Francesca Geplaatst 6 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2006 Blij dat ik je weer begroeten mag!Toedoedoe doedoedoe...Goeiemorgen, allemaaaaaaaaaaaaaaaaaaalLalalalalalalala....Sorry, de rest ben ik vergeten...Slapeloosheid. Weer opgestaan.De tuin ruikt heerlijk naar natte aarde! En naar lavendel!En het is fris!En het heeft geregend!En ik heb heel baldadig 5 slakken over de muur van de buren gemieterd!Cadeautje voor de buurman, die met zijn overdreven libido.Raar, hoor: je bent doodop, hebt knallende hoofdpijn. Je gaat naar bed. Bent een uur later, zonder een oog dichtgedaan te hebben, weer klaarwakker!Twan, lieffie, je bent zo stil?Komt Hubbie snel terug?Zal ik een Hubbiedansje voor je doen?En nou maar weer naar bed.Iedereen een leuke dag gewenst!Francesca Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 6 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2006 Franscesca, volgens mij heb jij last van een adrenalinedip, zo herkenbaar, als een zoutzak in elkaar zakken en daarna nog zo vol zitten dat je niet eens kan slapen, en het erge is, dat een nachtje goed slapen nou net het medicijn is om die dip uit je lijf te krijgen!!affijn, voor de een dus een goeie morgen, voor mij een slaap lekker want ik ga mijn bed opzoeken, het is hier al de hele dag heerlijk koel (lang leve de kust).. en Franscesca en de rest.. zet een ventilator naast je hoofd naast je bed.. heerlijk koel en met oordoppen in slaap je helemaal perfect (ik wel tenminste)trustuuuuh en tot morguuuuuh Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 6 juli 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 juli 2006 Slaap lekker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lola Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 Goeimorgen vriendinnetjes en vriendjes,ja,tis wel wat vroeg maar ben te druk in mijn hoofd om nog inbed te blijven worstelen.En omdat ik de rest van mijn haren toch graag wil houden kan ik dan beter op het forum schrijven dan weer zelf kapster spelen.Of andere maffe dingen.Ik wil wel stofzuigen maar dat vind ik zo sneu voor alle buurtjes die ik daarmee wakker maak.Dus zo maar een glaasje thee.Oh ja,gisteravond een gigantische (vr)eet-kick gehad.Echt van nasi tot chocolade tot broodjes kaas.Grrrrrrrrrrrr.Dus ik kijk nu naar mezelf en denk mmmm daar moet echt wat vanaf.Dus zou een dansje nu wel goed voor me zijn maar ik ben wankelig omdat ik nog niet geslapen heb.Ondanks die slaap-medicatie.Volgen jullie me nog?Want ik kan nogal in uitersten gaan.Ik hoop dat jullie nog lekker slapen.Misschien tot later op de dagLola:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 'k wil teruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuug naar de kuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuustben zo ongeruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuustover de reeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeegenvalt hier weer zo teeeeeeeee-eeeeeeeeeeeeeee-eeeeeeeeeeeeee----gende rest weet ik niet meer.Maggie McNeal (leuker was met Willem: De Pot verwijt de Ketel dat die Zwart ziet, Precies dat was wat ook deed, ach, 1975, is was.................. ehhhhhhhhhh, ff denken 10 !!!!!!!!!!!!!!!! (of zoiets).Tijd van Shocking Blue en zo, wel leuk 1975.Twan,Ik eis---een regendans---anders---wie zwijgt stemt toe---Uw aller koekie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 Hallo Allemaal!Ja, ik was een beetje stil, heel veel werk te doen. Verder alles prima hoor...Ik begin het regendansen aardig onder de knie te krijgen, heb een manier gevonden om één en ander met effect te doen, zodat ik de werkingszone van de dans kan beïnvloeden. Heb me gisteravond geconcentreerd op Noord Brabant en Limburg. Die heftige regenval in de Ardennen dat was ik niet (al weet ik dat niet zeker). Het lukt me nog niet om op de hortensia nauwkeurig te mikken. Oefening baart kunst zullen we maar zeggen.Nou, ik heb het weer gered, droog gehouden dus. Drie dagen en nachten alleen thuis geweest en vanavond komt mijn zweethart weer terug. Het begint er zowaar op te lijken dat ik mijn eerste doel ga halen (om te beginnen één maand droog) Morgen lekker weekend, heel veel zin an.Tot slot nog even mijn favoriete 'begin van de dag' gedicht uit de oude doos:("herinnert U zich deze nognognognognognog...?")