Spring naar bijdragen

uitdaging nummer 1


Aanbevolen berichten

Vorige week vrijdag gestopt, over een half uur mijn eerste uitdaging! Verjaarsviering bij vrienden, waarbij stevige drinkers aanwezig zijn.

Het zal ff slikke worden. Maar ik ga proud aan de malt, of mochten ze dat niet hebben aan de cola-light!! Morgen weer helder op!

Grt en voor ieder, sterkte !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cola light zou ik zeggen met extra citroen, hoe zuurder hoe beter. Ze kunnen hier beter een tankwagen voor laten rijden denk ik wel eens...

Sterkte maar het lukt je vast wel, wat heb je afgesproken en wat ga je zeggen als ze erover beginnen? Lees maar eens in het oude forum terug vooral rond de feestdagen 2005 veel leerzame postings.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo van hatzum,

veel succes vanavond en hou het droog. Tip misschien begin direct aan de cola en laat de malt staan.
Ik heb ervaren dat dit de zucht alleen maar aanwakkert , omdat het is alsof je bier drinkt maar zonder bijwerking. Zodat je steeds aan het wachten bent tot dat er iets met je gebeurt, je wacht op de werking die normaal bier zou hebben op je.

veel plezier zonder de drank,
groeten Wil 133

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes VH,

Het kan ook een bevestiging zijn, goed rond je heen kijken met je fris in wat voor vorm dan ook,
en dan tot de conclusie komen dat het toch wel heel lekker is dat je nu wel een gesprek kan eindigen en ook nog te weten hoe het begonnen is. Dat je veel aantrekkelijker uit ziet zonder die zweetparels en beter verstaanbaar bent nu je niet meer lalt maar praat. Dat je niet meer zorgen hoeft te maken hoe je naar huis gaat. En altijd heel prettig dat je morgen ook nog weet hoe gezellig het was.
Je wordt ook nooit meer wakker naast een schaap (sire reclame, moet er nog steeds om lachen) En morgen niet naar de aspro hoeft te zoeken.

Geniet en hopelijk vertel je ons morgen wat voor andere voordelen je hebt gevonden.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon zeggen dat je niet meer drinkt, dat gaf mij erg goede reacties in het begin. Het voelt ook wel lekker om het er even over te hebben. Daarna weer gewoon over tot de orde van de dag en lekker meelullen met al die aangeschoten types. Ik heb ondervonden dat ik geen spat minder lol heb op feestjes de laatste tijd, integendeel, eerder meer!

Veel plezier en laat even weten hoe het gegaan is want ik ben razend nieuwsgierig!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel erg droog gehouden!! Was in gezelschap van veel nieuwe mensen, dus de ware aard van mijn weigering heb ik maar wat verdoezeld. Alhoewel het bier rijkelijk aanwezig was, zat ik achter een glas cola. Het was in het begin even moeilijk. Vooral door de geur van alcohol (zodra de dop openschroeft) kreeg ik even trek. Maar na een minuutje of vier was dat voorbij. Het lekkerste moment? Thuiskomen en beseffen dat je gewoon helemaal nuchter bent.

Gisteren Nederland - Argentinië was ook een kleine testcase. Ben (was) naast drank ook 'gek' van voetbal en vooral op de combinatie. Hier heb ik wel een malt-biertje gedronken. Maar ook dat was verder geen probleem.

Verder merk ik vooral dat ik nu na exact een week niet gedronken te hebben ik me een stuk frisser voel. Sta letterlijk en figuurlijk steviger in mijn schoenen.

Heb wel wat slaapproblemen. Licht slapen, heftig dromen. En ook mijn darmen voelen anders dan normaal. Maar dat mag de pret niet drukken.

Morgen uitdaging nummer 2!

- Naar mijn stamkroeg voor een verlate verjaardagsborrel. Maar ook hier ga ik voor de volle honderd procent voor een leuke maar volkomen alcoloze avond.

Grt

en uiteraard veel sterkte voor iedereen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi van Hatzum,

inderdaad een geweldige prestatie die je gelevert hebt, zal veel mensen moed geven.
Het slapen en de darmen komt van zelf wel weer goed, heb ik ook veel last van gehad.Verder veel sterkte met je 2de uitdaging en blijf waakzaam.

groeten Wil133

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig VanHatzum!

Je bindt de kat behoorlijk op het spek, geweldig dat je niet voor bijl bent gegaan!
Ik sta zelf inmiddels tien dagen droog (vandaag dag elf), en je lichamelijke klachten en slaapproblemen herken ik. We moeten opnieuw leren ontspannen zonder hulp. Maar wat is het lekker wakker worden 's ochtends... Niet zozeer heel erg uitgerust, maar wel ontspannen, en zonder dat eeuwige schuldgevoel en die oude grammofoonplaat:

"kras...vanavond...tik...niet...tik....kras...niet...kras...drinken...tik..."

Gefeliciteerd, en volhouden hoor!!

Groet,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me best bevrijd. En ik ben nu al rustiger omdat ik rond twaalf uur 's middags niet al hoeft te denken aan mijn bier of wijnvoorraad. Ik hoef geen drinkschema te maken waarin ik voor vanavond de meest effectieve dronkenschap te berekenen.

(Dwz aantal uur dat je hebt om te drinken (U), aantal uur dat je kunt slapen (S), aantal uur dat je tijd hebt om alcohol af te breken (V) de hoeveelheid die je per drankje neemt (T) en de aanwezige alcohol die je dan nodig hebt.(aA)

Wiskundig zou deze formule er zo uit zien U (S-V) : T = aA

Na ja, dat hoeft dus niet meer.

Zijn er overigens mensen die ook op deze bijna wiskundige manier met drank bezig (konden) en kunnen zijn?

Grt

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb eindelijk de dokter gebeld! Wordt zolangzamerhand gek vanmezelf, drink te veel en als ik niet drink tril ik als een blaadje.
Ben best bang voor mijn dokter die alles van mijn verslavingen af weet en mij niet zomaar wat voorschrijft.
Maar heb tegen de assisente gezegd dat ik in ieder geval campral wil en als het kan librium tegen dat eeuwige getril.
De assisente vroeg of ze dat bij het avg niet gaven en ik zei nee maar weet het helemaal neit of dat wel of niet zo is.

Kan je überhaupt je dokter dwingen om bepaalde medicatie voor te schrijven?

Ik ben om half negen naar de tandarts geweest en heb me daarna een fles gekocht (geen cola!)
BelaCHELIJK DAT HET NU ZO SLECHT GAAT, IK ZIE GEEN AANLEDING MAAR TOCH WEER DIE ELLENDIGE ALCOHOL!!!!

maar voor de rest gaat het goed hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beste erica,
een arts is zeker niet verplicht jou welke medicatie dan ook voor te schrijven als jij er om vraagt. Maar als het een beetje normale arts is zal hij je zeker steunen en je iets voorschrijven. Je schrijft dat je er aan denkt om crisis opname. Ik ben zelf in een verslavingskliniek geweest en daar was crisis opname alleen voor mensen die op dat moment zoveel gedronken hadden dat ze er echt heel slecht aan toe waren. Maar je kunt natuurlijk ook denken aan vrijwillige opname in een kliniek. Hier geld ook voor ,net als bij tactus , dat er wachtlijsten zijn maar als je huisarts mee werkt dat kan het snel. Ik denk dat je echt een goed gesprek moet gaan voeren met je huisarts over de mogenlijkheden die er zijn. Laat die fles nu dicht en blijf schrijven hou het gaat.

groetjes Wil133

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erica,

Als je het echt niet red dan is crisisopname niet zo'n slecht idee. Kan je even bijkomen. Hoeft niet te betekenen dat je weer opnieuw hoeft te beginnen. Het gaat erom dat je even de rust krijgt.
En daar is dat dan ook op gericht, geen behandeling maar rust. Voor oude bekende is daarvoor vaak wel plaats. Het lijkt me geen slecht plan. Moet je geloof ik via arts doen of crisisarts bij je oude opnameplek.

Heel veel sterkte!
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van Hatzum van harte, helemaal top zoals jij je deze week geweerd hebt. Uitdaging 2 moet dan zeker lukken.

Erica, ik wens je heelveel sterkte. Of een crisisopname kan of zinvol is weet ik niet, maar ik hoop voor jou de je arts beslist wat voor jou op dit moment het beste is. En ik hoop dat je de fles dicht kan houden.

gr Chinagirl

De ondragelijke lichtheid van het bestaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben bij de dokter geweest en hij is niet van plan om mij medicijnen te geven, ook maar goed ook. Ga vanaf nu gewoon op mijn eigen houtje verder en koop geen vergif meer!!!!
het voelt ook helemaal niet lekker, ben alleen maar moe en labiel en dat wil ik niet dus mensen, IK GA ER VOOR.
of in het grunnings
Kop der veur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi

Erika

Het gaat weer niet zo zijn gangetje, laat het effe los zo nu en dan, een groot en goed medicijn is nog
altijd een lekkere thee kuur, lekker de tuin in met een bak thee en even niks doen.
Neem je tijd gewoon om te zoeken waar nu je onrust vandaan komt, wordt maar eens lekker boos
ofzo.

Bedenk maar warom is het nu opeens weer erger, als vorige maand bijvoorbeeld, maar wees lief voor je zelf.

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...