Spring naar bijdragen

dinsdag 20 juni 2006


Houtje

Aanbevolen berichten

Allemaal een fijne dag gewenst, veel plezier op en buiten en forum, ik ga eerst nog even een schoonheidsslaapje doen.

Het wordt weer lekker weer deze week dus ik ga proberen wat onkruid te verwijderen uit de tuin en tussen de regels dus zie je ergens een blauw harig Koekiemonster tussen de tegels liggen krabben dan weet je wat er aan de hand is. O ja, die met die peuk, die fles ww en die zak chips ben ik NIET :huh:

Voor mensen met last van trage verbinding kijk even bij technische vragen. Succes allemaal ik ga :lips: en houd het morgen :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Katrien,

Ik ga elke twee week heen en dan gaat het meer over hoe het gaat. Ik kom er altijd met een goed gevoel weg. Je wordt niet met een opgeheven vingertje bestraft als je een keer uit uitglijder hebt gemaakt maar er wordt wel gevraagd waarom je het hebt gedaan. Verder krijg ik medicatie zoals efexor tegen depresie en serequel om de chaos in mijn hoofd rustiger te krijgen.

Bij de verslavingzorg ben ik gekomen op het moment dat ik zo ontzettend verslaafd was aan heroine coke en pillen en dan ook nog drank en ik eindelijk inzag dat dit niet zo verdaer kon. Ik heb nl kinderen die niets aan een moeder hebben die de helft van de tijd zo stoned als een aap is.

Ik heb een opname van 4 maand achter de rug en heb hier veel over mezelf geleerd. Toch heb ik nog af en toe uitglijers maar nu zie ik het vrij snel zodat ik mezelf weer een halt toe kan roepen.

Krijg daarnaast ook vrij zware medicati serequel die je voor het slapen in moet nemen als je dat niet doet val (bij wijze van spreken) zo. Deze is voor dat het in je hoofd wat rustiger wordt en de chaos reduceert. (ben een borderliner vandaar)

Hoop dat ik je vragen zo een beetje heb beantwoord en zoniet vraag gerust.

Knuffel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Forumgenoten,

Als ik die berichten van gisteren lees word ik er niet blij van. Bah. Volgens mij hebben veel hier behoefte aan die chaos waar ik het eerder over had. Hup met z'n allen er bovenop springen.
Geef mijn portie maar aan Fikkie, ik doe hier niet meer aan mee. Zonde toch.

Het voelt ook niet veilig meer hier.
Succes jullie die echt hun best doen er iets van te maken.

Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Emma,

Niets van aantrekken, hoor! Eroverheen lezen en er het jouwe van denken!

Katrina schreef iets heel moois voor mij op 17 juni, in de zin van: je hoeft niet hard te lopen, met gewoon wandelen kom je ook waar je moet zijn. Dat houd ik in gedachten, want ik was ook nogal 'onder de indruk' van sommige posts.

Gisterenavond ben ik toch nog even gestruikeld. Maar er is nog een halfleeg (halfvol) blikje over. Had er ineens geen zin meer in en ben naar bed gegaan. Ik beschouw dat als een piepklein overwinninkje. Mijn lijf protesteerde en ik heb geluisterd.

Vandaag probeer ik het weer droog te houden. Maar ik ga uur per uur denken.

Liefs,
Francesca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Francesca


idd je nergens wat van aantrekken en je eigen plan trekken

en laat je niet imponeren door welke post dan ook, hoevaak ik in het verleden al niet ben uitgegleden in mijn heilige voornemens; ik denk wel dat er voor de meesten (?) uiteindelijk een zoveelste poging tot 's ucces' leidt, gewoon omdat je dan zo ongelooflijk de bodem hebt geraakt, zo hard bent gevallen of merkt dat je anderen zo'n verdriet doet (of wat dan ook) dat je sterk genoeg bent om de beslissing te nemen te veranderen in je drinkgedrag (stoppen, minderen etc)
voor de een met hulp in de vorm van een professioneel mens, een virtuele werkelijkheid, pillen ) voor de ander weer anders

de overwinning van gisteren is trowuens aan jou: het glas(blikje) bleef halfvol!

gr Romanski

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Houtje, was jij dat koekiemonster met de parelketting en het grote geheugen? Dacht nog, wat een mooie ketting en wat een gewéldig geheugen! Ga je volgende keer weer voor de lippenstift? Staat koekiemonsters zo mooi!

fijn Erica, dat je zo'n goede begeleiding krijgt! En natuurlijk kan het nog wel eens mis gaan, goed dat je het nu zelf ziet aankomen en het een halt toeroept! Gaat goed meisje!