__________________________________Marc groet 's morgens de dingenPaul van OstaijenMarc groet 's morgens de dingenDag ventje met de fiets op de vaas met de bloem ploem ploem dag stoel naast de tafel dag brood op de tafel dag visserke-vis met de pijp en dag visserke-vis met de pet pet en pijp van het visserke-vis goeiendag Daa-ag vis dag lieve vis dag klein visselijn mijn __________________________________Nou, heel veel liever kan je dag niet beginnen, toch? Sterkte en liefs allemaal,Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 HOI,Vanochtend een giga donderwolken dans uitgevoerd. Voor jullie voor regen voor mij omdat ik zo ontzettend stommmmmmmm ben en ook zo boooooooooooooooooooooooooooooooooooos. Gisteren volledig uit de hand gelopen heb een hele fles rose naar binnen gekieperd. Ben zo kwaad teleurgsteld en alles wat je maar kan bedenken. Kreeg het niet in de hand alle helpende gedachtes ten spijt. De gremlins hebben zo de overhand gehad:$Halve nacht wakker gelegen, en niet van de warmte o god nee, voel me zo'n ongelofelijk tr*t.Sorry hoor maat ik moet t even kwijt, merk dat ik niet de fut heb om t weeeeeer op te pakken.Nou jullie geniet van t weer, hou t cool en Twan hartstikke fijn dat je zweethart weer thuiskomt.CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 Hoi Chinagirl,Wat jammer voor je! Dat is niet wat je wilde he?Wel heel goed van je dat je het komt vertellen bij het forum.Was er een aanleiding dat je bent gaan drinken, en was er een aanleiding om dóór te drinken, of moest de fles gewoon leeg? Baldadigheid? Woede? Frustratie? Leegte? Of gewoon: "Dáárom!"?Probeer jezelf niet teveel op je kop te geven, daar schiet je niet zoveel mee op. Het is misschien wel goed om uit te vinden waarom het niet ging zoals je wilde, dan kun je er de volgende keer misschien beter op voorbereid zijn.En nog iets: helpende gedachten doen precies dat: ze helpen. Het zijn geen toverspreuken. Het echte toveren kun je alleen zelf...Zie het nu niet als een breuk met wat je hiervoor bereikt hebt, je was hartstikke goed bezig!Lopen, fietsen, leven, je leert het niet zonder vallen...Heel veel liefs en sterkte!Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 Twan wat breng je het mooi onder woorden. (kan je trouwens voor het kustgebied een zonnedansje doen? het is hier zo grauw en grijs)CG, kom op, laat de moed niet zakken, vandaag moet je even door een depressieve katerdag heen maar houd alsjeblieft voor ogen hoe het voelt om wakker te worden zonder kater en stel dat als doel voor morgenochtend, want wil je dit gevoel van vandaag nog een keertje morgen? nee toch! Ik denk altijd maar dat die uitglijders er zijn om weer even te weten waarom je gestopt bent.Ik heb hier zelf afgelopen weekend ook zo mee lopen worstelen, 3x de fout in! baldadigheid? het weer? anderen mogen wel en waarom ik niet? dat soort gevoelens speelden mee. Ik ben blij dat ik nu weer wat dagen droog sta en dat geeft me weer de stimulans om door te gaan. Die drinkende ander met kater wil ik gewoon echt niet meer zijn.Kop op, verwen je zelf vandaag maar ipv jezelf verrot te schelden, het is misgegaan, okee, maar hoeveel dagen is het goed gegaan, en dan kan je gewoon doortellen hoor!.. zoveel dagen min 1.Sterkte, kruip je bed weer in, trek de dekens over je hoofd, terugdraaien kan je het niet meer, wel weer vooruit kijken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kaab Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 Hallo beste forumgenoten!!!Ben maandag van vakantie op Kreta teruggekeerd.Zoals ik van te voren al vermoedde heb ik het daar niet droog kunnen houden.Zover ben ik dus nog niet!!!De "Gremlins" waren daar met zulk een overmacht aanwezig, daar kon ik echt niet tegenop!!!Ik heb dus maar een "staakt het vuren" en een compromie eruit weten te sleuren: Zij zouden mij overdag met rust laten en dan zou ik 's avonds, ná 7 uur, een paar biertjes drinken.Dat werden er meestal 4 à 5. (wel grote hoor!!) Maar toch altijd aanzienlijk minder dan ik anders op vakanties placht te drinken. Begon dan al tijdens de lunch en ging er dan 's middags extra stevig tegenaan (stiekum!!!) als mijn partner zijn siësta hield en dan meestal sterke drank!! (Raki, Ouzo enz) om dan 's avonds onbeperkt door te slempen. deze keer dus niet en ben er best tevreden over.Nu sedert dinsdag weer droog.Vandaag ben ik vrij (heb afgelopen 2 dagen gewerkt) en ben om 07.00 uur zéér fris en fruitig!! opgestaan. (Ja Anjo, je zult mij nu ook wel diep haten en verachten, want ik behoor ook tot het type "ochtendmens" en ben altijd zeer vroeg uit de veren en sta al om 07.00 te popelen om allerlei dingen te doen, gras maaien of timmeren of boren enzo, maar ik wacht dan toch maar even tot de buurt ook enigszins ontwaakt is. Straks, om 09.00 uur, mag ik fijn naar het "Bouw/tuincentrum" om een rolhordeur (wat n woord hè) te kopen en in de keuken te monteren. Een hartewens van partner en daarmee verblijd ik hem graag!!!)Ik had het gisteren na het werk (met 3 vrije dagen voor de boeg) best weer even moeilijk. Er verschijnt dan altijd zo'n ballonnetje boven mijn hoofd met een fles erin :wine: , maar in het volgende plaatje stond er al een dik rood kruis doorheen . Dan schenk ik mezelf maar gauw een flink glas Jus met tonic (een aanrader met dit weer!!) in en ben het "trekgevoel" weer snel kwijt.Welnu, we gaan maar weer met goede moed verder. Ik heb nog steeds niks van Tactus vernomen!!! Ik lees hier en daar dat als je je vaker aanmeld dat je dan misschien eerder aan de beurt zou zijn!!!???Ik vindt dat zelf geen goede zaak. We staan allemaal in de rij en we worden toch niet op deze manier aangemoedigd om vóór te gaan dringen??? Zo zit ik in ieder geval niet in elkaar!!Nou, we wachten het maar af.Ik groet jullie allemaal en wens jullie een kurkdroge dag toe!!! (wat A betreft dan, het mag van mij best een beetje gaan plenzen!!!)Ciao!!!!Kaab. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
verientje Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 Twan,Ik had nog zo gezegd: niet óp de hortensia's, ernáást graag! Kom jij ze rechtzetten vandaag! Maar toch bedankt nog! En ja, het is weer vrijdag visdag, mooi hoor!Chinagirl, nu weet je weer waar je het voor doet hè, niet boos worden op jezelf, gewoon een leermoment! Hoeveel dagen zonder nu? Met mij gaat het nu wonderbáárlijk goed, om de dag halve R, de schrik zit er nog goed in, maar táál niet naar A, ik heb overal zin in, kan overal van genieten, heb energie voor 2, en weet niet wat me overkomt! Raak zelfs gehecht aan mijn Spa-flesje, begint een beetje mijn maatje te worden. Verientje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
verientje Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 Hoi Kaab, fijn dat je weer zo goed op de rails bent na de vakantie. Vakantie is voor mij altijd één grote valkuil en als ik dan weer thuisben wil ik dat vakantiegevoel het liefst nog een half jaar vasthouden. Knap dat jij dat zo goed af kunt sluiten, en weer over kunt gaan op je glaasje sap, natuurlijk kost dat een beetje kruim, maar je DOET het toch maar!!! Petje af!!!Verientje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 goedemorgen,ik hou me gewoon aan het dansje van Erica hoor, dat zit er nu nét een beetje in:begin de dag met een lach, want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag, ja, die lacht de hele dag! Ik weet ook nog steeds niet hoe het wijsje is maar het klinkt op alle manieren goed!CG, was je thuis toen het 'gebeurde'? Waarom heb je ons niet ingeschakeld???? we rukken