Spring naar bijdragen

zaterdag 24 juni


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Week 1 gehaald, in het begin euforisch, gisteravond (weekend) beetje van hm, saai, begin van valkuil. Kwam in spannende engelse thriller op tv, tot einde gevolgd, flesje water gedronken, alco vergeten! Lekker op tijd naar bed met boek, hm fijn.

Iedereen heel veel sterkte dit weekend!

Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Verientje

Dat is goed nieuws he, en het gaat goed af als ik het zo hoor, je heb al een verjaardag overleeft en het droog gehouden deze week, en je heb zelfs al een avondje gehad zonder aan drank te denken, mooi hoor en daar komen er meer van.
Alle goeds voor de komende week.

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedzo verientje, houden zo!!!

Ik heb toch nog best wel last van mijn kater.. die dus gisteren weer was komen aanlopen.. rotbeest.. Ging allemaal in eerste instantie goed tot ik gisteravond opeens tegen 2 achterstallige dingen aan ging lopen.. voor iemand een condoleance register geopend dat na een half jaar betaald moet worden om voortgezet te worden.. genegeerd en vergeten, dus gisteren een mail van de nabestaande dat het condoleanceregister de lucht uit is en dat ze daar zo verdrietig van was.. oooh ik voel me er zo schuldig over, heb helemaal maagpijn ervan.. denk je dat alles goed gaat, blijk ik toch weer achter wat feiten aan te lopen en mensen teleur te stellen en daar kan ik zo slecht tegen. Dat is zo stom van mezelf... uitstelgedrag wordt toch weer bestraft, zoals altijd en ik vecht tegen de teleurstelling over mezelf...

okee kop de'r veur, effe niet miepen, boontje komt enz, wie uitstelt zal worden ingehaald...
en dat soms drinken, ik weet het niet hoor.. Het is niet zozeer het drinken wat het probleem is maar de kater daarna. Ik ben daar zoooo slecht in en het geneest me altijd minimaal 1 a 2 weken voor weer drinken... tot er opeens weer zo'n gezellige vrolijke gremlin voor me staat (ja raar he, bij mij zijn ze niet afschrikwekkend genoeg)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal,

Verientje, hartstikke goed! Je eerste week! :present:
Ik snap het gevoel dat na een week de nieuwigheid van het nuchter zijn af is, daar heb ik ook nog steeds last van. Je komt er ook achter dat het echte leven op een bepaalde manier veel saaier is (gelukkig maar...)

Gisteren ook mijn eerste huilerige dag gehad, ik schrok me kapot... Toen herinnerde ik me alle verhalen hier op het forum en kon ik het accepteren als iets wat er blijkbaar bij hoort. Wie denk ik wel dat ik ben dat ik er zonder kleerscheuren vanaf denk te komen? :$
Weer wat geleerd zullen we maar zeggen... Eerst maar weer eens dit weekend droog zien door te komen, daarna gaat het wel weer.

Tapas, tja... die Gremlins lijken bij mij 's avonds ook altijd de kwaadste niet, totdat je er 's ochtends achter komt dat ze je koelkast hebben leeggevreten, een puinhoop van je huis hebben gemaakt en je vrienden hebben beledigd... Moeilijk hoor, als je zo'n vervelende dag hebt als je omschreef.

Succes iedereen!

Liefs,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Meid, herken ik het. Volgens mij is dat nog meer dan iets anders het juk dat ik op mijn schouders draag.
Geen wonder, dat ze zo'n pijn doen. Het is ook iets dat andere mensen dus echt niet begrijpen.
Ik zelf eigenlijk ook niet, ben er nog niet over uit.

Verientje,

Fijn, meid!!! Heerlijk is dat als je er zelfs niet aan denkt ,he?

Kate,

Hoe gaat het met je?

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twan,

Van wie waren die gremlins dan die gisterenavond bij mij op de bank zaten?:huh:

Het lijkt me heerlijk om na een avondje doorzakken te kunnen zeggen, dat heb ik niet gedaan dat hebben mijn gremlins gedaan. Hoe lang zou het duren voordat de mannen in de witte pakken voor mijn deur zouden staan?

