Spring naar bijdragen

zaterdag 8 juli 2006


Houtje

Aanbevolen berichten

Als je alleen loopt, raak je de weg kwijt.
Als je dan valt,
is er niemand om je overeind te helpen.
Als je schreeuwt om hulp.
niemand die je hoort.

Als je alleen loopt,
Ga je gebukt onder je last.
Als je alleen bent,
s er iemand, die jouw vreugde ook verdriet deelt.

Als je alleen loopt, raak je de weg kwijt.
Je hebt maat twee voeten
Je hebt maar twee armen;
Je hebt maar twee ogen.

Maar in de gemeenschap
heeft ieder duizend handen
heeft ieder duizend voeten;
loopt iemand ooit alleen ..........


Ik heb dit gedicht als eens eerder gebruikt maar dat is best lang geleden. Het past goed bij de conclusie van gisteren en bij mijn overtuiging dat je - als je de gevaren erkent en herkent - vóóraf of in ieder geval zo snel mogelijk je meldt en hulp vraagt, dat je ook echt hulp krijgt hier. Er is altijd wel íemand. Vroeger hadden we zelfs een dag- en een nachtploeg, ook grappig.

We hebben ook ooit eens gepopperd om een soort maatjes-duo's te maken, zodat je een vast iemand hebt die je even kan bellen/mailen/faxen.

Ik verkeer ik de gelukkige postitie veel maatjes te hebben, dat heb ik ook hard nodig omdat ik in mijn omgeving weinig/geen steun heb, maar is het misschien een idee, ook voor anderen.

En heeft iemand nog andere handvatten, in aanvulling op die van gisteren? Dan kunnen we misschien een lijstje maken wat we kunnen printen en onder/bij je pc/toetsenbord leggen....ik denk alleen hardop.

Morgen om 900 uur beginnen mijn 14 kinderloze dagen, voor het eerst in 11 jaar zie ik mijn beide kids twee weken helemaal niet. Ik zie er niet tegenop omdat ik dit weekend allerlei plannen heb mbt schoonmaken/opruimen en maandag om 900 uur moet werken.

Wat vinden jullie van de handvatten en het buddy-idee? Ik luister en lees jullie morgen weer (morgenochtend niet, erg druk met laatste dingen doen).

Tapas, wij maken een afspraak. Bij deze. Zaterdag (vandaag) drinken wij géén alcohol. Mee eens?

Welterusten, allemaal een aai over de bol en een slaapzand-korreltje. Ach ja, vroeger ging ik maanzand voor jullie halen, bij deze dan.

Sweet dreams :lips:

* hee Fleurtje, ik zie je. Kan je niet slapen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 59
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Die zevende tip, Dat is een tip waar ik zeker wat aan heb, de boel uitprinten en in een map doen.. ik laat het maar een beetje op het internet sudderen nu, heb mijn alcoholdagboek niet zo goed meer bijgehouden.. en daar gaat het dan al mis, er toch voor weglopen.. denken dat ik het wel zelf kan en de structuur verliezen... vermijden... verantwoordlijkheid wat laten varen. printer stuk, en niet maken..

Deze maand heeft bij mij de onrust ook erg meegespeeld, gedoe op werk, vakantie, weer werken, weer vakantie, en volgende week is het even erg onzeker omdat mijn baas gisteren onderuit is gegaan en nu voor de 2e keer met een ambulance is afgevoerd, gelukkig (weer) niet zijn hart maar nu een infectie aan zijn evenwichtsorgaan, de workaholic.. het me ziekmelden voor de ww, het bezig zijn met mijn beroepszaak, heen en weer pendelen tussen 2 huizen.. uit het ritme dus. Op een gegeven moment ben ik dan mijn plek en vooral mijn structuur kwijt, thuis is het niet, op het werk is het niet, in het huis van mijn ouders is het niet, en zelfs toen ik een dag naar het strand ben geweest waar ik normaal erg van kan genieten lukte dat ook niet... Ik dacht altijd dat ik die structuur eigenlijk ook helemaal niet zo nodig had.. maar heb die wel degelijk nodig blijkt nu. En die onrust die dat meebrengt die doordrenkt mijn lijf en mijn hersens.. dan wil ik iets, dan moet ik iets om die onrust even niet te voelen... en alcohol is voor mijn gevoel de enige manier waarop ik de controle wat kan laten varen en het wiebelen wat stop kan zetten, voor 1 avondje dan want de volgende dag wiebel ik 2x zo hard...

