pietjepuk Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 wil ik mee lol gaan maken,wordt er helemaal geen lol gemaakt, heb ík weer!!!!Ja, Twan, moet je niet naar dat ventje van je?en trouwens Tapas, het valt me op hoeveel borrels jij op je werk hebt! vaak toch, dat jij naar een borrel of etentje van je werk moet?! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 Nee hoor, Hubbie zit nog in de lucht! Komt vannacht pas aan.Dat tandhakken is heel erg meegevallen... Ik zag er best tegenop, maar het was goed te doen. En nu is het dus weer voorbij. Zo ziet men maar weer: (pas op, daar komt een tegel aan!)"Den Mensch lijdt het meest van het lijden dat Hij vreescht"Volgende week loopt mijn Tactus-doel af (een maand niet drinken) en ik ga me nu voorbereiden op wat daarna komt. Fijn weekend allemaal!En laat ik niet merken dat er iemand gaat drinken, want dan zwaait er wat!Liefs,Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 7 juli 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 Dan zal ik vannacht aan je denken, Twan.Fijn dat het meegevallen is.Verder hebt gij eenen ietwat verouderden smaak wat spreekwoordekens betreft, maar zoals wij weten, zijn oude spreekwoordekens vaak de beste.Bedankt ook voor Paul. Was ik vergeten.Bedankt, visselijn mijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 Katrina, Zit je soms stiekem ook in onze waterleiding?Die maakt ook dat geluid... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 7 juli 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 Twan,Eng, hé, klopgeesten?Gewoon terugkloppen!Blij dat je niet tot het weerwolftype behoort, trouwens.Niet dat ik daar verder iets aan heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
verientje Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 Twan, heb al 35 jaar een briefje in mijn portemonnee met het gedicht, mijn zeer geliefde oma (die gééneen tegeltje in huis had en ondanks alles wat ze in haar leven meegemaakt had altijd ontzéttend kon lachen met alles) citeerde het te pas en te onpas:een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreestdoch dat nooit op komt dagenzo heeft hij meer te dragendan God te dragen geefthet leed dat is, is niet zo zwaarals vrees voor allerlei gevaaren komt het ooit in huisdan helpt God altijd weeren geeft hij kracht naar kruisOok heb ik al hééél lang een brief van mijn opa van 1965 in mijn portemonnee, wat daarin staat zeg ik lekker niet!Fijne avond,Verientje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 Katrinadie kostelijke humor, van in de kroeg en eruit, die kostelijke humor is dus van .... Pietje!!lees nog maar eens na!!!!Pietjepuk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 Lieve PP en alle andere,bedankt voor de ondersteuning en alle positieve ondersteuning. Ik ben het met jullie eens dat als ik merk dat t fout gaat dat ik me moet melden, alleen dat is zo lastig als je visite hebt. Gistermiddag ging het al fout, stervens druk geweest op de afdeling, mooi weer en doodgewoon afgedraaid.Dat is voor mij het moment dat t mis gaat. Als ik moe ben, dan denk ik...... o lekker een wijntje. En gisteren kreeg ik het niet uit m'n kop, leek wel een lp die bleef hangen. Voor het eten ging het dus mis, na het eten had ik iets van ok, is gebeurd nu niets meer. Heilig voorgenomen. Man zou gaan tennissen met vriend, is mijn vrije avond, ging niet door. Vriend kwam hier, ligt in scheiding, allemaal kommer en kwel, man en vriend nemen biertje en CG denkt: ach ja wat maakt t ook allemaal uit. De rest is bekend.Vandaag is het Ego CG eens flink onderhanden genomen en zij gaat nu zo op 1 oor, zonder 1 druppel A. Heeft ze toch weer de draad opgepakt.Dank zij jullie woorden en ondersteuning, zonder jullie had ze het niet gered en was ze verder afgegleden.liefs CG:sun: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 lieve CGjammer dat Tante Til er niet is om lekker je bedje in te stoppen, daar is zij goed in. Gelukkig ga je dapper door. En gelukkig heb je de draad gewoon weer opgepakt. Het is een rot proces wat je helemaal zelf doormoet maar als je je gesteund voelt door anderen, gaat het toch ieieieietjes pietsje makkelijker.Hoop dat je lekker slaapt en morgen weer zo trots bent als de meeste ochtenden. Welterusten, Pietjeook ik heb het forum vaak heel hard nodig gehad hoor.....!HE TAPAS EN KOEKIE, ZITTEN JULLIE IN DE AANSLAG VOOR EEN NIEUWE DAGDRAAD? KOEKIE LEKKER GEGETEN?ik ga uitloggen, lekker slapen! welterusten dappere strijders Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 Koekie weer thuis. Schade? Wat heet. Gecontroleerde schade. Ging helemaal goed. Vóóraf een totale inkakker (platvoers hoor) omdat we pas om half 8 aan tafel gingen, was in zgn. informeel restaurant, forget it. Om half negen kwam het eten (bedtijd Dochter) dan kun je het verder wel vergeten. Affijn ik zat op Stekels en veel te veel gegeten. Wat miste ik: mijn 1,5 liter spa. Conclusie: ik drink wijn (één glaasje op ivm de ingewikkeldheid, van te voren bedacht en mezelf vóór gebleven met de gedachten zoals ik vanmiddag zei) zoals water, klok-klok-klok. Shit. Veel te snel dus. Het deed me verder niet, vond het niet eens erg lekker of zo. Zoals ik zei, mijn smaak is aan het veranderen.Verder alleen water gedronken. Vond de wijn niet eens zo lekker (bevestiging van gevoel dat het uit mijn systeem gaat, ik dénk dus dat ik dat denk...).Eigenlijk spijt dat ik niet hier was vanavond.Vind discussie die gevoerd wordt over: hoe help je elkaar? een belangrijke. Mijn standpunt is dus om elkaar te helpen, te helpen met léren om jezelf vóór te zijn.Afspraken met jezelf én met elkaar hier. Uitspreken dat je een moeilijk moment verwacht. Niet schromen om dat te melden.Weten jullie de actie met Dreamer nog? Had de fles al open, we zijn met loeiende sirenes uitgerukt, fles geëindigd in gootsteenputje. Volgens mijn Cactus-hulpverlener zijn gootsteenputjes dól op al dan niet volle/lege/halflege flessen wijn.....In aanvulling op eerder verhaal van vanavond: nog een helpende gedachte: ik heb alles, maar dan ook alles wat ik heb geschreven in de therapie en terug heb gekregen geprint en in een map gedaan. Als ik twijfel ga ik weer lezen, mijn eigen eerste aanmelding waarom ik minder wilde gaan drinken. Ik realiseerde me toen al dat ik niet goed bezig was. De motivatie van toen staat nog steeds.Dat is eigenlijk het zevende handvat (de andere zes noemde ik al): het boek over Koekie en de alcohol....Het zet me allemaal wel aan het denken, ik denk wel weer van ons.Over boeken gesproken: iemand wel eens gehoord van Jean Jenson: Op weg naar je ware zelf? Gaat over Past Integretion Therapy (integregen van je verleden dmv therapie in je huidige leven, zodat "oud zeer" wat minder pijnlijk wordt, zonder het te ontkennen). Vlot geschreven, makkelijk te lezen. Gaat heel erg over dit onderwerp, zelfrespect.Dat lees ik nl. overal tussen de regels door. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 zie volgende post Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 verplaatst naar zaterdagdraadje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 Tapas,Kun je je (zéér gewaardeerde) bericht kopiëren naar de zaterdagdraad? Dan is het wat logischer na mijn verhaal voorafgaand. Als het niet teveel moeite is.Dank je wel alvast. Tja, ik houd van orde en rust, jajajajajaja ik hoor je denken ORDE EN RUST, DIE KRIJSENDE CHAOOT? Mooi wel dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden