Spring naar bijdragen

maandag 3 juli

tapas

Aanbevolen berichten

jaa, dat is lang geleden dat ik het dagdraadje heb geopend. Ik heb nogal veel heen en weer gesjouwd tussen het huis van mijn ouders en mijn eigen huis, maar zij komen woensdag weer terug van hun vakantie, het huis is netjes, tuin redelijk ontkruid, veel sproeien, dus die komen weer in een gespreid bedje thuis en ik kan dan weer aan mijn eigen stulpje gaan beginnen..

Een fijne (werk)week voor iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 76
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Katrina,
eindelijk mijn reactie over de "mores" (nou ja gedragsregels). Heb ze in het draadje van Anjo gezet. Vertraagd door migraine.

Koekie komt weer boven drijven (zie zo-avond) nog weggeweest met grut zelfs.
Het is warm maar overdag alles dicht en 's avonds doorwaaien helpt.

Muggen horen bij de natuur, net als spinnen, poezen, katten en mensen.
Dus: was er maar een anti-muggenroller tegen nare mensen, dan zou ik hem kopen.

CG: zie mijn reactie over Refusal, van alco inademen en doodneervallen is broodje-aap verhalen. Voor meer broodje-aap kijk op www. broodje-aap.nl. Wel lachen soms.

Heb weer gelachen, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. Een dag niet gedronken, is een dag extra in je leven.

Mag ik iederen (met/zonder refusal maakt NIETS uit) moed in spreken: na ruim 8 maanden wordt de trek écht minder, maar wat dacht je dat je lijf moet wennen na (pak 'm beet) 20 jaar regelmatig (iedere dag) alcohol (zeg, een fles wijn). Dan lig je niet in de goot, maar het is toch teveel. Ik ben toch trots op ons allemaal. Vallen is niet erg, opstaan is de kunst en daar helpen we elkaar bij vind ik heel veel waard.

Aangezien we hier met 300 "gassies" zijn (zou Dochter zeggen) is driehonderd rozen wat veel, dus ik deel ze even anders uit:

:present: :present: :present: :present::present: :present: :present: :present::present: :present: :present: :present::present: :present: :present: :present:
:present: :present: :present: :present::present: :present: :present: :present::present: :present: :present: :present::present: :present: :present: :present:

:heart:

Ik geef om jullie allemaal. Dus pak een roos, er staan er genoeg, zet hem in een vaas ergens waar je hem de hele dag ziet en denk de helpende Cactus-gedachte: IK BEN DEZE ROOS WAARD.

Goed, ik pak de eerste roos. Omdat ik het waard ben, en het al 8 maanden volhoud en me te pletter heb geknokt. Vooral om 4 uur. Omdat ik alleen voor 2 spruitjes zorg.

Voor de volgende roos draag ik voor: (het kan niet anders) mijn vriendin Emma, die zo knokt om met al haar pijn en overige minder leuke dingen zo'n fantastische minister van Filosofie en Empathie is.

Nou moet Emma eigenlijk een Roos doorgeven aan een ander, maar dat gaat geheid mis, dus de volgende mag er een pakken (en jezelf een veer geven in je je-weet-wel en dan een Roos geven aan een ander. Ideetje? Hoeft niet, mag wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen iedereen!
Vandaag weer hetzelfde verhaal als gisteren...

Ha, die Koekie!
Ik neem een roosje voor mezelf omdat ik me gisteren ingeschreven heb voor de Tactustherapie. :present:

Maar er zijn zoveel mensen aan wie ik mijn roosje wil doorgeven...
Veel te moeilijk.
Dus houd ik het lekker voor mezelf. :D

Francesca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koekie,

ik pak ook maar een roosje voor mijzelf en ik vind het ook moeilijk om iemand te nomineren want ik vind iedereen een bos rozen waard. Maar mag ik er twée doorgeven?

Eentje voor tante Til en eentje voor Tosca. Tante Til is mijn fietsmaat en is zo'n enorme knokker en Tosca heb ik oooooooooooit een kleieieien beetje bonje mee gehad terwijl het een fantastische vrouw is.

Maar zo kan ik er nog wel 20 opnoemen hoor!

Ik heb het juist weer moeilijk na ruim 7 maanden, en dan vraag ik me af of het ooit minder wordt. Misschien worden de periodes dat je het moeilijk hebt korter. Dat hoop ik dan maar!

Fijne dag

Pietjepuk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Nou, we hebben het weer gered, het weekend is weer voorbij. Ik ben iedere keer blij als het weer maandagochtend is, en zoveel 'natuurlijke' aanleidingen om een wijntje of acht te nemen weer achter me liggen. Een schone week, met prachtig weer en een uitdaging om ook deze vierde week droog door te komen.

Iedereen kan bij de kiosk op de hoek tegen inlevering van onderstaande bon een bosje bloemen ophalen.

|....goed voor één bonjedemper.....|
|.............................................................|
------------------------------------------------

Liefs,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve forummurs,

koekie heel hartelijk dank voor de roos en de benoeming. Ik geef een roosje aan Tapas omdat ze zo lief voor het huis van haar ouders heeft gezorgd. En omdat het maar niet wil zomeren in haar hoofd. Misschien dat een roosje een beetje helpt?

Wat een hitte he. ik heb een enorme blower die ik de hele nacht aanhoud. Wat zou dat kosten aan energie?? Maar goed, je moet wat en het zal wel geen weken zo warm blijven toch?

PP wat vervelend dat je het nu weer zo moeilijk hebt met het verslaan van de Gremlins, het ging toch allemaal best goed? Hoop voor je dat het een kort intermezzo van moeilijk is.

Met mij gaat het nog steeds beter dan even geleden. Voel me luchtiger, blijer, heb weer plezier in de dingen van de dag. lekker he. Heb m'n effexorretje ingenomen en het komende uur ben ik dus een soort druipsteengrot. Het schijnt een bijwerking te zijn maar wel een waardoor je zeker weet dat het goed werkt. Ach ja, of je je pret nu uit een pilletje haalt of uit jezelf, resultaat is hetzelfde toch??

Ga vanmiddag kaarten met de oude meisjes, ze zullen het wel zwaar hebben met deze warmte. En ik oefen me suf voor een belletje naar Frankrijk om een hotel te reserveren. Ik hoop maar dat ze Engels spreken. En dan gaat ik volgende week! Lekker lekker.
Alleen poeza he, maar ondanks de hitte gaat het wel met haar. Dus op hoop van zegen. Ik denk dat ze het nog wel een poosje uithoud zo te zien.
Lekker trucken door Frankrijk met m'n zusje. Muziekje, sigaretje, beetje zingen in de file. Ik ga zelfs klapstoelen kopen zodat we in de berm onze baquettes kunnen nuttigen. Heerlijk heerlijk.

Jongens, ik ga eens wat doen,
tot horens, Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

De rozen vliegen weer in de rondte, zie ik.
Ik geef er een aan Beep omdat ik denk dat ze wel een bloemetje kan gebruiken en omdat ik haar mis.

K, er is NIETS zo irritant als knalvuurwerk. Het was daarom dat ik een zucht van verlichting gaf toen nederland er uit lag, zonde voor het voetbal maar de knallen mis ik echt niet.

Koekie, je bent er weer. Ik hoop dat je snel weer de oude bent.

Twan, ik ben blij dat je ons gevonden hebt. Je bent een aanwinst.

PP, had ik dus toch gelijk, rot voor je. Doorzetten he, het gaat weer voorbij. Denk dat het ook aan het weer ligt, ik heb zo nu en dan ook zin in een glaasje WW en dat is niet mijn vergif.

Fran, het gaat nog niet echt lekker,he? Als het goed is heb je zo je opdracht af misschien vind je dan wat meer rust.

Emma, veel plezier, heb je mijn tip over Antibbe nog gelezen? Het bezoek aan het Picasso museum en het oude centrum samen met dochter 2 die toen nog heerlijk jong was blijft een kostbare herinnering.

Waar is verientje?

Ik heb weer over jonge katjes achter het behang gedroomd, is geloof ik een thema. Die komt wel vaker langs. ik heb gisteren niets meer gedaan, na mijn schoonmaak aanval ben ik nu zo stijf als een plank.
En wat triest. Hoort erbij, het kan niet elke dag feest zijn.

Een prettige dag!

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Anjo, lieverd,
Niet mee inzitten dat je gisteren niks gedaan hebt. Zondag, rustdag. Denk maar aan al het werk dat je verzet hebt zaterdag. Had je ook niet behangen? Misschien komt daar je katjesdroom vandaan? Raar wel. Heeft vast een betekenis! Misschien vertegenwoordigen die katjes bepaalde gevoelens waar je niet bij kunt en die dringend naar boven willen komen? Wilde gok.
Knuffel van mij!

Met mij zal het wel beter gaan als deze %$&+µ* eindelijk de deur uit is. Echt waar: ik doe mezelf dit NOOIT MEER aan!

Onze Twan is inderdaad een aanwinst. :sun:

Ik vraag me ook al weken af hoe het met Beep gaat na haar dip.

Angel6,
Fantastisch, hoor, 20 dagen! Daar kan ik alleen maar van dromen!
Je profiel is wel zichtbaar, ik weet niet of je dat weet.

Pietje,
Sterkte, hoor!

En nou maar weer werken.

Francesca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja WAAR is Verientje?????

Die is al twee weken aan het tandhakken met Refusal.

Ik ga nu naar mijn nieuwe baantje: let op: reseptiejoniste/telefoonistu bij mijn eigen vrijwilligersclubbie ik zeg lekker niet waar dan gaan jullie allemaal bellu.......

Goedemiddag ............. Stichting .....huppel de fluppel.... met KoeKie ..waarmee? wat? NEE WIJ HEBBEN GEEN ALCOHOL.

PP

Echt, echt, echt, echt, echt, het wordt minder, echt, echt, echt ik GELOOFDE HET NIET MAAR NIET DRINKEN NIETS NIETS NIETS NIETS doe het voor je tweede maatje Koekie het gaat nu zoveel beter met me.

Ik ga twee werken 3 ochtenden werken als de kids weg zijn. En me verheugen op Spanje. De psych sprong vanochtend bijna uit het raam van vreugde dat ik alles zo FAN - TAS - TIES doe. Hmmmm. Ik heb maar gezegd (vooraf) het raam staat open, dokter en de wachtkamer zit vol.

Waarop hij zei : als ik een pil tegen het UWV had uitgevonden was ik rijk. Ik zei: nog rijker met een boot en paarden, dat kan niet.

Verder heb ik twee mooie anecdotes voor vanavond maar nu pleur ik wat kleur op mijn smoel ivm representatifiteit, zoals ik altijd zeg lippenstift op mijn bek pleuren en naar mijn werk scheuren.

Sorry hij/zei die dit niet door de beugel vindt kunnen gaan, het is een oude grap uit OpZomerLand.

Allemaal een aai en een bloem, tot vanavond!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat lief,

al die bemoedigende woorden! Alleen dáárdoor gaat het al beter. Ik probeer altijd stoer te doen en mijn twijfels te overschreeuwen, dat helpt me normaal het beste. Maar inmiddels denk ik: wanneer wordt het nou eens écht makkelijk.

Maar eigenlijk vind ik het nú al makkelijker, nu ik weer weet dat ik zoveel steun van alle kanten heb hier op het forum.

Emma:

Bonjour monsieur/madame

je voudrais demander si vous avez une chambre pour deux personnes de dix jusqu'a vingt juillet avec deux lits et un bain/douche/toilet

ca coute combien?
c 'est avec le petit dejeuner?
je peux payer quand je suis la ou est ce que je dois payer en avant?

au revoir en merci beaucoup

Succes!
Leuk hoor, thermoskannetje mee, waterkokertje, etuitje met mesjes en servetjes, heerlijK!

Koekie

veel plezier op je nieuwe baan, spannend!!!!! ik ga voor je duimen

verder iedereen, fijne middag en avond, ik ben heel hard aan het lezen in "zadelpijn en ander damesleed ' inderdaad prachtig boek!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koekie,

Meisje, wat ben je druk! en dat bedoel ik op de meest liefdevolle manier, je spetterd van mijn pc.
Zenuwen voor je nieuwe baan of reactie op een migrainevol weekend?

PP,

Ik denk dat wij te veel piekeren. Betrap mijzelf er ook constant op en dan kom je altijd uit op niet helpende gedachten. En meestal ligt het altijd in de toekomst, ja nu gaat het even goed maar morgen, volgende week of als ik weer ga werken etc.. Of in het verleden toen ging het maanden goed en toen gebeurde dit en dat en het volgende. En vergeet ik dankbaar te zijn voor vandaag.
Vaak komt het voort uit angst.

Fran,

Ik heb geen idee waar die katjes vandaan komen. Of misschien toch wel, ik ben een grote uitsteller en daar pluk ik vaak de wrange vruchten van. Zo moest mijn kat al jaren naar de dierenarts en nu vele jonge katjes later....... Ik heb die droom al een jaar en dat zou zo maar net kunnen kloppen die link met uitstellen. In ieder geval kan je mij na zo'n nacht opvegen.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Bedankt voor de oplettendheid dat mijn profiel zichtbaar is, heb het vandaag doorgegeven aan moderator. Eigenlijk heb ik niet zoveel te verbergen ;-) maar iedereen heeft zijn profiel verborgen dus ga ik dit ook doen. Heb al gekeken hoe dit moest maar ik ben niet zo handig met compu's. Iemand een goede tip?

Ik heb heel wat rozen weg te geven aangezien ik een mooie pioenstruik in mijn tuin heb gekweekt dus voor iedereen hier eentje omdat jullie zo terecht aardig zijn voor elkaar.

Twan ik las dat je blij was dat het weekend voorbij was en dat je jezelf weer 8 glazen wijn hebt bespaart!! Na drie weken nuchter te zijn heb ik dit gevoel ook het meest tijdens het weekend. En dan ook zeker met dit warme weer. Ik was ook een echte wijndrinkster (2 flessen op een avond!) en dan kachellam je bed induiken om vervolgens de volgende morgen met een hoofd vol watten op te staan.

Gelukkig sta ik nu superfris op en ben ik elke dag weer blij dat ik sterker ben dan de WW, Rosé en de Rode wijn!

Francesca: ook jij komt zover! Zeker met de steun van je forumgenoten en uiteraard de kracht vanuit jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het valt me eigenlijk op hoe veel van ons gewoon witte wijn of rose drinkers zijn.

Dat is ook zo iets, bij alcoholisme verwachten mensen jeneverdrinkers, of zelfgestookte brandewijn ofzo. In ieder geval iets veel sterkers, en wij zijn voor het grootste deel wijn en bierdrinkers (een enkele whiskeydrinker uitgezonderd)

Blijkbaar is dat dus ook een opvatting over een alcoholist die niet klopt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel, Appeltje.
Je profiel is intussen onzichtbaar!

Moest ook lachen om die 'appelige houding' in je eigen draadje. En heel herkenbaar: 'Drink dan toch niet (zoveel)!' Punt uit. Zo reageren mensen inderdaad. Raar dat niemand van ons zelf op dat idee gekomen is. Gewoon niet (zoveel) drinken... Kunnen we deze site meteen opdoeken. :huh:

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, dat is een goeie Francesca,

dat ik daar zelf nooit aan gedacht heb!! gewoon wat minder drinken, wat een fantastische tip. Nou, Moderator, je kan je site wel opdoeken, Francesca heeft ons de oplossing gegeven.

Wat is het leven toch simpel he

;)

He, Helder, ik zie dat je online bent, wel een beetje doorwerken he!!!!

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emma, heel erg bedankt voor de roos. Nog 2 dagen sproeien en dan ben ik klaar.

Ik geef jou er eentje terug en ook eentje aan pietje puk die me in het begin zo goed over de brug heeft geholpen, PP, mag wel weer eens, wie weet werkt het nog een keer!

Ik ben vandaag de stad ingeweest, gestoord met dit weer, maar om uit te testen welke broekmaat ik nu heb hiihihihihi, ik hem nu makkelijk maat 44.. in maart nog maat 46-48 jippie, en ik ga vanavond heerlijk naar het strand met vrienden, toch nog een beetje vakantiegevoel. lekker in zee dompelen, flesje limo mee ipv rose, heb er veel zin in! zo gaat het toch nog zomeren!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...