Spring naar bijdragen

Begin de dag met.......

erica

Aanbevolen berichten

Even een apart draadje hoor want anders gaat het nergens over en dat is niet leuk voor Winnie.

Dank je Lola, ben in een groep inderdaad soms erg droog en (volgens anderen) grappig, helaas in m'n eentje is het en beetje saai en mijn hond en de katten kijken me dan alleen maar heel verschrikt aan, zo van: help ze flipt!!!!!
Nee hoor das maar gekheid.

Kennen jullie de gehele tekst van dat liedje (van Giel Beeler geloof ik) dat gat zo:

BEGIN DE DAG MET EEN DANSJE
BEGIN DE DAG MET EEN LACH

WANT WIE ....................................(en toen wist ik het niet meer)

Deze tekst hadden we ook op de detox en het heeft mij echt geholpen door het gewoon te doen.

wie o wie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan verklaar ik bij deze:

Voordat ik de morgen begin, kijk ik eerst naar de tekst (bedankt overigens winnie en angel6)Want geloof me! doe het nou maar gewoon! Kopieer de tekst in words in super grote letters en print hem uit en hang hem op de koelkast of waar je maar wilt en doe gewoon wat er in de tekst staat ook al ziet het er belachelijk uit. Beter op die manier er belachelijk uitzien dan dat je je eerst vol hebt gegoten met alcohol.

Misschien een goeie motto voor ons allen?

Heb ook nog een tekst van een liedje uit het hoge noorden (waar het nu 36 gr is pffff) hier komt ie
(melodie mist helaas)
Sorry toch maar niet. nou en klein stukje dan: (hé stomme oliebol hou toch op met die alcohol! Heineken Amstelbier en grols daar heb ík m'n buik van vol! Oh die ellendige alcohol!!! He stomme appelflap ga toch over op appelsap dadadadada enz enz.

Lijkt nergens op maar als je het hoort is het echt heel goed. Oh ja voor wie ze misschien kent het is van
Rooie Rinus en Pedaalemmer uit Groningen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben vanaf nu geen strenge politieagent meer maar een vrolijke clown.
Oef geloof dat de hitte nar m'n hoofd is gestegen, maar echt ik heb niets gehad maar voel me gewoon goed omdat ik eindelijk belletjes heb gepleegd die ik al maanden had moeten doen en die echt van belang zijn.
(incassoburo, cwi, budgetbeheer enz) Allemaal heel erg meegevallen gelukkig en voel me dan ook er happy en eigenlijk ook heel erg hyper.
Echt een borderline kwaaltje. Er hoeft maar iets te gebeuren en je stemming wijzigd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo Erica,
heel goed dat je die belletjes hebt gepleegd.
Ze klinken ook niet als de leukste belletjes...

Soms is dat even nodig om de rest ook weer aan te kunnen. Dat kan natuurlijk vanalles zijn, kast opruimen, belastingpapieren in orde maken, naar de tandarts. Misschien hebben we allemaal wel van die dingen waar we tegenop hikken. Als een aantal van die dingen gedaan is voel je je zoveel lichter en kun je de rest ook beter aan...

Ik heb zelf 's ochtends geen dansje nodig, voel me dan eigenlijk altijd prima sinds ik niet meer drink. 's Avonds heb ik meer behoefte aan een verzetje. Heeft iemand nog een speciaal dansje en liedje voor 's avonds in de aanbieding (en dan bedoel ik niet de Hortensiadans van Francesca)?

Liefs,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twan, wat dacht je van de vogeltjes dans!!!!!!!!! Zo niet ga dan net als ik de sportdans doen, roeien heen en weer heen en weer [was volgens mij ook een liedje van Drs.P, althans het heen en weer dan, kan je ook krijgen]

Winnie, die depri tekst vind ik toch ook wel wat hebben, ga de lach en de traan naast elkaar hangen voor de dagen dat ik de wereld weer voor een doedelzak aan zie.

Erica, knap van je dat je die stappen hebt ondernomen, niets is lastiger en confronterender dan dergelijke instanties te bellen. Hoop voor je dat er positieve zaken uit voortkomen

CG

----------
Uit je pijnlijkste dieptepunten groeien uiteindelijk je grootste krachten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier is je dansje, Twan!

Het heet Twannie, naar Swanee van Al Jolson

Zo gaat het:
Je omhelst jezelf stevig, legt je hoofd op je eigen schouder, en zingt:

I've been away from you along time
I never thought I'd miss 'ya so
Somehow I feel, your love is real
Near you I wanna be.

The Birds are singing it is songtime
The banjos strumming soft and low
I know that you yearn for me to swanee you're calling me

Chorus
Twannie - how I love ya, how I love ya
My dear old Twannie.
I'd give the world to be among the folks in D-I-X-I-E-ven though my mammy's waiting for me,
praying for me down by the swanne.
The folks up north will see me no more when I get to that swanee shore

(he whistles like a bird)

I love the old folks at home
Swanee - how I love ya, how I love ya
My dear old swanee. I'd give the world to be among the
folks in D-I-X-I-E-ven though my mammy's waiting for
me, praying for me down by the swanee.
The folks up north will see me no more when I get to that swanee shore.

Vooral het refrein is hier belangrijk, maar dat had je vast al begrepen.

Met gedienstige groeten,
Tante Hortensia :moon:

PS: Voor er weer misverstanden ontstaan: het is de bedoeling dat je dit tegen jezelf zingt! Komt dus absoluut niet van mij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lieffie,

Wat een mooi motto heb je nu!
Dat van gisteren kon echt niet maar je hebt waarschijnlijk niet zo'n dubbelzinnige geest als onder getekende:D

De depressieviteit is eindelijk wat aan het wijken vandaar dat ik nu eindelijk in achtie kom.
Ik blijf maar ontkennen dat ik overspannen ben en daarom maar 12 uur ga werken.
Vergeet het dan ook echt dus dat ik niet WW moet aanvragen maar de ziektewet enzo.
En ik vraag gewoon hulp en ga niet mijn normale zelfverzekerde zelf spelen. Wat ik ook niet ga doen is alles door een donkere bril bekijken zoals ik al aan gaf.
Ik ben gelukkig iemand met sterke schouders en ben best wel wat gewend, dus het komt allemaal goed.

Ben jij al bij de HA geweest? Gaat het een beetje?

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twan,

Je zult het niet geloven maar het is echt waar. Toen ik van de week zo'n last van de poets had heb ik wat oude cd's gedraaid en met een moest ik aan je denken. Zal straks eens kijken of ik de tekst ergens kan opscharrelen.

En ik wil niet weten dat jij smorgens fris en fruitig naast je bedje staat. Ik haat mensen die dat hebben.
Ik moet vanaf augustus om acht uur smorgens met mijn eerste les beginnen, degene die dat bedacht heeft is vast ook zo'n fris en fruitig persoon:wacko:

Gaat het een beetje in je uppie?

Erica,

Je mag trots op jezelf zijn vandaag, je hebt het toch maar mooi gedaan!!

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anjo,

Wat is het zwaard boven je hoofd?
Hulp vragen is nooit verkeerd, gewoon doen! Is juist moedig en sterk.
Kwamen dochter en kleindochter vandaag bij je?

Van de week moest ik aan mijn vroegere poezie-album denken en schoot dat gedichtje in mijn hoofd:
beging de dag met.....
Echt waar! Ik kende het nog helemaal.

Een zwoel vrolijk muziekje voor 's avonds Twan? wat dacht je van La camisa negra van Juanes?
Daar word ik nou vrolijk van!

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo lieverd,

Ik ben blij dat je met deze tekst wel uit de voeten kan. Vond t wel bij mij passen gezien de weg die ik heb afgelegd tot nu toe.

Voel met je mee over vroeg opstaan. Moet zelf om 7.15 uur op de afdeling zijn om te kijken of al mijn schatjes op tijd komen en doen wat ze moeten doen. Wie bedacht heeft dat je in de zorg zo vroeg moet beginnen moet eigenlijk opgesloten worden. Bijna schoolvakantie toch zeker en dan heerlijk laat opstaan!

Ik HAAT fris en fruitige personen 's morgens, zeker als ze dan ook nog hele verhalen tegen me houden of problemen hebben. Na 10-en vind ik een mooie tijd. Maar ja jammer maar helaas....

Erkennen dat je overspannen bent is de 1e stap naar herstel. Moeizaam maar wel waardevol en je komt sterker uit de strijd.

En nee ben nog niet naar de HA geweest heb nog niet eens gebeld. Iedere keer dat ik daar aan denk is t weer te laat om een afspraak te maken. Veel te veel te doen op zo'n afdeling. En ja het gaat goed met mij af en toe nog nat gaan maar grotendeels gewoon droog.

liefs CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Kate,dat wil ik ook wel!Ben alleen zo overspoeld met emoties.Anjo,ook bedankt.En Erica
wat heb je toch met je uiterlijk gedaan(geintje hoor).Het gaat hier dus echt niet.Er is genoeg,tja, alcohol in huis.Mijn vriend heeft behoorlijk wat gehaald.Gelukkig was mijn hulpverlener zo slim om vanavond om 19.00 een andere hulpverleenster hier langs te sturen.Dat weet ik nu en nu moet ik me nog gewoon ruim een uur erdoorheen slepen. Op mijn teennagels maar ok.Het is zoals het is hè?
Ik wil haar eigenlijk afzeggen maar ik ben ook dankbaar dat ze in de avond nog bij je langs komen.
Kennelijk is mijn masker niet zo goed omdat er toch doorheen gekeken is.

Sorry luitjes

Oh ja,ik heb ook een andere look nu!In impulsieve depri-bui heb ik midden in de nacht mijn haren
zelf geknipt.Ik raad het jullie allen af.
Liefs Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Tante Hortensia,

Bedankt voor je lieve mailtje. Ik heb met een kaarsvlam een kurk zwart gemaakt en heb m'n gezicht onder handen genomen. Wilde toch een beetje in de sfeer komen. Is met deze temperatuur ongeveer net zo af te raden als midden in de nacht je eigen haar knippen... De roet stroomde met mijn zweet in sloten van m'n gezicht, zo m'n weelderige borsthaar in. En maar zingen... Soms zie je er zo erg uit dat je zelfs de telefoon niet meer durft op te nemen. Ze zeggen wel dat ze je niet kunnen zien, maar je weet maar nooit.

Lieve Anjo,

Ik ben wel heel benieuwd welke cd's je aan mij doen denken... Laat je me het nog even weten? Moet ik er weer de verkleedkist voor induiken? :)
Het gaat eigenlijk prima in m'n uppie, dank je wel. Hij belt natuurlijk lang niet vaak genoeg, maar ja, dat weten we inmiddels. Mannen...
Dat fris en fruitige valt ook wel mee hoor... Ik sta niet springend naast mijn bed te zingen, ik word alleen helderder wakker dan voorheen.

Lieve Kate,
Ik ken de muziek niet waar je het over hebt, zal Limewire er eens op naslaan. Het klinkt echter heel zomers en zuidelijk. Ik ben meer van noordelijk en herfstig, heb mijn muziek liever niet te vrolijk.

Lieve Lola,
Ik hoop dat je 't niet erg vind, ik moest een beetje grinniken om je "coupe impulsief". Volgens mij kennen we dat gevoel allemaal wel: "En nu gaan we het allemaal helemaal anders doen!" Ga je het een beetje redden vanavond, met al die drank in huis? Doe je best meid...

Fijne avond allemaal (of wat er nog van over is) en straks lekker slapen!

Liefs,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...