Spring naar bijdragen

weekdraadje


Emma

Aanbevolen berichten

hebben jullie wel eens een koekie monster in huis gehad?? En dan van het soort dat maar niet kan kiezen tussen welk kilo parels nou het beste staat bij haar nieuwe paarse rokje. En doen ik nou paars op de ogen of houd ik het op degelijk grijs? Of zal ik nou toch die oranje jurk aandoen? Maar dan moet het kilo parels gewisseld worden en het paars van de ogen er weer af.
Neen, het principe van travel light komt niet in haar woordenboek voor.

En bij de outfit moest gister op het scheiden van de markt ook nog een paar schoenen gescoord worden. En als je dan net als ik in een dorp woont dat meer schoenenwinkels dan kerken heeft. Tja, dan kan je nogal eens voor dillema's komen te staan. Maar het is allemaal gelukt.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ruim van te voren mijn huis dusdanig had ingestraald dat daar een complete rust hing.(ik heb daar wel een legertje tibettaanse monikken voor nodig gehad maar het was de investering waard) waardoor het koekie m zeker 10 uur onder zeil is geweest. Rust, totdat.... Ik hoop dat ze de rust nog heeft zodat ze haar familie niet tot wanhoop drijft met de keuzes die gemaakt kunnen worden.

Waar zo'n forum allemaal niet goed voor is.

liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emma, klinkt spannend dat Koekiemonster in je huis, heb je het overleefd? Waar heb je trouwens die Tibetaans monnikken besteld of heb je ze meegenomen na je trip met Peking Express? :) Voelen ze zich ook beetje thuis in Nederland of heb je ze weer linea recta op het vliegtuig gezet?

Maar nee ik heb nog geen Koekiemonster in huis gehad, wel een paar theatertutjes en dat zijn behoorlijke wervelwinden die ook werkelijk de klerenkasten overhoop halen. Misschien zijn de Tibetanen van jou toch ook wel een idee.

Chinagirl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Emma je hebt je beste kant weer laten zien, en ik geloof het allemaal, en ik kan niet wachten dat koekie voorbij stapt met nieuwe stappertjes deze week op het forum.
Enne schoenen kopen is prima, natuurlijk je moet pas achter je oren krabben als een goede gast 5 voor 6 nog pantoffels gaat halen, dan kon het weleens heel hard gaan met de tibettaanse rust. ha ha
Door het oog van de naald hoor, travel light.
groetjes, Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emma heeft zeker haar beste kant laten zien en zal wel groen van uitputting op de bank leggen.

Ze heeft ook nog voor me gekookt (hoe heerlijk, de lieverd, allemaal verwenkostje, vooraf olijven en feta, jum jum, toen verse pasta het gekke mens moet uuuuuuuuuuuuuuuren bezig geweest zijn om dat allemaal voor te bereiken en voor een ordinaire koekie als ik...... en heerlijke vis iets met zalm bij de pasta en heerlijke salade.

Ik heb natuurlijk uit beleefdheid de afwaskwast gehanteerd maar zooooooo schoon als de Tibetaanse monikken het hebben achtergelaten lukt me natuurlijk NIET.

Ergo, ik blijf haar eeeeeeeeeeeeeeuwig dankbaar. Ze heeft me nl. op een terrasje óók nog getracteerd terwijl ik maar zat te mijmeren over oranje jurk - paarse rokje - enz enz enz.

Ik heb in geen jaren zo'n weekend gehad flatscreenkinderen (de meesten denk ik) en haar logeerbed sliep als een roos.

Eeuwig jammer dat ik weg moest (maar anders moet ze binnenkort dubbel in de WAO, de stakker) :D

Langs deze weg nogmaals, Emma, mijn dank is GROOT (en inderdaad, mijn schoenmaat groter) en ja, liever een fooi, ik begrijp het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Emma,

Het klinkt alsof jullie het gezellig hebben gehad.

Ik heb ook van die vriendinnen, ken het helemaal, zal ik dit of dat, zus of zo.........?
Doodmoe wordt je ervan maar meestal zijn het wel leuke meiden dus zo erg is het niet maar winkelen met ze? Ik denk het niet:angry:

Ik heb er een die is zo slecht in het beslissen wat ze mee moet nemen op reis dat ik al etterlijke keren voor haar hebt ingepakt. Moest wel, het werd een drama. Ze is niet de enige, ik heb een hele verzameling vriendinnen die zo zijn. Ticje door onzekerheid verwacht ik.
Zelf krijg ik altijd last van schoonmaakwoede als ik weg moet. Anders echt nooit, denk dat ik het schoon achter wil laten voor inbrekers of zo.

Hopelijk is er nog wat van die rust over voor jezelf en horen we straks wel van Koekie hoe het met de familie is gegaan. Goed, hoop ik.
Waar maken we ons toch druk om, vrienden en familie zou juist gemakkelijk moeten zijn?
Toch gek dat het juist met die zo moeilijk is om te ontspannen voordien.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha dames en heren,

nee, geheel niet uitgeteld op de bank, met een dosis postitieve energie gaan we de week weer in. Ik vind dit toch wel bijzonder, je ontmoet iemand puur via tekst, het klikt, je belt eens, je kletst wat en dan zit ze zomaar op je bank en je kletst gewoon weer door. Ik ben altijd een beetje sceptisch over internet en contacten, vooral heel voorzichtig. Maar toch, het is wel heel leuk.
Ik had maar een monnik of 20 nodig om m'n huis zo rustig te krijgen dat koekie zich er thuis zou voelen dus dat viel best mee toch?

En mijn laptop zit geheelzo in elkaar dat ik er mee om kan gaan + cursus boeken. Helemaal geweldig. Ik was m'n draadloze netwerk kwijt maar met de tips en uitleg die koekie mij gisteren heeft gegeven heb ik het wonderwel weer gevonden.

En m'n keuken blinkt, lekker hoor zo'n vrouw op bezoek die nog even doorpoetst.Kortom, ben niet al te bang om wat meer contact aan te gaan met de mensen hier, als het goed voelt zal het ook wel goed zijn. Zo werkte dat ook met TT, PP, Helder. Het voelde gewoon goed, je hebt zo iets essentieels gemeen met elkaar (he koek!?) Wij houden niet van....

spreek jullie,
ik hoop dat Satja ook zon soort modus als ik vind en toch zo nu en dan blijft schrijven. We zijn wel een mooi stel mensen bij elkaar.

Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zijn we zeker Emsie.

Ik heb gauw een wasmachientje aangezet met Kinderwas van hun paps (die kan niet wassen, zielig hè). Ik heb het heeeeeeeerlijk gehad bij je, maar ik ben nu totaal onuitstaanbaar vanwege de verwenmodus.

Het was overigens erg leuk bij de familie, niet zo druk, 40 man of zo, 140 kan namelijk ook.

En het aller-aller-leukste is dat Tante 27 (ofzo) met huis in Spanje ons (Koekie en kleine koekiemonsters) heeft uitgenodigd deze zomer voor een verblijfje in haar villa met zwembad, en de hele ratteplan.
Nou een echte Internet-cookie (...) heeft dus inmiddels haar tickets geboekt (waarom is heen altijd goedkoop en kun je nooit goedkoop terug....????) en de kleine koekiemonsters zijn tegen de ramen opgeklommen van jolijt.

Het voetbal was natuurlijk jammer, maar goed, scheelt weer een hoop reclame-ellende. Ik ben niet zo'n voetballer, niet goed voor mijn blauwe pluizen, ik hou het op Cookies, zoals bekend.

De kleine Koekiemonster liggen plat en ik ga er achteraan.

Ik ben benieuwd Em of je nog ergens een paar vergeten kilo parels vindt, weet je wat meid, dan mag je ze gewoon houden hoor !!! (a pearl changes any girl).

Over kilo's gesproken, dit was geen ideaal weekend om 30 kilo af te vallen, maar morgen weer met frisse (tegen) zin ertegen aan !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik ga morgen koekie was doen, de hoeveelheid handdoeken!
Ergens jammer van het WK maar het is ook wel weer rustig als je geen echte fan bent zoals ik.

Mocht ik nog een vergeten kilo parels vinden.... tja, in alle eerlijkheid dan berg ik ze op bij de mijne. Heeft iemand "het verwende nest" al gelezen, ik had een vrindje in China. En altijd net niet de goede kleur dus ik heb zakje (vooral de zakjes zijn meer dan mooi) met parels, zoetwater, cultivee. maar als iemand blij word van grijze??? Zo niet mijn kleur. Duhh. Verwend nestje. IK weet het.

Truste ik ga slapen.
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,

Al het boven de heb ik natuurlijk als een grapje bedoeld.

Fijn dat jullie zo;n gezellige avond hebben gehad,
Maar hoe ging met de reunie?

En zo bedankt voor je rozen. Ze staan naast de computer in een vaas. Ik ben er zooo blij mee.
Heel lief van je!

liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He water, stond daar straks nog met kaartjes voor Blof, Ilse de Lange en Racoon in mijn handen.
Trouwens al een tijdje niets van je gehoord, gaat het goed?
Ik wil graag naar de Dijk en Acda en de munnik maar krijg geen vriendinnen mee. Die bellen alleen maar op te vertellen dat Robbie Williams zo goed was. Die ik dus had afgezegd omdat ik het zo druk had met werken toen grrrrrrr.
Dus dat doe ik niet meer. Carpe Diem word mijn motto zodra het allemaal wat gemakkelijker gaat met de centjes.
Dus heb ik vandaag eindelijk een beginnetje gemaakt met het uitzoeken van dingen, de belastingman krijgt nu post van mij. Hopelijk maakt hij wel zijn post open.
Woensdag kennismaken bij mijn nieuwe baas en gelijk met de nieuwe lading brugpiepers.
Ik heb er zin an.

Heerlijk Houtje, genieten meid!

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katrina,

Ik hoop het, hoop het echt.

Geen zenuwen deze keer, zoals je in een ander draadje al zei; leerlingen zijn net mensen.
Je hebt uitschieters aan beide kanten maar de meeste lopen de middenweg. Die en de uitschieters zijn veilig bij me.
Het is maar een klein stapje en deze keer staat genieten van mijn werk op de eerste plaats en daar heb ik wel vertrouwen in.
Dus woensdag genieten van de rugzakjes met kind eraan. Een en al zenuw omdat ze naar de hele grote school gaan. Blijft genieten.

Ach, je kent het. Het zijn trouwens niet alleen de brugklassen, ik word uitgesmeerd over verschillende jaren. We zien wel, methodes en leeraanpak nieuw , ik zelf ook nieuw. Komt wel goed.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve allemaal

Dan ben ik de gene die maar wat op het week draadje zet, enne het gaat niet echt lekker hier.
De afgelopen weken heb ik diverse vragen gehad naar mij toe hoe het gaat met mij, op het forum en
via mailtjes.. en dan blijft het opeens stil.
De laatste weken worden mijn grapjes korter en veelvuldiger, dat is voor mij geen goed teken,
op mijn droogst ben ik, als ik dagenlang wakker ben.
Ik heb nu best met redelijk gemak kunnen stoppen met drinken, derhalve gaat het dus de goede kant
op met mijn gezondheid, alleen met concentratie, en werk, gaat en ging het voor geen meter, niet dat
ik dat ernstig vond wandt het stoppen met drinken is mij veel waard toevallig.

Maar nu moet ik, heel veel energie stoppen in mijn zaak er gaat van alles fout, mooi dat ik me sterk
voel, ik rammel mij er wel weer door heen, zeker een goede maand ben ik nauwelijks hier aanwezig,
het moet gewoon, ook dat is mijn rekening van het drinken.

Goede moed jasje aan en gaan met de banaan, ik lees en schrijf zoveel mogelijk komende weken
maar even op een heel ander tempo.
Ik moet zeggen helaas ik heb het forum ook nodig, en het is verslavend, en denken doe ik zeker aan
iedereen.

Beetje balen dus he,


Tot zo veel mogelijk, alle die me lief zijn.

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Helder,

Ik ben hier nog maar net, ik vond het fijn dat je zo voor me op kwam, ik merk hoe het me helpt om blijvend te stoppen, met het gevoel dat je er niet alleen voor staat, dat je van elkaar weet hoe moeilijk het is.
ik hoop je toch regelmatig te horen.

groet Eefje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Helder,

Goed voor jezelf zorgen is ook wat je nu doet. Het is gewoon even verstandig om afstand te nemen.
Je werk is ook van wezelijk belang. Dus werk ze en houd het droog.

Je weet hoe veel ik hou van je schrijfsels dus ik zal je missen.
Maar je komt hopelijk terug als je de rest ook op orde hebt

Geen aai over je bol maar een knuffel voor deze keer,

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Helder,

Vindt het knap van je dat je onderkend dat je je aandacht nu op wat anders moet richten. Ook dat is houden van jezelf. :sun: Ik zal je zeker missen, hoop ook je weer te zien op het forum als je je andere zaken weer op de rail hebt.


Wens je sterkte en suc6 en vooral houdt het droog.

Dikke kus Chinagirl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nououououou,

Eerst Hermiena (die verwacht ik wel terug hoor) toen Satja (daar heb ik wat meer twijfels over) en dan komt ons aller Helder met een mailtje als deze!

Heldertje, natuurlijk, doen wat je denkt dat goed is. Maar kom snel weer schrijven als je het nodig heb he????? Spreken we dat af???

en ik blijf je prive gewoon bekogelen hoor.

Pietje kom je niet zo heeeeel makkelijk van af!

veel succes met je werk (goed teken dat dat nu weer zo belangrijk voor je is)

tot snel

Pietje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Pietje, ik ben zo gek met je, en alle andere ook,en ik ben niet weg, maar iets minder aanwezig oke,
Bij tactus kunnen ze ook maar een beperkt aantal mensen schrijven per man / vrouw.

Het is zo gek niet dat ik even wat minder tijd heb, al zeker tien keer gehad van o daar wil
ik nog wat over zeggen vandaag, en dat gaat effe niet.

Dus geen paniek of bedankjes weet ik veel nog meer, nee tot schrijvens


Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helder,

Zorgen voor jezelf komt als eerste en dan kun je ook pas goed de rest van je taken doen.
Ik weet donders goed wat je bedoelt.
Ik moet er even over nadenken er zijn hier allerlei zaken die 200% van mij eisen, zo vlak voor de vakantie, een Koekie met een hoofd voor rommel. Opruimen dus (lijstes, pril's enz.)

sterkte ik stuur wat virtuele bedrijfsondersteuners okee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Helder,

klinkt zo makkelijk, goed voor jezelf zorgen. Maar heb je ook iemand in de buurt die je een beetje kan helpen met dat zorgen?? En is er niet iemand die ook wat voor je bedrijf kan doen?
We zijn het hier zo gewend van het "zelluf doen!" maar hulp vragen is ook een kunst hoor.

take care, denk aan je,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...