het dagdraadje van vandaag zet me weer aan het denken en dat is goed. Niet de omstandigheden het laten bepalen maar weer goed naar mezelf gaan luisteren, wat heb ik nodig, wat wil ik, hoe ga ik dat aanpakken, hoe vind ik de innerlijke rust weer terug.

stap 1 is niet drinken, want dat verstoort de rust en het evenwicht nog het meest.. en zo komt al schrijvend mijn motivatie ook weer bovendrijven, oja, dat was het.. dat gevoel was ik kwijt.

stap 2 is toch maar naar de huisarts te gaan voor, nee niet de antabus, maar wel de pil, want die hormoonschommelingen werken ook niet mee en kunnen opeens een totaal ander mens van me maken lijkt het wel. Ik weet nog van vroeger toen ik die ook slikte dat dat me veel meer controle over die periodes gaf en dat de schommelingen minder heftig waren. En naar mijn maatschappelijk werkster, want het duurt nu gewoon te lang en het lukt me dit keer dus niet goed om het zelf stop te zetten, en oja, het 9x stop tegen jezelf zeggen pas ik zeker toe alleen niet op het drinken maar op de gekmakende gedachten die weer steeds vaker in mijn hoofd ronddolen. (helpt trouwens wel, alleen komen ze dan even later wel weer terug, dus weer 9x stop zeggen enz)

Ik ben eigenlijk al weken uit mijn evenwicht en het lukt me nog niet goed het terug te vinden, zoals gisteren dacht ik dat ik het weer terug had, voelde me eindelijk weer prettig en hoopte dat het voorbij was, maar vannacht vreselijk vervelend gedroomd en al de hele dag met weer een knoop in mijn maag aan het rondlopen.

Ondanks dat doe ik het eigenlijk ook best wel goed en dat maakt het ook zo dubbel.. geen vreetbuien (en stom genoeg vind ik dat eigenlijk nog belangrijker dan af en toe een keer een drankuitglijder). Porberen het drinken ietwat te reguleren en te minderen als ik het doe.. maar dat is al veel lastiger.

Dit weekend zit ik vreselijk te dubben, aan de ene kant ligt er nog een megaklus waar ik echt mee aan de slag moet, voor hetzelfde geld is het zo af, maar als het tegenzit is het gewoon heel erg veel werk.

Aan de andere kant is er ook de behoefte aan rust en mijn huis op orde brengen. Dus ik zou ook kunnen beslissen om dit weekend echt niet te gaan werken en pas maandag met die klus te gaan beginnen.. daar ga ik vannacht maar eens rustig over nadenken en nu ga ik mijn alcoholschrift aanvullen...

tjonge, het maakt inderdaad veel los maar ik was er ook wel aan toe om het allemaal weer onder ogen te gaan zien... weglopen ervan werkt niet, dat weet ik maar wil ik soms graag even vergeten.

dus KOP DE'R VEUR!!

oja, en mijn favoriete gedicht, kan niet goed uitleggen waarom maar het zit al zeker 20 jaar in mijn agenda en raakt me nog steeds:

Het zou, zo hadden wij verwacht
eenvoudig zijn om te veranderen
een nieuwe plooi in ons gezicht
en van de ene dag op de andere
zijn oude passies uitgedoofd,
verdwijnen wroeging en oud zeer
maar iets hardnekkigs wil niet zwichten
en blijft zich roeren, keer op keer

(elisabeth Jenkins)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en een latertje dus... maar mijn alcoholschrift is mede met behulp van het forum en wat prive mail weer ingevuld.. en zaterdag droog??? zeker weten!!!! Vanaf nu weer dag voor dag, en schouders eronder en werken aan de rust!

trusten!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zit aan de ijskoffie, dit watje werd huilend wakker.

Niet-helpende gedachte = woe-aaaaaahhhhhhh ik zal ze zo missen, ik moet nog zoveel doen etc. etc.

Helpende gedachte is: 95% staat klaar, ik heb tot vanmorgen niet gehuild erover, en na een half uurtje uitgehuild. Dat is goed van je, Koekie.