Francesca, het begint met kleine dingetjes he, jij was de baas over dat halve blikje! Goed zo! Een brabants gezegde: "een draadje per dag is een hemdsmouw in het jaar", en je gaat natuurlijk voor het hele hemd hè! Succes!

Emma, maar wij zijn wel heel blij met jou, willen je echt niet missen hoor. En morgen is iedereen het gekissebis weer vergeten, is al vaker gebeurd, toch?

Romanski, goeie bijdrage! Dag 4 alweer voor ons he, kun je niet een beetje van jouw energie aan mij geven, heb op het moment zoveel energie als een dooie mus!

fijne dag allemaal, Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Francesa,

Fijn dat je het glas half vol hebt laten staan. Ik zat je oude berichten nog eens over te lezen, je laat een enorme vechtlust zien. Het gaat er niet om dat het een keer fout gaat of dat je een paar keer opnieuw moet beginnen, doorvechten, dan kom je er!

hoe voel je je? Heb je er veel last?

Alle nieuwelingen, vertellen jullie wel even hoe het gaat?
Die eerste week is zo lastig. Twan heeft hem net binnen en jullie zijn al op de helft!

Emma, sorry,je hebt gelijk. Ik was de laatste dagen supergevoelig en dan reageer ik misschien wel eens te hard. Net zoals jij wil ik bovenal dat het forum veilig is voor iedereen.
Ik heb superlieve berichtjes gehad naar aanleiding van het etentje dat mijn neus voorbij ging.
Dank jullie wel, ik had die steun zo nodig.

Erica, je bent een kanjer!
Zoveel duiveltjes om de hele dag tegen te vechten.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga is heel engs doen! Mijn zus gaat mijn haar knippen en als je nagaat dat het al ver over mijn schouders hnagt!
Vroeger toen we nog jong waren mocht ze ook graag mijn knippen (lees verknoeien) maar ze is nu wat ouder (ouder dan ik) neem ik het risico.
Moet ook nodig gebeuren want allemaal dooie punten, daarna laat ik het verfen met highlights.
Gedurfd he ofniet dan?

Degene die op msn actief zijn kunnen mijn nieuwe coupe zien, het word niet echt korteer hoor alleen de dooie punten (zegt mijn zus)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Emma,

Inderdaad, niets van aantrekken... het is net als in het echte leven joh, sommige dingen denk je het jouwe van en soms zeg je er wat van, geeft allemaal niets. Een goed verstaander heeft aan een half woordenboek genoeg... :-)

Gewoon met z'n allen goed bezig blijven, daar gaat het toch om? Steun van en aan elkaar?

Hou vol hoor, met stoppen en met lezen/schrijven, ik waardeer jouw bijdragen zeer.

groeten van water

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai lieverds,
een kort berichtje van mij.Krijg het gevoel dat ik deze forum-loze
dagen veel gemist heb.Het klinkt in ieder geval wel heftig.Ik wil
alleen laten weten dat ik er nog ben maar door alle uitputting veel
rust nodig heb.Naast de nodige gesprekken met vriend,familie en hulpverlening.
Maar ik blijf strijden tegen de alcohol.
Verder hoop ik dat de sfeer hier snel wat opklaart.
We zijn er om elkaar te steunen maar dat het soms botst is ook menselijk.
Erica,ik zal snel op msn je nieuwe look bewonderen!X Lieve Anjo,bedankt voor alles wat je voor me wil doen.Pas ook goed op jezelf.
Ik ga weer naar bed en morgen het forum maar weer eens goed doorlezen.
Liefs Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo medetobbers,
Als er chaos is in je hoofd, dan zie je dat bijna altijd ook terug in je omgeving.
Zelf had ik niet zoveel zin om met te mengen in de discussie van de afgelopen dagen, maar krijg er geen onveilig gevoel van zoals Emma schrijft. Leuk is het niet, maar soms is het gewoon nodig, daarna kun je gewoon de draad (!) weer oppakken.
Ik ben dit w.e. gestruikeld over een fles witte wijn, nou, opkrabbelen maar weer en doorgaan met niet drinken.

Alle nieuwkomers: welkom!

Beep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het mede-probleem is natuurlijk dat we allemaal onze "kwetsbaarheden" hebben en dan overeind schieten als we ook maar denken dat iemand tegen ons brult. En die kwetsbaarheden maken o.a. dat we daar zo'n last van hebben en zo veel pijn (en meestal .... zoekend naar minder pijn ... zijn gaan drinken?).
Dus in plaats van de wijze Anjo's ("poep in Amsterdam") moeten we 2 x 24 uur wachten met reageren. Ik heb mijn reactie dan ook keurig uitgeschreven op papier en toen laten liggen een uurtje en toen getiepeld. Dat moet ik vaker doen. Bevalt me wel. LEERPUNTJE dus.

En ja dat tandhakken, het is zo'n goeie kreet van Mathilde. Knarsend kwamen wij de dag door, zijn jullie ook zo blij als je naar bed "mag"?

Okee en nu ga ik in mijn blauwe pluizenpak over de grond liggen rollen, scheelt stofzuigen en onze kat en onze stofzuiger doen al jaren een wedstrijd in viesmaken en opruimen (3-1, twee kids en een kat tegen één stofzuigertje). Ik maak natuurlijk géén stof dat snap je. Buro een chaos. Nou ja, vanmiddag weer. Ik word altijd wel weer blij van een opgeruimd en schoon huis, dan is mijn hoofd ook opgeruimd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is dus precies wat ik gisteren probeerde te zeggen.
Dat als je hier zit en je zegt wat ( het wandelen) je ook wel eens iets kan lezen wat je niet leuk vind( de poep) en dat je daar dan overheen moet stappen of het gewoon moet zeggen maar het je niet aantrekken (het afvegen aan het gras).
En dat vind ik nu wel genoeg poep en plas praatjes voor vandaag. We zijn ten slotte geen 4 meer.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pffff, ik ben gewoon zo'n muts he, ben een tijd geleden telefonisch benaderd om te collecteren voor het rode kruis en dat was zo'n ontzettende volhouder (callcenter dus duidelijk) dat ik uiteindelijk maar ja gezegd heb.. (hoezo assertief).. en het daarna maar voor me uit geschoven heb... maar het is totaal niet mijn ding, bij mensen aan de deur leuren voor geld, en dan ook nog in mijn eigen straat, ik heb het gisteravond geprobeerd maar voelde me steeds rotter en rotter... en dan die stomme eigenschap om tegen jezelf te zeggen, niet zeuren, je hebt A gezegd dan moet je ook B zeggen.. boontje om zijn loontje.. wie zijn gat brand, blaren, eigen schuld dikke bult.. enz...

maar gelukkig vandaag weer een verfrissend gesprek gehad met mijn trajectbegeleidster en net gebeld met het rode kruis dat ik niet verder meer collecteer. Het is gewoon echt niet mijn ding, ik voel me er ontzettend rot bij en krijg voor mezelf weer alle signalen van dat ik mijn grenzen over ga.. Gelukkig gingen ze daar heel goed mee om en hoef ik nu verder niet meer te lopen.. pffffffffffffffffffffff wat een opluchting...

En toch stap ik dan steeds weer in diezelfde valkuil, wel steeds minder vaak hoor.. want door elke ervaring leer ik mijn grenzen weer nog beter kennen.. maar het is soms zo'n vermoeiende manier van leren... maar het is wel mijn manier van leren...

pfff, wat ben ik blij dat ik eraf ben zeg.. ik kan nu weer ademhalen en normaal denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dit moet me toch nog even van het hart

De dames lijken maar van geen ophouden te weten ook op deze dag

ik heb een tot omstreden metadraadje verwoorden draadje gesloten hedenmorgen, was vol goede moed heb er nog een berg zand over heengegooid (mea culpa) op een ander draadje; maar het blijft maar doordreinzen
en opnieuw word ik met een drolop een Amsterdamse gracht vergeleken
\
kan het ff met fatsoen en terug naar de inhoud

groe Romanski

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapasje,
Callcenters zijn harnekkig, de kunst is hardnekkiger te zijn, de truc van de grammofoonplaat (we zijn oudjes..)die blijft hangen: steeds hetzelfde blijven herhalen, niet gaan discussieren, geen nieuwe onderwerpen aansnijden. Helpt echt!
En als ze dan toch doorgaan:$phangen die zeurpieten,

Beep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

normaal ga ik er ook nooit op in, en kan ik ze heel goed afwimpelen.. maarja het rode kruis he... Het irriteert me dat dit soort instanties ook gebruik gaan maken van callcenters. Dreigende taal dat als je niks geeft dat er dan kindjes dood gaan in afrika enzo.. bah!! Ik zeg dan altijd maar dat ze iemand moeten bellen die wel geld heeft, want ik heb het niet. Liefdadigheid en callcenters gaan niet samen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaaaa Tapas,

Ik heb toch vrijwilligerswerk gedaan bij PG-patiënten.....zat huilend op de fiets terug. Met lood in de schoenen afgebeld, gaat niet als ik zelf huilend thuiskom, bla-die-bla, uitleg, uitleg, uitleg, excuses 1000x, en ten slotte.........

hebben die mensen ook kinderen en familie en is het NIET MIJN SCHULD dat niemand anders het doet en dat ze call-centra inzetten en op onze zwakke plekken werken is gemeen.

Kreet van mijn moeder: eet je bord leeg de kindjes in Biaffra (????) zouden er blij mee zijn.
Antwoord (ik was 10 of zo): stuur maar op in een vetvrij zakje en de rest van deze week mag je erbij doen. (Sinds ik 11 was kookte ik zelf mijn moeder vond het best en was nooit meer thuis).
Waar is de assertiviteit gebleven die ik toen wel had?

Dus: collectebussen inpakken en opsturen naar onwerkwillige werklozen en niet naar ons die barsten van het vrijwilligerswerk. Zijn-ze-nou-helemaal ????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier snap ik helemaal niets meer van, maar dat hoeft ook niet geloof ik?

Romanski, jij wordt niet vergeleken met een drol. Het hele gedoe van de afgelopen dagen wordt aangeduid als iets waar je over heen moet stappen en dat zijn we volgens mij nu allemaal aan het doen. Vrouwen eigen, volgens Katrien, en als dat helpt om het als een vrouwenkwaal te zien dan moet dat maar :D

Vanaf morgen heb ik vier dagen opleiding dus dan ben ik weer een poosje uit de lucht. 't Zal mij benieuwen wat ik aantref als ik terug ben...

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen!

Half negen en ik sta nog droog. En daar gaat nu niks meer aan veranderen, hoor!

Nu ja, droog... Ik heb me te pletter gezopen tot nu toe: 1,5 liter water, 1 blikje cola light lemon, 1 blikje V8, 3 koppen koffie, nu weer een blikje cola light lime...

En ik heb twee eclairs, twee Kirikaasjes, twee repen chocolade en een grote bak frieten met mayonaise naar binnen gewerkt. (Sorry, Houtje...)

Het lastigste moment was rond 14.00 uur. Toen even getandhakt, maar daarna ging het redelijk goed.

Heb wel te veel op dit forum gezeten!

Iedereen bedankt voor de bemoedigende woorden!
En voor iedereen die het moeilijk heeft: veel sterkte!

Francesca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe kan je nou te vele op dit forum zitten, Francesca? Dat is toch zo onschuldig als wat? Je moet niet te streng voor jezelf worden hoor, nu eerst even alcohol de baas worden en de rest komt later wel!

V8? Dat klinkt als motorolie?

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Satja, als je een berg werk van 10 weken op 3 weken moet verzetten omdat je 7 weken hebt zitten zuipen tot je lever om genade smeekte, dan is voortdurend de nieuwe berichten zitten lezen niet echt gezond... Maar ja, ben dan ook heel verslavingsgevoelig.

V8 is tomaten-groentesap.

Groetjes,
Francesca

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...