Spring naar bijdragen

Tactus krijgt "concurentie"

Tosca

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,
Het bevalt me hier zooo goed dat ik nog een forum erbij heb "genomen"
Niet AdeB maar: NdeB (nicotine)
Ik had me aangemeld voor een onderzoek van het Trimbos instituut naar de behandeling van nicotine verslaving.
Er zijn 2 groepen: een die mee gaat doen aan een internetbehandeling en een groep die "het moet doen" met brochures e.d.
Ik ben ingeloot voor de internetbehandeling. Heb even de demo doorgelezen, Trimbos instituut heeft denk ik goed naar het tactusforum gekeken. Ongeveer de zelfde werking. Een openbaar forum en de mogelijkheid tot het sturen van prive berichten. Ik moet alles nog een beetje uitvinden.
Ik dacht als ik A de baas kan worden dan de N er ook wel bij. Ik rook al lang en veel te veel. Het geknepen gevoel in longen wordt echt te gek. Ik ben de laatste maanden (zonder A) wel meer gaan roken. Ik ben soms gewoon vies van mezelf.
Met een knipoog naar Fleur: ik zou heel graag (weinig) willen roken ( 2 p.d) maar ook dat KAN ik niet.
Geen tussenweg mogelijk, niet met drinken en niet met roken (om een indruk te geven: rook ± 25 sigaretten per dag)
Ik vond het leuk om jullie dit even te laten weten.
Ben benieuwd of ik naast mijn werk en de 2 forums nog tijd overhoud voor iets anders.
Nu ga ik nadenken over mijn stappenplan.
Prettige avond en nacht
Groeten
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Tosca, knap hoor...

Ik ben ook al jaren aan roken verslaafd, maar mijn aandacht gaat nu even helemaal uit naar het niet drinken. Mocht dat na een poos een beetje op de rails staan, dan zien we wel weer verder (en daarna heb ik nog wel een verlanglijstje van dingen die ik aan mezelf wil veranderen, maar volgens mij was het iedere dag nagaan van dat lijstje voor mij eerder een aanleiding om te drinken, geen hulp bij het stoppen).

Ik weet uit ervaring hoe fijn het is om niet te roken, het is een groot kado aan jezelf!!
Zet 'm op meid! Succes!

Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tosca,

Ook van mij een enthousiast geluid. Je voelt je zó schoon als je gestopt bent met roken. Ik ben vier jaar geleden gestopt na een leven lang veel roken en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. En je hebt gelijk, weinig roken kan echt helemáál niet en bovendien is weinig roken nog steeds spelen met je leven terwijl weinig drinken zelfs nog wel goed voor je is.
In wezen is roken veel ziekmakender dan drinken, alleen gaat door drinken je functioneren gewoon achteruit omdat je te vaak niet meer toerekeningsvatbaar bent.

Je bent echt hartstikke goed bezig. En ook wel geinig hè, zo'n internet-experiment?

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tosca, wat een herkenning! Ik rook ook ontzettend veel, ben in het verleden vaak gestopt, 1e keer zelfs 18 jaar, maar ging dan weer drinken, stopte ik met drinken, ging ik weer roken, en ga zo maar door! Je vervangt dus de ene verslaving door de andere!

Op het moment doe ik het allebei, wat het nog moeilijker maakt een van beiden los te laten, het versterkt elkaar alleen maar. Ik ga me nu eerst richten op A. op advies van mijn ggz-dame, de N. komt later wel weer aan de beurt. Maar twee dingen tegelijk, moet je 2 "maatjes" missen, wordt voor mij erg moeilijk.

Alhoewel ik het soms echt goed beu ben, vooral omdat ik zoveel rook, het is het eerste wat ik doe als ik wakker word, een shagje draaien en opsteken. Zelfs in de auto met dit warme weer kan ik het niet laten.

Je wilt niet weten hoeveel pakjes shag ik al onder de kraan heb gehouden, in de kliko gemieterd, en de volgende dag weer op mijn kop in de kliko, shag gedroogd op de verwarming, geen vloeitjes meer? een stukje krant fikt ook goed, gottegot, en wat denk je van peukjes rapen in je tuin! De zogenaamde "bukshag". Zielig hoor!

En het ergste is dat je niet meer geloofwaardig bent voor anderen, laat staan voor jezelf. "Ga je stoppen, alwéér, hahaha, hoe vaak ben je nu helemaal gestopt? Je kunt het toch niet!". En dat zijn dan vooral de rokers die dat zeggen hè, want als jij stopt, hebben ze een maatje minder, en moeten ze er zelf ook over na gaan denken.

Zelfde met drinken: "och, is toch gezellig joh, ja, wij zakken ook weleens door hoor, geeft toch niks, je leeft maar één keer!", ze zijn o zo bang dat je het clubje gaat verlaten, dan moeten ze zelf ook weer gaan nadenken over hun eigen ge/misbruik, zo werkt dat!

Maar wens je alle succes van de wereld hoor Tosca, en aangezien ik ook al forumverslaafd aan het worden ben ga ik zeker een kijkje nemen op deze site!

Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Allemaal,
dank je wel voor jullie enthousiaste reacties. Ik zal jullie eerlijk op de hoogte houden van mijn wel en wee m.b.t het roken. Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik voel me nu sterker doordat ik niet drink waardoor ik denk dat me dit ook gaat lukken. Het is waar wat Twan zegt: 2 dingen tegelijk is misschien wel wat te veel van het goede. Van de andere kant horen roken en drinken ook wel een beetje bij elkaar, althans voor de rokers.
Verientje je verhaal is zo herkenbaar voor me, op je kop in de prullenbak en die mensen die zeggen: ga je ALWEER stoppen? Hoe lang deze keer?
Ik heb nog niet uitgezocht of je op deze site ook kunt meelezen zonder aangemeld te zijn. Ik kom er nog wel achter en dan laat ik het weten.
Satja, het moeilijke met stoppen met roken is inderdaad dat het roken je functioneren niet negatief beinvloedt, maar wel je lijf. Een hele goede motivatie om te stoppen maar misschien wel moeilijker. Ik weet het niet. Laat het maar op me afkomen en ga ervoor!
Het hoort niet bij het onderwerp maar ik ben benieuwd Verientje hoe het met de R gaat. Ben je al begonnen?
Welterusten in deze tropische nacht
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Twan,

Hoe gaat het nu met je? Je schreef in je eerste berichtje dat je steeds beter ging slapen als je niet drinkt.

Ik herken het, wat is dat heerlijk om de klok rond te slapen, zonder eerst in katzwijm te vallen en na een paar uurtjes wakker te worden, vervolgens iedere 5 minuten je om te draaien, en 's morgens gebroken wakker te worden. Eigenlijk is dat het alleen al waard om te stoppen met drinken, vind je niet?

Hoop dat het nog steeds goed met je gaat,

Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi tosca ,wat goed zeg ,ik vind het echt knaap hoor ik rook ook veelteveel en ik heb zelfs laser behandeling gehad ,maar hielp niet .en vooral nu dat ik niet drink ,rook ik meer dan ooit.4 pakje shag per week.veel he .als ik helemaal klaar ben met stop[pen met drinken dan wil ik beginen met stopen met rokken maar ik ben nog niet aan toe .sucses met stoppen .groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...