Spring naar bijdragen

maandag 3 juli


tapas

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 76
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Oooh dat is snel ik heb er niets voor hoeven doen :-) Scheelt weer wat uitzoekwerk.

Zo vermoeiend blijft het (niet bij iedereen hoor) om uit te leggen dat een glas alcohol voor jou is wat voor hun bijvoorbeeld een gebakje is, of een bord boerenkool wat je niet kunt weerstaan. Ja als je hun advies zou opvolgen dan hadden wij dit soort forums niet en kunnen de AA en Alanon en alle hulpinstanties ook wel opgedoekt worden. Maar goed het is ook lastig om het voor een niet alcoholist te begrijpen daar kom ik nu wel achter maar goed de mensen hier begrijpen het tenminste.

Pietjepuk:
Mensen hebben een heel verkeerd beeld bij alcoholisme of alcoholisten! Is al jaren zo! Gelukkig komt hier langzaam aan verandering in zowel op TV als in boeken. Het is voor de meeste mensen "de ver van mijn bed show" en die mensen spreken meestal in termen van "sherry tantes" Het aantal alcoholisten groeit enorm (ook onder de jeugd met al die pretkleurige drankjes zoals breezers) dus wellicht dat de term alcoholist/alcoholisme in de loop der tijd eindelijk eens goed begrepen gaat worden!

Groet,

Appel/angel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Tapas,

dank je heel erg, voor de roos! Ik zal m koesteren. Ik weet nog dat ik je 'streng' aansprak in het begin over de ' smoesjes' waarmee je dacht weg te komen. Ik vond het toen zo ongelooflijk knap van je dat je later toegaf dat de gremlins je de redenen influisterden. Ik weet het nog heel goed.

Maar weet je Tapas, toen stond ik zelf heel sterk in mijn schoenen, nu niet. Ik heb het nu ook moeilijk, vooral met het idee; wordt het nou nooit makkelijker, dat niet drinken, maar mijn ervaren voorganger Koekie bezweert me van wel. En diep in mijn hart weet ik dat ook. Maar de rol die ik lange tijd op me nam: die van " schop onder de kont geven" kan ik niet zo opbrengen op het moment. Daar zijn mijn gremlins iets te aggressief voor.

Maar in jouw geval denk ik nu ook:

Tapas, probeer eens even heel trots op jezelf te zijn. Je bent al maanden op wat uitzonderingen na droog, dat betekent dat in ieder geval de gewoonte eruit is! Je hebt op TV heel verstandige dingen gezegd die veel mensen geholpen zullen hebben in hun strijd tegen de drank, je bent tig kilo afgevallen door alle discipline die je hebt opgebracht en je hebt je fiets niet aan de wilgen gehangen maar strijdt moedig voort daarnaast ben je een enorm waardevol lid van dit forum waarbij jouw oprechtheid altijd enorme bewondering opbrengt (in ieder geval bij mij) en ik wil je vragen: sta daar eens bij stil, adem diep en poets je fietsje op en doe weer lekker mee!

Tapas, geen schop onder je kont want je doet het al maanden fantastisch (bovendien kan ik het niet opbrengen).

Ik ben trots op je, ik heb het ook moeilijk, zullen we samen doorstrijden, de rugzak stevig dichtbinden, een baksteen erin, in de sloot gooien zodat alle gremlins verdrinken??? eigen schuld dikke bult

sterkte en succes en samen zijn we sterk

je vriend Pietje

Helder, ga toch maar snel aan het werk, zo word je nooit rijk!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zojuist een Post-it op mijn computerscherm geplakt met:

"Gewoon niet zoveel drinken."

Bedankt voor de tip! Het gaat zeker lukken nu.
Kunnen we die zin niet ergens laten vastleggen? Bij een merkenbureau of zo, want volgens mij hebben we hier goud in handen. Ik bedoel, ik voel echt dat het helpt.
Hij zit nu ongeveer tien minuten op mijn beeldscherm en ik kan er nog steeds niets tegenin brengen.

Hij lijkt eenvoudig, maar dat zijn geniale dingen wel vaker...

Angel6, wil je je vrienden hartelijk bedanken namens ons allemaal?

:)

Liefs,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PP

Ik heb een idee.
Je zegt tegen die Gore Rot Gremlins dat ze een glaasje sjerrie krijgen en stiekum giet je er azijn in. Dan neem je een ENORM glas ijsthee of ijskoffie mee (zie eigengemaakt recept) heeeeerlijk en je gaat op een bankie zitten voor je huissie.

Dan zeg je kom kom kom, poessie, Gremlin je krijgt een wijntje van me..... en net als die zijn gore rotkop uit de rugzak steekt..... hup azijn in zijn bek mieteren.

Gauw je ijskoffie opdrinken en gaan douchen. Met dit weer volledig verantwoord. Drie keer per dag minimaal.

Helpt het als je uitrekent hoeveel glazen je hebt geweigerd de afgelopen periode? Stel je DRONK een liter ww per dag. Dat is zeven glazen, keer 7 dagen = 49 en dan laten we de rest weg (witbier, likeur, sterke drank). 7 maanden is 2 kwartalen dus 26 weken + 4 = 30 weken. Ja ik ben Alpha. De uitkomst is verbijsterend.

Allerliefste Piettepuk, je hebt al VEERTIENHONDERD EN ZEVENTIG KEER "NEE IK WIL NIET" gezegd. Dan kan die éne keer vandaag ook nog wel.

Je krijgt een hele, hele speciale roos van me, :present: hij is van schokbeton en je kan er zó een Gremlin mee op zijn kop slaan. Morsdood.

Dus niet pieteren, we zouden zeggen in OpZomerLand, niet lullen maar zakken vullen. Ga wat lekkers koken. Menu suggestie :

vooraf: dame blanche
tussengerecht: dame blanche
hoofdgerecht: dame blanche
nagerecht: dame blanche
bij de koffie: een dame blanche

en eet maar wat extra chocosaus daar word je toch écht gelukkig van. Geef Meneer Pieter Puk een kus en zeg dat je zo blij bent dat hij helpt met meppen tegen de Gremlins.

Die betonnen roos verrot niet, ook effectief als andere ettertjes te dicht in de buurt komen.

En, na al dat fietsen (dat je nog steeds zo'n beelderig figuurtje hebt is een wonder zonder benen als bomen en zo) komt de rust thuis en denk je heeeeeeeee, een Gremlin. Hup en dan geef je hem toch een klap met die betonnen roos.

Nou, hup, ik geef jou nu wél een schop onder je kont. Het gaat goed aflopen, zekers te weten. Je laat mij en Fleur niet alleen. Stuur Fleur maar een pb-tje.

Okee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twan,
jij mag nooit meer weg.
Speciaal voor jou mag je op mijn ministerie van Cookies en Computers een extra Staatssecretariaat krijgen, nl. dat van Kleur, Fleur & Pleur-Op-Uw-Computer.

En dames en heren, mag ik u voorstellen, mijn nieuwste Medewerker, de Staatssecretaris van Kleur, Fleur en-Pleur-Op-Uw-Computer.
En als ik in Spanje ben mag je op mijn directeursstoel zitten. Lief :D van me, he?

Anjo,
na de migraine barst al die energie en creativiteit uit mijn kop die 3 dagen opgekropt is, sorry lees maar over me heen.

Tapas,
eens met de complimenten en de veren in je r**t(je). Niet teveel afvallen hoor dat geeft jaloezie bij het forum en verders problemen met het zoeken ivm het steken der veren. Zo'n kipfilet-bipsje geeft toch problemen.
Lekker genieten op het strand hoor !!

Angel6,
hallo, ik ga je even lezen. Wacht even, ben jij een vermomde Cactus-Stekel? Gewoon minder drinken. Schat, het gaat niet om de kwantiteit, maar de kwaliteit

* aangepast om privéreden Koekie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koekie,

Had ik jou niet een koffiebezorgbaan bezorgd op een ministerie naar keuze?

Het moet niet gekker worden... met kunst kan ik niets, heb je niet iets substantiëlers?
Ministerie van Opbeurende Slogans of zo?