Tapas,
we gaan er vandaag voor. Heb je al bedacht wat je gaat doen als je "ruikt" dat er een Gremlin aankomt, dus een voorbereidende afleiding of zo? Volg je het nog? Kan je breien/haken of zoiets? Sjaaltjes voor knuffels doen het altijd erg goed als kadootjes (broddelwerk dat vroeger werd afgekeurd heet nu "vintage" dus leef je uit). Iets met mijn handen waar ik op moet letten leidt af van alco-dorst. En zorg dat je een alternatief in huis hebt.

Mag ik effe een kilo eraf van je lenen voor deze week? Dan krijg je hem terug hoor :D.

Zijn er nog meer die meedoen vandaag? Ik las gisteren in een computeridee iets over Hyves, lijkt me leuk, ga ik vandaag proberen.

Twan,
Proficiat met hubbieloos en drankloze periode. Een :camera: waard in je Blogger. Kijk, ik ben Twan, en ik kan het dus. Wat goed van mij !!!!!

Ik voel de warmte groeien hier op het forum met deze verbondjes.

Ik neem nog een ijskoffie, Koffie Met Iets Lekkers, Punt ennel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

vond de discussie die Pietje gisteren aangezwengeld heeft heel interessant. Ik vind het soms best moeilijk hoe te reageren op uitglijdertjes, ik denk dan als eerste aan hoe de cactus-hulpverleenster op mij reageerde: niet schuldig voelen, kan gebeuren, weer verdergaan.

Schop onder de kont is soms wel nodig, maar heb in het verleden zoveel schoppen onder mijn kont gehad van partner, dan waren er 2 reakties van mijn kant: of ik schrok er zo van dat ik het een tijd wel liet, maar dan deed ik het niet voor mezelf maar om de confrontatie uit de weg te gaan, óf ik maakte een giga ruzie, ging weer overstag en had dan zoiets naar hem toe: zie je nou wat er van komt, jóuw schuld!

Heb ook in het verleden wel een uitglijder niet durven melden, bang voor de schop, maar ging dan in het geniep verder, schiet ook niet op.

Wat Koekie zegt (sorry Koek, haal je steeds aan maar je zegt ook zo'n ware dingen) voorkomen is beter dan genezen, aan de bel trekken, hulp vragen.

Maar hoe te reageren op uitglijders, weet het nog steeds niet goed, denk toch met begrip, misschien een klein tikje op de schouder, gele kaart, moeilijk moeilijk.

Bedankt Tapas voor je gedicht, Koekie ook, heb ze uitgeprint. Ga ook alcoholschrift etc. uitprinten, en de genoemde boeken ga ik reserveren, dus niemand kan zeggen dat ik mijn huiswerk niet maak.

Vind deze draad en die van gisteren echt heel erg de moeite waard om op door te gaan, raakt de kern voor mijn gevoel, (oud zeer etc.),

Fijne zaterdag iedereen,

Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

begin de dag met een lach,

want wie vrolijk kijkt in de morgen,

die lacht de hele dag,

ja, die lacht de hele dag!

:moon:

zo, die hebben we gehad.

Tjonge jonge Koekie, wat een mooi en waar begin van de dag! Goed idee, als we alles op een rijtje zouden zetten. Buddysysteem, dacht ik ook al aan, is dat weer een idee om in het leven te roepen? De supermanbrandweeruitrukploeg, die hebben we natuurlijk gewoon nog. De nachtploeg, daar zat Helder toch vaak in? Die werkt nu zo hard, dat ie inmiddels 's nachts zeker slaapt?

Nou het is al pure winst als we met al onze inbrengen iedereen weer een beetje extra aan het denken hebben. In ieder geval hebbe zowel Tapas als ik de spullen van Cactus weer uitgedraaid. Dat zakt weg en moet weer even boven komen!

En ja, ik doe mee vandaag, om er een mooie, alcoholvrije dag van te maken.

dank lieve vrienden

ps nu zie ik dat Tapas haar spullen niet uitgeprint heeft maar haar schrift weer ingevuld, maar het idee is: we zijn er weer mee bezig!
Verientje, ik lees je nu pas, wat je schrijft over die schop onder de kont, ja, als het zo zit werkt dat contra produktief, dat ben ik direct met je eens! Dan moeten we dat níet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emma,

Herken het zo, "niemandsland","wegvluchten", ik heb best structuur, met gezin etc, maar vind het zo lekker daar even aan te ontvluchten, even niet verantwoordelijk voor jan en alleman, even geen gemama en waar ligt mijn blauwe t-shirt en mijn witte schoenen en wat eten we vandaag mama en nee he, alweer rijst, en mama ik heb zoveel puistjes en mijn haren zitten stom en ik ben lelijk, ik zie er niet uit mama, nee he, eten we alwéér Jamie Oliver gedver mama, ik heb veel te weinig kledinggeld mama, de héle klas krijgt véél meer, wil je mij vannacht om 2 uur even daar en daar ophalen mama, luister je mama, ja hoor, doe maar net of je mij niet hoort mama, doe maar net alsof ik er niet ben mama, ik besta niet mama!

Dus die roes waar jij het over hebt, dat niemandsland, heerlijk, alleen een beetje gevaarlijk in mijn mama-toestand, voor jou prima meid, zou het ook doen als ik in jouw schoenen stond, en je bent er toch bewust mee bezig, niet dat je in de goot beland ofzo! En met dat 3-literpak heb ik geen moeite hoor, als het jou helpt Emma!

Vluchten kan natuurlijk wel als mama, voor eventjes, ik vlucht in boeken, lezen, heerlijk, me even terugtrekken, even geen mama. Of ik pak mijn autootje, muziek aan en de wijde wereld in, hier even snuffelen, daar kijken, desnoods even naar de kringloop een mooi prulletje scoren, en dan komt mama thuis en kan ze alles weer aan, kom maar op jongens!

Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren schreef ik nog vol bravour geen schuldgevoel. Dat kan ik u niet meer zeggen, ik voel me heel schuldig. Naar jullie en naar mijn ouders, die me proberen te helpen.
PP, hoe wist je dat van die dagen, was het zelf helemaal vergeten!
Ik weet niet of het helpt tikjes op schouders en zo, van mij mag je boos zijn want dat ben ik zelf ook.
Maar ik opende het forum met een angstig gevoel wist niet wat te verwachten. Maar er stonden hele zinnige dingen op.

Ja Tapas, het is vluchten voor jezelf.Je gedicht gaat op de ijskast en dat van Francesa ook.
Ga nog maar even slapen want ik voel me alsof een vrachtwagen over mij heen gereden is.
Het was de bedoeling dat ik of met een vriendin op stap ging of gaan bbq met het kroost.
Ex wil heel graag praten over wat er is gebeurd maar nu even niet. Ik voel me te leeg en verdrietig.
Ik kan het, ik weet dat ik het kan dus waarom is het nu zo moeilijk?

Twan, natuurlijk zitten die "gremlins" in ons, ik vergelijk het altijd met Pandora's box, die moet je ook niet open maken.
Ik hoop dat jullie mijn excuses aan nemen. Morgen stap ik weer op de fiets, daar ben ik nu te gammel voor maar heel veel slapen en water drinken.

Ik zag kort geleden een doc. over Marlyn Monroe, ze was nooit zo mijn type maar ik had zo'n medelijden met haar, had ze nu geleefd had ze betere medicinijnen had. En niet al de troep die de studio's haar gaven. James Dean, ook zo'n man, Errol flynn, Elizabeth Taylor,Judy Garland en haar dochter, Richard Burton ook te onder gegaan an het goedje. Richard harris. het zijn er heel veel. Ook onder schrijvers, ik vertel de leerlingen vaak bij de Romantics dat ze echte junkies waren maar kijk eens naar hun werk.

Maar kijk dan eens naar Anthony Hopkins, Robin Williams en Billy Connely alle drie hebben ze het kunnen verslaan.
Geen idee, waar dat nu weer vandaan kwam,

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verientje,

ik heb jou gemama net even aan mijn man voorgelezen, wat leuk beschreven! Ik kon het zo voor me halen (zelfs zonder dat ik kinderen heb)

Dat drie literpak, Emma, geen bezwaar hoor, tegen jouw confessie, maar ík zou het vroeger op een gegeven moment als uitdaging zien om ook díe leeg te krijgen. Bij mij kon alcohol op de een of andere manier geen nacht overblijven. Dat alles móet op, dat heb ik ook heel erg. Hoop niet dat je ooit de neiging zou krijgen...!
Ik vind het trouwens wel gezellige dingen, met zo'n kraantje onderin toch?

Anjo, hoe ik dat weet van die dagen? interesse in de mede forumleden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He wat lekker dat we weer eens zulke dagen hebben, met confessies, openheid en eerlijkheid, zo leer je elkaar ook weer beter kennen. Emma, volgens mij hebben wij wel veel van elkaar weg.. zo heb ik alweer voor ik het wist een afspraak gemaakt dat ik de katten van iemand eten ga geven als zij op vakantie gaat.. weer een verplichting..nouja, kan ze de mijne ook doen.. en ze woont om de hoek. Als het jou helpt om 3 literpakken te kopen en daardoor minder te drinken dan vind ik dat trouwens erg knap. Net als pieternella puk ben ik ook van het "het moet leeg" soort.. maar 3 liter is dan wel veel..

Vandaag ga ik eens rustig aan doen en orde scheppen in mijn chaos, en ja hoor.. miep is (eindelijk) ongesteld.. voortaan hoef ik alleen maar op de maan te letten, als het bijna volle maan is, dat is makkelijker te onthouden dan een datum!

Anjo, kop op, Vandaag nog maar even flink voelen hoe dat ook alweer was, die kater, en je goed beseffen dat dat niet is wat je wilt, en morgen weer fris opstaan en verder gaan! Leermoment? en eens goed overdenken wat je met en van ex wilt voor je met hem in gesprek gaat. Sterkte daarmee!

Koekie, raar he, als de kids van huis zijn, ik heb dat zelfs als mijn hond uit logeren gaat.. eerst mis ik hem verschrikkelijk, vooral voordat hij weg is en als hij weg is dan ontdek ik dat ik zeeen van tijd heb en geniet ik ook weer van het even niet moeten zorgen. Hoop dat je dat ook gaat ervaren. Stoppen met hollen kan eng zijn, maar soms ook wel even erreg lekker!, een keertje naar de sauna ofzo, of nog lekkerder een (turks) badhuis en je lekker laten scrubben.. maw.. probeer er voor jezelf ook een beetje vakantie van te maken, dan mag jij van mij best wel een kilootje eraf lenen, als ik hem maar wel weer terugkrijg!!!!

PP hoe is het met jouw strijd? ik vind het verbazingwekkend knap hoe jij voor iedereen alles zo goed bijhoud, ik ben daar te egocentrisch voor op dit moment. Je ziet nu wat een onrust al die uitglijders met zich meebrengen.. die heb jij dus mooi kunnen voorkomen al die tijd!! Ik moest trouwens wel lachen dat je niet betaald had die ene keer dat je had gedronken, hihi, wat een heerlijk kromme redenatie..

Verientje, ja die schop onder je kont kan soms zo averechts werken en is soms juist weer een reden om juist te gaan drinken.. het "maak ik zelf wel uit, dit is mijn leven" syndroom. Je omschrijft het mamma zijn wel erg mooi, niet dat ik er eentje ben maar ik kan het me zo goed voorstellen.. het " NU EVEN NIET" gevoel! misschien moet je dat gewoon af en toe even heel hard roepen!

en zo worstelen we met zijn allen door het leven heen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pietje, voel me zeer vereerd hoor, dat ik op een zaterdagochtend voorgelezen wordt, en Anjo hierbij dan een tikje op de schouder, niet te verwarren met schouderklopje hoor, boos worden op jou lukt me niet.

Hèhè Tapas, is de kogel eindelijk door de kerk! Reken er maar op dat jij er voortaan van alle kanten aan herinnerd wordt als het weer volle maan gaat worden hoor!!

Nogmaals iedereen een fijne zaterdag, tot vanavond, mama en papa gaan vandaag allebei op de vlucht, op de motor, waarnaartoe? Geen idee, misschien naar niemandsland!

Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee,

Ik weet weer waarom ik gescheiden ben HOLADIEEEEE !!!!!!!!!!!!

9 UUR WORDT 11.50 uur en daar houden structuur Koekies niet van.

Verder luid gemekker over die 3,5 onderbroek van spruit I en II, ik zeg (gepland!!!) zal ik ff helpen met inpakken ik deed dat vroeger ook altijd :D Ha !!!!!

Ik de acherbak leeg, weer terug, 1 kubieke meter erbij gemaakt. Ja, zeg ik tegen Exje, jij tovert baby's, ik tover ruimte, (....braak.....ook in mezelluf).

Gekrijs over 12 broodjes.... ik zeg geef maar hier, naadloos ingepakt.

Of ik nog even nieuwe koffie kon zetten: natuurlijk, slap of sterk? GEEN RUZIE aub voor spruitjes.

Ben zeer tevreden maar heb NIET over me laten lopen.

Tapas,
Ik wach op je voor-uit-denken- voor het moeilijke moment. Heb je al wat bedacht? Ik heb 4 liter BL liggen en een breiwerkje, beresjaal, style vintage natuurlijk.

Okee, ik ben best een ietsiepietsje, eventueel, misschien, nèè, of toch? tevreden hoe ik dit gedaan heb?

Kreeg een schattige Cactus-mail. Ik verleng mijn abo nog even. Soms toch moeilijk.

Ga nu naar de BPM en zijn spruitjes, erg lief die heeft geholpen vanmorgen. Beter een goede vriendschap dan een slechte relatie. Ik heb gezegd !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat knap van je Koekie,

Ik moest aan Claudia denken, de vrouw van Victor (in Zadelpijn), dat vond ik dus de held van het boek uiteindelijk en zo heb jij je nu exact gedragen!!

Chapeau ma chérie

oh, en Tapas, met mij gaat het weer goed hoor, ben over mijn dip heen, heb een paar dagen terug een persoonlijk consult gehad bij het koekiemonster (moet de rekening nog krjigen), zij heeft me toen al aangeraden alles weer uit te printen van Tactus en nog eens goed door te lezen, dat heeft me weer gesterkt, diepe zucht en dóór met die handel. Maar wat ik al zo vaak heb geschreven, ik ben ook al 5 jaar met dit proces bezig hoor! Bij mij gaat het ook niet van de een op de andere dag! Een gewoonte, zoals mijn waarde collega Koekie naar me riep, die er al 20 jaar inzit, is er ook niet in een week uit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het heeft wat losgemaakt die uitglijers gisteren van mij en nog een aantal anderen. Ben daar blij mee, heb nu nog veel meer het gevoel dat er naar je geluisterd wordt en ondersteuning krijgt.

Koekie je idee van Buddy en afspraken maken perfect. Dat is iets wat o.a. ik hard nodig heb. Je schreef uberhaupt zeer zinnige dingen. En sterkte met de 2 weken alleen zonder kids zijn, zo raar en soms ook zo helemaal fijn. Even tijd voor jezelf.

Emma als jij een pak van 3 liter wijn wil kopen en dan ADB kan blijven, moet je dat zeker doen. Zit daar helemaal niet mee. Zelf moet bij mij alles leeg, restjes bestaan niet, maar 3 liter zou zelfs voor mij wat veel zijn maar zou ik toch echt in 2 dagen weg tetteren.

Anjo, leef met je mee, misschien heb je er iets aan als ik met je afspreek dat ik vandaag droog blijf staan. Heb een bbq vandaag, vader wordt 75 dus alle zussen met aanhang komen. Gelukkig heb ik hen verteld dat ik niets meer mag drinken maakt wel makkelijker.

Twan hoe is t met je zweethart, eindelijk weer thuis

Verientje jou mama verhaal heb er om gelachen en vond het zo herkenbaar. Altijd die aandacht die iedereen van je wil, simpel wordt je ervan. Dus ga ik maar de deur uit sporten of extra vroeg naar bed om rustig te kunnen lezen. Gek word ik er af en toe van maar willen missen........ o nee, absoluut niet.

PP, sluit me bij voorgaande schrijfsters aan, zo knap dat je van iedereen nog de persoonlijke dingen weet. Dat geeft zo'n goed gevoel, dat je gewaardeert wordt als mens, dat je ook belangrijk bent. :sun:

Tapas: nee zeggen mag ook, dat is ook houden van jezef. Werk of opruimen, misschien eerst opruimen en dan werken. Als je huis opgeruimd is heb je misschien meer de rust om te werken!

Fran, ben je klaar met je schrijverij? of smeer je dat nog uit nu je deadline verschoven is?

Rollatordansend op het plafond:D, lijkt me geweldig. Krijg ik de bedden weer vol op de afdeling........doen dus.

Als laatste nog dit citaat dat ik ooit ergens gelezen heb en in alle agenda's en dagboeken wordt mee geschreven.

