Spring naar bijdragen

dagdraad in boekenclub verdwenen?


Houtje

Aanbevolen berichten

Ha Kate,

je hebt gelijk hoor. Daar moet ik ook steeds meer over denken. Ik ben wie ik ben. En ik zal nooit voldoen aan de wensen of eisen van m'n omgeving. Dus ik leef voor mezelf en alleen ik kan beslissen wat ik leuk vind of niet. Als dat idee echt diep in je wegzakt is het bevrijdend maar ook eng. Want dan doe je het nergens anders voor, alleen voor jezelf. Net of je een godsbeeld of een overtuiging loslaat. Ik ben bang voor die god van toorn, want stel dat.... en dan ineens is het niet meer dat die god boos word om de fouten die je maakt maar dat je er zelf last van hebt.
Of is de donder en de bliksem geen booshied van de goden meer, maar gewoon een natuurverschijnsel wat schade op kan leveren als je niet goed voor jezelf zorgt.

m'n leven ligt niet in Gods hand, ook niet in dat van m'n ouders, enkel ik kan met die hand iets bewerkstelligen. En dat... tja, ook weer even nadenken.

Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik leef nog...

Vanmorgen was een vriendin zo aardig me op 700 uur te bellen (dat meen ik) dus tijd genoeg voor dousj, haren en make-up. Daarna de Thuiszorg (die zijn ook lekker praktisch) maar ja ik had mijn huildagje dus vooruit maar.

Vond 4 lieve berichtjes dank allen.

Die therapie is wel een leuke draad, mijn hemel wat heb ik al veel therapeuten gezien (en ik ben ze vaak nog te slim af ook of te vlot of te beleerd).

Even Zoon naar Selectiewedstrijd brengen dan zit het hokkie-seizoen er weer op.

De nieuwe droogtrommel is gewoon fantaaaaaaaaaaaaaaaaastisch ik ga de rest van de dag voor het raampje zitten kijken en al mijn schone was opnieuw wassen zodat ik die erin kan doen.

Pffffff...........

O ja kan er nog wel bij PC van Zoon ontploft hij is verslaafd (kan die nu mooi afkicken)....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey houtje,
spijtig dit te lezen meid , maar ik zou zeggen niet bij de pakken blijven zitten .
neem inderdaad die fiets sleur hem ui de bocht en trap weer door .
soms zeggen mensen dat men dit voelt aankomen ?'
wie heeft er in ervaring mee ??
zeg houtje doen ze hier nog mee aan de gele trui en de bolletjes trui , ik kan onmogelijk alle berichtjes lezen ,en al ik me niet vergis ben jij toch lang nuchter geweest ??
een warme groet en sterkte
blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja halloooooo, het was de bedoeling dat ik mijn tuin in ging en hier zit ik nog achter mijn computer.

Blacky, inderdaad je kunt die berg al van verre aan zien komen en dan nog sta je versteld als je eenmaal
er tegenaan knalt. Al die omwegen die je neemt. Nee berg, aan jou begin ik niet, ik neem het fietspad in de polder. En boem staat dat ding ineens midden in het platte polderland.
En knal je er als nog tegen aan, jij kapot, fiets kapot. en dan moet je toch weer doorfietsen en dat doet pijn want je hebt een gechaafde knie en zo en er zit een slag in je wiel.
Toch blijf ik hopen dat ik ooit eens in de polder mag fietsen met zo nu en dan een dijkje.

En nu krijg ik straks de vraag van Lenaliey of ik toch echt niet aan de drugs zit en ik zou haar geen ongelijk kunnen geven.
Hup, ik ga de tuin in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo houtje
wat vervelend dat je terug gevallen ben nu ik weet wat het betekend heb het zelfde probleem
gehad ik vond je altijd zo flink over komen als ik je mailtjes las ik geloof dat er een heleboel mensen aan je optrekken ik ga vanavond naar een engelse aa vergadering ik hoop dat dat beter gaat
dan een aantal jaren geleden toen ben ik opgestapt want ik voelde mij daar niet thuis
ik vind dat ze te veel met zichzelf bezig zijn en dat de naam god veel gebruikt wordt
ik ben zelf wel gelovig maar ik ga niet naar de kerk eerst wel met een paar vrienden
maar dat was me ook zo een kliekje
ik ga nu stoppen want mijn linker hand doet weer zo gek
heel veel knuffels en sterkte van mismaff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach, in mijn therapiecarriere heb ik ook nog eens een lichaamsgerichte therapie gedaan, bij de therapeut op schoot kruipen enzo... brrrrrr... en een echte ouderwetse psychotherapie.. vroeger, vroeger en nog eens vroeger waar ik zo in bleef hangen dat vandaag volledig verdween.. en waar ik heel goed leerde rationaliseren, maar absoluut niet voelen.. bij die eerste ook niet hoor, als ik op schoot zat dan sloot ik me helemaal af.. hypnotherapie heb ik ook nog gedaan.. pffff.. lastig als je de controle niet los wilt laten.. maar uiteindelijk was het de cognitieve therapie die me echt geholpen heeft, en idd gecombineerd met een stukje vroeger voor het inzicht.. maar vooral, het hier en nu, de dingen die nu op je weg komen, accepteren dat het is zoals het is en het gaat zoals het gaat en dat je bent wie je bent en dat dat allang goed is. Vroeger kan je niet meer veranderen, het heden wel.. en meer van dat soort wijsheden.

Loslaten is een vak apart.. zo moeilijk en eigenlijk ook zo makkelijk, ook weer een kwestie van doen en oude patronen laten vallen.

Dat ga ik vanavond dan maar proberen pffff, ik moet eigenlijk nu al in het restaurant zitten met mijn collega's waarmee ik de afgelopen tijd een cursus heb gedaan, maar ik heb vakantie en heb eigenlijk totaal geen zin.. Ik houd niet zo van opgelegde gezelligheid... en zal de enige zijn die niet drinkt... nou, ik ga mijn moed bij elkaar rapen, de lippenstift opdoen, en voor de zekerheid heb ik ook al mijn strakste broek aangedaan zodat ik niet teveel ga eten :).. ondankbaar he, gratis uit eten en dan niet willen... tja

tot later dan maar weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

als je geen zin hebt, moet je GEWOON NIET GAAN!!!!

je vindt waarschijnlijk dat dat niet kan maar misschien moet je (heb ik het tegen jou of tegen mezelf) gewoon vaker NEE zeggen. In die wens om maar aan ieders eisen te voldoen doe je zoveel zaken waar je eigenlijk geen zin in hebt.

Ik ben vast te laat met deze tip maar misschien voor volgende keer: gewoon eens zeggen: NIETS MOET; LEKKER BELANGRIJK ALLEMAAL; IK KIES NU EENS EVEN LEKKER VOOR MEZELF.

Goed idee?

maar waarschijnlijk ben ik dus te laat en kom je thuis en lees je dit en denk je; nee, joh, het was hartstikke gezellig, blij dat ik geweest ben!

Het is niet voor het eerst dat je vrij hebt en iets met je werk gaat doen terwijl je dat eigenlijk niet doet omdat je er zelf zo´n zin in hebt kan ik me herinneren...!

en je schrijft: ondankbaar he, zie je, voel je je nog schuldig over je gevoelens ook, nou wordt ie helemaal mooi!!!!! Je hebt gewoon geen zin. Punt uit punt ennel zouden de kinderen van Houtje zeggen (en ik tegenwoordig trouwens ook)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je hebt helemaal gelijk PP.. maar.. je kent de smoesjes, de baas was zo in zijn nopjes om ons 6 collega's die de cursus met goed resultaat hadden afgerond hierop te trakteren! met een officiele diploma uitreiking tussen de gangen door... meer zijn ding dan mijn ding...maar ik heb het overleefd,.. ben gewoon niet zo'n type voor etentjes met groepen groter dan 2 personen.. doe je mij gewoon geen plezier mee en normaal wordt het dan naarmate ik meer drink wel weer gezelliger... maar dit keer heb ik het toch doorstaan zonder drank! ik mocht van mezelf wel drinken vanavond, glaasje wijn bij het eten, of een borreltje bij de koffie achteraf... maar... niet gedaan! en daar ben ik nu heel blij mee. Een leermoment heb ik er van gemaakt.. en ik heb geleerd hihi

Bij mij in therapie zeiden ze altijd. je moet je grenzen aangeven maar het hoort ook bij het leven om soms dingen te moeten doen die je niet leuk vind, voor anderen.. het etentje van vanavond was er eentje uit die categorie! Niet erg genoeg om af te zeggen maar ook niet leuk genoeg om er echt van te genieten.. meer uitzitten eigenlijk.

Die echte categorie grenzen-aangeven heb ik dinsdag aangepakt en ik heb me ziekgemeld voor de WW.. dat zal nog wel een flinke staart krijgen... maar ik trek het solliciteren gewoon echt niet.. eke maand weer paniek en ontzettend veel onrust.. het is voor mij niet de manier om weer aan het werk te komen, sterker nog, het blokkeert me totaal en verlamt me en daar baal ik van. Ik zal binnenkort dus wel weer naar een UWV arts moeten om te bepalen of ik ziektegeld krijg of gekort ga worden op de WW. Het zal het laatste wel worden maar dat is dan maar jammer, zelfs dat heb ik er voor over, als het me gewoon maar wat meer innerlijke rust zal geven zodat ik wel verder kan... Ik heb er zo lang tegen aan gehikt maar nu heb ik de stap toch gezet! Ik wil dolgraag een betaalde baan maar wel op mijn manier en mijn tempo!! anders lukt het me niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hee wat vinden we van "the miracle question". Ik hoop dat dit nog vanavond gelezen word voor het effect.


Vraag: Stel dat je morgen wakker word en je probleem is opgelost,(welk probleem dan ook) waar merk je dat het eerst aan? En wat zou je dan gaan doen als dat probleem er niet meer was?

Gaarne mail onder MQ ik weet wat .... maar .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...