, bedankt voor jullie lieve woorden. Ik viel gisteren om 19.00 in slaap en werd om half 2 wakker ('snachts natuurlijk) lekkere planning. maar toch nog hier en daar geslapen. En nu nog een uur.

Ericia, je hebt wel gelijk met het adviseren van pilletjes. Ik ben daar ook niet zo voor en ik snap dat je het met gemengde gevoelens leest daar je zelf er aan verslaafd bent. Ik moet ook erg veel moeite doen het binnen de perken te houden. Deed ik eerder een half jaar met 30 pammetjes, nu jas ik ze er in 2 maanden wel doorheen. Dus oppassen!

Pff ben blij dat het weekend voorbij is. Was wel heel stil. De zondagsrust, vind het nu wel lekker dat er auto's rijden en mensen 'dingen doen", geluid in iedergeval. Heb vanmiddag een afspraak met een vriendin, weer even iemand spreken. Kan dit echt niet al te vaak meer hebben hoor.

Maar goed, ga me naar de douche begeven, voordat ik iets aan heb ben ik ook weer drie kwartier verder.

Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn, dat jullie alle twee terug zijn.
Ik maakte me echt ongerust.
Erica, je hebt helemaal gelijk, slaaptableten etc. zijn heel verradelijke dingen en bij misbruik zijn de gevolgen niet te overzien. Ik gebruik zelf slaaptabletten. Nu even niet zo vaak, omdat mijn slaappatroon nu even niet zo belangrijk is. De laatste 10 jaar is er gelukkig veel voortuitgang geboekt met deze medicijnen. Maar ik heb een jaar niet kunnen slapen toen ik stopte met mijn vorige. En dat is een ellende die ik niemand toewens. De combinatie slaaptabletten en drank is fataal, het kan een hele lange tijd goed gaan maar het gaat een keertje fout. Het mag duidelijk zijn dat ik hier uit ervaring spreek.
Valium idem ditto, gelukkig heb ik daar geen ervaring mee maar ik heb mensen gezien die daar aan verslaafd geraakt waren en om daar mee te stoppen schijnt een ware hel te zijn.

Echter beide medicijnen hebben ook een groot nut. Zoals bij alles als je het gebruikt zoals het behoort gebruikt te worden is er niets aan de hand.
Wat Erica zegt ben ik het helemaal mee eens, voorzichtigheid met dat soort spullen is belangrijk.

Ik leef echt met je mee, Erica. Dat extreme is zo moeilijk om mee om te gaan. ik heb een tijd gehad
dat het leek alsof alles waar ik een beetje troost in vond niet mocht.Het is zo ontzettend moeilijk om mee te leren leven en je hoeft niet op veel steun te hopen van mensen om je heen omdat het voor hen niet te bevatten is. Vooral omdat je niet dom bent en toch in staat bent om er zo'n ontiegelijke puinhoop van te maken. Ik hoop dat je vriend je begrijpt en je steunt.

Emma, ik hoop dat je een betere dag hebt.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben blij dat jij met die waarschuwing komt, Erica.
Soms heb ik het idee dat er wel erg makkelijk over medicijnen gesproken wordt hier, zeker de laatste weken. Ik twijfelde alleen of ik daar iets over kon zeggen. Wat voor recht van spreken heb ik met een goede gezondheid en een leuke baan? Ik heb de oplossing van mijn sores altijd in drank gezocht, niet in medicijnen. En ik merk dat ik daar nog steeds geen trek in heb.

Medicijnen moet je alleen slikken als dat per se nodig is. En ik snap heus wel dat er hier schrijvers zijn met fysieke of psychische problemen waar medicatie voor op z'n plaats is hoor, begrijp me goed!

Maar Refusal of Campral of hoe het allemaal heet, dat zijn HULPmiddelen en niets meer dan dat. JIJ bent degene die het doen moet, niemand anders. JIJ bent degene die de keuzes maakt, niemand anders. En je kunt ook de volwassen keuze maken om tijdelijk medicatie te slikken als ondersteuning om jouw verslaving te overwinnen. Maar zorg gewoon dat JIJ altijd aan het roer blijft en dat het stuur niet overgenomen wordt door een of ander hulpmiddel.

Dominee Satja is weer terug van de wandeltocht. :D

Ik zou hopen dat hier niet een welles-nietes gedoe over ontstaat, maar dat we er met z'n allen wijzer van worden, oké?

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jawel, volgens mij begrijp ik je berichtje goed Katrien. Ik bedoelde hetzelfde. Je kunt medicatie gebruiken zonder de verantwoordelijkheid uit handen te geven, natuurlijk. Dat is inderdaad een verantwoorde keuze (een volwassen keuze noem ik dat in mijn bericht). Daar is he-le-maal niets mis mee.
Pas als je de oplossing buiten jezelf zoekt is het mis, dan wordt diezelfde medicatie ongemerkt het doel in plaats van het middel. Ik bedoel, dan ga je je daar op richten in plaats van op wat jij zelf te doen hebt. Zoiets.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap de discussie. Het gaat om de reden waarom je medicatie slikt. Ik slik wel oxazepam maar op de een of andere manier slik ik dat echt als medicatie en nooit teveel. Wat ik met drank heb, heb ik niet met kalmerende medicatie en daar ben ik echt blij mee. Ik merk nu ik geen katers heb ik ook minder slik.. dat was mijn grootste valkuil.. van een kater wordt ik heel labiel en depressief en dan haalt een pammetje er de piek net vanaf... maarja waar eindigt het dan?

Ik merk dat ik het echt functioneel slik.. als ik mezelf dreig te verliezen of als ik heel onrustig ben.. als ik merk dat mijn wangen wel erg rood beginnen te worden en ik ga hyperen.. en het overzicht verlies... en op dat moment niet uit de situatie kan stappen. Eigenlijk vind ik het gevoel dat medicatie me geeft helemaal niet fijn maar het helpt me om stabieler in het leven te staan. Drank daarentegen is mijn echte ontspanner, drugs enzo heb ik gelukkig nooit prettig gevonden.. maar om eerlijk te zijn vind ik puur en zonder middelen wel het fijnste gevoel wat er is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...