Zeg vaker ja

Zij die altijd nee zeggen
zullen nooit passie kennen

Maar het gelukkigst zijn zij,
die begrijpen dat goede dingen
je enkel overkomen
wanneer je ze in je leven toelaat.

Concreet voor mij:
Ja tegen droog staan
Ja tegen hulp vragen
Ja tegen Buddy zijn voor.........
Ja tegen ondersteuning naar anderen
Ja tegen iedere dag afspraak maken met.......
Ja tegen een gele kaart
Ja tegen houden van jezelf
Ja tegen het leven
Ja Ja Ja.........


CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O meid, wat heerlijk tuttig, dus ook geen sinasappelkistjes meer waar je opzit met een perzisch tapijtje op de vloer, geen rode of gele libanon meer, maar wasje op de hand,ha ha ha. braaf braaf braaf, hoe jammer dat de leeftijd voortschrijdt. Help was het met ei of lange ij ik weet t niet meer

succes ermee en fijne vakantie

CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijstjes, Emma

ik heb een paar lijstjes in mijn computer:

één voor de fietsmaanden,
één voor de rugzakmaanden,
één voor de kampeermaanden

En als ik dan wat ga doen, print ik mijn lijst uit en ga ik klaarleggen en afvinken. Minimaal nadenken, hoor.

Moraal van dit verhaal: Emma, probeer -als het straks bevalt- vaker te gaan. De voorbereidingen worden steeds makkelijker!

Je bent nog niet weg he, we hebben nog wel kans om je fijne vakantie te wensen he, en zo niet, dan bij deze: heel fijne vakantie gewenst en denk nog eens aan ons als je weg bent he.
Enne, in ieder dorpje of stadje kan de Information je melden waar zich een internetcafé bevindt ......

;)

hoop dat je het heerlijk zult hebben, lekker uitrusten, je hebt het verdiend!

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het niet hoor,
Maar.....

Als pp nou haar lijstje even aan Emma mailt en die haalt al die luxe dingen van de heer Pieter Puk eraf en zet haar persoonlijke goodies erbij, is dat wat, het geeft mij altijd rust een lijstje.

Maar nogmaals, ik zwéér bij die simpele dingen als lijstjes, schema's, agenda.

Tapas,
Ik wacht nog steeds op je vooruit-denk-plannetje. Ik ga nu even naar het w.c. (kijken met de ogen, niet met de beurs), lekker alleen.
Het valt tot nu toe (half 3) niet tegen.

Ik heb (!!!!) een aardbeiengebakje genomen bij de kof, vanwege de 5 kilo (hoe inconsequent) maar vooral omdat ik óók toch vind (dank, dank, Emma) dat het prima ging vanmorgen.

Het was echt genieten na 3 weken twee keer per dag kartonnen sjeek. Maar goed, om 8 uur in de Super kom ik iemand tegen die zegt Meid, wat ben jij slank geworden !!!!!!! Joepieeeeeeeeeeeee
!!!!!!!!!!!!!!!! (zoals gezegd, Lotta uit de Kabaalstraat).

Het doet me ook erg goed en ik ben ook erg vereerd met alle positieve reakties op mijn denk- en schrijfwerk. Ik blijf het een uitdaging vinden, dit gedoe van gewoonten veranderen, psychologisch inzicht verkrijgen en praktisch uitvoeren. Voer voor de geest, en die van mij is altijd hongerig (ja Emma ik weet wat je wil zeggen hihi).

Dag lieverds, tot vanavond,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoorde gisteren op de Radio een heel lang interview met ene bekende schrijver die een boek had geschreven over zijn vriendschap met Han Loo, zegt dat iemand wat?

Deze Lotta houdt van Poëzie namelijk. Favoriet = Rutger Kopland. Heeeeeerlijk, ligt altijd naast me dat boek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eindigend met een E is meestal vrouwelijk Emma, dus lA Vacance,

Houtje, ik haal je wel even op op weg naar Emma, ze vraagt of we niet mee willen, tuurlijk willen we mee!

Nee hoor Emma, schrik niet! Wat moet je met 2 van die gremlins tijdens je vakantie. Lekker uitrusten is er dán niet meer bij, he.

Die vis he, ik wil je humeur niet bederven maar ik heb nooit begrepen hoe dat kan met die poes in de buurt........! Hoop dat ie inderdaad ergens onder een plantje ligt

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...