dan uit met zijn allen als een soort brandweersupermannen om de Gremlins te verslaan. Ofwel: probeer volgende keer als het opkomt onze hulp in te schakelen. Dat kan écht helpen. Daarna kan je altijd nog zelf besluiten wat te doen. He, Tapas, geldt voor jou ook, moet je niet áls je heel erg trek krijgt hier gewoon melden dat je het moeilijk hebt? dan kúnnen we je misschien helpen??? Dus 's avonds??????Geldt trouwens voor iedereen! Fijne dagPietjepuk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 Daar komt pietje aanDaar komt pietje aanDaar komt pietje aanZe kijk zo boooooooooosZe valt de Gremlins aanZe valt de Gremlins aanmet......haar betonnen roosOléSi, hablo verdad español, comprende?* melodie vrij in te vullen naar Swieberjte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 Je bent niet de enige CG, ik ben ook giga de mist in gegaan gisteren. Een halve fles whiskey staat nu leeg naast mijn bed.Geen idee behalve dat ik het gewoon heel beu was, nee niet het forum en niet het stoppen maar de dagelijkse rompslomp. Drinken is voor mij gewoon vluchten, die kop stop en slapen.Het doet niets af aan mijn voornemen en ik ga natuurlijk gewoon door. Voel me ook niet schuldig of rot,ik snap waarom het gebeurd is. Dus het lijkt me handiger dat ik daar eerst wat aan ga doen, hoe vervelend ik dat ook vind en dan neem ik in ieder geval die aanleiding weg.Kaab, fijn dat je er weer bent en zo te horen heb je een lekkere vakantie gehad. Het klinkt ook als of je het binnen de perken hebt kunnen houden en dat is gewoon goed. Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 wij zijn de jongens van het fóóórumop zoek naar kwade gremlins klein en langwij verpulveren ze met onze rozeneéén zijn voor de duvel nog niet bááángtra la lala lala lala latiedeloedeladeliedeloe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 Jongens toch, wat vervelend allemaal, het komt gewoon door HET WEER die gore gremlins. Anjo,wat ontzettend rot allemaal. Nou kom op, vallen is geen kunst, opstaan wel. Houd het klein bv. 3-4 dagen en koop iets t.w.vv. die fles whisky die je NU gaat wegspoelen.Denk niet per week, noch per dag, maar per uur.En anders maar weer de keukenwekker. Heeft mij door de 4-uurs crisis gesleept.liefs,ik duim voor julliepluisje van KoekieMonster Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 PPSchei uit man ik moet nog wat doen vandaan, ik krijg de stuipen van de lach. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 We hebben genoeg muziek voor de 4-daagse Als ADB-club......hoeven we maar 5 per dag en verders kletsen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erica Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 goeiemorgen aanwezigen en de rest natuurlijk.na twee hyperdepiep dagen is vandaag geloof ik wat minder, heb wel mijn ritueel (dansje) uitgevoerd maar ik denk dat het komt omdat ik de afgelopen week maar en paar uurtjes heb geslapen (Koekie, ik weet precies hoe je je voelt denk ik)Lola meid je gaat goed, toch???Sorry, denk dat ik even probeer te dutten op de bank met de hond en mijn lief kitten (net 3 maand, is van 1 april) alhoewel die houdt mij wel bezig die dondersteen.In deze dip heb ik ontzettend veel aan mijn huisdieren (1 hond, 2 poezen, 1 konijn en een cavia) zou niet weten wat ik zonder mijn huisdieren moet.Zo dit lucht op! terwijl het eigenlijk niet zoveel voorstelt, maar ja maakt niet uit als het maar helpt, toch?Tot laterrrrrrrsssss!!!!!!!!!!??!