Dan mag jij daar koffie komen zetten, en dan zeg ik allemaal opbeurende dingen tegen je.
Klinkt dat niet fijn?

Liefs,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke baan had ik Koekie dan gegeven?
Ik kan het ook allemaal niet uit elkaar houden, zit steeds alleen maar naar mijn Post-it te kijken.

Kunnen we geen T-shirts gaan verkopen, en koffiemokken?

"Gewoon niet zoveel drinken"

Ik heb het geprobeerd, maar hij valt niet te verbeteren. Alles wat je weghaalt is teveel, en iets toevoegen verzwakt hem. Hij is gewoon helemaal goed. Lang geleden dat ik zo'n zin tegenkwam...

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twan, als ik later oud en "met pension" ben, wil ik, om je extra te gerieven, één middag per maand, eventueel, als hóge uitzondering op mijn welverdiende oude dagsrust, mét rollator en ingebouwd (draadloos) toetsenbord, de telefoon voor je opnemen.

Goedemiddag, met het Ministerie van Cookies en Computers, bureau der Staatssecretaris van Kleur, Fleur & Pleur, waarmee kan ik u van dienst zijn?

Maar écht, verder moet je me niet dwingen.

En koffie, graag, ijskoffie, geef maar door en KIJK UIT VOOR DIE BETONNEN ROOS van PP.

* aangepast om privéredenen Koekie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jajaja,

sorry, ik was even met mijn dagelijks leven bezig, Pieter Puk even instrukties gegeven wat ie moet koken dus nu ik dat weer in de greep heb heb ik weer alle tijd. Okee, een dame blanche,

Koekie, ogen dicht en goed indenken:

ijskoude witte vanille ijs, schepklaar in een hoge glazen coupe, 4 bolletjes...! dan warme chocoladesaus en heeeel veel slagroom en een lepel met een heel lange steel. Wat hagelslagjes op de slagroom....

lukt het je nog? Koekie, om je dit voor de geest te halen. Mij helpt het al. Mmmm! Heerlijk!

En dan die shirts en Petjes verkopen van Twan, ik heb eigenlijk nog niet gehoord wie het ministerie van economische zaken doet, die moet zich er ook even over uitspreken. Ik heb eigenlijk niemand gezien die die functie wilde! Gek he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee, doen we het op jouw manier...

Lieve Francesca,

Ik begrijp dat je gekwetst bent, en je moet weten dat ik daar niet ongevoelig voor ben.
Ik hoor je klacht, denk niet dat 'ie niet gehoord is.
Ik zie je ontevredenheid, hij is niet onopgemerkt gebleven.

Ik zou het heel fijn vinden als we van gedachten konden wisselen over de aard van het probleem.

Ik kan me voorstellen dat het oplucht als je eerst eens vertelt wat het probleem is.

Wat denk je, zou je dat willen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, en flemen kun je ook nog...

'Gewoon niet (zoveel) drinken' komt van MIJN dierbare vrienden en familieleden.
Zo, dat is eruit.

Je mag Twan de Therapeut weer opbergen.
Even goeie vriendjes, hoor!
Gewoon ff rechtzetten.
Ik leer namelijk voor mezelf opkomen.
Nu nog Mijnheer Pils aan de deur zetten...

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah, ik denk dat ik het al weet!

(Ik weet inmiddels dat je er bij vrouwen naar moet raden, dus dat doe ik dan maar).

Je doelt op mijn slogan "Gewoon niet zoveel drinken".

Deze slogan staat geheel op mijn naam, en iedereen die 'm wil gebruiken moet via mij.
De slogan die jij had was "Gewoon niet (zoveel) drinken".
Nou, ik durf er een lekkere fle... eh... bos rozen om te verwedden dat ieder pannel geconfronteerd met deze twee slogans ze uit elkaar kan houden.
Niet alleen dat, de mijne is zoveel sterker, zoveel meer... wat zal ik zeggen...

Zal ik een toevoeging aanbrengen bij mijn slogan die duidelijk maakt dat er een andere, minder sterke maar toch gelijkende slogan in omloop is?

In opperste verwarring,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...