Ja, dat greinen hoort erbij. Ik ben helemaal niet zo'n huiler maar op het moment ben ik groot verbruiker
papieren zakdoekjes.

Je gaat goed. En het weekend gaat zoals al die andere dagen ook gewoon voorbij en heb zo veel plezier van als je het droog kunt houden.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Anjo,

Het gaat goed! heb niet zoveel te melden.
Ben druk in de tuin.
Wat irritatie door voorvalletje op het werk, desondanks gisteren gewoon een geplande non-alco dag.
Kan me nu ook niet meer voorstellen dat ik in het weekend 5 glazen achterover sla.
Of rode wijn puur drink.
Het begint erop te lijken dat dit de manier voor mij is.

Anjo, heb een beeld op mijn netvlies van een lerares in een roze badjas voor de klas, dat lijkt me nog eens leuk.
En die uitdrukking: ik vertrouw mezelf zo ver als ik mezelf kan gooien, ha ha, sorry, is niet rot bedoeld.
Zeker een engelse uitdrukking?

Kom je het weekend een beetje door?
Liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twan
Wat ga je goed zeg!
Super.
Dipjes horen bij het leven. Of misschien komt er iets boven wat anders onopgemerkt bleef door het drinken? Ga je voelen wat je voelt.

Winnie ook nog in de lucht?

En Verientje: top.

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate,

Hij was ooit wit. De buren noemen mij al het ijsbeertje
:$

Ik weet niet of het een engelse uitdrukking is, verwacht van wel. Dat zit er bij mij nog zo in.
Zinsbouw in het nederlands klopt ook helemaal niets meer van, spelling ook geheel naar de knoppen,
dus als ik het niet in het nederlands weet schrijf ik het maar in het Engels.

Ik hoop dat het weekeinde rustig blijft, ben ik wel aan toe.
Deur op slot, telefoon er af. Ik heb even genoeg aan mezelf. Herken je dat?
Misschien niet, kan ook aleen als je alleen woont.

Fijn, dat het goed met je gaat.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens, ik hou het niet meer bij...
daarom, één bloem voor iedereen!

een fijn weekend, en veel succes!
Twan

..............................................................
..............................................................
........................m";.................................
...................... m Mm. ...........................
...................,.;MM;;M:.............................
..................MM::WINNIE:.........................
................MMMM'KOEKIE:........................
...............;MMM ANJO--MM.........................
...............MMM::KATRINA.:........................
...............:MM:',;HELDER-'.........................
................'::..'-TAPAS-M:........................
...................'; :EMMA-"............................
.......................''m""'.................................
.......................m......................................
......................M......................................
......................M......................................
......................M......................................
.........'M..........M..........,;M'.......................
.........'MA;. .....M.......;MM:........................
.........:RIE.......M......;MM:........................
.........'KE-;......M.....:..WIL:.......................
.........WATER....M.....KATE:......................
........:MMMM:....M.....MMMM:.....................
........:CHINA-:...M....:MMMM:.....................
.......:GIRL...M....M....;MMMM:.....................
........'MMMMM;...M...,MMMMM:....................
.........:M-VAN...H...;ATZUM+'....................
...........:MMMM;..M..:FLEUR--"....................
.............'AURA..M..;MMMM"......................
................':MA..R.,IEKE:'........................
...................."": M :""'.............................
................en alle anderen.......................
..............................................................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook voor mij is het een noodzaak om af en toe even alleen te zijn.
Mijn geliefde weet dat en geeft me er de ruimte voor.
En nu met het zomerse lawaai buiten, doe ik ook af en toe de deur potdicht en lekker doezelen op de bank....

Telefoon? Neem ik meestal niet op. (vooral niet als het mijn schoonmoeder is ha ha. Een uitkomst, die nummerherkenning).

Radio? Staat bji mij niet aan.
Heerlijk de stilte om me heen.

Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk dat je binnen een gezin met 3 kinderen de ruimte krijgt.
Wij hebben geen kinderen, geen kinderwens.
Ik zou ook niet weten waar ik de energie vandaan zou halen, maar dat is natuurlijk omdat ik de wens niet heb.
Een onderwerp waarover ook niet valt te discussiëren, als je de behoeft hebt wil je niets liever en heb je er veel voor over.
En ik denk: ja schattig hoor, maar.......

Nee en natuurlijk wil je ze niet missen als je ze eenmaal hebt!
Hoewel.

Wat maak ik nu weer los, let maar op.

Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor, kate, ik denk dat de meesten begrijpen wel wat je bedoeld.

Twan,

Die kan bij mijn verzameling op de ijskast! Wat knap.

Kathrina,

Dat lukte nooit in mijn gezin. Zoon wist wel dat als er rode autootjes op de tv rondjes aan het rijden waren dat hij dan beter zijn mond kon houden maar daar is het bijgebleven.
Fijn dat je het wel krijgt.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens

NOT TOWORRY !!!!!!

Ik zit veilig opgeborgen in de catacomben bij Zuster Emma.

Ze hing uit het raam: Zuster Emma, ziet Gij nog niets komen? Ik zit hier als een soort tussenstop op weg naar de Rjuunie morgen. Kids naar Paps, moet kunnen.

Emma is helemaal in de Koekie-Verwen-Mood dus ik kom niets tekort. Mijn slaapzakje ligt al klaar en samen verdringen wij ons rond Poezebeest, Hamster, en de rest van de dierentuin (incluis onszelf). Ik spreek voor mijzelve natuurlijk....

Helder geen zorgen...

Twan hoe komje op het idee van die schitterende bloem?Dat wordt eenbewaardertje. Verientje, recht zo die gaat !!!!

En de rest, tot straks wellicht .

Voor iedereen een Koekie , het dieet holt hier achteruit...!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katrien,

Er is niets mis met geen kinderwens of wel kinderwens.
Of het een bewust genomen besluit is, ik heb geloof ik 1x kort getwijfeld. Verder was het er nooit. Op een gegeven moment wel de keuze samen genomen om wat drastischer maatregelen te nemen om kinderen te voorkomen (voor die keuze wou ik niet komen te staan).
Vind de kinderen van vrienden heel lief en leuk maar roept geen wens op.
Dat werd niet altijd door anderen gerespecteerd.
Nu ik bijna 39 ben geloven ze het wel. Ik zei altijd maar: de tijd zal het uitwijzen.

Omgekeerd, het kan mensen heel zeer doen als ze geen kinderen kunnen krijgen, zoals een vriendin van mij.
Misschien ben ik ook wel niet vruchtbaar, het is niet altijd gegeven. Maar bij mij speelt dat dus geen rol.

Verklaar je laatste 4 zinnen nader?

Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Twan,

Wat onzettend leuk die bloem, die gaat in mijn dagboek.

Vraag aan jullie allemaal,

Hoe komen jullie het weekend door. Door de weeks niet drinken gaat me redelijk goed af, dan kan ik de rem erop houden van wege het werk, maar de vrijdag en zaterdagavond dan zit ik echt te tandhakken. De gremlins voeren dan de boventoon, het lukt me gewoon niet het weekend droog door te komen. Ik baal door zo vreselijk van. Ik heb ook al de tips en adviezen door genomen over medicijngebruik, misschien moet ik wel aan de Refusal? Tips en of adviezen zijn meer dan welkom.

Verder iedereen weer sterkte om het weekend droog door te komen.

gr. Chinagirl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi chinagirl,
Ik vind het heel goed dat je de week droog doorkomt. Voor het weekend moet je zorgen dat je genoeg omhanden hebt, afwisseling en afleiding zoeken, leuke dingen doen. als je zucht krijgt ga een lekkere wandeling nemen pak een lekker bad of douche,neem een goed spannend boek. Contact zoeken met iemand die van je probleem afweet,balans voor en tegen opmaken, lichamelijke inspanning.
gedachten om zucht tegen te gaan (controle gedachten )
*ik heb geen drank nodig om plezier te hebben
*ik heb controle over mijn leven dus ook over mijn gebruik
*gebruik is even prettig maar op langere termijn veel meer onprettig
*ik kan een onprettig gevoel verdragen dus ook zucht

hoop dat je hier iets aan hebt sterkte en groeten
Wil133

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...