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 wach ééffe Koekie, jÃj begon, he!Anjo, ik heb even het draadje van gisteren bekeken, jij was gisteravond ook niet mee aan het kletsen. Kom nou volgende keer ook even hulp zoeken he??????!!!!! daarna kan je altijd nog beslissen. Als we nou s avonds alleen doorgaan met degenen die het op dat moment wel redden en de anderen trekken op dat moment hun fles open gaat het niet goed!je moet juist dan elkaar opzoeken, jongens!! En niet uit schuldgevoel nÃet doen?? Okee????nou, nieuwe dag nieuwe kansen!groetjesEen van de jongens van het forumwij verslaan de Gremlins klein en Langwij slaan op hun koppies met die rozenen zijn voor de duvel nog niet bangtra lala lala lala lala Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 sterkte Ericadenk eraan dat we al deze vrolijke liedjes enzo op de vroege morgen aan jóu te danken hebben. Je hebt je vrolijkheid de afgelopen dagen aan ons doorgegeven. Dat werkt toch mooi henogmaals sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 CG,Sorry meid, ik moet beter leren lezen.Niet opgeven, hoor! Dat is echt nergens voor nodig! Maak gewoon de afspraak met de HA, probeer het eens. Ik weet dat je het zeeelf wilt doen maar dat doe je dan ook.Het is moeilijk, we weten dat allemaal, het is zo moeilijk dat het soms pijn doet. Jij bent geen t.....en die gremlins kunnen gemeen zijn.Probeer het gewoon. Als je het een tijdje volhoud gaat het echt gemakkelijker.Ik ben gisteren in de fout gegaan en ik voel me geen trut omdat het een tijd goed ging en ik weet dat dit kan gebeuren. Ik streef erna om het niet te doen maar ik ben ook gewoon maar een mens.Gaat het fout dan vind ik het dom van mezelf maar het betekent niet dat het over is. Ik heb een veldslagverloren maar de oorlog is nog niet over.Kom op, meissie. Doe jezelf een plezier en maak die afspraak.Met een dikke berenknuffel,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 Pietje puk, ik wou dat het zo werkte, soms wel, maar meestal als ik wil drinken doe ik het toch wel, dan zit dat sochtends al in mijn hoofd te spoken en dan moet ik eigenlijk dan aan de bel trekken.. vanavond drink ik bv niet, dat weet ik zeker... Het weer heeft er zeker mee te maken gehad.. als ik in de buurt de blikjes bier hoor sissen, of de achterburen 'gezellig' aan de rose zie zitten.. pffffff.. en meestal ben ik dan wel zo eigenwijs dat ik zoiets krijg van.. niemand bepaald voor mij wat ik wel en niet mag.. blablabla.. ach eentje.. blablabla.. de monstertjes dus.. want eentje, wat heb je daar nou aan.. en dan was er natuurlijk ook nog het drankkot van mijn ouders wat ik moest verzorgen.. onrust...Nu weer lekker gewoon thuis, de zorg van dat huis is weg, veel werken in mijn vakantie omdat ik 2 flinke klussen heb lopen, en dat geeft ook weer regelmaat. Het blijft op een evenwichtsbalk lopen.Anjo, het is idd een vlucht, bij mij ook.. wat ga je doen met de 2e helft van de fles? weggooien maar? Kaab, wat ben ik trots op jou, je bent de hele vakantie AdB geweest!Ik ga zo lekker weer stadten, ik lach me dood, ik haat de stad maar loop nu echt alle winkels af naar kleding die past! het is alleen zo ontzettend duur dus koop ik bijna niks, alleen het hoognodige (een passende korte broek bv) en vandaag wordt het rondje kringloop, in de gewone winkels heb ik gezien wat ik leuk vind dus nu wordt het tijd voor het speuren in de kringlooprekken. Daar kost een rokje bv 4 euro ipv 29 euro (afgeprijst van 49) wat het in de winkel (uitverkoop nog wel) moet kosten!en dan vanmiddag weer aan het werk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 maar iedereen, en met name Tapas:hoe werkt het dan wél????? Ofwel: wat is de beste manier om toch te kunnen helpen als mensen de mist in dreigen te gaan. We hebben het nu de hele dag over gezellige dingen, misschien moet er toch meer over dit probleem gepraat worden ofzo?Of misschien moeten we 's avonds om 22.00 uur proberen even met zijn allen in te loggen dat iemand een peptalk voorbereidt. Weet ik veel? Of juist om 18.00 uur ofzo?zijn er ideeen over, voor degenen die gisteren de mist ingingen: hoe hadden we jullie wél kunnen helpen, dus: hoe kunnen we elkaar dan helpen vandaag en morgen enz.? Groetjesik herken trouwens wel wat je zegt, hoor Tapas, je wÃl er dan niet eens meer vanaf gepraat worden want het zit al dagen in je hoofd, maar ik zoek een manier! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden